Tatra T 148 VNM / Ripper Works / 1:32 / HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Tatra T 148 VNM / Ripper Works / 1:32 / HOTOVO
Ahoj!
Volil jsem něco na prostřídání ke SCUDU a po dlouhém přebírání v mé "hromádce" mi v ruce zůstalo toto a to z několika důvodů:
1) zelené není nikdy dost
2) T 148 jsem ještě nelepil
3)VNM-ky jsem měl dvě (co kdyby)
4) v poslední době vyšlo několik skvělých kousků, které by stáli za slepení.
Něco málo, ale vše podstatné o předloze najdete třeba zde! Myslel jsem, že jich tady pár bude, ale jestli nejsem úplně slepý, našel jsem jenom "betu". Prozatím hodlám použít pouze dezénky, jinak by to měla být čistá šmikajda. Po dokončení se rozhodnu, zda podstoupím pokus o plachtu.
Tak jsem se do ní pustil a to hezky podle návodu. Začalo to klasicky "černým rourkováním" a až jsem to měl pohromadě , opět striktně dle návodu jsem to začal skládat . Díl 6c (ten bokem) mi vyšel zkrátit o 0,8 mm, což je v návodu zmíněno, že může nastat. Celek pak vypadá následovně a zde i s torzkami a listovkami . Prozatím všechno...
Volil jsem něco na prostřídání ke SCUDU a po dlouhém přebírání v mé "hromádce" mi v ruce zůstalo toto a to z několika důvodů:
1) zelené není nikdy dost
2) T 148 jsem ještě nelepil
3)VNM-ky jsem měl dvě (co kdyby)
4) v poslední době vyšlo několik skvělých kousků, které by stáli za slepení.
Něco málo, ale vše podstatné o předloze najdete třeba zde! Myslel jsem, že jich tady pár bude, ale jestli nejsem úplně slepý, našel jsem jenom "betu". Prozatím hodlám použít pouze dezénky, jinak by to měla být čistá šmikajda. Po dokončení se rozhodnu, zda podstoupím pokus o plachtu.
Tak jsem se do ní pustil a to hezky podle návodu. Začalo to klasicky "černým rourkováním" a až jsem to měl pohromadě , opět striktně dle návodu jsem to začal skládat . Díl 6c (ten bokem) mi vyšel zkrátit o 0,8 mm, což je v návodu zmíněno, že může nastat. Celek pak vypadá následovně a zde i s torzkami a listovkami . Prozatím všechno...
Naposledy upravil(a) haageeman dne pon 15.10.2018 19:54, celkem upraveno 1 x.
Re: Valník tatra T 148 VNM/Ripper Works/1:32
Tatry není nikdy dost. Budu bedlivě sledovat. V tvém podání to bude jistě parádní. Uvidíme jak se popasuješ s první kabinou
Re: Valník tatra T 148 VNM/Ripper Works/1:32
Ahoj!
Trochu jsem popracoval na valníčku, bohužel po dnešku vím, že mé obavy ze stavby T 148 byli oprávněné, ale postupně... Dál jsem se držel návodu a jel nárazník a tlumiče , pak motor a jeho osazení na "rouru" , ripperácká tatrovácká "rutina", všechno krásně sedlo, geometrie taky povedená, samá radost... Ovšem následovala "boudička řidičova", část to nejobávanější! Začátek byl slibný, kokpit se lepil skoro sám , následovalo zasklívání, které vypadá na fotce celkem schopně , bohužel už jen na první pohled... To už jsem valil chybu za chybou (už bez fotek). První jsem zasklil zadní okno a tím si značně omezil možnost pomoci si u lepení "velkého skla", pak se mi sice povedlo hezky natvarovat a slepit obliny střechy, ale při lepení na kostru jsem spěchal. Střecha mi na jedné straně ujela... a výsledek je hromádka zeleného papíru,kousek fólie, použitelná sedačka řidiče a lavice spolujezdců, volant a řadící páka Tak jsem vytáhl druhý výtisk a budu doufat, že jsem se poučil...
Trochu jsem popracoval na valníčku, bohužel po dnešku vím, že mé obavy ze stavby T 148 byli oprávněné, ale postupně... Dál jsem se držel návodu a jel nárazník a tlumiče , pak motor a jeho osazení na "rouru" , ripperácká tatrovácká "rutina", všechno krásně sedlo, geometrie taky povedená, samá radost... Ovšem následovala "boudička řidičova", část to nejobávanější! Začátek byl slibný, kokpit se lepil skoro sám , následovalo zasklívání, které vypadá na fotce celkem schopně , bohužel už jen na první pohled... To už jsem valil chybu za chybou (už bez fotek). První jsem zasklil zadní okno a tím si značně omezil možnost pomoci si u lepení "velkého skla", pak se mi sice povedlo hezky natvarovat a slepit obliny střechy, ale při lepení na kostru jsem spěchal. Střecha mi na jedné straně ujela... a výsledek je hromádka zeleného papíru,kousek fólie, použitelná sedačka řidiče a lavice spolujezdců, volant a řadící páka Tak jsem vytáhl druhý výtisk a budu doufat, že jsem se poučil...
