Tatra 815 JAMAL ZO R45 12.400 4x4.1 - Dakar 2012/Vimos/1:32
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
-
- Příspěvky: 213
- Registrován: sob 21.1.2012 15:25
- Bydliště: Slezsko
Re: Tatra 815 JAMAL ZO R45 12.400 4x4.1 - Dakar 2012/Vimos/1
Třeba jen aby ladila ... ale to napoví až uwe.. zatím krásná práce a já se těším na výsledek
Re: Tatra 815 JAMAL ZO R45 12.400 4x4.1 - Dakar 2012/Vimos/1
Centrální rouru jsem kousek zkracoval, to samozřejmě není důvod ji přebarvovat. Ale neseděly diferenciály.
Vypadaly asi takto:
Musel jsem s tím něco udělat, takže jsem to potom samozřejmě natřel:
Když už to bylo tak daleko, natřel jsem i rouru, protože je to jeden celek. Mě se to takhle líbí víc.
No a ten chladič: Na dílu č.3 bylo na jedné straně špatně označeny, kam přijde nalepit díl č.4.
Asi takhle:
Takže tam vzniklo "bílé" místo. Nejlepším řešením je natřít to cely.
Avšak ve skutečnosti to tak tragicky nevypadá, jak na těch fotkách. Co s tím foťák udělá, a ještě když použijete blesk?! Že jo
Vypadaly asi takto:
Musel jsem s tím něco udělat, takže jsem to potom samozřejmě natřel:
Když už to bylo tak daleko, natřel jsem i rouru, protože je to jeden celek. Mě se to takhle líbí víc.
No a ten chladič: Na dílu č.3 bylo na jedné straně špatně označeny, kam přijde nalepit díl č.4.
Asi takhle:
Takže tam vzniklo "bílé" místo. Nejlepším řešením je natřít to cely.
Avšak ve skutečnosti to tak tragicky nevypadá, jak na těch fotkách. Co s tím foťák udělá, a ještě když použijete blesk?! Že jo
Re: Tatra 815 JAMAL ZO R45 12.400 4x4.1 - Dakar 2012/Vimos/1
Jasně chápu, ty diferenciály má podobně konstruovaný i Spída a pomatuju si že taky trochu hůř pasovaly, ale stačilo trochu násilí a sedli si správně na místo. Ty další chybičky nejsou tak strašný, no rád bych si tuhle Tatřici taky slípl, tak bedlivě sleduju a držím palce.
Re: Tatra 815 JAMAL ZO R45 12.400 4x4.1 - Dakar 2012/Vimos/1
Já vím, jsem otravný, ale můžeš prozradit jak ty rámy svařuješ?
Jsou prostě úplně dokonalý.
Jsou prostě úplně dokonalý.
Re: Tatra 815 JAMAL ZO R45 12.400 4x4.1 - Dakar 2012/Vimos/1
No řekl bych že úplně normálně autogenem.
Re: Tatra 815 JAMAL ZO R45 12.400 4x4.1 - Dakar 2012/Vimos/1
Autogenem ne, Jsou svařeny TIGem. Já se tím živím, tak to pro mě až takovej problém není.
Pokračuju ve stavbě.
Na řadě je připevnění zadní klece k rámu. Trochu jsem vylepšil držáky rámu. Ještě zadní nárazník a nalepit chladiče do klece.
No a teď to cely zkompletovat. Kritizoval jsem autora za chyby, ale tady má u mě velkou pochvalu. Klec na rám sedla perfektně.
Příště budu pokračovat kabinou. Když už jsme u těch klecí, tak ta Spidova mi nepasovala, byla malá. Musel jsem udělat novou.
Pokračuju ve stavbě.
Na řadě je připevnění zadní klece k rámu. Trochu jsem vylepšil držáky rámu. Ještě zadní nárazník a nalepit chladiče do klece.
No a teď to cely zkompletovat. Kritizoval jsem autora za chyby, ale tady má u mě velkou pochvalu. Klec na rám sedla perfektně.
Příště budu pokračovat kabinou. Když už jsme u těch klecí, tak ta Spidova mi nepasovala, byla malá. Musel jsem udělat novou.
Re: Tatra 815 JAMAL ZO R45 12.400 4x4.1 - Dakar 2012/Vimos/1
Tak jsem zase po delší době tu.
Pokračuju kabinou.
Stavba byla bez problému, než jsem zkušebně nasadil rám. Zjistil jsem, že ho mám širší.
Rám jsem upravil a natřel na bílo. Než barva uschne, udělal jsem blatníky a přední nárazník.
Usadil jsem rám a začal kompletovat kabinu. Málam mě trefilo, když jsem zjistil, že je ten proklatej rám pořád velikej! Teď už nic nenadělám, musím to po uzavření nějak zaretušovat. Je to vidět, jsem na sebe naštvanej.
No nic, jdeme do interiéru.
Poslední kontrola, abych na něco nezapomněl a můžu zavírat.
Rám, zrcátka... ostatní drobotinu a hlavně držáky, kterýma bude připevněna na podvozek. Zkusmo jsem nasadil kabinu k rámu podvozku a málem mě trefilo podruhé! On ten zadní ochranný rám, co jsem s takovou radostí už nalepil napevno je nízko! Takže ho odřezat a nalepit tak, aby byl v rovině s kabinou.
