Fortschritt E 512 / Agromodels / 1:32 / Agrotest HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
- štefíno
- Příspěvky: 902
- Registrován: sob 21.1.2012 10:33
- Bydliště: Zlín / Brno
- Kontaktovat uživatele:
Fortschritt E 512 / Agromodels / 1:32 / Agrotest HOTOVO
Tak jsem se pustil do tohoto kousku, jelikož je to jedna z českých klasik, která se mi od dětství líbí. Mým cílem je upozornit na chyby, ketré se na modelu nacházejí, ovšem lepím tak, abych tyto chyby eliminoval. Taktéž předem říkám, že chlopně jsou nekompromisně pryč no a na modelu chystám malé úpravy, zatím konkrétně vylepšená světla a majáky
Tak tedy začneme testovat. Jako první jsem se vrhl na kola, pro mě největší úskalí jakéhokoliv automobilu
Přední kola :
Ve šmikajdě lze nalézt buďto kola jednoduchá nebo v opravném(doplňkovém) archu kola bombírovaná. Já zvolil metodu bombírování, ikdyž jsem s bombírováním doposud neměl žádné zkušenosti. Nicméně vše jednou poprvé, tak proč ho nezkusit právě teď na tomto modelu. Již při vyřezávání bočnic jsem narazil na problém, který zněl "Jak to vlastně vyřezat?" Můžete posoudit sami, zda má otázka byla na místě či nikoliv...
Já jsem zvolil řez po obvodu černého kroužku, jelikož jsem žil v domnění, že na bílé místo následně přijde přilepit ráfek. Svou myšlenku jsem si nemohl nijak potvrdit, jelikož se zde nenachází návodná kresba na toto bombírované kolo, byť je jinak konstrukčně řešeno, než kolo jednodušší. Každopádně moje myšlenka se ukázala jako mylná, ovšem to až ve stádiu, kdy jsem měl pneumatiku zkompletovanou a snažil jsem se do otvoru o průměru 22mm narvat disk o průměru 24mm Takže řez měl být veden nikoliv po vnější hraně černého kroužku, nýbrž po hraně hnědého ráfku. Co se týče samotného bombírování, to proběhlo bez problémů. Poté přišla řada na plastiky na boku pneumatiky. Jako svůj doplněk jsem si vytiskl nápis Barum, který jsem vyřezal a nalepil na bok pneumatiky. Jelikož jsem od počátku plánoval přebarvení, tak přišel na řadu brusný papír a zahlazení spojů a hran, proto to odření papíru.
V tomto okamžiku jsem mohl vyřezat běhouny a pneumatiku zkompletovat. Obvod kola se shodoval s délkou běhounu, takže zde žádný problém nenastal. Opět přišel na řadu brusný papír a zapravení přechodu běhoun-bok. Po tomto úkonu jsem přešel na drapáky. Ty jsem podlepil kartonem o síle 1mm, vyřezal, nalepil na místo určení a následně zbrousil na bocích do úkosu, aby ladily s bokama pneumatiky. Tímto jsem měl pneumatiky připraveny k barvení.
Po zaschnutí jsem mohl přejít na kompletaci disků. Zde přišlo to krásné zjištění, že mám disky o průměru 24mm a díru o 2mm menší. Takže jsem se toho bohužel musel chopit po svém a začít improvizovat. Vnitřní obvodový pásek jsem musel zkrátit abych zmenšil průměr disku a následně zalepil dovnitř kola.Ráfek jsem musel rozříznout, zkrátit aby mi pěkně sednul tak jak má. Je zajímavé, že když jsem vnější díly disku musel upravit, tak vnitřní díl sednul naprosto přesně. jinými slovy vnější díly disku mají průměr 24mm, kdežto vnitřní díl průměr 22mm Jestli vám to hlava nebere tak nebojte, mě také ne.
A tím jsem zdárně dokončil přední kola. Ještě jsem udělal třešínku na dortu v podobě lehkého zaprášení, které na fotce moc nevyniká, nicméně to dodalo pneumatikám šmrnc.
