Tatra 25 Buldog (1926) / L. Müller, ABC / 1:54 - HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
- Standa F.
- Administrátor
- Příspěvky: 1207
- Registrován: pon 5.12.2011 16:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tatra 25 Buldog (1926) / L. Müller, ABC / 1:54 - HOTOVO
Název modelu: Traktor (= těžký tahač) Tatra 25 Buldog (1926) **
Autor: Ladislav Müller
Vydavatel: ABC č. 14 / roč. 18 (vyšlo 16. 3. 1974)
Měřítko: Neuvedeno, cca 1:54 (délka modelu: 110 mm)
Rozsah: 1,6 str. A4
Počet dílů: 21 číslovaných / 55 fyzických (1 díl chybí - je nakresleno jen 5 plášťů kol)
Autorský kód modelu: ML-15
** Ve vystřihovánce je uveden název Cisterna Tatra 23-Buldog z roku 1929, přímo na dílu vystřihovánky je pak název Tatra 1926.
Po nějakém čase, ve kterém jsem smatlal několik ultra-archeo pokrótek, přichází na řadu další. O tenhle modýlek zakopávám, co rozum beru (pokud tedy přijmeme fakt, že rozum beru od 3. třídy ZDŠ). Padl mi do rukou při lecjaké probírce archivu či abeceček nesčíslněkrát. Jelikož i v těch největších přesýpacích hodinách existuje i to poslední zrnko, došlo i na něj.
Pokud si vybavuji, slepil jsem v dětství jedinou müllerovánku, a sice známý "omnibus královského hlavního města Prahy", Laurin & Klement 1907 z ABC č. 14/19. Model se nedožil současnosti. Též jsem patrně v záchvatu svatého nadšení kuchnul Fiata 125p (ABC č. 1/21), jelikož v archivu mám jeden rozpižlaný výtisk z jakýchsi pradávných dob, ale určitě jsem jej nedokončil. Čili tahle historická tatrovka je pro mne teprve druhým modelem, pokud jde o dílo L. Müllera.
Müllerovánky nebyly u čtenářů-modelářů ABC nijak gor moc úspěšné. Ve srovnání s vyškovánkami nebo ŠOKantními kreacemi už na první pohled postrádaly jemnou kresbu a pečlivost zpracování. Ovšem autorovi nutno uznat a vyseknout poklonu, že všechna jeho autíčka, docela malá a s uzavřenou střechou, obsahují možnost vytvoření interiéru kabiny, což je prvek v tehdejším ABC velmi průkopnický.
Co že to budu stavět za auto?
U názvu modelu je zmatečná informace o cisterně - model bude mít valníkovou korbu, o cisterně ani vidu ... a též o roku výroby vozu (v názvu 1929, ve vystřihovánce 1926). I popadl jsem výpravnou brožuru Karla Rosenkranze Nákladní automobily Tatra 1898 - 1972 a tam lze najít odpověď - model jednoznačně zobrazuje tento vůz (následující dvě fota jsou vypůjčena z knihy - mimochodem, ta rozmanitost variant vozů Tatra z předválečných dob nepřestane nikdy uchvacovat):
Titulek u snímku: Traktor - Buldog Tatra 25 (1926)
Dlužno poznamenat, že termínem "traktor" byly tehdy označovány těžké tahače. Název "Buldog" byl spojován s vícero typy náklaďáků Tatra této koncepce (s centrální nosnou rourou a výkyvnými polonápravami) s krátkou přední karosérií - čili od krátkého "čenichu" vozu bylo k trefnému názvu už jen krůček.
Název vystřihovánky cisterna Tatra 23 Buldog (1929) jsem objevil v knize také - byl u tohoto vozu:
Čili podobný vůz, krátký "čumák" - ale tento model z vystřihovánky nedostaneme. Při vydání v ABC muselo dojít k nějakému zmatku, který už zřejmě nerozkódujeme.
V archivu mi desítky let straší jeden a půl vyškubnutého modelu - ortel padl, po dlouhé době postavím model z ábíčkovského originálu:
Tentokrát žádné grafické úpravy a laserový tisk - echt chlupatý origoš.
Měřítko je příjemné, "Spidovské" - není sice uvedeno, ale dle rozvoru kol mi vychází 1:54.
