Tatra T815 S3 26 208 6x6.2 / RipperWorks / 1:32
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Tatra T815 S3 26 208 6x6.2 / RipperWorks / 1:32
Po dokončení válce přišel na řadu další model od Ripperworks,tentokrát všem jistě známá Tatra.Představení modelu.
TATRA 815 S3 6x6
Třístranný sklápěčkový automobil T-815 S3 6 x 6 slouží na přepravu materiálu do hmotnosti 10 700 kg. Může táhnout přívěs o max. hmotnosti 18 000kg, s rychlospojkou pro sklápění přívěsu. Zvedací zařízení je hydraulické, ovládané z kabiny řidiče. Hydrogenerátor (čerpadlo) je umístněné na pomocném pohonu. Konstrukce podvozku s výkyvnými polonápravami zaručuje plynulé a rychlé průjezdy terénními nerovnostmi, ani velké výchylky kol způsobené nerovnostmi se nepřenášejí na vozidlo.
Brzdový systém je dvouokruhový přetlakový na všechny kola, s ovládáním brzd přívěsu.
Technické údaje:
Značka, typ vozidla T-815 S3 6 x 6
Pohotovostní hmotnost 11 300 kg
Užitečná hmotnost 10 700 kg
Celková hmotnost vozidla 22 000 kg
Maximální hmotnost přívěsu 18 000 kg
Typ motoru T-3 -929 -11
Počet válců 10
Vrtání x zdvih 120 x 140 mm
Chlazení motoru vzduchem
Zdvihový objem motoru 15 825 cm3
Největší výkon motoru 208/2 200 kW/min-1
Základní spotřeba paliva 32,5/63 l/km
Maximální rychlost 80 km/hod
Pohon 6 x 6
důkaz o vlastnictví
jako první přišel na řadu přední nárazník podle návodu,jelikož nejsem zkušený modelář,tak se budu snažit o čistostavbu bez úprav..jedinou úpravou,kterou jsem zkusil byla napodobenina žárovek u světel pomocí špendlíku.Teď už fotky
TATRA 815 S3 6x6
Třístranný sklápěčkový automobil T-815 S3 6 x 6 slouží na přepravu materiálu do hmotnosti 10 700 kg. Může táhnout přívěs o max. hmotnosti 18 000kg, s rychlospojkou pro sklápění přívěsu. Zvedací zařízení je hydraulické, ovládané z kabiny řidiče. Hydrogenerátor (čerpadlo) je umístněné na pomocném pohonu. Konstrukce podvozku s výkyvnými polonápravami zaručuje plynulé a rychlé průjezdy terénními nerovnostmi, ani velké výchylky kol způsobené nerovnostmi se nepřenášejí na vozidlo.
Brzdový systém je dvouokruhový přetlakový na všechny kola, s ovládáním brzd přívěsu.
Technické údaje:
Značka, typ vozidla T-815 S3 6 x 6
Pohotovostní hmotnost 11 300 kg
Užitečná hmotnost 10 700 kg
Celková hmotnost vozidla 22 000 kg
Maximální hmotnost přívěsu 18 000 kg
Typ motoru T-3 -929 -11
Počet válců 10
Vrtání x zdvih 120 x 140 mm
Chlazení motoru vzduchem
Zdvihový objem motoru 15 825 cm3
Největší výkon motoru 208/2 200 kW/min-1
Základní spotřeba paliva 32,5/63 l/km
Maximální rychlost 80 km/hod
Pohon 6 x 6
důkaz o vlastnictví
jako první přišel na řadu přední nárazník podle návodu,jelikož nejsem zkušený modelář,tak se budu snažit o čistostavbu bez úprav..jedinou úpravou,kterou jsem zkusil byla napodobenina žárovek u světel pomocí špendlíku.Teď už fotky
Re: Tatra T815 S3 26 208 6x6.2 / RipperWorks / 1:32
OT: Je zajímavé, jak se skoro všichni drží slepě návodu. Začínají nárazníkem, který hned lepí k rámu, byť při další manipulaci s velkou pravděpodobností hrozí, že se dříve nebo později urve.
Re: Tatra T815 S3 26 208 6x6.2 / RipperWorks / 1:32
Lukáši zrovna u mě je to daný tím,že nejsem nijak zkušený modelář a žádnou tatru jak od Ripperworks či jiného nakladatelství jsem nelepil...no a když jsem se podíval na ostatní témata,tak tam měli všichni taky nárazník přilepený,tak mě nějak ani nenapadlo,že by to pak mohlo dělat neplechu
Re: Tatra T815 S3 26 208 6x6.2 / RipperWorks / 1:32
Ono to bez nárazníku taky může dělat neplechu - jmenovitě se může stát, že neudržíš geometrii... Proto je zvolen tento postup, považuji ho za vhodnější pro jiné než superšpičkové modeláře.
Re: Tatra T815 S3 26 208 6x6.2 / RipperWorks / 1:32
....navíc takový nárazník vás pěkně nakopne do celé stavby, protože na jedné drobné sastavě střih po přímce, křivce, tvarování kuželu paraboly, tvarování "brýlí" u jiných verzí, zasklení nepapírovým dílem a i stupačka je taky jiná než z papíru.
