Tramvaj KT8 / předělávka - Betexa / 1:32
Moderátor: jozkin
-
- Příspěvky: 1232
- Registrován: ned 29.1.2012 19:49
Tramvaj KT8 / předělávka - Betexa / 1:32
Zdravím kluci mašinkáři,
Ještě jsem tu nikdy neviděl model tříčlánkové tramvaje, Budu ji dělat z modelu betexy, úpravu provedu ručně a za pomoci kopírky, modely budou dva, jeden skušební a jeden na ostro.
Foto předlohy:
Foto originálu modelu:
No tak začínám tou černobílou verzí, jelikoš tento model budu stavět jen odpočinkově, tak si kladu za cíl dokončit jej do modelážské akce v Neratovicích.
Ještě jsem tu nikdy neviděl model tříčlánkové tramvaje, Budu ji dělat z modelu betexy, úpravu provedu ručně a za pomoci kopírky, modely budou dva, jeden skušební a jeden na ostro.
Foto předlohy:
Foto originálu modelu:
No tak začínám tou černobílou verzí, jelikoš tento model budu stavět jen odpočinkově, tak si kladu za cíl dokončit jej do modelážské akce v Neratovicích.
Re: Tramvaj KT8 / předělávka - Betexa / 1:32
Ta Betexa je ale T6A5 . To jsou dvě konstrukčně odlišné tramvaje, byť v Plzni taky udělali z T3 článkovou K3 .
-
- Příspěvky: 1232
- Registrován: ned 29.1.2012 19:49
Re: Tramvaj KT8 / předělávka - Betexa / 1:32
JanO: Na pohled to vypadá stejně, myslím že rozměry šížky a výšky budou stejné.
Re: Tramvaj KT8 / předělávka - Betexa / 1:32
Až na dveře, okna, celou přední partii vozu (jiný způsob zkosení) a další a další...
Re: Tramvaj KT8 / předělávka - Betexa / 1:32
Schummy: možná bych spíše upravoval model KT8D5 z časopisu ABC.
-
- Příspěvky: 1232
- Registrován: ned 29.1.2012 19:49
Re: Tramvaj KT8 / předělávka - Betexa / 1:32
Zrzek: na tu jsem si taky spoměl ale nemám ji, ale tato se mi líbila. Jinak děkuji za rady.
Re: Tramvaj KT8 / předělávka - Betexa / 1:32
Ještě existuje KT8 od Petra_k, ta ale asi ještě není volně dostupná.
A takový potměšilý dotaz : Která verze by z toho vlastně měla vzniknout? Brno, Praha, Ostrava (ta si ne) a provedení KT8D5, KT8D5N, KT8D5R.N2 (nebo tak nějak, liší se Brno a Praha)?
A takový potměšilý dotaz : Která verze by z toho vlastně měla vzniknout? Brno, Praha, Ostrava (ta si ne) a provedení KT8D5, KT8D5N, KT8D5R.N2 (nebo tak nějak, liší se Brno a Praha)?
-
- Příspěvky: 1232
- Registrován: ned 29.1.2012 19:49
Re: Tramvaj KT8 / předělávka - Betexa / 1:32
JanO: teď jsi mě dostal, prohlédnu si všechny typy a dám vědět. Děkuji
Re: Tramvaj KT8 / předělávka - Betexa / 1:32
moje "běžná" KT8 není dostupná a ještě dlouho nebude... ale sehnat se dá tahle
Re: Tramvaj KT8 / předělávka - Betexa / 1:32
Z té T6A5 by se dala tímto zamýšleným postupem vytvořit KT8A5. ČKD jí kdysi mělo v plánu, ale nakonec nedošlo ani na prototyp. Minimálně odpovídá T6A5 tvarem čela a osovou vzdáleností podvozků. Oproti KT8D5 je jednosměrná, má užší a kratší čelo, a menší osovou vzdálenost podvozků. V podstatě tím odstraňuje jednu z nevýhod KT8D5, kterou je širší průjezdní profil.
