Tatra 148 S1 6x6 / PMHT / 1:25 Hotovo
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Tatra 148 S1 6x6x / PMHT / 1:25
Kua, upa...zupa
Re: Tatra 148 S1 6x6x / PMHT / 1:25
Ahoj
Tak jsem řízl do kabiny, tudíž na řadu přišel oranžový tisk. Zde musím říct že je to úplně o něčem jiném, tisk bez problémů vydrží tvarování jak za sucha, tak i za mokra, ale furt to chce být opatrný. Barva se trošku loupe po hranách, ale není to tak hrozné, může za to i tvarová složitost modelu kdy jej hodně muchláme v prstech při tvarování.
Stavbu kabiny jsem zahájil podle návodu. Vytvarovat přední a boční okna, přidat zadní stěnu a střechu. Vše mi sedlo lépe jak u tahače, přece jen jsem si něco málo z něj pomatoval.
Následovali blatníky. Jejich tvarování bylo bezproblémové, protože jsem odstranil rubovou číst a lepil jsem jí tam až povytvarování.
Blatníky jsem začal lepit ke kabině a zjistil jsem že dveře na horní části kabiny mají různé velikosti a tak na sebe o kousek nepasují. To mi nikterak nevadí, spíš mě zarazilo že jsem nebyl schopný blatníky naroubovat na zbytek kabiny a hodně se mi kroutili do vrtule a dostat je na místo byl velký problém. Za pomocí nárazníku se mi to jakš takš povedlo, i tak to budu muset předělat aby to vypadalo lépe.
U další 148ky budu blatníky řešit zase jinak a věřím že se mi to už podaří podle mích představ.
O nárazníku si pořád myslím že je moc široký. On je ve zkutečnosti širší o několik centimetrů oproti blatníkům, ale u modelu je nárazník stejně široký jako blatníky a tak dochází k roztažení předku.
Já jsem se pokusil nárazník upravit podle předlohy, ale není úplně ono. Tahle číst by si zasloužila drobné překreslení.
Jo a díl 62 má na sobě špatně nakreslené středové rysky, tak bacha na to. U tahače to bylo myslím stejně.
Tady je vidět to vyosení blatníků, které se pokusím aspoň trochu opravit. Světla jsem si dodělal, to nebyl takový problém, ale příště bych je uvítal ve vystřihovánce.
Tak jsem řízl do kabiny, tudíž na řadu přišel oranžový tisk. Zde musím říct že je to úplně o něčem jiném, tisk bez problémů vydrží tvarování jak za sucha, tak i za mokra, ale furt to chce být opatrný. Barva se trošku loupe po hranách, ale není to tak hrozné, může za to i tvarová složitost modelu kdy jej hodně muchláme v prstech při tvarování.
Stavbu kabiny jsem zahájil podle návodu. Vytvarovat přední a boční okna, přidat zadní stěnu a střechu. Vše mi sedlo lépe jak u tahače, přece jen jsem si něco málo z něj pomatoval.
Následovali blatníky. Jejich tvarování bylo bezproblémové, protože jsem odstranil rubovou číst a lepil jsem jí tam až povytvarování.
Blatníky jsem začal lepit ke kabině a zjistil jsem že dveře na horní části kabiny mají různé velikosti a tak na sebe o kousek nepasují. To mi nikterak nevadí, spíš mě zarazilo že jsem nebyl schopný blatníky naroubovat na zbytek kabiny a hodně se mi kroutili do vrtule a dostat je na místo byl velký problém. Za pomocí nárazníku se mi to jakš takš povedlo, i tak to budu muset předělat aby to vypadalo lépe.
U další 148ky budu blatníky řešit zase jinak a věřím že se mi to už podaří podle mích představ.
O nárazníku si pořád myslím že je moc široký. On je ve zkutečnosti širší o několik centimetrů oproti blatníkům, ale u modelu je nárazník stejně široký jako blatníky a tak dochází k roztažení předku.
Já jsem se pokusil nárazník upravit podle předlohy, ale není úplně ono. Tahle číst by si zasloužila drobné překreslení.
Jo a díl 62 má na sobě špatně nakreslené středové rysky, tak bacha na to. U tahače to bylo myslím stejně.
