LIAZ 111_154 DAKAR 88 / R.Vyškovský, Albatros / 1:32 /Hotovo
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: LIAZ 111_154 DAKAR 88 / R.Vyškovský, Albatros / 1:32 /Ho
Gratuluju k dokončení . Rád budu sledovat autobus .
Re: LIAZ 111_154 DAKAR 88 / R.Vyškovský, Albatros / 1:32 /Ho
Taky se přidám ke gratulantům. Pěkně slepené, ale ten rám je opravdu macek.
Re: LIAZ 111_154 DAKAR 88 / R.Vyškovský, Albatros / 1:32 /Ho
Díky za gratulace!
Kauza rám: Jo, jo, jo, vypadá to robustně. Dvoumilimetrový drát jsem si obhajoval výpočtem 2mm x 32 = 64mm, což nevypadá nereálně. Trubky, ze kterých je ten ochranný rám v reálu udělaný, by takový průměr mít mohly... možná. Přece jen je to náklaďák, ne motokára.
V modelařině je někdy ale nutné opustit exaktní výpočet rozměrů, a vyzkoušet si, jak moc modelově to vypadá. Železniční modeláři o tom vědí své... Kolejiště s přesně přepočítaným nádražím, ve kterém zastavují rychlíky, se v H0 (1:87) málokomu vejde do obejváku, a navíc by to ani nevypadalo moc dobře... Takže každý přizpůsobuje tak, aby to vypadalo věrohodně - modelově, ale měřítkově to neodpovídá.
Koukám, že u některých prvků na VDT bude možná tento problém také, i když ne tak markantní, jako u zmenšování tak obrovských celků, jako je nádraží v krajském městě.
Takže Waclafe, příště bacha na ochranné rámy
Konec vědeckého pojednání.
Kauza rám: Jo, jo, jo, vypadá to robustně. Dvoumilimetrový drát jsem si obhajoval výpočtem 2mm x 32 = 64mm, což nevypadá nereálně. Trubky, ze kterých je ten ochranný rám v reálu udělaný, by takový průměr mít mohly... možná. Přece jen je to náklaďák, ne motokára.
V modelařině je někdy ale nutné opustit exaktní výpočet rozměrů, a vyzkoušet si, jak moc modelově to vypadá. Železniční modeláři o tom vědí své... Kolejiště s přesně přepočítaným nádražím, ve kterém zastavují rychlíky, se v H0 (1:87) málokomu vejde do obejváku, a navíc by to ani nevypadalo moc dobře... Takže každý přizpůsobuje tak, aby to vypadalo věrohodně - modelově, ale měřítkově to neodpovídá.
Koukám, že u některých prvků na VDT bude možná tento problém také, i když ne tak markantní, jako u zmenšování tak obrovských celků, jako je nádraží v krajském městě.
Takže Waclafe, příště bacha na ochranné rámy
Konec vědeckého pojednání.
Re: LIAZ 111_154 DAKAR 88 / R.Vyškovský, Albatros / 1:32 /Ho
Ahoj, je to luxus. Není nad klasické "retro" vystřihovanky. Gratulace, já osobně bych rám pouzil origo, na druhou stranu, díky možnosti úprav jsou papíráci mnohokrát lepší, než jejich plastikoví bratříčci. Patlu zdar!