Tatra T 148 VNM / Ripper Works / 1:32 / HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Tatra T 148 VNM / Ripper Works / 1:32
Ahoj!
Vašku dík za podporu. Vím, že to není úplně ono, ale doufám s dalším kouskem ze stáje T 148 to bude zase o chlup lepší .
Po dovolené se mi opět zastesklo po "oživlém papíru" . Dodělal jsem výfukové potrubí , sací potrubí a pustil se do kapoty s lehkou obavou z tvarování.
V přední masce jsem vyřezal "vzduch" a pokračoval dle návodu. Ze snažení vylezlo toto . Kapotu chci mít většinou otevřenou, proto jsem panty "posílil" kousíčky plátna .
Tím vznikla mezi kabinou a kapotou větší mezera , ale to v otevřené poloze ničemu nevadí . Detaily kabiny dodělám nakonec, teď hurá na korbu...
Vašku dík za podporu. Vím, že to není úplně ono, ale doufám s dalším kouskem ze stáje T 148 to bude zase o chlup lepší .
Po dovolené se mi opět zastesklo po "oživlém papíru" . Dodělal jsem výfukové potrubí , sací potrubí a pustil se do kapoty s lehkou obavou z tvarování.
V přední masce jsem vyřezal "vzduch" a pokračoval dle návodu. Ze snažení vylezlo toto . Kapotu chci mít většinou otevřenou, proto jsem panty "posílil" kousíčky plátna .
Tím vznikla mezi kabinou a kapotou větší mezera , ale to v otevřené poloze ničemu nevadí . Detaily kabiny dodělám nakonec, teď hurá na korbu...
Re: Tatra T 148 VNM / Ripper Works / 1:32
Tvarování i lepení máš super, jen by si to chtělo dát pozor na vpívání retuše do tisku, potom model vypadá jako by byl upatlaný od barvy.
Re: Tatra T 148 VNM / Ripper Works / 1:32
Ahoj!
Tak jsem se pustil do korby, zatím to frčí jako po másle . Při lepení rámu na nosníky jsem zjistil, že zadní nosník jsem slepil špatně a je moc vysoký. Řešení bylo jednoduché, stačilo nosník na bokách naříznout (mimochodem v místě, kde nařízlý měli bejt, nevím, jak mi to uniklo ), ohnout a roztáhnout, čím celý "plech" klesl. Pak už to bylo v pořádku .
U nádrže jsem dal na Ondrovu (Brzdičovu) připomínku a použil "jinou" metodu lepení. Jmenuje se trpělivost. Nechal jsem retuš pořádně proschnout a pak lepil. Jak je z další fotky patrné , rušivá vpíjevost je pryč Snad natrvalo...
Tak jsem se pustil do korby, zatím to frčí jako po másle . Při lepení rámu na nosníky jsem zjistil, že zadní nosník jsem slepil špatně a je moc vysoký. Řešení bylo jednoduché, stačilo nosník na bokách naříznout (mimochodem v místě, kde nařízlý měli bejt, nevím, jak mi to uniklo ), ohnout a roztáhnout, čím celý "plech" klesl. Pak už to bylo v pořádku .
U nádrže jsem dal na Ondrovu (Brzdičovu) připomínku a použil "jinou" metodu lepení. Jmenuje se trpělivost. Nechal jsem retuš pořádně proschnout a pak lepil. Jak je z další fotky patrné , rušivá vpíjevost je pryč Snad natrvalo...
Re: Tatra T 148 VNM / Ripper Works / 1:32
Ted tomu nerozumím . Jak si zabránil vpívání retuše ? Barva se přece vpije hned a nemá na to vliv jestli čekáš a nebo ne . A nebo tomu pomohlo lepidlo když to nebylo dostatečně suché ? Každopádně ta nádrž vypadá naprosto v pořádku . Omlouvám se za dotaz , ale mám stejný problém a chtěl bych v tom mít jasno .
Díky .
Díky .
