Skoda Garde Turbo Salamander / Vlastná tvorba / 1:24
Napsal: pát 7.6.2013 10:18
Ahojte, tak som začal pracovať na ďalšom modeli. Jedná sa o Škodu Garde Turbo, známu aj ako Salamander. Je to prvý model pri ktorom som využil aj 3D modelovanie a je to o dosť lepšie a jednoduchšie. Navrhol som ho aj s interiérom a motorom, ale kedže mám veľmi málo času, rozhodol som sa, že upustím od príliš zložitých riešení.
Niečo k predlohe:
Vozidlo bolo vyrobené v BAZ ako prototyp.Bolo skonštruované tromi mladými inžiniermi Dibarborou, Hrivňakom a Mičanom, ktorý sa už dlhšiu dobu zaoberali problematikou prepĺňania motorov.Tak keď dostali motor Škody 130 a turbo KKK vedeli ihneď čo majú robiť.Bohužiaľ s úpravami motora sa len veľmi malo dochovalo tak opis urobím len tak stroho. Že vraj automobil mal výkon neskutočných 130 Kw!!!Motor bol uložený obrátene,teda pred prevodovkou, kvôli zlepšeniu rozloženia hmotnosti automobilu. Pre zlepšenie stability bolo vozidlo rozšírené, ale podmienkou bolo čo najviac zachovať jeho pôvodný tvar.Tejto úlohy sa ujal Ing.Marian Karolčík ktorý mal na starosť úpravu podvozka a konštrukčne spracovanie karosérie. Karoséria bola upravená pomocou sklolaminátu a duralového plechu. Pod širokým vozidlom vznikal však pri jazde veľký podtlak, ktorý bol podporovaný otvormi v zadnej časti. Vozidlo malo vraj aj prítlačné krídlo, ale i bez neho bol prítlak dosť veľký. Vďaka skvelej konštrukcii motora a podvozku vozidlo nemalo problém pri prvých skúškach dosiahnuť rýchlosť 220 km/h! Bohužiaľ vozidlo bolo zničene pri pretekoch do vrchu na Pezinskej babe a vzhľadom na to, že bol vyrobený len jediný kus,tak sa okrem fotografií nič z neho nedochovalo.
zdroj:pdcustoms
A tu už moj 3D model:
Náhľad na vystrihovačku s interiérom:
A bez interiéru:
A tu niečo zo stavby:
Chcem podotknúť, že niektoré detaily (otvory na bokoch karosérie a v kapote, vybratie pre kľučky a samotné kľučky) som pri tejto prvej stavbe nerobil, aby som sa s tým zbytočne nezdržiaval, ale vystrihovačka ich obsahuje (a ani niesom taký šikovný aby to vyzeralo dobre )
Niečo k predlohe:
Vozidlo bolo vyrobené v BAZ ako prototyp.Bolo skonštruované tromi mladými inžiniermi Dibarborou, Hrivňakom a Mičanom, ktorý sa už dlhšiu dobu zaoberali problematikou prepĺňania motorov.Tak keď dostali motor Škody 130 a turbo KKK vedeli ihneď čo majú robiť.Bohužiaľ s úpravami motora sa len veľmi malo dochovalo tak opis urobím len tak stroho. Že vraj automobil mal výkon neskutočných 130 Kw!!!Motor bol uložený obrátene,teda pred prevodovkou, kvôli zlepšeniu rozloženia hmotnosti automobilu. Pre zlepšenie stability bolo vozidlo rozšírené, ale podmienkou bolo čo najviac zachovať jeho pôvodný tvar.Tejto úlohy sa ujal Ing.Marian Karolčík ktorý mal na starosť úpravu podvozka a konštrukčne spracovanie karosérie. Karoséria bola upravená pomocou sklolaminátu a duralového plechu. Pod širokým vozidlom vznikal však pri jazde veľký podtlak, ktorý bol podporovaný otvormi v zadnej časti. Vozidlo malo vraj aj prítlačné krídlo, ale i bez neho bol prítlak dosť veľký. Vďaka skvelej konštrukcii motora a podvozku vozidlo nemalo problém pri prvých skúškach dosiahnuť rýchlosť 220 km/h! Bohužiaľ vozidlo bolo zničene pri pretekoch do vrchu na Pezinskej babe a vzhľadom na to, že bol vyrobený len jediný kus,tak sa okrem fotografií nič z neho nedochovalo.
zdroj:pdcustoms
A tu už moj 3D model:
Náhľad na vystrihovačku s interiérom:
A bez interiéru:
A tu niečo zo stavby:
Chcem podotknúť, že niektoré detaily (otvory na bokoch karosérie a v kapote, vybratie pre kľučky a samotné kľučky) som pri tejto prvej stavbe nerobil, aby som sa s tým zbytočne nezdržiaval, ale vystrihovačka ich obsahuje (a ani niesom taký šikovný aby to vyzeralo dobre )