Tady je vidět to vyosení blatníků, které se pokusím aspoň trochu opravit. Světla jsem si dodělal, to nebyl takový problém, ale příště bych je uvítal ve vystřihovánce.
- Zdeněk-TEO
- Moderátor
- Příspěvky: 1295
- Registrován: pon 12.12.2011 10:16
- Bydliště: Havlíčkův Brod
Re: Tatra 148 S1 6x6x / PMHT / 1:25
Ondro nebreč. Modely PMHT jsou určeny pro širokánskou veřejnost - ne pro jednotlivce. Ty si ta světla hravě uděláš sám, nemusí být součástí šmikajdy.
Re: Tatra 148 S1 6x6x / PMHT / 1:25
Zdendo já nebrečím jen konstatuji. Navíc už jsem se o tom bavil s Radimem v Kyjově a říkal že to není problém dodělat jako alternativní díl.
Re: Tatra 148 S1 6x6x / PMHT / 1:25
krásna práca
Re: Tatra 148 S1 6x6x / PMHT / 1:25
Teda...ty jedeš jako drak..
Re: Tatra 148 S1 6x6x / PMHT / 1:25
Koukám , že slepit tuhle kabinu, at už je to PMHT nebo RW, není vůbec jednoduché .
Tobě se to podařilo , ale jak popisuješ , problémy byly .
Tobě se to podařilo , ale jak popisuješ , problémy byly .
Re: Tatra 148 S1 6x6x / PMHT / 1:25
Ahoj
Problémy se odvíjí od blatníků, pokud se hned od začátku netrefí přesný tvar zavaříte si. Jako slepíte to kdykoliv, jde jen o to jak budete spokojeni s výsledkem.
Osobně to budu příště řešit tak, že z blatníků odřežu všechny šedé části, to je vnitřek blatníků a ta motorová přepážka. Pak vytvaruju samotný nárazník bez těch zakulacených rohových dílků. Tento celek nalepím na kabinu a přidám nárazník a až pak bych blatníky fixoval jejich vnitřními díly.
Problémy se odvíjí od blatníků, pokud se hned od začátku netrefí přesný tvar zavaříte si. Jako slepíte to kdykoliv, jde jen o to jak budete spokojeni s výsledkem.
Osobně to budu příště řešit tak, že z blatníků odřežu všechny šedé části, to je vnitřek blatníků a ta motorová přepážka. Pak vytvaruju samotný nárazník bez těch zakulacených rohových dílků. Tento celek nalepím na kabinu a přidám nárazník a až pak bych blatníky fixoval jejich vnitřními díly.
Re: Tatra 148 S1 6x6x / PMHT / 1:25
Ahoj Ondro. Kabina T 148 je trošku zkouška nervů, ty kulaté části se nedělají dobře.
Rozhodně je doré lepit vnitřní rubové šedé plochy až po natvarování dílu, podrží pak oblouky ve správné poloze a už se to neotevírá.
U kabiny kluků od PMHT mi spíše než blatníky šla asi nejhůř dělat střecha. To všesměrné zakulacení jedním prostřihem v rohu dílu nedohoníš, je pak vidět nepřesné usazení střechy na kabině. Já si ji nastříhal na víc místech aby byla kulatější, ale to jsem tmelil a stříkal. Ty to musíš dát na první dobrou. To samé rohy blatníků - trojůhelníček do polokoule bez zkrabatělých okrajů nedáš.
Každopádně se těším na výsledek, komplet bude jistě jako vždy na vysoké úrovni.
Rozhodně je doré lepit vnitřní rubové šedé plochy až po natvarování dílu, podrží pak oblouky ve správné poloze a už se to neotevírá.
U kabiny kluků od PMHT mi spíše než blatníky šla asi nejhůř dělat střecha. To všesměrné zakulacení jedním prostřihem v rohu dílu nedohoníš, je pak vidět nepřesné usazení střechy na kabině. Já si ji nastříhal na víc místech aby byla kulatější, ale to jsem tmelil a stříkal. Ty to musíš dát na první dobrou. To samé rohy blatníků - trojůhelníček do polokoule bez zkrabatělých okrajů nedáš.
Každopádně se těším na výsledek, komplet bude jistě jako vždy na vysoké úrovni.
