Tatra 815 S3 26 208 6x6.2 / RW / 1:32 HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Tatra 815 S3 26 208 6x6.2 / RW / 1:32 HOTOVO
Zdravím Vás přátelé modeláři,
dnes jsem si pro Vás připravil další modílek, jak jsem už psal jinde a to všem asi známou Tatru 815ku
Lepení modelů z abc je fajn, ale chtěl jsem si vyzkoušet něco složitějšího a více propracovaného a po dlouhém přemýšlení jsem si zvolil tatrovku od RW.
Doma po koupi ležela asi 5 dní a já měl obavy do ní stříhnout ,protože to pro mě bylo něco nového a úplně jiného než jsem kdy patlal Po dlouhém prohlížení a pročítáni jsem si řekl, ale co, jdu na to a nějak to dopadne, tak sem stříhl
Začal jsem pěkně podle plánu a slípnul přední nárazník. Jak psal Bernie u reportu Pida11, že Vás nárazník nakopne do dalšího lepení, tak je fakticky pravda a mě to panečku nakoplo a lepí se parádně
Ale dost mluvení a přidávám nějaké ty fotečky:
Další akce je rám a fotky již brzy
dnes jsem si pro Vás připravil další modílek, jak jsem už psal jinde a to všem asi známou Tatru 815ku
Lepení modelů z abc je fajn, ale chtěl jsem si vyzkoušet něco složitějšího a více propracovaného a po dlouhém přemýšlení jsem si zvolil tatrovku od RW.
Doma po koupi ležela asi 5 dní a já měl obavy do ní stříhnout ,protože to pro mě bylo něco nového a úplně jiného než jsem kdy patlal Po dlouhém prohlížení a pročítáni jsem si řekl, ale co, jdu na to a nějak to dopadne, tak sem stříhl
Začal jsem pěkně podle plánu a slípnul přední nárazník. Jak psal Bernie u reportu Pida11, že Vás nárazník nakopne do dalšího lepení, tak je fakticky pravda a mě to panečku nakoplo a lepí se parádně
Ale dost mluvení a přidávám nějaké ty fotečky:
Další akce je rám a fotky již brzy
Naposledy upravil(a) JakubSDK dne pon 19.8.2013 21:56, celkem upraveno 1 x.
Re: Tatra 815 S3 26 208 6x6.2 / RW / 1:32
Na to, že jsi dosud lepil z ábíčka, o věru nevypadá zle.
Re: Tatra 815 S3 26 208 6x6.2 / RW / 1:32
To: Lukáš Děkuji
Tak jsem opět kousíček postoupil vpřed Dnes je na pořadu dne zhotovený rám a přilípnutý nárazník.
Rám mi dal tedy pěkně zabrat, páč jsem byl zvyklí na chlopně a tady žádné nejsou a lepení na tupo je pro mě novinka, ale je to v poho a docela se podařilo a k mému překvapení je docela i rovný.
U nás sehnat mm a 2mm a jiné velikosti kartonu je zcela nemožné a v papírnictví na mě koukali jak t... na nový vrata nejsilnější papír co mají tak 300g, nebo mi mohou nabídnout staré kartonové krabice .
Tak jsem to vyřešil mm kartonem ze starého kalendáře a zadní strany kroužkového bloku také mm tloušťka Rám je podlepený a je pevný jako skála
Tak tady ty slíbené fotky:
Když vidím ty fotečky, tak musím zapracovat ještě na zdokonalení té retuše
Tak jsem opět kousíček postoupil vpřed Dnes je na pořadu dne zhotovený rám a přilípnutý nárazník.
Rám mi dal tedy pěkně zabrat, páč jsem byl zvyklí na chlopně a tady žádné nejsou a lepení na tupo je pro mě novinka, ale je to v poho a docela se podařilo a k mému překvapení je docela i rovný.
U nás sehnat mm a 2mm a jiné velikosti kartonu je zcela nemožné a v papírnictví na mě koukali jak t... na nový vrata nejsilnější papír co mají tak 300g, nebo mi mohou nabídnout staré kartonové krabice .
Tak jsem to vyřešil mm kartonem ze starého kalendáře a zadní strany kroužkového bloku také mm tloušťka Rám je podlepený a je pevný jako skála
Tak tady ty slíbené fotky:
Když vidím ty fotečky, tak musím zapracovat ještě na zdokonalení té retuše
Re: Tatra 815 S3 26 208 6x6.2 / RW / 1:32
Kartony různých tlouštěk prodává Migas. Buď v eshopu, nebo na aukru.