Takže co říci závěrem k předním pneumatikám. Nenechat se nachytat při vyřezávání boků pneumatiky a mělo by vše sednout jak má. Ikdyž tu stále zůstává otázka toho vnitřku disku, což mi pořád hlava nebere
Hodnocení slepitelnosti : 2
*Známkování jako ve škole
Tak tedy začneme testovat. Jako první jsem se vrhl na kola, pro mě největší úskalí jakéhokoliv automobilu
Přední kola :
Ve šmikajdě lze nalézt buďto kola jednoduchá nebo v opravném(doplňkovém) archu kola bombírovaná. Já zvolil metodu bombírování, ikdyž jsem s bombírováním doposud neměl žádné zkušenosti. Nicméně vše jednou poprvé, tak proč ho nezkusit právě teď na tomto modelu. Již při vyřezávání bočnic jsem narazil na problém, který zněl "Jak to vlastně vyřezat?" Můžete posoudit sami, zda má otázka byla na místě či nikoliv...
Já jsem zvolil řez po obvodu černého kroužku, jelikož jsem žil v domnění, že na bílé místo následně přijde přilepit ráfek. Svou myšlenku jsem si nemohl nijak potvrdit, jelikož se zde nenachází návodná kresba na toto bombírované kolo, byť je jinak konstrukčně řešeno, než kolo jednodušší. Každopádně moje myšlenka se ukázala jako mylná, ovšem to až ve stádiu, kdy jsem měl pneumatiku zkompletovanou a snažil jsem se do otvoru o průměru 22mm narvat disk o průměru 24mm Takže řez měl být veden nikoliv po vnější hraně černého kroužku, nýbrž po hraně hnědého ráfku. Co se týče samotného bombírování, to proběhlo bez problémů. Poté přišla řada na plastiky na boku pneumatiky. Jako svůj doplněk jsem si vytiskl nápis Barum, který jsem vyřezal a nalepil na bok pneumatiky. Jelikož jsem od počátku plánoval přebarvení, tak přišel na řadu brusný papír a zahlazení spojů a hran, proto to odření papíru.
V tomto okamžiku jsem mohl vyřezat běhouny a pneumatiku zkompletovat. Obvod kola se shodoval s délkou běhounu, takže zde žádný problém nenastal. Opět přišel na řadu brusný papír a zapravení přechodu běhoun-bok. Po tomto úkonu jsem přešel na drapáky. Ty jsem podlepil kartonem o síle 1mm, vyřezal, nalepil na místo určení a následně zbrousil na bocích do úkosu, aby ladily s bokama pneumatiky. Tímto jsem měl pneumatiky připraveny k barvení.
Po zaschnutí jsem mohl přejít na kompletaci disků. Zde přišlo to krásné zjištění, že mám disky o průměru 24mm a díru o 2mm menší. Takže jsem se toho bohužel musel chopit po svém a začít improvizovat. Vnitřní obvodový pásek jsem musel zkrátit abych zmenšil průměr disku a následně zalepil dovnitř kola.Ráfek jsem musel rozříznout, zkrátit aby mi pěkně sednul tak jak má. Je zajímavé, že když jsem vnější díly disku musel upravit, tak vnitřní díl sednul naprosto přesně. jinými slovy vnější díly disku mají průměr 24mm, kdežto vnitřní díl průměr 22mm Jestli vám to hlava nebere tak nebojte, mě také ne.
A tím jsem zdárně dokončil přední kola. Ještě jsem udělal třešínku na dortu v podobě lehkého zaprášení, které na fotce moc nevyniká, nicméně to dodalo pneumatikám šmrnc.
Takže co říci závěrem k předním pneumatikám. Nenechat se nachytat při vyřezávání boků pneumatiky a mělo by vše sednout jak má. Ikdyž tu stále zůstává otázka toho vnitřku disku, což mi pořád hlava nebere
Hodnocení slepitelnosti : 2
*Známkování jako ve škole
Naposledy upravil(a) štefíno dne ned 12.8.2012 9:23, celkem upraveno 5 x.
- štefíno
- Příspěvky: 902
- Registrován: sob 21.1.2012 10:33
- Bydliště: Zlín / Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fortschritt E 512 / J. Bouška / 1:32
Zadní kola :
Tak tu máme pokračování, tentokrát v podobě zadních kol. Kola se ve vystřihovánce nacházejí opět ve variantě bombírované nebo klasické. Zkusil jsem bombírované, ovšem letělo to do koše, jelikož jsem nebyl schopen to natvarovat. Moc malé na mě, jakožto začátečníka v oboru kolové techniky Tak tedy přišla řada na kola klasická. Co se týče přesnosti, vše sedělo jak má, nezaznamenal jsem žádné chyby. Takže jsem slepil boky, běhoun, zkompletoval disk a posléze okraje pěkně zabrousil smirkem. Následoval home-made dezén a pak už zbývalo jen natřít a zaprášit. Výsledek je následující...
A ještě jedna společná...
