Russo-Balt D24/40 / Orlík / 1:15
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Russo-Balt D24/40 / Orlík / 1:15
Tohle hasičské auto mě zaujalo hned na první pohled . Když jsem si listoval ve vystřihovánce tak se to ve mě bilo . Nádherné auto . Ale ! Poprvé budu lepit z křídového papíru a taky samotný model má podezřele mnoho "náhradní plochy ". Neznamená to že autor počítal s tím , že to moc nesedí . Nakonec jsem neodolal a model zakoupil .
Tady je něco z historie :
Automobily Russo-Balt byly vyráběny v letech 1909 až 1915 v Rusko-Baltské vagónce (RBVZ, rusky Русско-Балтийский вагонный завод, РБВЗ) v Rize (dnes Lotyšsko). První automobil opustil brány továrny 27. května 1909. Jeho autorem byl tehdejší šéfkonstruktér, Švýcar Julien Potterat. Potterat s vozem v roce 1911 uskutečnil cestu po Evropě, navštívil i svou vlast – Švýcarsko. V roce 1917, po revoluci, byla otevřena druhá továrna v Petrohradě.
V roce 1922 byla výroba přesunuta z Petrohradu do továrny BTAZ v Moskvě. Vozy byly v letech 1922 a 1923 vyráběny pod značkou Prombron.[1] Russo-Balt vyráběl jak osobní tak i nákladní automobily, kromě jiného i licenční vozy „Rex-Simplex“ německé firmy Deutsche Automobil-Industrie Hering und Richard a model „24/30 CV“ belgického výrobce Fondu. Tato moskevská továrna je dnes součástí Státního kosmického vědeckovýrobního střediska M. V. Chruničeva.
Původní továrna Russo-Balt v Rize vyrábí v současnosti přívěsy za osobní automobily.
Do současnosti se zachovaly pouze dva automobily Russo Balt. Jedním je hasičské vozidlo postavené na podvozku nákladního vozu Typ D v roce 1912. Je vystaven v rižském muzeu motorismu.
A toto auto je i předlohou vystřihovánky .
A teď něco k samotné vystřihovánce :
náhled na model a pérovky
Měřítko : 1:15
Vydavatel : Orlík
Autor : Anton Jakunin
Rozsah : 2a3 křída , 7a3 ofset , 5a3 pérovky
Počet číslovaných celků 57
O psaném návodu se nemá skoro cenu ani zmiňovat . Je pojatý typicky po Polsku . Napsaný v bodech typu : slepte rám , slepte motor atd. A to je ještě spousty celků chybí . Nic méně pérovky jsou celkem podrobné tak snad nebude problém .
Jako první jsem slepil základ rámu . Vše sedělo , akorát na jednom nosníku chyběl rubový díl . Ale jak už jsem napsal výše náhradní plochy je tam skoro na dva modely , tak nebyl problém . Dokonce jsou dublovány i některé " rizikové "díly . Jako třeba bočnice kola , náboje kola atd .
Zatím mám slepen základ rámu . Tady je vidět , že díky měřítku to bude opět velký model . Jen rám měří 30 cm.
Tady je něco z historie :
Automobily Russo-Balt byly vyráběny v letech 1909 až 1915 v Rusko-Baltské vagónce (RBVZ, rusky Русско-Балтийский вагонный завод, РБВЗ) v Rize (dnes Lotyšsko). První automobil opustil brány továrny 27. května 1909. Jeho autorem byl tehdejší šéfkonstruktér, Švýcar Julien Potterat. Potterat s vozem v roce 1911 uskutečnil cestu po Evropě, navštívil i svou vlast – Švýcarsko. V roce 1917, po revoluci, byla otevřena druhá továrna v Petrohradě.
V roce 1922 byla výroba přesunuta z Petrohradu do továrny BTAZ v Moskvě. Vozy byly v letech 1922 a 1923 vyráběny pod značkou Prombron.[1] Russo-Balt vyráběl jak osobní tak i nákladní automobily, kromě jiného i licenční vozy „Rex-Simplex“ německé firmy Deutsche Automobil-Industrie Hering und Richard a model „24/30 CV“ belgického výrobce Fondu. Tato moskevská továrna je dnes součástí Státního kosmického vědeckovýrobního střediska M. V. Chruničeva.
Původní továrna Russo-Balt v Rize vyrábí v současnosti přívěsy za osobní automobily.
Do současnosti se zachovaly pouze dva automobily Russo Balt. Jedním je hasičské vozidlo postavené na podvozku nákladního vozu Typ D v roce 1912. Je vystaven v rižském muzeu motorismu.
A toto auto je i předlohou vystřihovánky .
A teď něco k samotné vystřihovánce :
náhled na model a pérovky
Měřítko : 1:15
Vydavatel : Orlík
Autor : Anton Jakunin
Rozsah : 2a3 křída , 7a3 ofset , 5a3 pérovky
Počet číslovaných celků 57
O psaném návodu se nemá skoro cenu ani zmiňovat . Je pojatý typicky po Polsku . Napsaný v bodech typu : slepte rám , slepte motor atd. A to je ještě spousty celků chybí . Nic méně pérovky jsou celkem podrobné tak snad nebude problém .
