Tatra 815 JAMAL ZO R45 12.400 4x4.1 - Dakar 2012/Vimos/1:32
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Tatra 815 JAMAL ZO R45 12.400 4x4.1 - Dakar 2012/Vimos/1:32
Ahoj kamarádi patlalové
Tak jsem tu u další dakarky, tentokrát z produkce Vimos. Původně jsem si myslel, že budou stačit fotky v galerii, ale našel jsem tu tolik chyb, že jsem si řekl, že se s trampotami stavby podělím. Vintrovy modely jsem měl vždycky nejraději, protože se trefil do mých přání. Poslední dobou mu konkuruje jen Spida.
Takže co vlastně vytvářím
Jo, je to Jamalka. Ještě důkaz původu: Model jsem koupil v Brně přímo od autora.
Stavba rámu byla v poho, vše mi sedělo.
S nápravama už jsem se trochu trápil. Díly 59 mi neseděli při napojování na hlavní rouru. Proto jsem tyto části i s rourou natřel. Dále nevím, jak májí být nápravy široky, prachovky jsem podlepil jak jsem měl, ale připadají mi široky.
Vzduchovy vaky a zkopletovat nápravy s rámem a rourou. Tady se mi pracovala nádherně.
Tak abych jen nekritizoval, model je to nádhernej a až na drobnosti mi všechno sedí. Jen škoda, že mám tak málo času. Kolikrát se od lepení nemůžu odlepit, patlu do noci. Potom usínám ráno v práci.
Zatím vše, pokračování již brzy.
Tak jsem tu u další dakarky, tentokrát z produkce Vimos. Původně jsem si myslel, že budou stačit fotky v galerii, ale našel jsem tu tolik chyb, že jsem si řekl, že se s trampotami stavby podělím. Vintrovy modely jsem měl vždycky nejraději, protože se trefil do mých přání. Poslední dobou mu konkuruje jen Spida.
Takže co vlastně vytvářím
Jo, je to Jamalka. Ještě důkaz původu: Model jsem koupil v Brně přímo od autora.
Stavba rámu byla v poho, vše mi sedělo.
S nápravama už jsem se trochu trápil. Díly 59 mi neseděli při napojování na hlavní rouru. Proto jsem tyto části i s rourou natřel. Dále nevím, jak májí být nápravy široky, prachovky jsem podlepil jak jsem měl, ale připadají mi široky.
Vzduchovy vaky a zkopletovat nápravy s rámem a rourou. Tady se mi pracovala nádherně.
Tak abych jen nekritizoval, model je to nádhernej a až na drobnosti mi všechno sedí. Jen škoda, že mám tak málo času. Kolikrát se od lepení nemůžu odlepit, patlu do noci. Potom usínám ráno v práci.
Zatím vše, pokračování již brzy.
Re: Tatra 815 JAMAL ZO R45 12.400 4x4.1 - Dakar 2012/Vimos/1
Dobré ráno
tak tohle si nenechám ujít. Usedám v první řadě a bedlivě budu sledovat tento model mě velmi zaujal a také se na něj chystám
Jinak začátek je opravdu super, pěkná a čistá práce
Ať se dílo daří
tak tohle si nenechám ujít. Usedám v první řadě a bedlivě budu sledovat tento model mě velmi zaujal a také se na něj chystám
Jinak začátek je opravdu super, pěkná a čistá práce
Ať se dílo daří
Re: Tatra 815 JAMAL ZO R45 12.400 4x4.1 - Dakar 2012/Vimos/1
Koukám, že jsi opravdový mistr klecí.
Vím, že již v minulosti tady byl návod na pájení konstrukcí, například zde http://www.papirovemodelarstvi.cz/forum ... php?t=5315" onclick="window.open(this.href);return false;
nemohl by jsi prosím také udělat nějaký návod pro pájecí amatéry, jako jsem já?
Pokud tedy pájíš
Vím, že již v minulosti tady byl návod na pájení konstrukcí, například zde http://www.papirovemodelarstvi.cz/forum ... php?t=5315" onclick="window.open(this.href);return false;
nemohl by jsi prosím také udělat nějaký návod pro pájecí amatéry, jako jsem já?
Pokud tedy pájíš
Re: Tatra 815 JAMAL ZO R45 12.400 4x4.1 - Dakar 2012/Vimos/1
To jsme na tom Romane stejně...mám doma vše potřebné na pájení rámů,ale skončil jsem na cigaretovém papírku a sekundovém lepidle
Re: Tatra 815 JAMAL ZO R45 12.400 4x4.1 - Dakar 2012/Vimos/1
OT. Nejsem si jistej že se rybak jmenuje Roman
Re: Tatra 815 JAMAL ZO R45 12.400 4x4.1 - Dakar 2012/Vimos/1
jj, omlouvám se, nevím proč,ale myslel jsem že je to Tvůj příspěvek
Re: Tatra 815 JAMAL ZO R45 12.400 4x4.1 - Dakar 2012/Vimos/1
Pánové, musím vás zklamat, ale rámy nejsou pájené, ale svařované.
Pokračuju ve stavbě. Na řadě jsou tlumiče. Podle návodky jsou na zadní nápravě držáky tlumičů delší jak na přední, ale ve vystřihovánce jsou všechny stejny.
