Projekt Karel 65 / spidamodels /1:53
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Projekt Karel 65 / spidamodels /1:53
Zdravím,
tak po dlouhé době, jsem ji včera také dokončil. Já měl Tatru 815 4x4 Puma II, nešťastný ročník 2005. Takhle vypadala:
Pár slov ke stavbě. Tisk byl peklo (drobné černé díly byly úplně nereálné, taky mě často pobavili díly, které se měli podlepit natisknutou černou plochou...), papír taky - třepil se a herkulesem se to skoro nedalo lepit. Bílá mi taky dělala dost problémy. S černým tiskem jsem měl takový problém, že některé části jsou z černého papíru - snad to moc nevadí . Jinak to celkem šlo. Pak už byl jen problém s kabinou, nebo problém, spíše nedostatek zkušeností na uzavírání čelním sklem. Chtěl jsem se tomu opravdu vyhnout a tak jsem si našel způsob uzavírání zadem - u toho hrál velkou roli vnitřní ochranný rám, který nesměl být menší. To se i povedlo, na vnitřním ochranném rámu mě naštval jedině nástřik bílou barvou, který se teda moc nepovedl - po základovce to vypadalo fakt suprově a bílá to pokazila. Ono je to výsledku docela jedno, protože stejně vůbec nejde vidět . V modelu se také velké množství dílů lepí na tupo aniž by se něco podlepovalo, takové, "tady máš díl a raď si". Myslím si, že místy je lepení na tupo zcela nelogické a nesmyslné, možná i neproveditelné. Takže žádné bezhlavé lepení .
Co se týče detailnosti, tak ta je taková jako u Spidových jednodušších modelů v 1:32 (např. Princezna 69) - jen tam nejsou zatáčení nápravy, a je něco málo detailů ubráno na poloosách - takže na 1:53 velmi slušné! I když třeba takový plastický tachometr na palubce, už mi přišel vcelku zbytečný - v kombinaci s kvalitním tiskem, vás tak akorát nas... A nakonec přesnost dílů, na tu si stěžovat nebudu . Možná tam bylo nějakých pár nepřesností, ale sestavit to z prvního výtisku určitě jde . Výsledek můžete posoudit na finálních fotkách (zdá se mi, že jsou nějakých mdlých barev, přitom na foťáku vypadaly o hodně živěji a doteď jsem byl zvyklej, že to co ukázal foťák odpovídalo tomu co ukázalo PC ):
A tady ještě na závěr pár ze stavby:
Pěkný zbytek dne a už se těším na setkání s ostatníma Dakrama z Tataru v Brně!
tak po dlouhé době, jsem ji včera také dokončil. Já měl Tatru 815 4x4 Puma II, nešťastný ročník 2005. Takhle vypadala:
Pár slov ke stavbě. Tisk byl peklo (drobné černé díly byly úplně nereálné, taky mě často pobavili díly, které se měli podlepit natisknutou černou plochou...), papír taky - třepil se a herkulesem se to skoro nedalo lepit. Bílá mi taky dělala dost problémy. S černým tiskem jsem měl takový problém, že některé části jsou z černého papíru - snad to moc nevadí . Jinak to celkem šlo. Pak už byl jen problém s kabinou, nebo problém, spíše nedostatek zkušeností na uzavírání čelním sklem. Chtěl jsem se tomu opravdu vyhnout a tak jsem si našel způsob uzavírání zadem - u toho hrál velkou roli vnitřní ochranný rám, který nesměl být menší. To se i povedlo, na vnitřním ochranném rámu mě naštval jedině nástřik bílou barvou, který se teda moc nepovedl - po základovce to vypadalo fakt suprově a bílá to pokazila. Ono je to výsledku docela jedno, protože stejně vůbec nejde vidět . V modelu se také velké množství dílů lepí na tupo aniž by se něco podlepovalo, takové, "tady máš díl a raď si". Myslím si, že místy je lepení na tupo zcela nelogické a nesmyslné, možná i neproveditelné. Takže žádné bezhlavé lepení .