Přední kapota mi dala zabrat. Strávil jsem nad ní celý týden. Nějak si pořád nechtěla sednout na své míso, ale pár výstuh drátků a nekonečné ohýbání papíru a je tam. Udělal jsem i drobnou úpravu, o které jsem tu už mluvil, myslím že dopadla dobře.
Pokračuju kabinou.
Stavba byla bez problému, než jsem zkušebně nasadil rám. Zjistil jsem, že ho mám širší.
Rám jsem upravil a natřel na bílo. Než barva uschne, udělal jsem blatníky a přední nárazník.
Usadil jsem rám a začal kompletovat kabinu. Málam mě trefilo, když jsem zjistil, že je ten proklatej rám pořád velikej! Teď už nic nenadělám, musím to po uzavření nějak zaretušovat. Je to vidět, jsem na sebe naštvanej.
No nic, jdeme do interiéru.
Poslední kontrola, abych na něco nezapomněl a můžu zavírat.
Rám, zrcátka... ostatní drobotinu a hlavně držáky, kterýma bude připevněna na podvozek. Zkusmo jsem nasadil kabinu k rámu podvozku a málem mě trefilo podruhé! On ten zadní ochranný rám, co jsem s takovou radostí už nalepil napevno je nízko! Takže ho odřezat a nalepit tak, aby byl v rovině s kabinou.
Přední kapota mi dala zabrat. Strávil jsem nad ní celý týden. Nějak si pořád nechtěla sednout na své míso, ale pár výstuh drátků a nekonečné ohýbání papíru a je tam. Udělal jsem i drobnou úpravu, o které jsem tu už mluvil, myslím že dopadla dobře.
Re: Tatra 815 JAMAL ZO R45 12.400 4x4.1 - Dakar 2012/Vimos/1
Tak jsem tu, abych konečně model dokončil.
Vrhl jsem se do zadní části. S potahem klece jsem problém neměl, jen na bočnicích mi v zadu nahoře kousek chybělo, tak jsem to nastavil. Horní plachtu jsem oddělil, abych ji mohl vylepšit nitkama.
Pod přední kapoty jsem udělal ochranný rám a trochu předělal světla. Poopravil jsem kapotáž kolem předních blatníků.
Dodělat poslední drobnosti, dodělat kola. Jen u těch kol jsem zevnitř nalepil několik vrstev papíru, aby nebyly utopeny.
HOTOVO!!!
Děkuji Jirkovi Vintrovi za velmi krásný model a doufám, že další modely si nechá otestovat nějakým betapatlalem.
Příště ještě ukážu pár fotek hotovyho modelu
Tak zatim Uwe
Vrhl jsem se do zadní části. S potahem klece jsem problém neměl, jen na bočnicích mi v zadu nahoře kousek chybělo, tak jsem to nastavil. Horní plachtu jsem oddělil, abych ji mohl vylepšit nitkama.
Pod přední kapoty jsem udělal ochranný rám a trochu předělal světla. Poopravil jsem kapotáž kolem předních blatníků.
Dodělat poslední drobnosti, dodělat kola. Jen u těch kol jsem zevnitř nalepil několik vrstev papíru, aby nebyly utopeny.
HOTOVO!!!
Děkuji Jirkovi Vintrovi za velmi krásný model a doufám, že další modely si nechá otestovat nějakým betapatlalem.
Příště ještě ukážu pár fotek hotovyho modelu
Tak zatim Uwe
Re: Tatra 815 JAMAL ZO R45 12.400 4x4.1 - Dakar 2012/Vimos/1
Gratuluji k dokončení .
Re: Tatra 815 JAMAL ZO R45 12.400 4x4.1 - Dakar 2012/Vimos/1
Moc pěkné, povedlo se ti to, jako tvá ostatní dílka. Gratulka.
Re: Tatra 815 JAMAL ZO R45 12.400 4x4.1 - Dakar 2012/Vimos/1
Slušný, gratuluji.
Re: Tatra 815 JAMAL ZO R45 12.400 4x4.1 - Dakar 2012/Vimos/1
Moc hezký model a super práce, s těma nitkama sis hezky pohrál, jen co je pravda....
Re: Tatra 815 JAMAL ZO R45 12.400 4x4.1 - Dakar 2012/Vimos/1
Oldo Paráda.
Jen mi nejdou do hlavy ty vložené klíny na nástavbě. To tam chybělo tolik materiálu? Vždyť Jirka na beta modelu nic takového nedělal a vyšlo mu to. Můžeš to nějak líp popsat aby se vyvarovali chybám i jiní?
Jen mi nejdou do hlavy ty vložené klíny na nástavbě. To tam chybělo tolik materiálu? Vždyť Jirka na beta modelu nic takového nedělal a vyšlo mu to. Můžeš to nějak líp popsat aby se vyvarovali chybám i jiní?
Re: Tatra 815 JAMAL ZO R45 12.400 4x4.1 - Dakar 2012/Vimos/1
Myslíš vzadu nahoře. Těžko říct jak se to stalo, možná je to moje chyba. Možná proto, že jsem to rozsrříhl a nalepil na rám, tím pádem jsem na jeho velikosti přímo závislej. Jsem zvědavej na ostatní, co se do tohoto modelu pustí.