Tatra T 148 NT / Ripper Works / 1:32 - Betatest/HOTOVO/

Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar

spida
Moderátor
Příspěvky: 736
Registrován: pon 12.12.2011 12:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra T 148 NT / Ripper Works / 1:32 - Betatest

Příspěvek od spida »

No
Nechtěl bych aby můj příspěvek vyzněl jako pochlebování tomu či tomu autorovy. Je to jen čistě můj názor na fotky které vidím
Než jsi tam dal ty fotky hasičské tatry, působila na mě Honzova kabina naprosto dokonalým dojmem. Ale při takto přímém porovnání mi na ní něco nesedělo. Použil jsem tedy přítele googla a našel pár fotek reálného auta. Co nejvíc praští do očí je čelní ono. Nesedí mi tam jeho výška, tvar a ani síla středového sloupku. Okno by směrem do středu mělo směřovat více nahoru a ten sloupek uprostřed je asi tak 3x užší. No a když koukám na to zaoblení kapoty tak v reálu tam sice je ale, není takto markantní. Celkově na mě opticky působí lépe ta to zpracování u hasičské kabiny. Co se týče samotného tvaru masky tak tam je na tom lépe zase Hozova.
Obrázek Mluvím čistě o tvaru a ne o žebrování. Když ale vidím velikost bílé plošky pod SPZ tak ta mi připadá moc malá. U Modré tatry je také lépe zpracovaný roh blatníku. Celkově je model od Honzy propracovanější (podvozek, motor a pod.) Svým způsobem bude asi dobře že budou na trhu dva stejné modely, ale každý trochu odlišně konstrukčně řešený. Těším se na přímé porovnání obou slepených modelů vedle sebe
Uživatelský avatar
AmatER
Příspěvky: 623
Registrován: sob 21.1.2012 16:02
Bydliště: Marienbad
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra T 148 NT / Ripper Works / 1:32 - Betatest

Příspěvek od AmatER »

staré žluté SPZ byly menší, než současné RZ (490x90 mm, teď je rozměr standardního jednořádku 520x110 mm).
LC 736
Příspěvky: 156
Registrován: pon 6.2.2012 12:49

Re: Tatra T 148 NT / Ripper Works / 1:32 - Betatest

Příspěvek od LC 736 »

Z môjho pohladu môžem povedať,že kým som dostal PMHT kabínu do tejto podoby,tak som musel vela vecí upraviť,napríklad čelné sklo,neviem,ako je to pri reedícii,ale pri Caske to vôbec nesedelo,dalej bol problém s kapotou,takisto je prekreslená.Natrápil som sa s tým myslím dosť a viem posúdiť stavbu oboch kabín a na stránke RW časom pribudne aj môj alternatívny obrazový návod na stavbu.Ale stojím si za tým,že RW kabína je postavitelná jednoduchšie ako PMHT.Tie obliny vôbec nie sú extra náročné,všetko sedí,ako je u Honzu zvykom a interiér pekne fixuje tvar kabíny a strecha má kostru,takže je to aj dosť pevné.Ale nikomu neberiem názor,ak sa mu PMHT kabína páči viac,Ale treba zas povedať,že tá moja hasičská tatra nie je celkom bez úprav,takže by som to skôr porovnával s fotkami betastavby ťahača 6x6 od PMHT,aj ked sa mi zdá,že to čelné sklo je už upravené a sedí. Ale hlavne by som to nebral až tak vážne,sú to papierové modely a majú svoje limity a ja osobne som rád,že takéto modely vznikajú a máme možnosť si tieto klasiky postaviť.
spida
Moderátor
Příspěvky: 736
Registrován: pon 12.12.2011 12:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra T 148 NT / Ripper Works / 1:32 - Betatest

Příspěvek od spida »

Jak jsem psal nešlo mi o to něčí model hanit a druhý chválit. Mě nemusíš vysvětlovat že papír má své limity. ;) Taky jsem nemluvil o tom jestli je to dobře slepitelné nebo ne. Je mi jasné že to Honzovi sedí perfektně a lepí se to dobře. Napsal jsem jen svůj postřeh z porovnání obou kabin ;)
Takže model od J.B. je super a stejně tak i model kluků PMHT. Ale každý je jiný.
LC 736
Příspěvky: 156
Registrován: pon 6.2.2012 12:49