-
- Příspěvky: 115
- Registrován: sob 21.1.2012 11:03
Re: Tatra 148 S1 6x6x / PMHT / 1:25
Ondro, je to jak píšeš, hodně záleží na natvarování blatníků, dávají tvar celé kabiny a jak píše Vláďa, nejdříve vytvarovat a teprve potom vlepit šedý vnitřek.
Na střeše i na blatnících jsem se snažil udělat co nejméně proužků, nemám je rád na modelech, a když už musí být, tak co nejméně.
Ale i přes ty problémy vypadá moc pěkně!!
Na střeše i na blatnících jsem se snažil udělat co nejméně proužků, nemám je rád na modelech, a když už musí být, tak co nejméně.
Ale i přes ty problémy vypadá moc pěkně!!
Re: Tatra 148 S1 6x6x / PMHT / 1:25
Při barvení a tmelení se dá určitě dosáhnout lepších výsledku o tom žádná.
Při tvarování střechy jsem problém neměl, celkem se to dá. Spíš mě štve, že po vytvarování má střecha tendenci se propadat.
U blatníků postupuji jak píšete pryč se šedou částí a nalepit jí až po natvarování vnějšku. Ale nechával jsem tu motorovou část co slouží k vytvarování zakulacení blatníku, tu příště taky odstraním.
Při tvarování střechy jsem problém neměl, celkem se to dá. Spíš mě štve, že po vytvarování má střecha tendenci se propadat.
U blatníků postupuji jak píšete pryč se šedou částí a nalepit jí až po natvarování vnějšku. Ale nechával jsem tu motorovou část co slouží k vytvarování zakulacení blatníku, tu příště taky odstraním.
Re: Tatra 148 S1 6x6x / PMHT / 1:25
Ahoj
Tak kabinu jsem dal tak nějak dohromady.
V interiéru jsem lehce poladit volant a přístrojovou desku, vyřezání děr, přidání čudlíků a zasklení budíků s rámečky.
Boky interiéru 100% nesedí, jsou o kousek větší, platí to pro obě strany.
Podlaha interiéru je větší než venkovní podlaha což by mělo být přesně naopak. Já ji rozřezal upravil a podlepil kartonem aby se tma lépe lepila, to latí i pro tu motorovou část. Taky sedadla nalepte o několik milimetrů dopředu, jinak by kolidovali se zadní stěnou.
Vnější část podlahy jsem taky rozřezal na jednotlivé části a dopasoval jednotlivě. No a na závěr jsem podlahu stříkl stejným odstínem jako rám.
Exteriér kabiny jsem vyladil světly, blinkry, přední maskou a zrcátky.
Tak kabinu jsem dal tak nějak dohromady.
V interiéru jsem lehce poladit volant a přístrojovou desku, vyřezání děr, přidání čudlíků a zasklení budíků s rámečky.
Boky interiéru 100% nesedí, jsou o kousek větší, platí to pro obě strany.
Podlaha interiéru je větší než venkovní podlaha což by mělo být přesně naopak. Já ji rozřezal upravil a podlepil kartonem aby se tma lépe lepila, to latí i pro tu motorovou část. Taky sedadla nalepte o několik milimetrů dopředu, jinak by kolidovali se zadní stěnou.
Vnější část podlahy jsem taky rozřezal na jednotlivé části a dopasoval jednotlivě. No a na závěr jsem podlahu stříkl stejným odstínem jako rám.
Exteriér kabiny jsem vyladil světly, blinkry, přední maskou a zrcátky.
Re: Tatra 148 S1 6x6x / PMHT / 1:25
Vypadá pěkně, škoda jen té pošlapané střechy, ale pod korbou se to snad ztratí. Tohle asi chtělo Velochovu vatovou vycpávku
-
- Příspěvky: 131
- Registrován: pát 31.8.2012 21:24
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Tatra 148 S1 6x6x / PMHT / 1:25
Ta kabina vypadá opravdu dobře.
Re: Tatra 148 S1 6x6x / PMHT / 1:25
Ahoj, obdivuji nádherný volant. Tyhle vymazlené detaily vždy Tvou práci odliší od jiných. Teď ještě přesvědčit kapotu, aby na straně u kabiny držela správně oválný tvar a lícovala s náběhem od kabiny. Stále mi nesedí ta ostrá hrana nad maskou, ale té se nezbavíme.
Sleduji, moc pěkná práce.
Sleduji, moc pěkná práce.