AmatER: Aha, já to názvosloví moc neznám, vím jen, že Ikarusy tam měly takovýho toho "pavouka" a Karosy tohle něco. Mimochodem vycházel jsem z Tvého textu zde:
viewtopic.php?f=59&t=1911&start=15" onclick="window.open(this.href);return false; Tam to bylo prezentované jako pákový tlumič kloubu. No, ale to je nepodstatné.
Kloub jsem si samozřejmě zjednodušil, jsem sice cvok, ale nejsem úplný magor.
Krycí měch jsem se rozhodl udělat způsobem, jako u mé letité Zárubovo C744. Tedy ze čtyřiceti jednotlivých segmentů slepených k sobě pomocí chlopní. Je to sice asi tak 100x víc práce, než u metody "z jednoho kusu" s nastřiženými oblými částmi, ale právě ta absence nastřižených oblin je ten důvod, proč jsem se tak rozhodl. Ono u modelu bez interiéru ty drobné škvírky zas tak moc nevadí, ale u verze s interiérem by tam potom nehezky prosvítalo světlo.
Jelikož u Karos byl měch, na rozdíl od Ikarusů, podstatně světlejší, vyhledal jsem co nejsvětlejší černé papíry a základní tvar jsem si na ně v práci vytiskl na kopírce. Potřeboval jsem celkem 40 kusů, na A4 se jich vešlo 12, vytiskl jsem tedy 4 listy a ještě jsem měl 8 rezervních. Jednotlivé části měchu tvoří tři typy segmentů - 2x základní tvar bez chlopní (koncové segmenty), 18x segment s vnějšími chlopněmi a 20x segment s vnitřními chlopněmi. Tyto segmenty s chlopněmi vně a dovnitř se pravidelně střídají a chlopně lepím tak, aby byly uvnitř vozu, kde se spíš ztratí a příliš neruší celkový vzhled. Hotová harmonika je tvořena ze dvou samostaných částí.
Harmoniku jsem postupně skládal celý víkend. Dnes jsem dokončil poslední dvě žebra a mohl jsem se pustit do osazení na místo. Měch jsem měl během výroby zcela uzavřený, aby snáze držel tvar. Pro osazení do modelu jsem ho ve spodní části rozřízl, aby ho bylo možné protáhnout skrze kloub a točnu.
Osazeno, zalepeno, funguje to! Jsem spokojený, myslím, že to nevypadá špatně.
A opět má oblíbená disciplína - pohledy do interiéru, tentokrát už s kompletním kloubem. Jelikož nebylo moc jiných možností, než fotit přes zadní, nebo čelní okno, fotky podle toho taky dopadly a musel jsem se hodně snažit, abych je upravil tak, aby vypadaly jakž takž k světu.
Nejprve pohledy zezadu dopředu:
Zepředu dozadu:
A nakonec trochu detailnější záběry na točnu skrz díru pro zadní dveře (které tam zatím ještě nejsou)