Tatra 148 S1 6x6 / PMHT / 1:25 Hotovo

Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar

Odpovědět
Uživatelský avatar
Brzdič
Příspěvky: 2396
Registrován: pon 12.12.2011 14:11
Bydliště: Brno

Re: Tatra 148 S1 6x6x / PMHT / 1:25

Příspěvek od Brzdič »

Ahoj a díky.

Berní ... nejsem si úplně jistý jestli by to pomohlo. Střechu jsem se snažil "nafouknout", když jsem lepil vnitřní díl, rohy jsem podložil z venku a do středu kabiny zevnitř jsem položil závaží aby se to aspoň srovnalo. No bohužel to moc nezabralo. :) A si moc velký pnutí, spíš by pomohla nějaká vnitřní kostra.

vladaZ ... s tou kapotou si moc nefandím, má to tendenci se kroutit, navíc mi tam už zavazí sání filtrů. :evil: Hrana kapoty bude věčné téma a možná je to dobře. :lol: Osobně bych zkusil tu hranu řešit tenkým páskem papíru který by udělal "zakulacení". Jen si myslím že by se pak musela předělat délka kapoty a i zmenšit přední maska.
Určitě by stálo za zkoušu udělat jen betu takto upravené kapoty a dát to sem na posouzení modelářům, možná by to vypadalo hrozně, možná ne. :)

Tady na fotce je vidět co myslím. Jednotlivé pásky vytvoří zakulacení. Já bych u kapoty použil jen jeden.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tull
Příspěvky: 24
Registrován: sob 19.10.2013 11:21

Re: Tatra 148 S1 6x6x / PMHT / 1:25

Příspěvek od Tull »

Jestli by celý ten tvar, včetně střechy, nepodržela z průhledné folie "odfouknutá" kabina končící pod hranou prosklení. :?:
Při tloušťce folie 0,2 mm by prosklení zůstalo měřítkové a přitom i dostatečně pevné.

Nabízená by mohla být jako doplňkový díl - podobně jako kabiny u polských modelů letadel.
velda
Příspěvky: 140
Registrován: čtv 2.2.2012 23:24
Bydliště: Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 148 S1 6x6x / PMHT / 1:25

Příspěvek od velda »

Já jen k té střeše - je to přesně případ co jsem popisoval v úpravě střechy na V3S - tedy jak správně Bernie nadhodil, Veldovu vatovou vycpávku. Já už tam psal, že to lze použít nejen na V3S. Škoda že si někteří nedají poradit ;) chce to jen se toho nebát a jde jen o to nalepit dovnitř kabiny žebro z kartonku (osobně jsem ještě model neměl v ruce tak nevím jestli tam nějaká výztuha je) pod samotnou střechu (ono tak zas vidět zvečí nebude a modelu to pomůže) - zde u této velikosti bych to dal tak 1,5mm to proto aby se ta vycpávka neboulila dovnitř, ale nahoru, kde je tenčí papír a tento tlačila ven. A věř tomu, že by to pomohlo. Vata se musí lehce natlačit a rozprostírat zaoblenou špejlí, přitom lehce rovnat zvenku prsty, chce to opatrnost i proto aby se to nevyboulilo moc, nebo nevytvořily rýhy ve střeše. Ale rozhodně to není až takový kumšt. Pokud bys dal příčná žebra tak ty budou pod papírem vidět, moje úprava je mnohem elegantnější a doporučuji ji všem budoucím lepičům této Tatrovky a to i u RW ;) .
Uživatelský avatar
Brzdič
Příspěvky: 2396
Registrován: pon 12.12.2011 14:11
Bydliště: Brno

Re: Tatra 148 S1 6x6x / PMHT / 1:25

Příspěvek od Brzdič »

Ahoj

Veldo vatová vycpávka se dá použít jen když má střechy vůli v tom prohnutí, při malé tlaku to jde. U mě jsem musel prsty vyvinout tlak dobře 1kg abych střechu trochu vyboulil a už byl vidět tah na bocích kabiny.

Já jsem pohnul zase s modelem.
Slepil jsem rám, vše sedělo perfektně. Vylepšil jsem světla do kterých jsem udělal i malé žárovky z folie, to platí i pro ta přední.
Nejsem si jistý, ale řek bych že ve vystřihovánce chybí dva dílky a to ty "trojuhelníky" co jsou na boku rámu. Nebo lépe řečeno, ve vystřihovánce nejsou a měly by být? :)

Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
TomC2
Příspěvky: 378
Registrován: pát 20.1.2012 23:12
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 148 S1 6x6x / PMHT / 1:25

Příspěvek od TomC2 »

Paráda. :shock: Nějak si to lakoval? Nebo to dělá ten tisk? Akorát se mi nelíbí zadní světla, daleko víc by tam seděly originál kulatý, ale to není tvoje chyba. ;)
Uživatelský avatar
Alda
Příspěvky: 200
Registrován: pát 7.9.2012 18:50
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 148 S1 6x6x / PMHT / 1:25

Příspěvek od Alda »

Krasavec. Teším se na hotový model.
jarek
Příspěvky: 327
Registrován: sob 21.1.2012 0:11

