Modýlek trolejbusu Škoda 14Tr je takovým evergreenem mezi mou tvorbou: někdy v roce 2001 jsem se odpoutal od kopírování miniboxu W82 a vyrýsoval první nástřel vlastní konstrukce, v roce 2005 přišlo významné vylepšení (a prvních 31 barevných variant) a v roce 2007 verze opět totálně přepracovaná, tentokrát již za použití přesné vektorové kresby dle nejposlednějších zkušeností. Zajímavé taky může být, že tvorba vždycky nějak připadla na období kolem Vánoc...
A protože jsem trolejbus dlouho žádný nestavěl, musím to tedy napravit. Předlohou tohoto konkrétního modelu se stal trolejbus firmy Veolia Transport Teplice (vormals Dopravní podnik Teplice) evidenčního čísla 154. Jedná se přesně o vůz typu 14Tr 17/6M z roku 1995, podrobnosti se dají najít např. tady.
(foto (c) Tomáš Smetana, 2010, sice 156, ale tyto vozy jsou až na drobné detaily stejné)
Model obsahuje lehce přes 100 jednotlivých dílů, řada z nich je navíc dost mrňavá... Těch je výhodné se zbavit na začátku, tudíž oproti běžným zvyklostem jsem začal u sběračů, po trolejbusácku též zvaných klacky, bidla nebo fajfky. Vlastní tyč je z telefonního drátku vč. bužírky natřené barvou Tamyia XF-16 (dá se ale taky použít např. kancelářská sponka, pokud se dobře srovná).
Další postup je celkem standardní a nijak výjimečný, ještě jsem zvládnul zkompletovat nápravy a vlepit je do kastle + připravit zadní čelo a chodníčky na střeše. Pak už to začalo být se světlem (nejen na focení, ale především na lepení) hodně špatné, tak jsem se šel věnovat zpět jiné neužitečné činnosti, jako např. dojezdit 216/1 do konce (nebo spíš přetrpět až do půlnoci)
Pokračování příště.
Škoda 14Tr 17/6M Teplice 154 / P. K. / 1:87
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Škoda 14Tr 17/6M Teplice 154/P. K./1:87
Na papíru jaké gramáže je to vytištěno? Já u těchto modelů bojuji právě s tuhostí papíru, protože je mám vytištěné na 80g/m2 a i přes podlepení druhým tímto papírem mi to dělá zajímavé vrtule...
Re: Škoda 14Tr 17/6M Teplice 154/P. K./1:87
Tisknu to na relativně obyčejnou 160 g/m^2 a nepodlepuju. Možná se ti to kroutí právě díky tomu podlepu (má to pak jiné materiálové vlastnosti) nebo na to stále jen moc spěcháš... U těchto "starších" modelů chci někdy v dohledný době doplnit středící rysky, přesnosti to docela výrazně pomůže.
Re: Škoda 14Tr 17/6M Teplice 154 / P. K. / 1:87
Tak pokračujem ve stavbě:
Dokonale proschnuté lávky na střeše byly nalepeny na základ skříně a zároveň byly doplněny detaily na střeše - větračky, zadní dekl a základna pro klacky. Záď byla uzavřena zadní stěnou vozu (bez obrázku, foťáku se zachtělo stávkovat).
Pak přišlo na řadu přední čelo...
...a bylo nalepeno na příslušné chlopně:
Pak byla zpracována skříň brzdových odporů a spolu s háky pro zaklesnutí sběračů ve stažené poloze připojena na střechu. Nakonec byly nasazeny a usazeny sběrače a už to vypadá jako téměř kompletní trolejbus.
Pokračováno bude o5 zítra.
Dokonale proschnuté lávky na střeše byly nalepeny na základ skříně a zároveň byly doplněny detaily na střeše - větračky, zadní dekl a základna pro klacky. Záď byla uzavřena zadní stěnou vozu (bez obrázku, foťáku se zachtělo stávkovat).
Pak přišlo na řadu přední čelo...
...a bylo nalepeno na příslušné chlopně:
Pak byla zpracována skříň brzdových odporů a spolu s háky pro zaklesnutí sběračů ve stažené poloze připojena na střechu. Nakonec byly nasazeny a usazeny sběrače a už to vypadá jako téměř kompletní trolejbus.
Pokračováno bude o5 zítra.
Re: Škoda 14Tr 17/6M Teplice 154/P. K./1:87
Ještě bych se prosím přimlouval za označení středů vnějších disků předních kol. Šlo by pak vše vyřezat najednou.AmatER píše:U těchto "starších" modelů chci někdy v dohledný době doplnit středící rysky, přesnosti to docela výrazně pomůže.
A zaujal mě odlišný postup proti návodu . To je proto, že je to fotogeničtější?
Re: Škoda 14Tr 17/6M Teplice 154 / P. K. / 1:87
Fotogeničtější asi ani ne, ale nějak to vyplyne z toho, jak člověk okrajuje jednotlivý díly z papíru
Tak dokončení:
Uzavřen spodek a nalepeno všech 5 ks zástěrek:
Zhotoveny zrcátka (druhá fotka je dnešní, bo včerejší jsem omylem smazal...)
Focením výroby kol jsem se opět nezabýval, takže už jen hotový modýlek:
A toť fše.
Tak dokončení:
Uzavřen spodek a nalepeno všech 5 ks zástěrek:
Zhotoveny zrcátka (druhá fotka je dnešní, bo včerejší jsem omylem smazal...)
Focením výroby kol jsem se opět nezabýval, takže už jen hotový modýlek:
A toť fše.
Re: Škoda 14Tr 17/6M Teplice 154 / P. K. / 1:87
Moc pěkný.
Ostatně tvé modely se mi vždycky líbily.
Zkus příště ty fotky ořezat, ať tam nemáš zbytečná hluchá místa.
Ostatně tvé modely se mi vždycky líbily.
Zkus příště ty fotky ořezat, ať tam nemáš zbytečná hluchá místa.