Tento model jsem podobně jako mnoho jiných müllerovánek neviděl snad nikdy slepen. Čili tohle by mi mělo vyrůst na stole - snímky jsou (myslím) od Jirky Mrhy, který doplnil zdejší galerii L. Müllera:
Tolik úvodní seminář ( ) a včil už do práce:
Začínám dle návodu jednoduchým rámem s podpěrami korby. Papír je středně pevný, lepí se dobře, rýhování chce opatrnost, jelikož se prastará bumážka chlupatí a snadno trhá. Jediný díl, který jsem zatím podlepil, je základ rámu (šasi 1), ten dlouhý spodní placatý kvádr:
V konstrukci modelu je, jak jsem tušil, halda nepřesností - nemá význam, abych je tu všechny zmiňoval. Něco sedne přesně, jinde chybí 2 mm. Zatím se s tím dá poprat bez destrukce modelu a svého okolí. Meziplocha nástavby drží na těch dvou vzpěrách natupo - to je rovněž poměrně novátorský prvek (na svou dobu v ABC), přece jen tehdy bylo vše maximálně chlopňovité.
Přidundány přední blatníky. Přilepil jsem je natupo a zcela odstřihl velký půlkruhový díl, kterým se měly přilepit ke karoserii. Opět jedna z velkých nelogičností - na modrou karoserii se má přilepit příruba blatníků - obě lepené plochy jsou barevné (modré) (???) - a přitom vznikne viditelná rubová strana, kterou návod nabádá začernit. Nic nebudu černit, přírubu jsem odstřihl a nechám viditelnou modrou plochu karoserie. Samotné oblé blatníky jsem podlepil ještě jedním stejným proužkem (z oné stránky navíc):
Příště mne čeká kabina - s interiérem .
Autor: Ladislav Müller
Vydavatel: ABC č. 14 / roč. 18 (vyšlo 16. 3. 1974)
Měřítko: Neuvedeno, cca 1:54 (délka modelu: 110 mm)
Rozsah: 1,6 str. A4
Počet dílů: 21 číslovaných / 55 fyzických (1 díl chybí - je nakresleno jen 5 plášťů kol)
Autorský kód modelu: ML-15
** Ve vystřihovánce je uveden název Cisterna Tatra 23-Buldog z roku 1929, přímo na dílu vystřihovánky je pak název Tatra 1926.
Po nějakém čase, ve kterém jsem smatlal několik ultra-archeo pokrótek, přichází na řadu další. O tenhle modýlek zakopávám, co rozum beru (pokud tedy přijmeme fakt, že rozum beru od 3. třídy ZDŠ). Padl mi do rukou při lecjaké probírce archivu či abeceček nesčíslněkrát. Jelikož i v těch největších přesýpacích hodinách existuje i to poslední zrnko, došlo i na něj.
Pokud si vybavuji, slepil jsem v dětství jedinou müllerovánku, a sice známý "omnibus královského hlavního města Prahy", Laurin & Klement 1907 z ABC č. 14/19. Model se nedožil současnosti. Též jsem patrně v záchvatu svatého nadšení kuchnul Fiata 125p (ABC č. 1/21), jelikož v archivu mám jeden rozpižlaný výtisk z jakýchsi pradávných dob, ale určitě jsem jej nedokončil. Čili tahle historická tatrovka je pro mne teprve druhým modelem, pokud jde o dílo L. Müllera.
Müllerovánky nebyly u čtenářů-modelářů ABC nijak gor moc úspěšné. Ve srovnání s vyškovánkami nebo ŠOKantními kreacemi už na první pohled postrádaly jemnou kresbu a pečlivost zpracování. Ovšem autorovi nutno uznat a vyseknout poklonu, že všechna jeho autíčka, docela malá a s uzavřenou střechou, obsahují možnost vytvoření interiéru kabiny, což je prvek v tehdejším ABC velmi průkopnický.
Co že to budu stavět za auto?
U názvu modelu je zmatečná informace o cisterně - model bude mít valníkovou korbu, o cisterně ani vidu ... a též o roku výroby vozu (v názvu 1929, ve vystřihovánce 1926). I popadl jsem výpravnou brožuru Karla Rosenkranze Nákladní automobily Tatra 1898 - 1972 a tam lze najít odpověď - model jednoznačně zobrazuje tento vůz (následující dvě fota jsou vypůjčena z knihy - mimochodem, ta rozmanitost variant vozů Tatra z předválečných dob nepřestane nikdy uchvacovat):
Titulek u snímku: Traktor - Buldog Tatra 25 (1926)
Dlužno poznamenat, že termínem "traktor" byly tehdy označovány těžké tahače. Název "Buldog" byl spojován s vícero typy náklaďáků Tatra této koncepce (s centrální nosnou rourou a výkyvnými polonápravami) s krátkou přední karosérií - čili od krátkého "čenichu" vozu bylo k trefnému názvu už jen krůček.