Re: Tatra T 148 NT / Ripper Works / 1:32 - Betatest

Příspěvek od LC 736 »

Plne s tebou súhlasím a sám som zvedavý,ako bude model vyzerať vo finále,potom to zas spolu cvaknem ;) A bolo by blbé tebe niečo vysvetlovat o možnostiach papiera.Považujem ťa za skvelého autora a teším sa na každý nový kúsok z tvojej dielne ;) ;) ;)
tom
Příspěvky: 11
Registrován: pát 30.3.2012 14:26

Re: Tatra T 148 NT / Ripper Works / 1:32 - Betatest

Příspěvek od tom »

ja sa priklaňam ku Hasičskej kabina je síce zjednodušena ale viac sa podoba reálu ;) aj šírka kolies sa mi viac pozdáva
Uživatelský avatar
TomC2
Příspěvky: 378
Registrován: pát 20.1.2012 23:12
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra T 148 NT / Ripper Works / 1:32 - Betatest

Příspěvek od TomC2 »

To teda nevím. Reálnější mi příjde rozhodně RW. Možná je jen o něco větší zaoblení kapoty na čele než by mělo být, tak bych ho řešil jak to je u PMHT. ;)
jbb
Příspěvky: 199
Registrován: pát 20.1.2012 21:41

Re: Tatra T 148 NT / Ripper Works / 1:32 - Betatest

Příspěvek od jbb »

Tak spíďo, střední příčka je samozřejmě širší než ve skutečnosti - je na vkusu každého soudruha, jestli si jí ořízne, ale ať pak za mnou nechodí, že mu to nedrží. O něco větší jsou také boční sloupky - během 3D konstrukce kabiny jsem musel jít cestou kompromisů, neboť hrozilo, že to slepí tak jedině Zolo a dva další. A to jsem fakt nechtěl. Chybí také malý rádius bezprostředně pod bočními okny - ze stejného důvodu. A z toho důvodu je i čumák kulatější než ve skutečnosti - nechtěl jsem tam hranu (pokud se někomu hrana na PMHT kabině zdá OK tak prosím, ale skutečné auto vlastně žádný ostrý úhel nemá) a tento rádius se tvaruje přeci jen lépe než ostřejší.
Naopak - poměr spodní část vs. střední část (pod okny, co je klika) vs. horní část (okna) sedí velmi přesně - je to zaměřováno ve skutečnosti podle metru (jediná úlitba je, že část s okny je o 1mm vyšší, aby se tam vlezla výztuha střechy, kterou skutečné auto samozřejmě nemá). Logicky když se ty kabiny postaví vedle sebe, tak je patrné, že PMHT utekla celková velikost kabiny právě v oblasti oken, která se tak zdají mnohem větší, než mají být. Ale já měl na své kabině chybu velmi podobnou, kreslil jsem jí třikrát a právě druhé překreslení šlo na vinu moc vysokým oknům. To je ta výhoda 3D - pokud bych to měl nazkoušené jen v ruce, tak se asi raději střelím do nohy než bych to dělal ve 2D znova. Takže to nemá být ani tak kritika PMHT, jako spíš vysvětlení, co mi dalo nejvíc zabrat a na čem jsem si dost lámal zuby.
Uživatelský avatar
TomC2
Příspěvky: 378
Registrován: pát 20.1.2012 23:12
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra T 148 NT / Ripper Works / 1:32 - Betatest

Příspěvek od TomC2 »

Jasně. Proto je taky myslím dobře že jsou na trhu oba modely..každý si vybere co se mu líbí víc. ;) Držím palce a doufám že u tématu 148/138 nějakou dobu zůstanete můžeme se těšit na další modifikace. ;)
jbb
Příspěvky: 199
Registrován: pát 20.1.2012 21:41

Re: Tatra T 148 NT / Ripper Works / 1:32 - Betatest

Příspěvek od jbb »