Tímto končím kola a je čas vrhnout se na samotné tělo kombajnu
Hodnocení slepitelnosti : 1
*Známkování jako ve škole
Tak tu máme pokračování, tentokrát v podobě zadních kol. Kola se ve vystřihovánce nacházejí opět ve variantě bombírované nebo klasické. Zkusil jsem bombírované, ovšem letělo to do koše, jelikož jsem nebyl schopen to natvarovat. Moc malé na mě, jakožto začátečníka v oboru kolové techniky Tak tedy přišla řada na kola klasická. Co se týče přesnosti, vše sedělo jak má, nezaznamenal jsem žádné chyby. Takže jsem slepil boky, běhoun, zkompletoval disk a posléze okraje pěkně zabrousil smirkem. Následoval home-made dezén a pak už zbývalo jen natřít a zaprášit. Výsledek je následující...
A ještě jedna společná...
Tímto končím kola a je čas vrhnout se na samotné tělo kombajnu
Hodnocení slepitelnosti : 1
*Známkování jako ve škole
Re: Fortschritt E 512 / Agromodels / 1:32
Štefíno na tebe malé, to mě zaráží!
- štefíno
- Příspěvky: 902
- Registrován: sob 21.1.2012 10:33
- Bydliště: Zlín / Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fortschritt E 512 / Agromodels / 1:32 Agrotest
Joska: To víš, bombírování se nedá dělat pinzetou
Spodní část kombajnu :
Jak jsem slíbil, začal jsem pracovat na samotném těle kombajnu, konkrétně na jeho spodní části. Čím začít, když vše bylo zmíněno u kolegy Pavla, který dělá modrou verzi. Každopádně to stručně popíšu. Začal jsem 18,21 a 23. Díl 21 je trochu mimo realitu, jinými slovy je kratší. Takže jsem ho musel na dvakrát rozřezat abych se s tím nějak domluvil. Poté přišel na řadu ventilátor (díly 20,29,30). Roura byla evidentně malá, takže jsem musel na obvodu nadstavit asi tak 2-3 mm, aby sedla pěkně do celku. Taktéž její délku jsem musel o 2mm zvětšit. Lopatky v pohodě, nalepeno na osu, přiděláno do celku a zalepena trubka. Poté jsem dokončil oblepení dílem 21 a následně uzavřel druhým bokem. po přemýšlení co dál, jsem vyřezal díl 1 a na jeho rub nalepil slepený spodek kombajnu. Vše sedlo jak má. Jediné do jsem měl udělat bylo nějak vyztužit díl 1, který se mi nyní vlní jak studená fronta. Snad to nebude vadit. Dále přišly na řadu detaily na dílu 18 a 23. Více méně sedí, jen je třeba dávat pozor na obvody, které jsou všeobecně úskalím tohoto modelu. Možná by stálo za zmínku, že o = 2πr Jdeme dále. Po dodělání detailů jsem mohl přistoupit k přilepení bočnic na díl 1. Zde vše v pořádku. V čele jsem vyřezal světla a nahradil lepšímy vlastní výroby. Zezadu jsem si musel udělat krabičky, které světla zakryly. No a na závěr tu máme stupačku, která je taktéž úplně mimo, takže komplet předělaná tak aby seděla jak má (ta z opravného setu by měla sedět bez problému). I přes tyto všechny nedostatky mě to zatím baví. Tak uvidíme jak to půjde dál. Příště asi nápravy
Nějaký ten pohled zvrchu...
...a zespodu...
A tady pohled na mnou zhotovené krabičky zakrývající zrcadla světlometů.
Hodnocení slepitelnosti : 3-
*Známkování jako ve škole
Štefíno doporučuje
Jak bylo psáno výše, doporučuje podlepil díl 1, alespoň kancelářským papírem a nechat dokonale proschnout. Vyvarujete se pak prohýbání tohoto dílu, které vám může zkomplikovat stavbu.