Re: Tatra 815 S3 26 208 6x6.2 / RW / 1:32
Možnosti budou určitě i v Nymburce. Dojdi do cukrárny, kup si pár zákusků a z horní části krabice máš 0,5 mm karton na několik modelů Postupně si podobným způsobem z různých zdrojů vytvoříš značné zásoby. Dobrou cestou je také sendvič ze čtvrtky.
Re: Tatra 815 S3 26 208 6x6.2 / RW / 1:32
Sendvič ze čtvrtky jde, jen když trefíš na špatnou kvalitu papíru, tak budeš nadávat jako já. Nekteré jsou jako lisované s toaleťáku a po kontaktu s lepidlem se rozlejzají. (Lístkové těsto) Na silnější podlepení, se mi osvědčili pivní tácky. POZOR!!!! Brát v hospodě pouze nové!!!Starší se také rozlepují.
Re: Tatra 815 S3 26 208 6x6.2 / RW / 1:32
Pěkný,chtělo by to trochu dolepšit tu retuš,ale těžko brát tu radu od někoho,u koho stejnej model vypadá ještě hůř Jinak koukám,že to s čím já se patlám kvůli nucenejm pauzům čtvrt roku máš ty za týden,takže za chvíli se budu inspirovat já tebou,takže přeju ostrý skalpel )
Re: Tatra 815 S3 26 208 6x6.2 / RW / 1:32
Ahoj
tak jsem zpět a postupuji mílovými (milimetrovými) kroky kupředu a už mám slípnuté nápravy, jak zadní s disky, tak přední s homokinetickým kloubem a řeknu Vám to byla tedy věc to slepit, no patlal jsem se s tím nějakých dobrých 20 hodin, ale myslím že to dobře dopadlo s podobným provedením kol jsem se předtím setkal u jeepu a to u Willyse, kterého jsem zkoušel spatlat, ale moc to nedopadlo a teď odpočívá ve skříni a čeká na dokončení... viz foto:
Až přijde ta chvíle, tak ho dopatlám
Pido nemyslím že tvůj model vypadá hůře, lepíme jak nejlépe umíme co kus, to lepší zpracování a další podobné modely nám půjdou o to lépe
Jinak děkuji Všem za Vaše ohlasy, rady a tipy
Tady jsou nějaké ty fotky a já jdu pokračovat s patláním
P.S. brzy jsem zpět a se mnou další foto
tak jsem zpět a postupuji mílovými (milimetrovými) kroky kupředu a už mám slípnuté nápravy, jak zadní s disky, tak přední s homokinetickým kloubem a řeknu Vám to byla tedy věc to slepit, no patlal jsem se s tím nějakých dobrých 20 hodin, ale myslím že to dobře dopadlo s podobným provedením kol jsem se předtím setkal u jeepu a to u Willyse, kterého jsem zkoušel spatlat, ale moc to nedopadlo a teď odpočívá ve skříni a čeká na dokončení... viz foto:
Až přijde ta chvíle, tak ho dopatlám
Pido nemyslím že tvůj model vypadá hůře, lepíme jak nejlépe umíme co kus, to lepší zpracování a další podobné modely nám půjdou o to lépe
Jinak děkuji Všem za Vaše ohlasy, rady a tipy
Tady jsou nějaké ty fotky a já jdu pokračovat s patláním
P.S. brzy jsem zpět a se mnou další foto
Re: Tatra 815 S3 26 208 6x6.2 / RW / 1:32
nevypada to zatim spatne. Budu trosku ted za rypala, ale tatra nepouiziva homokineticky kloub ne predni naprave, nybrz dvojity krizovy kloub.
takze predni naprava tatra:
a homokineticky kloub:
http://cs.m.wikipedia.org/wiki/Homokinetick" onclick="window.open(this.href);return false;ý_kloub
takze predni naprava tatra:
a homokineticky kloub:
http://cs.m.wikipedia.org/wiki/Homokinetick" onclick="window.open(this.href);return false;ý_kloub
Re: Tatra 815 S3 26 208 6x6.2 / RW / 1:32
JakubSDK
pěkné pěkné. Taky se v budoucnu na RW chystám, ale zatím to vždy předběhl nějaký jiný projekt.
fox: žiju v tom, že homokinetický v podstatě znamená, že má na obou stranách stejnou obvodovou rychlost, což splňuje i dvojitý křížový v tomto pstavení. Na stejné stránce http://cs.wikipedia.org/wiki/Homokinetick%C3%BD_kloub" onclick="window.open(this.href);return false; se uvádí, že dvojitý kardan je druhem homokinetického kloubu. Pokud se mýlím, prosím vypeskovat
W
pěkné pěkné. Taky se v budoucnu na RW chystám, ale zatím to vždy předběhl nějaký jiný projekt.
fox: žiju v tom, že homokinetický v podstatě znamená, že má na obou stranách stejnou obvodovou rychlost, což splňuje i dvojitý křížový v tomto pstavení. Na stejné stránce http://cs.wikipedia.org/wiki/Homokinetick%C3%BD_kloub" onclick="window.open(this.href);return false; se uvádí, že dvojitý kardan je druhem homokinetického kloubu. Pokud se mýlím, prosím vypeskovat
W
Re: Tatra 815 S3 26 208 6x6.2 / RW / 1:32
Možná se pletu, ale byl "kardan" a nebo homokineťák. Kardan jde do přímého kříže a ten druhý má jen mezikus, takové "háčko".