Re: Tatra T 148 VNM / Ripper Works / 1:32
Ahoj Zbyňku,
neproschlé hrany nejdou dobře lepit, lepil jsem je na několikrát a spíš to lepidlo vytvoří "mokrou mapu". Navíc na hraně opakovanou manipulací sleze retuš, musím to pak zvenčí opravovat a né vždy mám ruce v 100% kondici . Tu nádrž jsem nechal před lepením proschnout a pak se to lepilo na první dobrou. Nádrž je právě na můj vkus O.K. Uvidíme při další "práci", zda je tato teorie správná .
neproschlé hrany nejdou dobře lepit, lepil jsem je na několikrát a spíš to lepidlo vytvoří "mokrou mapu". Navíc na hraně opakovanou manipulací sleze retuš, musím to pak zvenčí opravovat a né vždy mám ruce v 100% kondici . Tu nádrž jsem nechal před lepením proschnout a pak se to lepilo na první dobrou. Nádrž je právě na můj vkus O.K. Uvidíme při další "práci", zda je tato teorie správná .
Re: Tatra T 148 VNM / Ripper Works / 1:32
Ono je to i tou retuší, pokud máte v štětci moc vody tak se vám to zákonitě v pije do papíru. Raději mít sušší štětec a retušovat to třeba na 2x, než na jednou a pak to udělá neplechu. Není to jednoduché si to pohlídat, občas se to nepovede i když na to myslíte.
Re: Tatra T 148 VNM / Ripper Works / 1:32
O.K. myslím že už je mi to jasné . Pánové díky moc za cenné rady .
Re: Tatra T 148 VNM / Ripper Works / 1:32
Každopádně ta nádrž je opravdu parádní. Se zájmem sleduji a těším se na výsledek.
- hromadko.s
- Příspěvky: 496
- Registrován: sob 21.1.2012 9:56
- Bydliště: Hlinsko v Čechách
Re: Tatra T 148 VNM / Ripper Works / 1:32
Nebo takhle: když to jde, přelakuju napřed řidším nitrolakem.
Potom se retuš do okolí nevpíjí a model se při manipulaci tolik neupatlá.
Je nutné vyzkoušet, co nitrolak udělá s barvou
Potom se retuš do okolí nevpíjí a model se při manipulaci tolik neupatlá.
Je nutné vyzkoušet, co nitrolak udělá s barvou
Re: Tatra T 148 VNM / Ripper Works / 1:32
Taky si dovolím jeden názor ... trpělivosti není nikdy dost, to je pravda, je to základ úspěchu. Já navíc pokud retušuji takové choulostivé díly, kde by nepovedená retuš byla jako pěst na oko, tak namísto štětce používám párátko smočené v namíchané temperce. Je pravda, že se párátko musí namáčet daleko častěji než štětec, ale výsledek za to stojí. Přece nelepím na závod ale pro radost Nádrž se ti fakt povedla, radost pohledět. Teď už to bude brnkačka, těším se na další postup a bedlivě te sleduji...
Naposledy upravil(a) zkooter dne pon 10.9.2018 19:50, celkem upraveno 1 x.
Re: Tatra T 148 VNM / Ripper Works / 1:32
Ahoj!
Dík za rady, názory i sledování vlákna. Já zatím trochu popojel ve stavbě. Dodělal jsem celý zadek (blatníky a zadní čelo) . Pak následovala nástavba za kabinou a koš na rezervu, kam bylo třeba rezervu umístit. Rozhodl jsem se poposkočit v návodu a udělat si všechna kola. A zde jsem narazil! Mám za to, že tentokrát jsou v tom moje ruce nevinně, bo při lepení bočnic kol mi vyšlo po bombírování 22 úplně stejných šišoidů. Nejsem konstruktér, ale geometrii jsem kdysi hodně dávno měl a myslím, že výseč v bočnicích je moc široká. Každopádně se mi povedlo dát z toho aspoň 7 pohledovejch, takže nakonec asi takto: rezerva a ostatní kola . Nechtějte ale vidět, jak vypadají dvojmontáže uprostřed .
