Western Star 4900 / Z-Art / 1:32
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Western Star 4900 / Z-Art / 1:32
a co ho trochu potunit a rovnou road train
Re: Western Star 4900 / Z-Art / 1:32
Swabe, to už jinde jsme, to je jiná vesnice... A jinej kontinent a vůbec
Re: Western Star 4900 / Z-Art / 1:32
počkej ale to si děláš srandu s tím třínápravovým návěsem ?? ty zato skutečně chceš hodit návěs alá evropa ??
Utvrdíš mne pouze o tom že je to zvětšená česká Vista ( montisystém ) kde použili de facto brandejsácký návěs aby ušetřily za výrobu forem
Poradím ti jen jedno :
Tahač je Kanadský a tak by zasloužil i stvárnění Kanadského návěsu .. přibližně v roce 1997 mi dorazily od kanadského výrobce Manac prospekty na jejich návěsy já to nebudu skenovat nicméně na jejich stránkách http://www.manac.ca/index-en.php" onclick="window.open(this.href);return false; nalezneš dost materiálu na to aby ten návěs za Western Star nebyl stejně ujetej a sci-fi jako samotný tahač v provedeníé 6x6 .. ty woe by se v samotné firmě Western Star obraceli kdyby se tohle dozvěděli mimochodem prospekty z této firmy mi cca kolem roku 1996 poslal Čech ..
Nicméně budeš li šikovný a slušně je tam poprosíš možná ti pošlou legální cestou materiál na daný typ návěsu
Utvrdíš mne pouze o tom že je to zvětšená česká Vista ( montisystém ) kde použili de facto brandejsácký návěs aby ušetřily za výrobu forem
Poradím ti jen jedno :
Tahač je Kanadský a tak by zasloužil i stvárnění Kanadského návěsu .. přibližně v roce 1997 mi dorazily od kanadského výrobce Manac prospekty na jejich návěsy já to nebudu skenovat nicméně na jejich stránkách http://www.manac.ca/index-en.php" onclick="window.open(this.href);return false; nalezneš dost materiálu na to aby ten návěs za Western Star nebyl stejně ujetej a sci-fi jako samotný tahač v provedeníé 6x6 .. ty woe by se v samotné firmě Western Star obraceli kdyby se tohle dozvěděli mimochodem prospekty z této firmy mi cca kolem roku 1996 poslal Čech ..
Nicméně budeš li šikovný a slušně je tam poprosíš možná ti pošlou legální cestou materiál na daný typ návěsu
- zdenek-ch
- Příspěvky: 116
- Registrován: ned 22.1.2012 17:24
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Western Star 4900 / Z-Art / 1:32
Dík za připomínku, ale... přiznám se, že nejsem expert přes tahače a tak by mne zajímalo, jaký je konkrétně rozdíl mezi "evropským" a neevropským třínápravovým návěsem? V tomto bych se rád orientoval. Odkaz který jsi mi poslal obsahuje npř. toto:
http://www.manac.ca/transfer-en.php
A nemůžu si pomoct, vidím tam opět tři nápravy a podobu s návěsem, který jsem navrhl.
http://www.manac.ca/transfer-en.php
A nemůžu si pomoct, vidím tam opět tři nápravy a podobu s návěsem, který jsem navrhl.
Re: Western Star 4900 / Z-Art / 1:32
Oni se Zdeňku najdou odborníci detailnější, ale největší rozdíly mezi Evropou a Amerikou jsou:
Evropa - 3nápravy a jednoduché řazení kol
Amerika - 2nápravy a na nich dvojmontáže /proto se taky říká 18wheeler - 18ti kolák - 8kol na návěsu a 10kol na tahači.
Evropa - 3nápravy a jednoduché řazení kol
Amerika - 2nápravy a na nich dvojmontáže /proto se taky říká 18wheeler - 18ti kolák - 8kol na návěsu a 10kol na tahači.
- zdenek-ch
- Příspěvky: 116
- Registrován: ned 22.1.2012 17:24
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Western Star 4900 / Z-Art / 1:32
Dík za objasnění, ale osobně se mi víc líbí návěs třínápravový. V odkazu, který jsem obdržel výše je i takový, takže nechápu proč by to nemohl být právě takový...
Re: Western Star 4900 / Z-Art / 1:32
Návěs co jsi ukázal jeho náhled vypadá jak za Liazku. Třínápravový můžeš mít, ale každá náprava tupláky. Větší klasika jsou dvounápravové, které vidíš skoro na každé fotce.
Nebo přejmenuj Western Star 4900 na US kamion s přívěsem. Myslím, že ve své podstatě by to bylo lepší.(oficiální licenci od WS asi nemáš)
Nebo přejmenuj Western Star 4900 na US kamion s přívěsem. Myslím, že ve své podstatě by to bylo lepší.(oficiální licenci od WS asi nemáš)
- zdenek-ch
- Příspěvky: 116
- Registrován: ned 22.1.2012 17:24
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Western Star 4900 / Z-Art / 1:32
Nerozumím definici "jak za Liazku". Nicméně tato diskuze se mi nezdá být příliš plodná, takže prozatím návěs ponechám jak se, snad jen s drobnými úpravami. Spíše ale zvažuji, jak dekorovat skříň...