Co se týče detailnosti, tak ta je taková jako u Spidových jednodušších modelů v 1:32 (např. Princezna 69) - jen tam nejsou zatáčení nápravy, a je něco málo detailů ubráno na poloosách - takže na 1:53 velmi slušné! I když třeba takový plastický tachometr na palubce, už mi přišel vcelku zbytečný - v kombinaci s kvalitním tiskem, vás tak akorát nas... A nakonec přesnost dílů, na tu si stěžovat nebudu . Možná tam bylo nějakých pár nepřesností, ale sestavit to z prvního výtisku určitě jde . Výsledek můžete posoudit na finálních fotkách (zdá se mi, že jsou nějakých mdlých barev, přitom na foťáku vypadaly o hodně živěji a doteď jsem byl zvyklej, že to co ukázal foťák odpovídalo tomu co ukázalo PC ):
A tady ještě na závěr pár ze stavby:
Pěkný zbytek dne a už se těším na setkání s ostatníma Dakrama z Tataru v Brně!
Re: Projekt Karel 65 / spidamodels /1:53
Moc pěkný kousek Tomáši
Re: Projekt Karel 65 / spidamodels /1:53
Potřebuji vědět kdo z lepičú bude mít zájem zůčastnit se předání které se bude konat 8.3.2014 ve Frenštátě p/R v podvečerních hodinách. ještě upřesním.
Re: Projekt Karel 65 / spidamodels /1:53
Takže s pár dny odstupu od posledního nanesení lepidla přikládám text a pár fotek. Tatrovka z Dakaru 1987 hlásí dobojováno. A bohužel musím konstatovat, že boj to byl velmi tuhý a urputný (v některých bitvách jsem vyhrál já, v některých model...).
Model je super, o tom žádná. Ale kombinací nepříliš vhodného papíru (už se tu o tom mluvilo), nedostatku času (od přihlášení se do tohoto podniku jsem v zaměstnání byl přesunut na méně "klidnou" pozici, změnil jsem místo bydliště atd.) a bůh ví čeho ještě se Tatra dobrala k výsledku, se kterým osobně úplně spokojen nejsem. Abych alespoň trochu ulevil svému svědomí musím konstatovat, že tolik vteřinového lepidla a nepublikovatelných slov jsem během stavby nějakého modelu ještě nepoužil... Dokonce se mi do skříně vloudilo pár kitů s tím, že celé papírové modelářství mě... Ale to sem naprosto nepatří...
Takže - model je hotový. Rozhodně nepatří k těm jednodušším. Během stavby jsem narazil na pár drobných nesrovnalostí, o kterých budu Spíďovi psát separátně. Zároveň chci Spíďovi poděkovat za zařazení do tohoto úžasného modelářského počinu. Pár fotek hotového modelu. Z fotek jsem si všiml několika míst, která utekla před štětcem při retuši. Takže to musím ještě dneska večer dochytat před naložením stroje do transportního boxu... A zítra hurá na Dakar! Teda do Brna jsem chtěl říct...
Jirka Z.
Model je super, o tom žádná. Ale kombinací nepříliš vhodného papíru (už se tu o tom mluvilo), nedostatku času (od přihlášení se do tohoto podniku jsem v zaměstnání byl přesunut na méně "klidnou" pozici, změnil jsem místo bydliště atd.) a bůh ví čeho ještě se Tatra dobrala k výsledku, se kterým osobně úplně spokojen nejsem. Abych alespoň trochu ulevil svému svědomí musím konstatovat, že tolik vteřinového lepidla a nepublikovatelných slov jsem během stavby nějakého modelu ještě nepoužil... Dokonce se mi do skříně vloudilo pár kitů s tím, že celé papírové modelářství mě... Ale to sem naprosto nepatří...
