Dobrý večer kolegové Mám zde další novinku v měřítku 1:53, a to model na přání. Původně v plánu nebyl, ale zalíbil se mi, tak jsem ho zkusil. Je to Astra BM 309, která se s velkými nadějemi zůčastnila Dakaru v roce 1985. Konstruktéři vsadili na možnost větších schopností průjezdu terénem instalací hydraulických nosníků výklopných pásů. Bohužel tím se zvýšila hmotnost vozu k 20ti tunám. Velká hmotnost spojená s vyšším těžištěm však nutila jezdce jet opatrně, tím byly zmařeny veškeré naděje na úspěch. Nakonec jeden ze dvou vozů závod dokončil, ale na 15. místě z 20 dojetých kamionů.
Zatím jsem se popral s podvozkem a koly, abych zjistil, jestli to funguje a zatím jo, tak dobrý
Zde foto předlohy:
První fotka se zataženými pásy:
A druhá se sklopenými:
To je zatím vše, přeji Vám pěkný večer a pokračování zase příště
Astra BM 309 Dakar 1985 / vlastní tvorba / 1:53
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Astra BM 309 Dakar 1985 / vlastní tvorba / 1:53
Tak tohle je vážně super. Jsem zvědavý na pokračování.
Re: Astra BM 309 Dakar 1985 / vlastní tvorba / 1:53
Tak tohle je zajímavý ústřel . Vůbec jsem netušil , že něco takového jezdilo .
Jinak krásná čistá práce .
Jinak krásná čistá práce .
Re: Astra BM 309 Dakar 1985 / vlastní tvorba / 1:53
Ahoj, ještě jsem pohrabal a našel trochu informací:
Astra BM 309 6×6: napůl náklaďák, napůl rolba
Italská značka Astra vyrábí od čtyřicátých let náklaďáky všech druhů a určení. Přestože v našich podmínkách je téměř neznámá, na jihu Evropy lze tato vozidla potkat poměrně běžně. Roku 1985 se s Astrami do Dakaru vydaly hned dvě posádky. Z hlediska složení byla zajímavá hlavně ta se startovním číslem 630. Navigátorkou totiž byla monacká princezna Caroline, dcera knížete Rainiera a slavné herečky Grace Kellyové. Její manžel StefanoCasiraghi usedl za volant, pozice mechanika připadla GiancarluArcangiolimu.
Kamiony pak představovaly zajímavou kombinací auta a rolby. Čtveřici zadních kol totiž doplňovaly pásy, umístěné v nástavbě. V případě uvíznutí v písku se sklopily a pomohly zapadlému kamionu s vyproštěním. Posádce tak odpadla zdlouhavá dřina s lopatami a vyjížděcími plechy. Přestože se nápad nezdál až tak špatný, úspěch týmu nakonec nepřinesl. Princezna se svou posádkou nakonec odpadla, druhá Astra se startovním číslem 631 pak dojela na 15. místě. Rozruch ale dvojice zvláštních náklaďáků vyvolala, a to se přece počítá.
Astra BM 309 6×6: napůl náklaďák, napůl rolba
Italská značka Astra vyrábí od čtyřicátých let náklaďáky všech druhů a určení. Přestože v našich podmínkách je téměř neznámá, na jihu Evropy lze tato vozidla potkat poměrně běžně. Roku 1985 se s Astrami do Dakaru vydaly hned dvě posádky. Z hlediska složení byla zajímavá hlavně ta se startovním číslem 630. Navigátorkou totiž byla monacká princezna Caroline, dcera knížete Rainiera a slavné herečky Grace Kellyové. Její manžel StefanoCasiraghi usedl za volant, pozice mechanika připadla GiancarluArcangiolimu.
Kamiony pak představovaly zajímavou kombinací auta a rolby. Čtveřici zadních kol totiž doplňovaly pásy, umístěné v nástavbě. V případě uvíznutí v písku se sklopily a pomohly zapadlému kamionu s vyproštěním. Posádce tak odpadla zdlouhavá dřina s lopatami a vyjížděcími plechy. Přestože se nápad nezdál až tak špatný, úspěch týmu nakonec nepřinesl. Princezna se svou posádkou nakonec odpadla, druhá Astra se startovním číslem 631 pak dojela na 15. místě. Rozruch ale dvojice zvláštních náklaďáků vyvolala, a to se přece počítá.
Re: Astra BM 309 Dakar 1985 / vlastní tvorba / 1:53
Páni, Juraj jede!
Zírám, smekám, tleskám!
Mimochodem, té princezně to v závoďáckém docela slušelo, byť vypadala vcelku jako normální holka
Zírám, smekám, tleskám!
Mimochodem, té princezně to v závoďáckém docela slušelo, byť vypadala vcelku jako normální holka