Spodní část kombajnu :
Jak jsem slíbil, začal jsem pracovat na samotném těle kombajnu, konkrétně na jeho spodní části. Čím začít, když vše bylo zmíněno u kolegy Pavla, který dělá modrou verzi. Každopádně to stručně popíšu. Začal jsem 18,21 a 23. Díl 21 je trochu mimo realitu, jinými slovy je kratší. Takže jsem ho musel na dvakrát rozřezat abych se s tím nějak domluvil. Poté přišel na řadu ventilátor (díly 20,29,30). Roura byla evidentně malá, takže jsem musel na obvodu nadstavit asi tak 2-3 mm, aby sedla pěkně do celku. Taktéž její délku jsem musel o 2mm zvětšit. Lopatky v pohodě, nalepeno na osu, přiděláno do celku a zalepena trubka. Poté jsem dokončil oblepení dílem 21 a následně uzavřel druhým bokem. po přemýšlení co dál, jsem vyřezal díl 1 a na jeho rub nalepil slepený spodek kombajnu. Vše sedlo jak má. Jediné do jsem měl udělat bylo nějak vyztužit díl 1, který se mi nyní vlní jak studená fronta. Snad to nebude vadit. Dále přišly na řadu detaily na dílu 18 a 23. Více méně sedí, jen je třeba dávat pozor na obvody, které jsou všeobecně úskalím tohoto modelu. Možná by stálo za zmínku, že o = 2πr Jdeme dále. Po dodělání detailů jsem mohl přistoupit k přilepení bočnic na díl 1. Zde vše v pořádku. V čele jsem vyřezal světla a nahradil lepšímy vlastní výroby. Zezadu jsem si musel udělat krabičky, které světla zakryly. No a na závěr tu máme stupačku, která je taktéž úplně mimo, takže komplet předělaná tak aby seděla jak má (ta z opravného setu by měla sedět bez problému). I přes tyto všechny nedostatky mě to zatím baví. Tak uvidíme jak to půjde dál. Příště asi nápravy
Nějaký ten pohled zvrchu...
...a zespodu...
A tady pohled na mnou zhotovené krabičky zakrývající zrcadla světlometů.
Hodnocení slepitelnosti : 3-
*Známkování jako ve škole
Štefíno doporučuje
Jak bylo psáno výše, doporučuje podlepil díl 1, alespoň kancelářským papírem a nechat dokonale proschnout. Vyvarujete se pak prohýbání tohoto dílu, které vám může zkomplikovat stavbu.
Naposledy upravil(a) štefíno dne pon 18.6.2012 12:52, celkem upraveno 1 x.
- Zdeněk-TEO
- Moderátor
- Příspěvky: 1295
- Registrován: pon 12.12.2011 10:16
- Bydliště: Havlíčkův Brod
Re: Fortschritt E 512 / Agromodels / 1:32 / Agrotest
Dovolil bych si podotknout, že k modelům kombajnů byly vydány opravné sety. Obsahují taktéž opravenou stupačku. Na Chodově při papírácké akci jsem se zmínil, že vlastním modrou verzi kombajnu a opravný set jsem ihned obdržel od samotného autora ZADARMO.
- štefíno
- Příspěvky: 902
- Registrován: sob 21.1.2012 10:33
- Bydliště: Zlín / Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fortschritt E 512 / Agromodels / 1:32 / Agrotest
Ano TEO, máš pravdu, nenapadlo mě podívat se do opravného setu. Stupačka v něm by měla být OK
Re: Fortschritt E 512 / Agromodels / 1:32 / Agrotest
Byť to nijak nesouvisí s vaším hodnocením, reliéf na bocích předních pneumatik by podle mne mohl mít delší paprsky. Kdyby dosahovaly až na boky drapáků, nebyla by tam ta nehezká spára. Top řešením by pak bylo, kdyby zakrývaly i horní plochu drapáku.
- štefíno
- Příspěvky: 902
- Registrován: sob 21.1.2012 10:33
- Bydliště: Zlín / Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fortschritt E 512 / Agromodels / 1:32 / Agrotest
Lukáš: Máš pravdu, jenže to kolo je lepené tak, jak jsem usoudil že by slepeno býti mělo. Neměl jsem se o co opřít, ani návod, ani kresba.