JanO:
Brněnská KT8D5R.N2 a Pražská KT8D5R.N2P se liší dost podstatně. Brněnská verze je v podstatě původní vůz, kdy krajní články projdou opravou a dosadí se nový střední článkek ML8LF. Na voze jsou menší modernizace typu jinak řešené topení, brzdové odporníky s přirozenou ventilací, přečalouněné sedačky, jiná podlahová krytina a dosazení linkové orientace buse. Plus přesunuté komponenty vlivem nízké podlahy.
Mimochodem na obrázku v úvodu je Brněnská 1737, což je úplně první modernizovaný vůz. Původem Košický vůz číslo 519 byl modernizován v Krnovském KOSu v roce 2002. Od následných brněnských modernizací (dělány v Brně vyjma 1738) se docela odlišuje.
V Brně existuje ještě 7 vozů KT8D5N, což je původní verze nízkopodlažní KT8 z ČKD. Jsou to kompletní novostavby dodávané koncem 90. let. Tyto vozy mají jiný střední článek, než následně modernizované vozy. Zjistilo se, že tento původní NP článek z ČKD do starších vozů nepasuje. Modernizované vozy mají střední článek ML8LF zkonstruovaný tak, aby do stávajících vozů pasoval. Výrobcem je KOS Krnov.
Pražská KT8D5R.N2P je mnohem zásadnější modernizace. Jsou tam úpravy skříní krajních článků, dosazená trakční výzbroj Progress umístěná komplet pod podlahou, tudíž na střeše nic není. (Brno má původní výzbroj TV3, stejně jak Ostrava a Košice), v interiéru je jiné uspořádání sedadel, kompletně nová jsou stanoviště řidiče (dosazený ruční řadič (Brno má původní pedály), nová diagnostika, kamerový systém vnější a vnitřní...) Plus pozměněný vnější vzhled vozu jiným nátěrem na čelech a kompletním zaplentováním spodku. Když pominu vzhled a některé detaily tak stejně modernizované vozy jezdí i v Plzni.
JanO:
Brněnská KT8D5R.N2 a Pražská KT8D5R.N2P se liší dost podstatně. Brněnská verze je v podstatě původní vůz, kdy krajní články projdou opravou a dosadí se nový střední článkek ML8LF. Na voze jsou menší modernizace typu jinak řešené topení, brzdové odporníky s přirozenou ventilací, přečalouněné sedačky, jiná podlahová krytina a dosazení linkové orientace buse. Plus přesunuté komponenty vlivem nízké podlahy.
Mimochodem na obrázku v úvodu je Brněnská 1737, což je úplně první modernizovaný vůz. Původem Košický vůz číslo 519 byl modernizován v Krnovském KOSu v roce 2002. Od následných brněnských modernizací (dělány v Brně vyjma 1738) se docela odlišuje.
V Brně existuje ještě 7 vozů KT8D5N, což je původní verze nízkopodlažní KT8 z ČKD. Jsou to kompletní novostavby dodávané koncem 90. let. Tyto vozy mají jiný střední článek, než následně modernizované vozy. Zjistilo se, že tento původní NP článek z ČKD do starších vozů nepasuje. Modernizované vozy mají střední článek ML8LF zkonstruovaný tak, aby do stávajících vozů pasoval. Výrobcem je KOS Krnov.
Pražská KT8D5R.N2P je mnohem zásadnější modernizace. Jsou tam úpravy skříní krajních článků, dosazená trakční výzbroj Progress umístěná komplet pod podlahou, tudíž na střeše nic není. (Brno má původní výzbroj TV3, stejně jak Ostrava a Košice), v interiéru je jiné uspořádání sedadel, kompletně nová jsou stanoviště řidiče (dosazený ruční řadič (Brno má původní pedály), nová diagnostika, kamerový systém vnější a vnitřní...) Plus pozměněný vnější vzhled vozu jiným nátěrem na čelech a kompletním zaplentováním spodku. Když pominu vzhled a některé detaily tak stejně modernizované vozy jezdí i v Plzni.
Re: Tramvaj KT8 / předělávka - Betexa / 1:32
KT8 mají jako slepovánku v barvách Plzneňských DP
Re: Tramvaj KT8 / předělávka - Betexa / 1:32
Stále k dostání u PMDP za 45 Kč - viz odkaz Amatera výše.