Jdeme k pohonu. Motor byl bez problémů. Totéž nemůžu říct o chladiči. Spojení dílů 3 a 4 je špatně označeny, tak opět přišla na řadu barva. Díl č.6 má velikej průměr. Někam se ztratily díly 25 a 26, ale možná jsem je zašantročil já.
Výfukové potrubí jsem udělal z drátu o průměro 2,7mm.
Usadit motor, převodovku a jde se "zdobit".
Nalepím filtry a jdu na potrubí. Musím ho upravit, aby mi sedlo kam patří.
Tak zase brzo ahoj.
Pokračuju ve stavbě. Na řadě jsou tlumiče. Podle návodky jsou na zadní nápravě držáky tlumičů delší jak na přední, ale ve vystřihovánce jsou všechny stejny.
Jdeme k pohonu. Motor byl bez problémů. Totéž nemůžu říct o chladiči. Spojení dílů 3 a 4 je špatně označeny, tak opět přišla na řadu barva. Díl č.6 má velikej průměr. Někam se ztratily díly 25 a 26, ale možná jsem je zašantročil já.
Výfukové potrubí jsem udělal z drátu o průměro 2,7mm.
Usadit motor, převodovku a jde se "zdobit".
Nalepím filtry a jdu na potrubí. Musím ho upravit, aby mi sedlo kam patří.
Tak zase brzo ahoj.
Re: Tatra 815 JAMAL ZO R45 12.400 4x4.1 - Dakar 2012/Vimos/1
Uwe dobrá reportáž. Pokud nebude někdo rychlejší tak ti dam večer vedět jestli dily ve vystřihovánce nechybí uplně.
EDIT: Díly 25,26,27 ve vystřihovánce nejsou vůbec.
EDIT: Díly 25,26,27 ve vystřihovánce nejsou vůbec.
-
- Příspěvky: 82
- Registrován: ned 5.2.2012 21:07
Re: Tatra 815 JAMAL ZO R45 12.400 4x4.1 - Dakar 2012/Vimos/1
Jsem docela zvědav, jak tam budete dávat uzavřený přední ochranný oblouk nástavby, když jste tam to sací potrubí dal až teď a ne až po instalaci nástavby, jak radí návod...
Re: Tatra 815 JAMAL ZO R45 12.400 4x4.1 - Dakar 2012/Vimos/1
Je mi ctí, že se ozval sám autor modelu.
Jestli to správně chápu, jde o tento oblouk.
Když jsem tam to potrubí dával, už jsem ho měl hotovej a potrubí jsem instaloval podle něj. Teď je tam nasazenej jen tak nasucho.
Trochu předbíháme. Teď je na řadě ochranný rám.
Jak už jsem psal, rámy jsou svařované. Je to hodně náročny, a taky na váhu těžky. Přemejšlím, jak v budoucnu dělat tyto vnitřní rámy jinak.
Rám kabiny jsem udělal podle Spidovy šablony (Princezny) a upravil podle Jirkovy návodky. Kabina je 815ctka, tak doufám , že mi tam bude pasovat.
Rámy jsem natřel na bílo. Než uschne barva, udělám kola.
Jestli to správně chápu, jde o tento oblouk.
Když jsem tam to potrubí dával, už jsem ho měl hotovej a potrubí jsem instaloval podle něj. Teď je tam nasazenej jen tak nasucho.
Trochu předbíháme. Teď je na řadě ochranný rám.
Jak už jsem psal, rámy jsou svařované. Je to hodně náročny, a taky na váhu těžky. Přemejšlím, jak v budoucnu dělat tyto vnitřní rámy jinak.
Rám kabiny jsem udělal podle Spidovy šablony (Princezny) a upravil podle Jirkovy návodky. Kabina je 815ctka, tak doufám , že mi tam bude pasovat.
Rámy jsem natřel na bílo. Než uschne barva, udělám kola.
Re: Tatra 815 JAMAL ZO R45 12.400 4x4.1 - Dakar 2012/Vimos/1
Budeš něco dělat s průřezy v čumáku nebo nebudeš riskovat a uděláš to tak jak to je?
Jinak, rád sleduju .
Jinak, rád sleduju .
Re: Tatra 815 JAMAL ZO R45 12.400 4x4.1 - Dakar 2012/Vimos/1
Nevím, ktery průřezy myslíš. Jestli myslíš kapotu, tak tam se to vyřezat musí. Jestli myslíš plech pod nárazníkem, tak ten nechám tak, ty dírky jsou příliš ne drobno. Poslední dobou se ojevují laserové doplňky, třeba se objeví i tento plech. Hned ho koupím.
Re: Tatra 815 JAMAL ZO R45 12.400 4x4.1 - Dakar 2012/Vimos/1
Díl 317 - kapota/čumák (z rubu díl 325). Pokud porovnáš fotky modelu a skutečného auta tak ten čumák je prostě jiný - podle mě by pomohlo zvětšit ty průřezy. Jenže pak je problém se slepitelností...
Re: Tatra 815 JAMAL ZO R45 12.400 4x4.1 - Dakar 2012/Vimos/1
Jo, je jinej. Přemýšlím, že to udělám jinak, ale ještě uvidím, nerad bych to pokazil.
Re: Tatra 815 JAMAL ZO R45 12.400 4x4.1 - Dakar 2012/Vimos/1
Proč jsi přetíral celou centrální rouru? to to fakt tak nesedí? Kryt chladiče byl taky špatný?