Název vystřihovánky cisterna Tatra 23 Buldog (1929) jsem objevil v knize také - byl u tohoto vozu:
Čili podobný vůz, krátký "čumák" - ale tento model z vystřihovánky nedostaneme. Při vydání v ABC muselo dojít k nějakému zmatku, který už zřejmě nerozkódujeme.
V archivu mi desítky let straší jeden a půl vyškubnutého modelu - ortel padl, po dlouhé době postavím model z ábíčkovského originálu:
Tentokrát žádné grafické úpravy a laserový tisk - echt chlupatý origoš.
Měřítko je příjemné, "Spidovské" - není sice uvedeno, ale dle rozvoru kol mi vychází 1:54.
Tento model jsem podobně jako mnoho jiných müllerovánek neviděl snad nikdy slepen. Čili tohle by mi mělo vyrůst na stole - snímky jsou (myslím) od Jirky Mrhy, který doplnil zdejší galerii L. Müllera:
Tolik úvodní seminář ( ) a včil už do práce:
Začínám dle návodu jednoduchým rámem s podpěrami korby. Papír je středně pevný, lepí se dobře, rýhování chce opatrnost, jelikož se prastará bumážka chlupatí a snadno trhá. Jediný díl, který jsem zatím podlepil, je základ rámu (šasi 1), ten dlouhý spodní placatý kvádr:
V konstrukci modelu je, jak jsem tušil, halda nepřesností - nemá význam, abych je tu všechny zmiňoval. Něco sedne přesně, jinde chybí 2 mm. Zatím se s tím dá poprat bez destrukce modelu a svého okolí. Meziplocha nástavby drží na těch dvou vzpěrách natupo - to je rovněž poměrně novátorský prvek (na svou dobu v ABC), přece jen tehdy bylo vše maximálně chlopňovité.
Přidundány přední blatníky. Přilepil jsem je natupo a zcela odstřihl velký půlkruhový díl, kterým se měly přilepit ke karoserii. Opět jedna z velkých nelogičností - na modrou karoserii se má přilepit příruba blatníků - obě lepené plochy jsou barevné (modré) (???) - a přitom vznikne viditelná rubová strana, kterou návod nabádá začernit. Nic nebudu černit, přírubu jsem odstřihl a nechám viditelnou modrou plochu karoserie. Samotné oblé blatníky jsem podlepil ještě jedním stejným proužkem (z oné stránky navíc):
Příště mne čeká kabina - s interiérem .
Re: Tatra 25 Buldog (1926) / Ladislav Müller, ABC / 1:54
Pěknej to buldog na tuto stavbu se rád posadím do první řady
Ať se dílko daří
Ať se dílko daří
Re: Tatra 25 Buldog (1926) / Ladislav Müller, ABC / 1:54
Stando, to nemáš pravdu . Tenhle model jsem kdysi slepil (z kopie) a kolega Tomys dal jeho fotky na staré fórum http://www.papirovemodelarstvi.cz/forum ... ght=buldog" onclick="window.open(this.href);return false;. Kupodivu si tuto moji pokroutku JoK vybral do MPMPMStanda F. píše:...Tento model jsem podobně jako mnoho jiných müllerovánek neviděl snad nikdy slepen....
Podle mých zkušeností je toto snad nejlepší "müllerovština" pokud se týká přesnosti. Dokonce se mi ho podařilo slepit i v dětství, jako jediný model od Müllera. Na starém fóru jsem popsal pár zádrhelů, ale oproti jiným Müllerovým modelům jde z toho udělat i bez velkých úprav docela pěkný model
Stando, kopírovat díly stejně budeš muset, model má 6 kol, ale pláště máš jen na 5
Naposledy upravil(a) Jirka dne ned 25.8.2013 20:05, celkem upraveno 1 x.
- Standa F.
- Administrátor
- Příspěvky: 1207
- Registrován: pon 5.12.2011 16:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tatra 25 Buldog (1926) / Ladislav Müller, ABC / 1:54
JakubSDK - díky!
