Lotus 72D / MiGas, P.Špinler / 1:24
Napsal: ned 23.2.2014 12:40
Protože se chci podívat na výstavu " Grand Prix Havlíčkova Brodu " a nechci tam přijet s prázdnýma rukama tak jsem se rozhodl , že si slepím formulku . Bude to moje asi třetí F1 v životě ,proto jsem si vybral ( snad ) jednoduchý model .
Něco s historie :
Lotus 72 byl dalším revolučním vozem F1 od známého konstruktéra a majitele Teamu Lotus Colina Chapmana . Klínovitý tvar , postraní chladiče a komínek nad motorem tvořily základní design, který ovlivnil konstrunci vozů F1na dalších 10 let. Typ 72 se účastnil závodů celých 6 sezón ( 1970-1975) ačkoliv byl průběžně modifikován , model 72D pochází z roku 1972. S tímto vozem získal Emerson Fittipaldi titul mistra světa a Team Lotus vyhrál pohár konstruktérů , který se stejným a vylepšeným typem 72E obhájil i o rok později .
Verze , jejíž model nabízí vystřihovánka , je zajímavá tím , že v GP Francie 2. července 1972 vůz startoval vyjimečně s číslem 1 , které by dle dnešních regulí náleželo pouze úřadujícímu mistru světa . Tím byl v roce 1972 Jackie Stewart , který jezdil s vozem Tyrrel . Vyobrazené věnce demonstrují vítěztví získaná v předchozích závodech včetně těch , které se nezapočítavaly do celkového hodnocení v mistrovství světa .
Vystřihovánka má rozsah 2A4 a jedna A4 obsahuje návod . Model plánuji postavit jak se říká " z krabičky " v tomto případě ze sešitu . Jedinný tuning bude na volantu .
Něco s historie :
Lotus 72 byl dalším revolučním vozem F1 od známého konstruktéra a majitele Teamu Lotus Colina Chapmana . Klínovitý tvar , postraní chladiče a komínek nad motorem tvořily základní design, který ovlivnil konstrunci vozů F1na dalších 10 let. Typ 72 se účastnil závodů celých 6 sezón ( 1970-1975) ačkoliv byl průběžně modifikován , model 72D pochází z roku 1972. S tímto vozem získal Emerson Fittipaldi titul mistra světa a Team Lotus vyhrál pohár konstruktérů , který se stejným a vylepšeným typem 72E obhájil i o rok později .
Verze , jejíž model nabízí vystřihovánka , je zajímavá tím , že v GP Francie 2. července 1972 vůz startoval vyjimečně s číslem 1 , které by dle dnešních regulí náleželo pouze úřadujícímu mistru světa . Tím byl v roce 1972 Jackie Stewart , který jezdil s vozem Tyrrel . Vyobrazené věnce demonstrují vítěztví získaná v předchozích závodech včetně těch , které se nezapočítavaly do celkového hodnocení v mistrovství světa .
Vystřihovánka má rozsah 2A4 a jedna A4 obsahuje návod . Model plánuji postavit jak se říká " z krabičky " v tomto případě ze sešitu . Jedinný tuning bude na volantu .