Re: Western Star 4900 / Z-Art / 1:32
Teda nerad zanáším offtopic do offtopicu, ale celkem nerozumím tomu, proč toto jako vydavatel dáváš mezi stavby modelů. Pokud dobře vidím, tak tady nikdo nic nestaví; je to jenom prezentace nově vydaného modelu, pro kterou tu je vlastní sekce. A to vůbec nemluvím o tom, že tam s to dal pro jistotu taky, takže je to tady celé dvakrát
- zdenek-ch
- Příspěvky: 116
- Registrován: ned 22.1.2012 17:24
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Western Star 4900 / Z-Art / 1:32
Původně tady mělo být více fotek modelu, ale nějak se to tu zvrhlo v diskuzi o tom, jaký návěs jo a nebo ne a který je dost americký...
Tak asi tak.
Tak asi tak.
Re: Western Star 4900 / Z-Art / 1:32
Ano není to návěs jak za Liazku ale on to návěs za liazku je .. klasický starý dobrý brandejsák navíc vysoké šassi neb původně to vista semily vyrobila jako konteinerák .. s možností využití jako cisterna a valník .
Rozdíl je v umístění Náprav .. zatím co evropské návěsy mají poměrně dlouhý převys od středu zadní nápravy po konec návěsu u amerických je to trochu jinak .. nápravy bývají co nejblíže k zadní stěně .
Další věc kterou v americe a ani v kanadě moc nenajdeme jsou Balony na nápravách návěsů .. oni používají " tupláky " dvojmontáž a neb 4 pneumatiky na jedné nápravě nejsou totiž tupci aby nechaly nápravy přetěžovat a tím si ničily silnice .
Ono když si nechceš nechat poradit je to tvůj boj ale v tom případě je to sci-fi model pro malá miminka co tomu nerozumí ..
Ona ta diskuze by plodná byla kdyby jsi dokázal přiznat že jsi se trochu spletl a skusil s tím něco udělat , zatím to vypadá že z toho leze dokonalý poevropštěný paskvil ... který se skutečnou předlohou má pramálo společného
Další problém bude ve výšce samotné skříně neb ty máš na tom evropském Brandejsu klasické šassi .. kdyžtom Kanaďani a Američani u skříňových návěsů z 90% používají samonosné karoserie ...
Rozdíl je v umístění Náprav .. zatím co evropské návěsy mají poměrně dlouhý převys od středu zadní nápravy po konec návěsu u amerických je to trochu jinak .. nápravy bývají co nejblíže k zadní stěně .
Další věc kterou v americe a ani v kanadě moc nenajdeme jsou Balony na nápravách návěsů .. oni používají " tupláky " dvojmontáž a neb 4 pneumatiky na jedné nápravě nejsou totiž tupci aby nechaly nápravy přetěžovat a tím si ničily silnice .
Ono když si nechceš nechat poradit je to tvůj boj ale v tom případě je to sci-fi model pro malá miminka co tomu nerozumí ..
Ona ta diskuze by plodná byla kdyby jsi dokázal přiznat že jsi se trochu spletl a skusil s tím něco udělat , zatím to vypadá že z toho leze dokonalý poevropštěný paskvil ... který se skutečnou předlohou má pramálo společného
Další problém bude ve výšce samotné skříně neb ty máš na tom evropském Brandejsu klasické šassi .. kdyžtom Kanaďani a Američani u skříňových návěsů z 90% používají samonosné karoserie ...
- zdenek-ch
- Příspěvky: 116
- Registrován: ned 22.1.2012 17:24
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Western Star 4900 / Z-Art / 1:32
No konečně....děkuji za předchozí příspěvek, který mi tuto problematiku krapet osvětlil. Takže ten návěs krapet poměním až se k tomu dostanu.
Ony ty předchozí příspěvky nic moc neříkají, až tento je poněkud konstruktivnější.
Ony ty předchozí příspěvky nic moc neříkají, až tento je poněkud konstruktivnější.
Re: Western Star 4900 / Z-Art / 1:32
Náčrtky jsou ilustrativní proto jsem nebaral za vhodné kopírovat a skenovat ve vysokém rozlišení a barevně samosebou jsem si nečmáral do originálu ale na kopii
Na horním náčrtku je standartní Evropa
Spodní náčrtek představitel standartního návěsu Manac v 3nápravovém provedení
ještě jeden rozdíl ... zatímco konteinerové šassi v evropě včetně brandejsáku má délku 40 stop délka běžně užívaného třínápravového návěsu za velkou louží je 48 až 52 stop
Na horním náčrtku je standartní Evropa
Spodní náčrtek představitel standartního návěsu Manac v 3nápravovém provedení
ještě jeden rozdíl ... zatímco konteinerové šassi v evropě včetně brandejsáku má délku 40 stop délka běžně užívaného třínápravového návěsu za velkou louží je 48 až 52 stop
Naposledy upravil(a) petersen dne čtv 20.9.2012 17:18, celkem upraveno 1 x.
- zdenek-ch
- Příspěvky: 116
- Registrován: ned 22.1.2012 17:24
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Western Star 4900 / Z-Art / 1:32
Díky moc, myslím, že tohle dost pomůže.
Re: Western Star 4900 / Z-Art / 1:32
Ta cisterna na předchozí stránce by se k tomu ale dobře hodila...