*******
No vidíš, Jirko,
takže jsem ho asi viděl slepen - musel to být opravdu prchavý zážitek . Díky za info!
Na starém DF popisuješ zcela správně haldu chyb a nelogičností modelu - být učitelem geometrie, tak pana M. asi mlasknu příložníkem po zátylku. Proč se tolik liší tvar jedné strany dílu od druhé (mají se slepit k sobě a tvar musí být proto STEJNÝ) - viz třeba vzpěry pod korbou - to mi fakt uniká ... ale jak píšeš, zatím to jde a nával krve do hlavy a zaťatou pěst nad modýlkem jsem zatím neměl .
... fakt je tam jen 5 plášťů ... zabít a sníst! (citace ze Čtyřlístku)
*******
No vidíš, Jirko,
takže jsem ho asi viděl slepen - musel to být opravdu prchavý zážitek . Díky za info!
Na starém DF popisuješ zcela správně haldu chyb a nelogičností modelu - být učitelem geometrie, tak pana M. asi mlasknu příložníkem po zátylku. Proč se tolik liší tvar jedné strany dílu od druhé (mají se slepit k sobě a tvar musí být proto STEJNÝ) - viz třeba vzpěry pod korbou - to mi fakt uniká ... ale jak píšeš, zatím to jde a nával krve do hlavy a zaťatou pěst nad modýlkem jsem zatím neměl .
... fakt je tam jen 5 plášťů ... zabít a sníst! (citace ze Čtyřlístku)
- Standa F.
- Administrátor
- Příspěvky: 1207
- Registrován: pon 5.12.2011 16:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tatra 25 Buldog (1926) / Ladislav Müller, ABC / 1:54
Drobný pokrok - dal jsem dokopy kabinu s jednoduchým intíkem a přední krátkou karoserii s chladičem. Jak píše výše Jirka v onom odkaze na staré DF, je tam spousta nepřesností a od-oka-vostí.
Kabinu jsem zevnitř nebarvil, ať se nezkroutí, ale vylepil barevným papírem a naznačil hrany dveří a oken. Okna zasklena a přidán volantek s obručí z drátku. Tyč volantu je tuha o průměru 1 mm:
Kabinu jsem zevnitř nebarvil, ať se nezkroutí, ale vylepil barevným papírem a naznačil hrany dveří a oken. Okna zasklena a přidán volantek s obručí z drátku. Tyč volantu je tuha o průměru 1 mm:
Re: Tatra 25 Buldog (1926) / Ladislav Müller, ABC / 1:54
Stando je to moc fajné,jen koukám a závidím
Já ji zkoušel dvakrát a pořád byla pro mě neslepitelná,končila vždy v popelnici
Já ji zkoušel dvakrát a pořád byla pro mě neslepitelná,končila vždy v popelnici
- Standa F.
- Administrátor
- Příspěvky: 1207
- Registrován: pon 5.12.2011 16:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tatra 25 Buldog (1926) / Ladislav Müller, ABC / 1:54
Díky, Jirko (Acespace) - slepitelné to je, chce to jen trochu více zhluboka dýchat .
*******
O víkendech jaxi nestíhám. Částečně za to může prostoročas, ve kterém jsem umístěn, částečně Medium .
Mlasknul jsem na to aspoň korbu, na přední blatníky po dvou stupačkách a na kabinu uložení naznačené konstrukce pro zaplachtování korby:
Čistě teoreticky bych to příště mohl dorazit.
*******
O víkendech jaxi nestíhám. Částečně za to může prostoročas, ve kterém jsem umístěn, částečně Medium .
Mlasknul jsem na to aspoň korbu, na přední blatníky po dvou stupačkách a na kabinu uložení naznačené konstrukce pro zaplachtování korby:
Čistě teoreticky bych to příště mohl dorazit.
Re: Tatra 25 Buldog (1926) / Ladislav Müller, ABC / 1:54
Stando , do tohoto vlakna chodim ked si chcem zlepsit naladu a usmievat sa
... je radost pozerat sa na to auticko a na to , ako sa s nim hras
Merci messieur
... je radost pozerat sa na to auticko a na to , ako sa s nim hras
Merci messieur
- Standa F.
- Administrátor
- Příspěvky: 1207
- Registrován: pon 5.12.2011 16:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tatra 25 Buldog (1926) / Ladislav Müller, ABC / 1:54
Díky, Robo, no, tady to je jen taková mateřská školka utopená v neskutečných kreacích okolních stavitelů .