Takže - model je hotový. Rozhodně nepatří k těm jednodušším. Během stavby jsem narazil na pár drobných nesrovnalostí, o kterých budu Spíďovi psát separátně. Zároveň chci Spíďovi poděkovat za zařazení do tohoto úžasného modelářského počinu. Pár fotek hotového modelu. Z fotek jsem si všiml několika míst, která utekla před štětcem při retuši. Takže to musím ještě dneska večer dochytat před naložením stroje do transportního boxu... A zítra hurá na Dakar! Teda do Brna jsem chtěl říct...
Jirka Z.
Re: Projekt Karel 65 / spidamodels /1:53
Tak sem na tom úplně stejně jako Jirka...Včera sem vzteky zahodil skoro dokončeny rám , podobný tome jeho. Takže dnes bud3 dlooooouha noc. Jinak mám hotovo a teda nejsem se sebou.vůbec spokojen. Nafoceno.bude asi až v Brne.
Re: Projekt Karel 65 / spidamodels /1:53
Nevím, co máte všichni problém s papírem a tiskem.
Dělal jsem už několik modelů z této tiskárny a žádný velký problém to nebyl, tedy do posledního modelu v 1:32, kde asi spletli gramáž. I toto se dalo ale zpracovat. Chce to jenom "jemnější" zacházení.
A osobně se mi líbí víc tento tisk než klasický ofset.
Jestli někdo máte nepoužitý výtisk, vemte do Brna. Můžem porovnat s oranžovou RALLYOZ.
Dělal jsem už několik modelů z této tiskárny a žádný velký problém to nebyl, tedy do posledního modelu v 1:32, kde asi spletli gramáž. I toto se dalo ale zpracovat. Chce to jenom "jemnější" zacházení.
A osobně se mi líbí víc tento tisk než klasický ofset.
Jestli někdo máte nepoužitý výtisk, vemte do Brna. Můžem porovnat s oranžovou RALLYOZ.
Re: Projekt Karel 65 / spidamodels /1:53
Ok, klidně svůj náhradní výtisk vezmu. A rád i předvedu jak to dělám blbě . Laser se mi také líbí víc než ofset, ale rozhodně mnooohem raději budu stavět z ofsetu.
Re: Projekt Karel 65 / spidamodels /1:53
Delší noc bude asi na víc místech . Nějak bojuji u Pumy s rámem, který prochází nástavbou a má ty opěrný trubky dozadu . Ale pak už jen dolepení drobností a těším se na všechny Tatry v Lužánkách !
Re: Projekt Karel 65 / spidamodels /1:53
Tak tak. Také dodělávám; ročník 92 - rám a drobnosti.
Re: Projekt Karel 65 / spidamodels /1:53
přiznám se že taky moc nechápu problém s papírem. Tisknu na něj všechny modely a když vidím jak se s tím popasoval Ivan Ryba nebo Pavel Jűngling, tak tomu moc nerozumím, ale v každém případě jsem všem moc vděčný že do toho šli. Mě samotného to stálo dost úsilí i peněz ale je to přeci pro Karla.
Re: Projekt Karel 65 / spidamodels /1:53
Zdravím, jenom dotázek - Karel o tomto projektu ví, nebo tuší, nebo to pro něj bude překvapení?
Re: Projekt Karel 65 / spidamodels /1:53
pokud vím tak neví
Re: Projekt Karel 65 / spidamodels /1:53
Tak to retušování na poněkolikáté je sice občas trochu otrava (platí u vodovek), ale dá se to zvládnout a jinak to má značné výhody. Z mé strany určitě pozitivní dojem, byť to byla moje první zkušenost. Počítám, že určitě ne poslední.
Re: Projekt Karel 65 / spidamodels /1:53
Hlásím hotovo...uz jen světla.na přední rám..ty dolepim v Brně.Každopádně mě papír nevydusil. Nikde se mi nic neloupalo a spoje drží...