TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32/ HOTOVO

Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar

Odpovědět
Uživatelský avatar
komar
Příspěvky: 290
Registrován: ned 12.2.2012 13:13
Bydliště: Heart of Hostýn Hills

Re: TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od komar »

:idea: karabinka ;) - proč ne...mimochodem - skvělé vlákno, bernie, sjel jsem ho komplet jedním dechem
Mně se nějaké bočnice povedlo pěkně zbombírovat :twisted: na gumovém O-kroužku. I když to nikdy nebyla taková delicatess jako těch 30° na 312B... :shock: :shock:
:arrow: - k dostání množství průměrů, snadněji se bude pracovat s větším průměrem samotného materiálu (v řezu)
- lze snadno zkrátit a slepit vteřinovým lepem (snad i drátěná výztuha by mohla být někdy užitečná :roll: ), tzn. ušiju si kopyto na míru 8-)
- libovolně používat buď jako "adaptér" položený na prstu, nebo i na podložce a vesele si bombíruju obouruč :P (...nebo to palcem natlačím dovnitřku a hotovo, žaves... :twisted: :twisted: :twisted:)
- 89 % patláků má určitě nějaký Ó-krůžek někde doma v šuplíku :lol:

Hodně zdaru s Tatrou na písek ApeX-i, těším se sám, až do ní střihnu, od dětství až dodnes ji vídávám na silnici s nákladem brutálních šutrů z kamenolomu. Občas i takové pecky, že jsou na korbě jen dvě nebo tři malé skály :o. Nádherná oranžová S1 nejen větry ošlehaná, bez zadního čela ...naprosto dechberoucí úkaz v kopcích Hostýnských...
Tatra navždy !
Uživatelský avatar
Waclaf
Příspěvky: 287
Registrován: pon 23.1.2012 21:26
Bydliště: Dobřany u Plzně

Re: TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od Waclaf »

Ještě doplním, že kromě uzavřených O-kroužků se dá koupit i gumová šňůra kruhového průřezu v metráži. Viz např. http://www.guma.cz/kruhove_snury.htm#sn ... o-krouzky1" onclick="window.open(this.href);return false; . Běžně k dostání ve specializovaných prodejnách typu "ložiska & těsnění".
A třeba průměr šňůry 1 mm je velice vhodný na volanty v měřítku 1:32 ;)
ApeX
Příspěvky: 163
Registrován: ned 4.8.2013 15:26

Re: TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od ApeX »

Bernie díky ta karabina se osvědčila ale ten problém s diskem trvá

Pneu sem ale odložil a začal lepit rám,Mám slepený jeden nosník a podle míst na přilepení nasílení a spojení s rourou jsem zjistil že mám asi rouru o 1-1,5 mm delší,takže následovalo rozpojení a bude se řezat.Chci poradit kde je nejvhodnější rouru zkrátit

Obrázek
ApeX
Příspěvky: 163
Registrován: ned 4.8.2013 15:26

Re: TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od ApeX »

Po dlouhé době sem se odhodlal dolepit další díky na T148,tentokráte torzní tyče.Nevím jestli je to dobře ale díl 7a tj. držák torzky v předu je dlouhý a jeho přilepení mi vychází přesně mezi kloub nápravy a vyčnívající kus polonápravy je to správně?

Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Brzdič
Příspěvky: 2399
Registrován: pon 12.12.2011 14:11
Bydliště: Brno

Re: TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od Brzdič »

Stejný problém jsem měl i na své Tatře a díl jsem zkracoval dobře o 2mm.
ApeX
Příspěvky: 163
Registrován: ned 4.8.2013 15:26

Re: TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od ApeX »

Brzdič díky taky to asi zkrátím

Zdá se mi to nebo se začínají objevovat čím dál tím více chyby v konstrukci T148 nebo ne? Možnost by byla místo několika zkušených betatesterů nabrat i méně zkušené modláře kteří by měli model slepit pro ověření zad to skutečně bude slepitelné pro víc lidí.Ta kabina se mi taky nezdá obzvlášť že když to Brzdičovi nevychází

Možná jsem taky vymyslel postup pro kola.Není odzkoušený ,je to jen teorie.Slepí se základ kola,pásek s ryskou pro přilepení disku a na konec se vtlačí až slepený vnitřní disk.Pokus se mi to povede dám zde foto jak to myslím
jbb
Příspěvky: 199
Registrován: pát 20.1.2012 21:41

Re: TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od jbb »