*******
Dokonáno jest, uff. Finito ergo sum.
Vykroužena kolca - jeden plášť chybí, jak správně diagnostikoval výše Jirka. Jelikož pláště jsou nakresleny opravdu jednoduše (několik čar), ušetřil jsem za tisk a chybějící šestý běhoun jsem si nadrásal tenkým fixem na DVD sám, přímo vedle pěti originálů:
Co se musí panu Müllerovi uznat - kolečka stvořil bezchlopňová, s bočnicemi lepenými natupo k běhounům. To v jeho době nebylo (alespoň v ABC) běžné - současníci RV i ŠOK razili cestu přísně trojúhelničkovitou .
Pochopitelně jsem si chtěl trochu zkomplikovat život. Jelikož jsem měl ještě jeden částečně rozpižlaný list vystřihovánky navíc, bylo mi líto jej vyhodit, a tak jsem využil některé dílky jako zdvojení - zplastičtění původní kresby:
- přední reg. značka;
- obě víka skříňky pod korbou;
- úchyty na kabině pro uložené podpěry plachty;
- a též ocelové lajsny na korbě - no, to jsem si dal, chlupatý starý papír mě zradil a jedna úzká lajsna se mi na dvou místech urvala pod pravítkem při odřezávání z listu - musel jsem poškozenou část nahradit novým páskem:
Ještě pohled na autýtko zespodu:
Porovnání dvou echt dobových fotek - najděte 219 rozdílů ( ):
A tak nějak ta müllerovánka vypadá smuchlaná dohromady:
Nuže, po cca 37 letech jsem dodrtil (již druhý!) model Ladislava Müllera do cíle - považuji to za stavovskou čest .
Děkuji všem za pozornost. Více fotek této pokrótky najdete na webu Papírové archeologie.
*******
Dokonáno jest, uff. Finito ergo sum.
Vykroužena kolca - jeden plášť chybí, jak správně diagnostikoval výše Jirka. Jelikož pláště jsou nakresleny opravdu jednoduše (několik čar), ušetřil jsem za tisk a chybějící šestý běhoun jsem si nadrásal tenkým fixem na DVD sám, přímo vedle pěti originálů:
Co se musí panu Müllerovi uznat - kolečka stvořil bezchlopňová, s bočnicemi lepenými natupo k běhounům. To v jeho době nebylo (alespoň v ABC) běžné - současníci RV i ŠOK razili cestu přísně trojúhelničkovitou .
Pochopitelně jsem si chtěl trochu zkomplikovat život. Jelikož jsem měl ještě jeden částečně rozpižlaný list vystřihovánky navíc, bylo mi líto jej vyhodit, a tak jsem využil některé dílky jako zdvojení - zplastičtění původní kresby:
- přední reg. značka;
- obě víka skříňky pod korbou;
- úchyty na kabině pro uložené podpěry plachty;
- a též ocelové lajsny na korbě - no, to jsem si dal, chlupatý starý papír mě zradil a jedna úzká lajsna se mi na dvou místech urvala pod pravítkem při odřezávání z listu - musel jsem poškozenou část nahradit novým páskem:
Ještě pohled na autýtko zespodu:
Porovnání dvou echt dobových fotek - najděte 219 rozdílů ( ):
A tak nějak ta müllerovánka vypadá smuchlaná dohromady:
Nuže, po cca 37 letech jsem dodrtil (již druhý!) model Ladislava Müllera do cíle - považuji to za stavovskou čest .
Děkuji všem za pozornost. Více fotek této pokrótky najdete na webu Papírové archeologie.
Re: Tatra 25 Buldog (1926) / L. Müller, ABC / 1:54 - HOTOVO
Moc miloučké autíčko, skvělý report...(adept na foto měsíce přítomen taktéž )
Mimochodem tenhle druh tuningu mám moc rád. Pohledem jsem potěšen...
Mimochodem tenhle druh tuningu mám moc rád. Pohledem jsem potěšen...
Re: Tatra 25 Buldog (1926) / L. Müller, ABC / 1:54 - HOTOVO
Ahoj všem koukačům i lepičovi
Moc hezky sis s tim starcem pohrál a musim uznat, že vše, co píšeš o papírové "chlupatině" je pravda.