Bohužel vždycky bude platit, že stoprocentní bude pouze plastový model :roll:
Takže konkrétně - na screenu vlevo první verze kabiny (S15) - protože tam nejsou ty malé radiusy pod bočními okny, tak jsou okna moc skloněná - kabina vypadá jak pagoda (stejný problém mají všechny tatrovky od Arch. Vyškovského).
Co s tím? Bylo nutné překreslit střední část kabiny, která je nově více šikmá než ve skutečnosti. Tím je zajištěné, že okna nemusí ubíhat do pagody. A zbavili jsme se toho prokletého radiusu. A takhle to vypadá na screenu vpravo - druhá verze kabiny (Series 130)
Hotovo? Bohužel ne. Při konzultacích s Kubou na téma "možná nástavba" mi tento výtečník dokázal, že kabina je moc vysoká! Následuje hledání důvodu, který je nalezen v příliš velké střední a horní části kabiny. Takže zpět na "rýsovací prkno" a kabina prochází radikálními změnami, na výšku ztrácí 10mm a na délku 5mm - třetí verze kabiny je dole (Series 231).
Mimochodem, sám když pozoruju ty screeny, tak mi všechny tři docela tatrovku připomínají - zvláštní :lol: A skoro se mi zdá, že ve 3D se ten přední rádius kapoty tváří méně zaoblený než co se zatím povedlo všem testerům - takže modeláři, budete se moci realizovat. :roll:
Obrázek Obrázek
Obrázek
eduardo
Příspěvky: 19
Registrován: úte 21.2.2012 15:48

Re: Tatra T 148 NT / Ripper Works / 1:32 - Betatest

Příspěvek od eduardo »

jbb píše: Bohužel vždycky bude platit, že stoprocentní bude pouze plastový model

No čo som ja videl, rezinové odliatky kabín tatier /138,148/ od MMK v 1/35 tak tam bola kabína dosť mimo. Mne osobne sa tá Tvoja zdá byť dobrá.
spida
Moderátor
Příspěvky: 736
Registrován: pon 12.12.2011 12:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra T 148 NT / Ripper Works / 1:32 - Betatest

Příspěvek od spida »

Honzo. V pohodě. Máš to moc pěkný a model bude super. Opravdu to neměla být nějaká výtka. Ten tvar toho předního okna je také možná daný tím jak je to slepený. Na první pohled je jasný že kluci mají ty okna moc velký, ale na té tvé kabině mi připadají zase moc nízké. Možná je to tím jak je to slepené. Trochu mi připadá že ta střecha to okno tlačí dolu. Ale to už je asi jen takové hnidopišství. Tak to nějak moc neřeš ;)
Uživatelský avatar
Lukáš
Příspěvky: 1684
Registrován: sob 21.1.2012 9:23
Bydliště: Brno

Re: Tatra T 148 NT / Ripper Works / 1:32 - Betatest

Příspěvek od Lukáš »

U skutečného auta se mi střecha jeví nižší a víc plochá. Řešení zvolené na modelu kabinu opticky trochu deformuje. Kapota by se také mohla mírně svažovat dopředu, což na následující fotce moc nevypadá To by také mělo vliv na zaoblení u masky. Z fotek se mi moc nezdá, že by to bylo slepitelné jinak, než má LC 736.

Obrázek
jbb
Příspěvky: 199
Registrován: pát 20.1.2012 21:41

Re: Tatra T 148 NT / Ripper Works / 1:32 - Betatest

Příspěvek od jbb »

Lukáš píše: Kapota by se také mohla mírně svažovat dopředu, což na následující fotce moc nevypadá
Ještě že máme ten bokorys ze 3D...
Obrázek
A fakt - sklo kabiny není malé, naopak je o ten jeden mm vyšší - taky jsem se divil, ale vysvětluju si to tak, že pohled náš všech je deformován takovou tou velkou plastovou tatrou, co jsme všichni měli doma na písku - tam ta kabina není zrovna vzor přesnosti, ale máme jí nakoukanou...
Uživatelský avatar
Lukáš
Příspěvky: 1684
Registrován: sob 21.1.2012 9:23
Bydliště: Brno

Re: Tatra T 148 NT / Ripper Works / 1:32 - Betatest

Příspěvek od Lukáš »

Skoro by se chtělo říct, že LC 736 má na fotkách jiné auto :D
Odpovědět

Zpět na „Nákladní vozy a tahače“