Nejsem si jist, opravte mě.
Nejsem si jist, opravte mě.
Re: Tatra 815 S3 26 208 6x6.2 / RW / 1:32
Zdravím Vás modeláři ,
To: Fox - Ano máš pravdu. Moc se v tomto oboru nevyznám a jsem trochu pátral, když se to tu tak řeší a na tvém obrázku je vidět, pokud se nepletu zdvojený kardanový kloub hned za diskem a jednoduchý kardan je třeba u lokomotivy T 444.0 Karkulky. Ale dá se říci, jak uvádí zdroje (wiki) cituji - Pokud jsou oba klouby zalomeny o stejný úhel (v absolutní hodnotě, v téže rovině), pak je Kardanův hřídel jako celek homokinetický - odchylky rotace obou kloubů se navzájem ruší.
Dále jsem vypátral že stejnoběžné, neboli homokinetické klouby se používají u osobních aut, kde je konstantní převod a u nákladních vozů viz tatra kardany, páč je tam periodicky proměnlivý převod , ale zároveň jsem se někde dočetl, cituji - Že stejnoběžný (homokinetický) kloub - dvojitý křížový byl používán u Tatry 813 8x8
A to je asi tak vše jinak děkuji všem za komenty a příště už nějaký ten postup ve stavbě
To: Fox - Ano máš pravdu. Moc se v tomto oboru nevyznám a jsem trochu pátral, když se to tu tak řeší a na tvém obrázku je vidět, pokud se nepletu zdvojený kardanový kloub hned za diskem a jednoduchý kardan je třeba u lokomotivy T 444.0 Karkulky. Ale dá se říci, jak uvádí zdroje (wiki) cituji - Pokud jsou oba klouby zalomeny o stejný úhel (v absolutní hodnotě, v téže rovině), pak je Kardanův hřídel jako celek homokinetický - odchylky rotace obou kloubů se navzájem ruší.
Dále jsem vypátral že stejnoběžné, neboli homokinetické klouby se používají u osobních aut, kde je konstantní převod a u nákladních vozů viz tatra kardany, páč je tam periodicky proměnlivý převod , ale zároveň jsem se někde dočetl, cituji - Že stejnoběžný (homokinetický) kloub - dvojitý křížový byl používán u Tatry 813 8x8
A to je asi tak vše jinak děkuji všem za komenty a příště už nějaký ten postup ve stavbě
Re: Tatra 815 S3 26 208 6x6.2 / RW / 1:32
Hezkou neděli všem,
tak jsem trochu postoupil v modelu a dokončil přední tlumiče, zadní listová pera a hydrauliku na zvedání korby + natření drátků, které byly zlaté a sříbrné jelikož nemám černé tak používám cyky
Viz foto:
Dále jsem se pustil do motoru a musím říct, že práce na modelu mě opravdu moc baví a je to úplně jiná káva než ABC modely ale ty mají také své osobité kouzlo
Motor:
Já se vrátím
tak jsem trochu postoupil v modelu a dokončil přední tlumiče, zadní listová pera a hydrauliku na zvedání korby + natření drátků, které byly zlaté a sříbrné jelikož nemám černé tak používám cyky
Viz foto:
Dále jsem se pustil do motoru a musím říct, že práce na modelu mě opravdu moc baví a je to úplně jiná káva než ABC modely ale ty mají také své osobité kouzlo
Motor:
Já se vrátím
Re: Tatra 815 S3 26 208 6x6.2 / RW / 1:32
Pěkně ti to jde od ruky.
Víc si hlídej logiku naznačeného stínování. Na hlavách válců to máš nějak cik-cak, na kompresoru vzadu je stín úplně opačně. Ono na motoru to zas až tak nevadí, protože ho moc vidět nebude, ale u jiných celků víc na očích by tě to mohlo rmoutit.
Víc si hlídej logiku naznačeného stínování. Na hlavách válců to máš nějak cik-cak, na kompresoru vzadu je stín úplně opačně. Ono na motoru to zas až tak nevadí, protože ho moc vidět nebude, ale u jiných celků víc na očích by tě to mohlo rmoutit.