Taky až při vkládání fotek jsem si zde všiml, že ač jsem se snažil dát si majzla na dezény, tak přední kola mám obě stejně a bude pitva.
Ale tento pohled potírá všechna úskalí. Navíc průběžně dělám i na bočnicích , takže konec už je blízko.
Tím se pro dnešek loučím...
Dík za rady, názory i sledování vlákna. Já zatím trochu popojel ve stavbě. Dodělal jsem celý zadek (blatníky a zadní čelo) . Pak následovala nástavba za kabinou a koš na rezervu, kam bylo třeba rezervu umístit. Rozhodl jsem se poposkočit v návodu a udělat si všechna kola. A zde jsem narazil! Mám za to, že tentokrát jsou v tom moje ruce nevinně, bo při lepení bočnic kol mi vyšlo po bombírování 22 úplně stejných šišoidů. Nejsem konstruktér, ale geometrii jsem kdysi hodně dávno měl a myslím, že výseč v bočnicích je moc široká. Každopádně se mi povedlo dát z toho aspoň 7 pohledovejch, takže nakonec asi takto: rezerva a ostatní kola . Nechtějte ale vidět, jak vypadají dvojmontáže uprostřed .
Taky až při vkládání fotek jsem si zde všiml, že ač jsem se snažil dát si majzla na dezény, tak přední kola mám obě stejně a bude pitva.
Ale tento pohled potírá všechna úskalí. Navíc průběžně dělám i na bočnicích , takže konec už je blízko.
Tím se pro dnešek loučím...
Re: Tatra T 148 VNM / Ripper Works / 1:32
Konstrukce kol stočtyřicetosmiček je hodně odvážná. Ten, kdo slepil desítky kol na formule a podobně, se nad tím usměje. Pro nás ostatní si myslím, že je lepší pro udržení geometrie kol, vyrobit si vnitřní korpus. Takový, jaký se lepí u vojenských osmsetpatnáctek.
Re: Tatra T 148 VNM / Ripper Works / 1:32
Jde mi jen o bočnici. Po bombírování se mi hrany ke slepení nesešli, musel jsem je k sobě dotáhnout a tím mi vznikla elipsa. Pokoušel jsem se udělat oblouk blíž středu, nebo blíž okraji a dopadlo to stejně, nebo se mi vnitřní okraj "zlomil". Pár ripperáckých kol jsem už slepil (tím nechci říct, že jsem kolobůh), ale tohle se mi ještě nestalo. Zkoušel jsem něco vykoukat od chimenese z bety, tam se mi zdá, že má ostřeji zalomený oblouk uprostřed, ale to mi přijde nerealistické. Každopádně po naskládání bočnic na sebe, ať jsem se pokoušel o víc tvarů, všechny byli do elipsy.
Re: Tatra T 148 VNM / Ripper Works / 1:32
Ahoj!
Vaškova poznámka mi nedala spát a špatné kolečko jsem se rozhodl nepitvat, ale nahradit. Z druhé šmikajdy jsem vyřezal 4 bočnice a opět začal hledat správný tvar. Asi mi to líp myslelo a napadlo mě placatou pinzetou vytáhnout širší ráfek
a kouzlo se povedlo, hrany se k sobě přitáhli a nebylo potřeba šponovat . Kolečko je naducanější a hezčí . Takže si sypu popel na hlavu, bylo to mejma rukama
Vašku dík za nakopnutí!
Vaškova poznámka mi nedala spát a špatné kolečko jsem se rozhodl nepitvat, ale nahradit. Z druhé šmikajdy jsem vyřezal 4 bočnice a opět začal hledat správný tvar. Asi mi to líp myslelo a napadlo mě placatou pinzetou vytáhnout širší ráfek
a kouzlo se povedlo, hrany se k sobě přitáhli a nebylo potřeba šponovat . Kolečko je naducanější a hezčí . Takže si sypu popel na hlavu, bylo to mejma rukama
Vašku dík za nakopnutí!