VENA: Já ti dám umělecké dílo. Je to lepeno tak jak to je ve šmikajdě. Zase to s tím srovnávání s realitou nepřeháněj
VENA: Já ti dám umělecké dílo. Je to lepeno tak jak to je ve šmikajdě. Zase to s tím srovnávání s realitou nepřeháněj
- štefíno
- Příspěvky: 902
- Registrován: sob 21.1.2012 10:33
- Bydliště: Zlín / Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fortschritt E 512 / Agromodels / 1:32 / Agrotest
Zadní náprava :
Včera a dnes jsem zhotovil zadní nápravu. Na první pohled se mi to jevilo jako něco složitého, nicméně jak jsem postupoval ve stavbě, tak jsem zjistil, že to zase až tak složité není. Základní rám z dílů 54 seděl dobře, žádné chyby jsem nenalezl. Poté jsem zhotovil pohyblivou část 55. Zde je problém, že jsem ji nemohl narvat do čepu, ve kterém se pohybuje. Takže díl 55 je moc tlustý, je potřeba tak o 1mm ubrat. Nicméně nějak jsem to tam narval a mohl jsem pokračovat. Na konce jsem nalepil trubičky a zkompletoval s rámem za pomoci čepu. Na čepy a jiné osy používám laminátové tyčinky různých průměrů. Dají se koupit v modeláři, já konkrétně koupil metr za 13-15 Kč (dle průměru). Uchycení kol sedělo tako vcelku dobře, jen byly válečky o něco menší na průměru, takže se to dosti vyklalo v dílu 55. Tudíš jak je vidno jsem musel kancl. papírem trochu díly omotat, abych zmenšil vůli. A na konec jsem přemýšlel jak na řídící tyč či jak to nazvat. Ta co byla v modelu se mi zdála přiliš složitá a tak jsem sáhl po drátu a bylo vymalováno
Osy náprav:
Rám zadní nápravy:
Komplet s nasazenými koly:
Hodnocení slepitelnosti : 1-
*Známkování jako ve škole
Včera a dnes jsem zhotovil zadní nápravu. Na první pohled se mi to jevilo jako něco složitého, nicméně jak jsem postupoval ve stavbě, tak jsem zjistil, že to zase až tak složité není. Základní rám z dílů 54 seděl dobře, žádné chyby jsem nenalezl. Poté jsem zhotovil pohyblivou část 55. Zde je problém, že jsem ji nemohl narvat do čepu, ve kterém se pohybuje. Takže díl 55 je moc tlustý, je potřeba tak o 1mm ubrat. Nicméně nějak jsem to tam narval a mohl jsem pokračovat. Na konce jsem nalepil trubičky a zkompletoval s rámem za pomoci čepu. Na čepy a jiné osy používám laminátové tyčinky různých průměrů. Dají se koupit v modeláři, já konkrétně koupil metr za 13-15 Kč (dle průměru). Uchycení kol sedělo tako vcelku dobře, jen byly válečky o něco menší na průměru, takže se to dosti vyklalo v dílu 55. Tudíš jak je vidno jsem musel kancl. papírem trochu díly omotat, abych zmenšil vůli. A na konec jsem přemýšlel jak na řídící tyč či jak to nazvat. Ta co byla v modelu se mi zdála přiliš složitá a tak jsem sáhl po drátu a bylo vymalováno
Osy náprav:
Rám zadní nápravy:
Komplet s nasazenými koly:
Hodnocení slepitelnosti : 1-
*Známkování jako ve škole
Re: Fortschritt E 512 / Agromodels / 1:32 / Agrotest
Já teda na zemědělskou techniku nejsem, ale tyhle modely jsou moc pěkné, hlavně v tvých lepičských rukách.
- štefíno
- Příspěvky: 902
- Registrován: sob 21.1.2012 10:33
- Bydliště: Zlín / Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fortschritt E 512 / Agromodels / 1:32 / Agrotest
Násypka :
Tak jsem se pustil do vrhní části kombajnu. Začal jsem od prostřed a to násypkou. Stavbu nebudu rozebírat, vše sedlo jak má. Okénko z kabiny do násypky jsem zevnitř zlapil černě vymalovanou krabičkou vlastní výroby. Taktéž jsem z opravného archu vylepšil cedulku zákazu kouření a rozpis. A jak vidno, zítra se můžete těšit na interiér kabiny
Omluvte fotky, ale nechtělo se mi vytahovat stativ
Hodnocení slepitelnosti : 1
*Známkování jako ve škole
Tak jsem se pustil do vrhní části kombajnu. Začal jsem od prostřed a to násypkou. Stavbu nebudu rozebírat, vše sedlo jak má. Okénko z kabiny do násypky jsem zevnitř zlapil černě vymalovanou krabičkou vlastní výroby. Taktéž jsem z opravného archu vylepšil cedulku zákazu kouření a rozpis. A jak vidno, zítra se můžete těšit na interiér kabiny
Omluvte fotky, ale nechtělo se mi vytahovat stativ
Hodnocení slepitelnosti : 1
*Známkování jako ve škole
Re: Fortschritt E 512 / Agromodels / 1:32 / Agrotest
Jedeš jak drak, pěkný.
Re: Fortschritt E 512 / Agromodels / 1:32 / Agrotest
Jinou možnost ani brzdo nemá, pokud chce akční snímky na poli, tak letos je obilí zatím tak velké, že do lánu může položit model 1/32