Re: Tatra 148 S1 6x6x / PMHT / 1:25

Příspěvek od jarek »

K těm světlům. Je to dle předlohy, takto se to vyrábělo..
petersen
Příspěvky: 52
Registrován: ned 19.2.2012 13:54

Re: Tatra 148 S1 6x6x / PMHT / 1:25

Příspěvek od petersen »

Mám obavu že toto tvrzení je docela odvážné . Možná to je podle předlohy daného vozu , ovšem do jaké míry úprava zadních svítilen majitelem vozu odpovídá továrnímu provedení je sporné .
Uživatelský avatar
TomC2
Příspěvky: 378
Registrován: pát 20.1.2012 23:12
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 148 S1 6x6x / PMHT / 1:25

Příspěvek od TomC2 »

Fakt? Já bych řekl že se tam teda hranatý nedávaly. Myslím že kulatý byli i na prvních 815 i na liazech.

Viz moje video: http://www.youtube.com/watch?v=z0Mfg9lIi2Q
jarek
Příspěvky: 327
Registrován: sob 21.1.2012 0:11

Re: Tatra 148 S1 6x6x / PMHT / 1:25

Příspěvek od jarek »

Ale notak.. Kouknite po netu a najdete,je to tovární výroba...
ps mě se ten zadní nárazník taky nelíbí.. Ale je to fakt tovární výroba , narozdíl od mnoha repasovaných cas-32, tam i když byla zachována původní kulatá nástavba , tak tam takový nárazník musel dle SOUČASNÉ legislativy být namontován, stejně tak jezdí i několik š-706 cas-24 s touto hranatou obludností...
Naposledy upravil(a) jarek dne úte 26.11.2013 21:47, celkem upraveno 2 x.
Zrzek
Moderátor
Příspěvky: 614
Registrován: pon 12.12.2011 20:19

Re: Tatra 148 S1 6x6x / PMHT / 1:25

Příspěvek od Zrzek »

Mno, já bych řekl, že dost záleží na tom, jaká je to typová řada a rok výroby vozidla. Není Tatra jako Tatra.
Uživatelský avatar
Chimenes
Příspěvky: 458
Registrován: sob 21.1.2012 12:56
Bydliště: Ovčáry
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 148 S1 6x6x / PMHT / 1:25

Příspěvek od Chimenes »

Je jich víc. Záleží na typu, roku výroby atd. Projděte si fotky a je tam druhů vícero, T1 / T2 / Arktik...

http://nakladni-tatrovky.freepage.cz/t-148-s1-174449/" onclick="window.open(this.href);return false;
petersen
Příspěvky: 52
Registrován: ned 19.2.2012 13:54

Re: Tatra 148 S1 6x6x / PMHT / 1:25

Příspěvek od petersen »

Nechci se rozhodně hádat a je to de fakto malichernost nicméně tvrdit že se hranatá světla na Tatru 148 montovala v Kopřivnici je docela tvrzení snílkovské .. Vezmeme li v uvahu že výrobce světel pro nákladní vozidla zde byl jeden jediný n.p a zadní svítilny stejného typu jsme mohli potkat na vozidlech Tatra 148 .815 , Liaz a Avia . A hranatá světla byla vyrobena až pro novou typovou řadu Tatry 815 navíc poslední modernizovaná Tatra 148 vyjela ze závodu v Kopřivnici 14 prosince roku 1982 je zcela nepravděpodobná montáž "Nových" světel na starý typ .
Jinak pochybuji že by v roce 1982 byla Tatra 148 montována tak aby odpovídala dnešní platné legislativě :lol: . Já bych řekl že byl místní řidič velice šikovný při couvání , lampy často vzali za své a tak se tam namontovala traverza a protože kulatá světla již byla nedostatkovým zbožím tak se tam prostě dala světla dostupná ....
Uživatelský avatar
AmatER
Příspěvky: 623
Registrován: sob 21.1.2012 16:02
Bydliště: Marienbad
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 148 S1 6x6x / PMHT / 1:25

Příspěvek od AmatER »

provedení zádě lze odtušit nejlíp odsud:
Obrázek
Uživatelský avatar
Majo71
Příspěvky: 368
Registrován: pon 30.1.2012 17:56
Bydliště: Sány, okr.Nymburk

Re: Tatra 148 S1 6x6x / PMHT / 1:25

Příspěvek od Majo71 »

Brzdič píše: Jo a díl 62 má na sobě špatně nakreslené středové rysky, tak bacha na to. :lol: U tahače to bylo myslím stejně.
Ja neviem, ale ja mám vo svojej vystrihovánke rysku správne - premeriaval som to a diel 62 má na dĺžku 97 mm a ryska je v strede, t.j. na 48,5 mm. Čo ma viac prekvapilo, že u ťahača (PMHT-022) je rovnaký diel (62) dlhší, má presne 100 mm (??). Myslel som, že nárazníky sú u oboch tatroviek stejné...
Ale hovorím teda o modeli v mierke 1:32!! Ale mám za to, že 1:25 je len prekreslením 32, alebo nie?!
Odpovědět

Zpět na „Nákladní vozy a tahače“