Tatra 815 SPO / AmatER, vlastná stavba / 1:32
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Tatra 815 SPO / AmatER, vlastná stavba / 1:32
Po dlhšom čase sa hlásim s nejakou tou činnosťou a konkrétne pokusom o vlastný model (no celkom vlastný návrh to nie je, ako základ pre 3D model poslúžil voľne dostupný kúsok od Amatera). Predlohou je snáď všetkým známa Tatra 815 SPO vyrábaná koncom 80.-tych rokov minulého storočia ČSAO DP Mariánské Lázně. Ako základ bol najčastejšie používaný podvozok s kabínou Tatra 815 PR4 6x6, na ktorý sa po úpravách montovala skriňová nástavba na prepravu osôb vyrobená zo zbytkov bočníc a dielov autobusov Karosa 700. Niečo k modelu, kreslený je v programe Google SkechUp a zatiaľ mám viac menej v hrubom hotový exteriér (ešte chýba palivová nádrž), pokiaľ ide o interiér tak v pláne je intík kabíny aj nástavby ale v tom ešte nemám celkom jasnú predstavu ako to spáchať, no niečo snáď vymyslím
Foto predlohy a momentálnej fázy vývoja modelu
Foto predlohy a momentálnej fázy vývoja modelu
Re: Tatra 815 SPO/Amater,vlastná stavba/1:32
paráda na to sem zvědav a držim palce..... jinak rám nebyl rovnej
pokud bude interiér....určitě ale máš
pokud bude interiér....určitě ale máš
Re: Tatra 815 SPO/Amater,vlastná stavba/1:32
ony byly dva typy tatrabusů, postavených na rámech valníků PR3 na klasických kolech a listovým pružením a PR4 na balonech a vzduchovým pružením vzadu Boris ví, co kreslí.
Re: Tatra 815 SPO / AmatER, vlastná stavba / 1:32
Tak jest, zúžený rám mali tatrabusy s dvojmontážou zadných kolies, v mojom prípade sa jedná o podvozok Tatra 815 PR4 so vzduchovým pérovaním, jednoduchou (single) montážou kolies zadných náprav a použitím širších pneumatík tzv. balónov. Po dlhšej pauze spôsobenej ako súkromnými problémami tak aj štrajkujúcou technikou pokračujem na tatrabuse ďalej, pomaly začína dostávať podobu interiér autobusovej nástavby (aj keď dosť detailov tam ešte chýba)
Re: Tatra 815 SPO / AmatER, vlastná stavba / 1:32
Dodneška sem netušil že něco takového ani existovalo.O to více se teď těším na model a moc rád budu sledovat.Jen by mě zajímalo jestli někdo netuší jak to bylo s otevíráním dveří zda je otevíral řidič či na to bylo tlačítko v nástavbě??
Re: Tatra 815 SPO / AmatER, vlastná stavba / 1:32
Dveře a další příslušenství nástavby se mohly otvírat jak z kabiny, tak z nástavby - u dveří je nenápadná skříňka s interkomem a ovládáním dveří, osvětlení a topení.
První otevře, poslední zhasne, vypne topení a proskočí zavírajícíma se dveřma
První otevře, poslední zhasne, vypne topení a proskočí zavírajícíma se dveřma
Re: Tatra 815 SPO / AmatER, vlastná stavba / 1:32
Takovej motorizovanej "babosed".
Re: Tatra 815 SPO / AmatER, vlastná stavba / 1:32
U většiny kusů opravdu nádrž vypreparovaná z karosy byla, takže . Pod bočními dekly na nástavbě by měly být vpravo skříňka na baterky (víceméně standardní tatrovácká, jen bez víka) a vlevo na jeklech bufík pro vytápění nástavby - u části typ 15 AON 7 od Autobrzd Jablonec (těžený z autobusů Š-11), u části typ 268 (Ba) z NDR (jako na Karosách 700).
Re: Tatra 815 SPO / AmatER, vlastná stavba / 1:32
Vďaka, na doplnení bočných krytov a detailov nástavby sa už pracuje, medzičasom mám v papierovej podobe už aj všetky potrebné diely na otestovanie skúšobnej alfa stavby tatrabusu, dúfam že nebudem musieť jednotlivé diely nejak výraznejšie upravovať Prípadných nedočkavcov upozorňujem že v tejto fáze stavby zatiaľ nebudem poskytovať šmikajdu v akejkoľvek podobe, jedná sa o čisto skúšobnú stavbu na vychytanie chýb a nepresností bez návodu a návodných kresieb, ďakujem za pochopenie
Re: Tatra 815 SPO / AmatER, vlastná stavba / 1:32
Po dlhšej pauze a aj po prehováraní kolegami z SK fóra pokračujem s modelom ďalej aj keď sa momentálne viac venujem dokončovaniu 3D modelu tatrabusu, nejak takto by mohla vyzerať jednoduchšia verzia bez interiérov (verzia s interiérmi bude samozrejme tiež, na nej sa momentálne ešte pracuje )
a toto by som taktiež rád dotiahol do papierovej podoby
a toto by som taktiež rád dotiahol do papierovej podoby