Jediné, co mě na tomhle modelu mrzí, že autor udělal několik zásadních chyb v jeho proporcích, kde mě asi nejvíc bacila do oka ta divná puntíkatá krabice pod chladičem a výška chladiče. Jinak musim říct, že tohle "auto" je tak strašně vošklivý, až je hezký a kdyby si autor trochu víc pohrál, bylo by to jistě o dost lepší.
A chci se zeptat: Je tohle auto někde v republice "naživo", nebo se žádný povoz nedochoval? Nějak mě to začalo zajímat...
Martin
Moc hezky sis s tim starcem pohrál a musim uznat, že vše, co píšeš o papírové "chlupatině" je pravda.
Jediné, co mě na tomhle modelu mrzí, že autor udělal několik zásadních chyb v jeho proporcích, kde mě asi nejvíc bacila do oka ta divná puntíkatá krabice pod chladičem a výška chladiče. Jinak musim říct, že tohle "auto" je tak strašně vošklivý, až je hezký a kdyby si autor trochu víc pohrál, bylo by to jistě o dost lepší.
A chci se zeptat: Je tohle auto někde v republice "naživo", nebo se žádný povoz nedochoval? Nějak mě to začalo zajímat...
Martin
Re: Tatra 25 Buldog (1926) / L. Müller, ABC / 1:54 - HOTOVO
Žádné napouštění sekunďákem, žádná patina, washe a přitom tolik parády.
Re: Tatra 25 Buldog (1926) / Ladislav Müller, ABC / 1:54
Kdysi při stavbě jsem si říkal, že buď jsem úplně levý a nebo se autor asi trochu sekl v délce běhounů. Podle té fotky je b) správně . Koukám, že jsi i u originál běhounů musel kousek domalovat
Toto je model prototypu Tatry 25, sériový vůz (25 kusů ) byl ještě mnohem ošklivějšíMakr píše:... Jinak musim říct, že tohle "auto" je tak strašně vošklivý, až je hezký a kdyby si autor trochu víc pohrál, bylo by to jistě o dost lepší.
A chci se zeptat: Je tohle auto někde v republice "naživo", nebo se žádný povoz nedochoval? Nějak mě to začalo zajímat...Martin
Více o tomto vozu si můžete přečíst zde: http://www.automobilrevue.cz/rubriky/tr ... 40973.html" onclick="window.open(this.href);return false; a zde: http://www.automobilrevue.cz/rubriky/tr ... 41079.html" onclick="window.open(this.href);return false; .
Pokud vím, tak se žádná Tatra 25 nedochovala
Re: Tatra 25 Buldog (1926) / L. Müller, ABC / 1:54 - HOTOVO
V kopřivnici mají podvozek i s motorem (i když si motorem nejsem jistý). Pokud nemají zbytek někde v depozitu tak by se dal asi zbytek nějak dodělat, ale myslím, že v nejbližší době se toho nedočkáme ... ale co já můžu vědět, že?
Pohled ze spodu je super, aspoň je vidět "klasická tatrovácká koncepce řešení podvozku" . Jinak super zpracování takového letitého modelu, inu - "Každé auto časem zchátrá, věky přečká jenom TATRA!!!"
Pohled ze spodu je super, aspoň je vidět "klasická tatrovácká koncepce řešení podvozku" . Jinak super zpracování takového letitého modelu, inu - "Každé auto časem zchátrá, věky přečká jenom TATRA!!!"
- Standa F.
- Administrátor
- Příspěvky: 1207
- Registrován: pon 5.12.2011 16:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tatra 25 Buldog (1926) / L. Müller, ABC / 1:54 - HOTOVO
Děkuji velice, pánové. Je to dnes už takový sranda-modýlek jen pro retro-šílence .
Jirka: Ano, kresba běhounů kol je kratší než obvod bočnic cca o jedno to pole s křížkem => dokresleno (máš dobrý zrak! ). Je to jen jedna z řady konstrukčních chyb, kterou jsem ani nezmiňoval - dá se snadno vyřešit.
Ale jo, časem hryznu do další müllerovánky - dobrý relax .
Jirka: Ano, kresba běhounů kol je kratší než obvod bočnic cca o jedno to pole s křížkem => dokresleno (máš dobrý zrak! ). Je to jen jedna z řady konstrukčních chyb, kterou jsem ani nezmiňoval - dá se snadno vyřešit.
Ale jo, časem hryznu do další müllerovánky - dobrý relax .