Na podporu chuti do stavby ideální rozcvička
Na podporu chuti do stavby ideální rozcvička
Re: Tatra T815 S3 26 208 6x6.2 / RipperWorks / 1:32
Ale to jo, záleží na vkusu každýho soudruha. Mně vyhovuje lepit nárazník až později. Geometrii dostatečně drží příčka (zde 2g) a bez nárazníku mohu rám pěkně zatížit na rovné podložce, takže nehrozí zkroucení. Např. na SOTce jsem nárazník nalepil až po osazení centrální roury a náprav.
Není to vlastně nic zásadního, tak se nenech rušit..
Není to vlastně nic zásadního, tak se nenech rušit..
Re: Tatra T815 S3 26 208 6x6.2 / RipperWorks / 1:32
Ahoj Pido11,
vypadá to pěkně a určitě budu sledovat , protože zrovna nedávno ( asi 4dny ) jsem se do téhle tatrovky také pustil a zanedlouho přidám svůj report
vypadá to pěkně a určitě budu sledovat , protože zrovna nedávno ( asi 4dny ) jsem se do téhle tatrovky také pustil a zanedlouho přidám svůj report
Re: Tatra T815 S3 26 208 6x6.2 / RipperWorks / 1:32
Tak po více než dlouhé době opět malý pokrok.S přibývajícím postupem čím dál tím víc nechápu čistotu zdejších kolegů ..
No teď už fotky podvozku,který ještě není komplet,ale začíná vypadat jako podvozek.Na další pokrok snad už nebudeme muset čekat tak dlouho
Jakub:dík,koukám,že zatímco já lehce hnul s podvozkem,tak tobě se povedlo udělat celou tatru,jaký to rozdíl...mimochodem máš jí vskutku povedenou
No teď už fotky podvozku,který ještě není komplet,ale začíná vypadat jako podvozek.Na další pokrok snad už nebudeme muset čekat tak dlouho
Jakub:dík,koukám,že zatímco já lehce hnul s podvozkem,tak tobě se povedlo udělat celou tatru,jaký to rozdíl...mimochodem máš jí vskutku povedenou
Re: Tatra T815 S3 26 208 6x6.2 / RipperWorks / 1:32
Ahoj Pido,
díky postoupil jsi pěkně a slípnuté je to parádně a určitě se těším jak budeš pokračovat.
Já ještě musím předělat ten píst na zvedání korby má tak trochu větší vůli něž by měl mít...
Tak ať se ti dílko daří
díky postoupil jsi pěkně a slípnuté je to parádně a určitě se těším jak budeš pokračovat.
Já ještě musím předělat ten píst na zvedání korby má tak trochu větší vůli něž by měl mít...
Tak ať se ti dílko daří
Re: Tatra T815 S3 26 208 6x6.2 / RipperWorks / 1:32
Zdar Pido, můžu tě uklidnit, rozhodně nejsi sám, kdo nechápe výtvory některých zdejších mimozemšťanů... Já jsem na tom stejně.
Tvou stavbu sleduji od začátku. Stejně jako předchozí model, i tentokrát jsme se shodli na předloze a děláme na stejném kousku. Zatím se mi tvoje práce líbí, řekl bych, že proti VV 100 je znát pozitivní posun. Jen tak dál, držím palce
Tvou stavbu sleduji od začátku. Stejně jako předchozí model, i tentokrát jsme se shodli na předloze a děláme na stejném kousku. Zatím se mi tvoje práce líbí, řekl bych, že proti VV 100 je znát pozitivní posun. Jen tak dál, držím palce
Re: Tatra T815 S3 26 208 6x6.2 / RipperWorks / 1:32
Jakub:Díky.Věřím,že v tém podání nebude náprava příliš obtížná
Toptop:Díky.Jsem zvědav jestli se shodneme i na dalším kousku.Jinak s tebou se opravdu rovnat nemůža,čistota lepení je někde úplně jinde
Mě osobně zatím největší problémy dělá vyřezování podlepených dílů kartonem.Ač se snažím držet skalpel kolmo,tak řez je vždy lehce ze šikma,což ve výsledku dělá neplechu.
Toptop:Díky.Jsem zvědav jestli se shodneme i na dalším kousku.Jinak s tebou se opravdu rovnat nemůža,čistota lepení je někde úplně jinde
Mě osobně zatím největší problémy dělá vyřezování podlepených dílů kartonem.Ač se snažím držet skalpel kolmo,tak řez je vždy lehce ze šikma,což ve výsledku dělá neplechu.
Re: Tatra T815 S3 26 208 6x6.2 / RipperWorks / 1:32
Ahoj Pido,
snad se podaří... A ohledně toho řezání, tak s tím se peru neustále, různě naklápím a stále ne a ne vždy se to pak snažím různě dořezávat a brousit a nakonec se to podá
Ať se ti dílko daří a pevnou ruku
snad se podaří... A ohledně toho řezání, tak s tím se peru neustále, různě naklápím a stále ne a ne vždy se to pak snažím různě dořezávat a brousit a nakonec se to podá
Ať se ti dílko daří a pevnou ruku