Re: Valník tatra T 148 VNM/Ripper Works/1:32
Tuhle kabinu jsem dělal u benziny na první dobrou, ale u sklopky byla ještě lepší. Použil jsem metodu stavby na stránkách RW, ale folii jsem lepil chemoprenem. První tatru jsem dělal obostranně lepící páskou, taky to docela sedlo, ale chemopren se více osvědčil. A střechu kabiny jsem děla bez výztuh.
Re: Valník tatra T 148 VNM/Ripper Works/1:32
Výstuhy střechy dávám před vložením dna kabiny do celku, následuje strop, pokus o vyčištění oken ze vnitř a nakonec, již zmíněné, vložení dna kabiny.
Re: Valník tatra T 148 VNM/Ripper Works/1:32
Pánové, dík za inspirativní příspěvky, momentálně jsem udělal podruhé interiér a nachvilku pošlu valníka k ledu. Mám však jeden dotaz: jak tvarovat fólii na skla? Snažil jsem se ji (tu ze šmikajdy) natvarovat za studena na přesný tvar přes kulatinu a v ohybu předního sloupku i v okýnkách za dveřmi jsem při určitém úhlu pohledu pozoroval mikroprasklinky, které tvořili celkem rušivou mlhu Ale je to vidět jen z určitého úhlu... Je to běžný jev? Nebo tvarovat za tepla? Dík za rady...
Re: Valník tatra T 148 VNM/Ripper Works/1:32
Zkoušel jsem kulatinu při tvarování ponořit do horký vody. Pak přiložit k fólii a tvarovat. Fólie teplem změkne. Natvarovat to pak šlo celkem slušně. Chce to zkusit na zbytku fólie.
Re: Valník tatra T 148 VNM/Ripper Works/1:32
Folii jsem dal na trubku od topení a natvaroval. Držela tvar a dalo se s ní pracovat. Dotvarování při lepení kabiny už jsem dělal zastudena.
Re: Valník tatra T 148 VNM/Ripper Works/1:32
To je dobrej nápad ale spíše na zimu, teď v létě to asi neklapne
Re: Valník tatra T 148 VNM/Ripper Works/1:32
Je fakt, že jsem tyto kabiny dělal přes zimu. Folii jsem tepelně dotvarovával na plášti kabiny. Pod vodou by to nemuselo dopadnout dobře.
Ještě se dá použít fén, taky jsem to zkoušel.
Ještě se dá použít fén, taky jsem to zkoušel.
Re: Valník tatra T 148 VNM/Ripper Works/1:32
Ahoj!
Tak jsem se rozhodl Vám to rozlousknout! Nevydržel jsem a kabina k ledu nešla, naopak jsem vyzkoušel Vojtovu metodu z horkou vodou a kulatinou a ono to funguje bezvadně Takže dík za radu!
Takto dopadla ta první budka a tohle je už výtvor nový, s použitím tvarování horkou tyčí . Už se to začíná podobat kabině tatry. Není to top, ale na poprvé (teda podruhé) jsem spokojen, pochopil jsem oč tu běží. Použil jsem postup ze šmikajdy, mírně upravený dle vlastních potřeb. Vynechal jsem žebrování střechy, ale možná středové žebro by nebylo špatné nechat. Přece je občas potřeba si to za střechu přidržet (mám ji lehce promáčklou ). Myslím, že to nejhorší z kabinky mám za sebou a teď už to bude v poho. I když kapota a udržení geometrie... no uvidíme!
Tak jsem se rozhodl Vám to rozlousknout! Nevydržel jsem a kabina k ledu nešla, naopak jsem vyzkoušel Vojtovu metodu z horkou vodou a kulatinou a ono to funguje bezvadně Takže dík za radu!
Takto dopadla ta první budka a tohle je už výtvor nový, s použitím tvarování horkou tyčí . Už se to začíná podobat kabině tatry. Není to top, ale na poprvé (teda podruhé) jsem spokojen, pochopil jsem oč tu běží. Použil jsem postup ze šmikajdy, mírně upravený dle vlastních potřeb. Vynechal jsem žebrování střechy, ale možná středové žebro by nebylo špatné nechat. Přece je občas potřeba si to za střechu přidržet (mám ji lehce promáčklou ). Myslím, že to nejhorší z kabinky mám za sebou a teď už to bude v poho. I když kapota a udržení geometrie... no uvidíme!
Re: Valník tatra T 148 VNM/Ripper Works/1:32
Jsem rád, že moje rada byla k něčemu. Osobně žebrování střechy dávám. Není přece ve vystřihovánce jen tak. Když se takto zvádla kabina, i když až na druhý pokus, s kapotou to bude snažší.
Re: Valník tatra T 148 VNM/Ripper Works/1:32
Už s křížkem po funuse, na tvarování folie používám suchou cestu, rukavice a fén. Jinak pěkný a jde ti to pěkně od ruky.
Re: Tatra T 148 VNM / Ripper Works / 1:32
Statečně se s tím pereš.
Ta kabina fakt není sranda.
Přeji hodně zdaru.
Ta kabina fakt není sranda.
Přeji hodně zdaru.