Pánové, pánové... Tak se společně jukneme na 3D záběr přední nápravy, ano?
Obrázek
Na přední nápravě vidíme navíc co? Vidíme tam navíc díl 7a1, který asi vyřeší ten "problém vystřihovánky". Sebekriticky uznávám, že v návodných kresbách není tato skupina rozkreslena úplně nejlépe (to ale není celá řada dílů, je to přeci jen složitý model a není možné vést modeláře za ručičku), ale v návodu se o ní píše a rovněž na díle 7a (ano, to je ten díl dlouhý o !celé! 2mm) je naznačeno přilepení k 7a1, nikoliv k 2m.
Takže, pánové, místo breků nad složitostí a neotestovaností modelů více číst návod a trošku pokory. Ale ono je vždy snazší hledat tu chybu někde jinde, že?
A pokud už byste jó tápali, rozhodně se vyplatí projít například presentační 3D screeny - například poslední obrázek u T148 NTt Benzina (http://www.ripper-works.com/?id=RW35b" onclick="window.open(this.href);return false;) by nenechal nikoho na pochybách, jak to ten autor zamýšlel.
...a dočkám se alespoň slůvka sorry, chyba nebyla u Rippera?
ApeX
Příspěvky: 163
Registrován: ned 4.8.2013 15:26

Re: TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od ApeX »

Tak tedy jo chyba nebyly u rippera bylo mi to nějaké divné že tam chybí díl 7a1 ale co už.Pak dořešit jen ty kola a je to podle mého postupu zatím nikdo nešel?
Uživatelský avatar
pan Tau
Příspěvky: 626
Registrován: pát 20.1.2012 21:54
Bydliště: Chvaleč, občas na samotě u lesa

Re: TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od pan Tau »

3D screeny doporučuju k návodu používat. Ne všechno lze jasně vyčíst z návodových kreseb.
Zrzek
Moderátor
Příspěvky: 615
Registrován: pon 12.12.2011 20:19

Re: TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od Zrzek »

Apexi,
díly 7a1 jsou na poslední straně vystřihovánky dole uprostřed (stránka s pneumatikami) pod dílem 16e. Jinak u ripperovánek je dobré pečlivě číst návod a postupovat podle něj. Člověk si tím ušetří dost starostí a omylů.
Uživatelský avatar
Brzdič
Příspěvky: 2399
Registrován: pon 12.12.2011 14:11
Bydliště: Brno

Re: TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od Brzdič »

Tak já to mám slepený tak jak to má být, včetně dílu 7a1. Já podotýkal že díl 7a je dlouhý a zkracoval jsem ho o 2mm, což se stalo i Apexovi, jak jsem pochopil. Takže asi tak.
jbb
Příspěvky: 199
Registrován: pát 20.1.2012 21:41

Re: TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od jbb »

Brzdič píše:Tak já to mám slepený tak jak to má být, včetně dílu 7a1. Já podotýkal že díl 7a je dlouhý a zkracoval jsem ho o 2mm, což se stalo i Apexovi, jak jsem pochopil. Takže asi tak.
Ne, Brzdo, nemáš to dobře. To rameno má být skloněné směrem dolů - jak je vidět na screenu. A díl 7a1 je taková spojka ke středu dílu 2m. Ty máš to rameno vodorovné a zřejmě je díl 7a1 lepen pod ním. Viz Tvoje fotka:
Obrázek
Ano, opakuji - pokud to beru nezaujatým okem, pak by to ve vystřihovánce mohlo být v návodovce rozkresleno lépe. Ale od modeláře Tvého formátu (nebo tedy formátu, za který jsi zde považován) bych očekával, že si projde i ty 3D screeny. Nebo že si alespoň prohlédne ten můj screen ze včerejška dříve, než se takhle pokusí znemožnit :roll:
mára
Příspěvky: 208
Registrován: sob 7.1.2012 12:50

Re: TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od mára »

Jak říká klasik. Nevím, školy nemám. ale něco mi říká, že model bych měl slepit pomocí návodu nebo kreseb otištěných ve vystřihovánce. Ale pokud se mýlím, opravte mě.
Uživatelský avatar
komar
Příspěvky: 290
Registrován: ned 12.2.2012 13:13
Bydliště: Heart of Hostýn Hills

Re: TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od komar »

Obrázek
:roll:
Uživatelský avatar
Ričmond
Příspěvky: 697
Registrován: ned 2.12.2012 13:38
Bydliště: Předměřice n. Jizerou

Re: TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od Ričmond »

Chlapi nezlobte se na mě, ale nechápu jak to dokážete tak dlouho řešit. I kdyby ta věc byla o 2mm jinak vzhledem k tomu kde to je a kolik je toho vidět bych to asi neřešil. Připadá mi, že věci které se jinde tolerují tak u Rippera se vytahují (možná proto že standard je přece jenom poměrně vysoký) a neodpouští se vůbec nic.
A na obranu Brzdiče - bral bych argument, že je to na screenu na www stránkách přestože si myslím, že by to mělo jít slepit bez něho (uznávám, že vše v návodu asi obsáhnout nejde a důležité věci tam bývají). Ale nenapadlo by mě dívat se na screeny úplně jiného modelu. Kdybych to bral od shora tak je to úplně ten poslední a na to bych se mohl vykašlat. Přece jenom google si s pojmem poloosa T148 poradí rychleji a ještě rychleji bych ten dílek měl zkrácený :D

A Apexi ty už něco lep :-P začal bych výměnou spojovačky, vypadá trochu jako soulož hadů :)
Odpovědět

Zpět na „Nákladní vozy a tahače“