Jako první jsem slepil základ rámu . Vše sedělo , akorát na jednom nosníku chyběl rubový díl . Ale jak už jsem napsal výše náhradní plochy je tam skoro na dva modely , tak nebyl problém . Dokonce jsou dublovány i některé " rizikové "díly . Jako třeba bočnice kola , náboje kola atd .
Zatím mám slepen základ rámu . Tady je vidět , že díky měřítku to bude opět velký model . Jen rám měří 30 cm.
Re: Russo-Balt D24/40 / Orlík / 1:15
Krásní předloha
- bedatruhlar
- Příspěvky: 497
- Registrován: pát 20.1.2012 22:36
- Bydliště: kyjovsko
Re: Russo-Balt D24/40 / Orlík / 1:15
Předloha je super, ale potom ty kouřové signály. Z podhuří Chřibu je to vidět až k nám.
Re: Russo-Balt D24/40 / Orlík / 1:15
Tak se mě zdá že se té nálepky "žháře" hned tak nezbavíš Zbyňku
A co se týče modelu.... veterány já můžu a těším se co z toho po těch miniaturách uděláš.
A co se týče modelu.... veterány já můžu a těším se co z toho po těch miniaturách uděláš.
Re: Russo-Balt D24/40 / Orlík / 1:15
Tohle je fakt hodně atraktivní předloha. A podle detailního zpracování to vypadá na super model, držím palce.
Mimochodem, když jsem viděl, do čeho ses pustil, tak jsem si hned vzpomněl na naši debatu v Neratovicích, kdy jsme spolu a se Zdeňkem debatovali o slábnoucím zraku nás modelářů starších ročníků. Je vidět, že sis to vzal k srdci a preventivně si pořídil pěkného macka
Mimochodem, když jsem viděl, do čeho ses pustil, tak jsem si hned vzpomněl na naši debatu v Neratovicích, kdy jsme spolu a se Zdeňkem debatovali o slábnoucím zraku nás modelářů starších ročníků. Je vidět, že sis to vzal k srdci a preventivně si pořídil pěkného macka
Re: Russo-Balt D24/40 / Orlík / 1:15
Paráda těším se na další fotečky.
Re: Russo-Balt D24/40 / Orlík / 1:15
Dnes přidávám jen malý pokrok . Na druhou stranu jsem byl hodně zvědavý jak se bude chovat barva na křídovém papíře . Výsledek mě příjemně překvapil . Barva se neloupe a snese i několikerý ohyb aniž by popraskala . I přes svou tloušťku je papír poměrně dobře ohebný . Takže za mě zatím dobrý . Je mě jasný , že výsledek celého modelu ovlivní hlavně tvarování blatníků a kapoty , ale ted doufám , že by to nemuselo dopadnout zas tak špatně , jak jsem si to myslel na začátku .
Re: Russo-Balt D24/40 / Orlík / 1:15
Jen pěkně pokračuj.
Re: Russo-Balt D24/40 / Orlík / 1:15
Hotový chladič . Abych se nechlubil cizím peřím tak přiznávám , chválím a zároveň děkuji Ivanovy , který (když jsem si listoval vystřihovánkou a vida nápis jsem prohlásil " tak ten tam nebude " ) ledabyle prohodil : Jestli chceš tak já ti to klidně vyříznu . Chvilku jsme se přeli jestli to vůbec jde vyřezat . Já tvrdil , že to nejde a Ivan říkal něco o 10 minutách práce . Nakonec ho to stálo i s retušováním hodinu jeho života . Ale podle mě to model hodně oživí . Ještě jednou děkuji .
Re: Russo-Balt D24/40 / Orlík / 1:15
Stárnem kamaráde, stárnem, ale ještě že máme kolem sebe ty dlouhovlasé blondýky (promiň yvane )
Re: Russo-Balt D24/40 / Orlík / 1:15
Josko ten nápis bych nedal , ani v mé nejlepší životní formě . ( jestli jsem ji teda někdy měl )
Re: Russo-Balt D24/40 / Orlík / 1:15
Nápis od dlouhovlasé blondýny Yvanky paráda, ale co kazí dojem je ta hrana na vnějším i vnitřním obvodě. Neměls to Zbyňku něčím vyhladit. Já to dělám nehtem. Tady to kolega v čase 21:25 hladí příborákem https://www.youtube.com/watch?v=B5JkvZY ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Ale jinak paráda, už se těším na další pokračování.
Ale jinak paráda, už se těším na další pokračování.
Re: Russo-Balt D24/40 / Orlík / 1:15
Moc dobře že jsi se Zbyňo nechal přemluvit a nápis tam dal (Yvanovi se moc povedl). Přeji hodně zdar při pokračování .