Zdravíčko přeju,
velkotechnikáře moc nenavštěvuju, ale přidávám svou verzi BOBRa. Tento už legendární historický model s řadou chyb a nedostatků patří mezi klasiku klasik, několikrát vydanou a tuším, že každý, kdo lepí kolečka bobra aspoň jednou v životě lepil. Já osobně jsem ho lepil 3x, jednou jako modelářský potěr (skončil při autonehodě na stole ), potom už trochu kvalitnější (skončil v rukou šestiletého bratrance) a nyní tento, snad definitivní, ze Zlaté knihy vystřihovánek.
Bobr 11.5 - 2.1.
Předlohou pro model se stal speciální komunální automobil s upraveným podvozkem Škoda 760 RT. Na tento podvozek byl namontován pomocný rám s účelovou nástavbou. Její základní částí byl sběrný buben válcovitého tvaru, na zadním konci kuželovitě rozšířený. Uvnitř bubnu byla přivařena nízká dvouchodá šroubovice. V zadní kuželové části bylo devět dopravních ploch, které vynášely odpadky na šikmý kryt vyklápěče, z něhož padaly do sběrného bubnu. Ve voze byl naftový motor Škoda 706 RT s přímým vstřikem paliva, chlazený kapalinou, o výkonu 160 kW. Kabina byla celokovová, trambusového typu.
Zdroj: http://www.liaz.cz/rada_rt_prospekty.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Legenda mezi legendami, se špatně udělanou střechou kabiny, s nádherně zastaralýma kolama a hezky starým kontejnerem.
Stavba
Zásadní problém je hned spojení "skel" a střechy - střecha má úplně jiný tvar, než má mít, nesedí a musí se obstříhávat. Tato chyba se objevila u všech staveb.
Musím se pochválit, výsledek je úchvatný a vůbec není poznat dobré 2 odstřižené milimetry
Náročné je správné vytvarování nástavby. Já vyztužil kartonem obě čela a plášť nalepil bez podlepení. Až po vytvarování je dovnitř nalepeno množství samolepících štítků, které zesilují povrch. Myslím, že docela dobrý postup.
Dál je stavba pohodová až do osazení na podvozek. Ten je možná lepší slepit oboustrannou páskou - slepí a zpevní zároveň, bez kroucení. Pak stačí dopasovat kabinu, plášť a podvozek dohromady a není problém model dokončit. Půlmilimetrové čáry celkem znesnadňují přesnou práci nedá se, je to pravěký model...
Sem si stoupají borci popeláři. Kdo nikdy v životě nechtěl, ať první hodí nůžkami.
A do práce, uklidit po dokončené MPR II...
Hotové, jedem
Bobr 11.5 - 2.1. / R.Vyškovský-ZKV / 1:32
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
- 2BeerOrNot
- Příspěvky: 119
- Registrován: pát 24.2.2012 23:00
- Bydliště: Zlínsko
- Kontaktovat uživatele:
- bedatruhlar
- Příspěvky: 497
- Registrován: pát 20.1.2012 22:36
- Bydliště: kyjovsko
Re: Bobr 11.5 - 2.1. / R.Vyškovský-ZKV / 1:32
Schumy to měl hezčí.Mazej zpatky do staveb.
Re: Bobr 11.5 - 2.1. / R.Vyškovský-ZKV / 1:32
bedatruhlar: Přál bych si, aby byl Schumy nějaká 100kg namakaná gorila, ty ses mu dostal do rukou a dostal, co si zasloužíš...
Model parádní, ta popelnice k tomu je vtipná, ještě ji udělat otevřenou s nějakým bordýlkem uvnitř a nemá to chybičku. Samozřejmě mi ale trošku neladí velikost modelu s absencí interiéru, ale s tím se holt musíme u Vyškovského modelů smířit.
Model parádní, ta popelnice k tomu je vtipná, ještě ji udělat otevřenou s nějakým bordýlkem uvnitř a nemá to chybičku. Samozřejmě mi ale trošku neladí velikost modelu s absencí interiéru, ale s tím se holt musíme u Vyškovského modelů smířit.
- štefíno
- Příspěvky: 902
- Registrován: sob 21.1.2012 10:33
- Bydliště: Zlín / Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bobr 11.5 - 2.1. / R.Vyškovský-ZKV / 1:32
To je nějaká off-road popelnice ne? Taková velká kola
Re: Bobr 11.5 - 2.1. / R.Vyškovský-ZKV / 1:32
Mám jej taky doma a původní kontejner od Vyškovského měl kola ještě širší a ze špějlí byly nápravičky.
Jinak pěkně , čistě slepeno.
Jinak pěkně , čistě slepeno.
- 2BeerOrNot
- Příspěvky: 119
- Registrován: pát 24.2.2012 23:00
- Bydliště: Zlínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bobr 11.5 - 2.1. / R.Vyškovský-ZKV / 1:32
Já vám dám, offroad popelnice Tady už mě nikdo neuvidí
Re: Bobr 11.5 - 2.1. / R.Vyškovský-ZKV / 1:32
Máš to pekné, už som zabudol, aké môžu byť tieto "oldschool" a jednoduchšie modely nádherné...