S.M.S Seydlitz / GPM / 1:200
Moderátoři: old_Mr_Grim, numi
S.M.S Seydlitz / GPM / 1:200
Kýl bitevního křižníku S.M.S. Seydlitz byl položen 4.2.1911, spuštěn na vodu 30.března 1912, uveden do služby 22.května 1913 v loděnicích Blohm & Voss. Celá stavba stála 44 600 000 zlatých marek (nepíšou zda východních, nebo západních). „Parníček“ byl pojmenován po pruském generálovi Fridrichu Wilhelmovi von Seydlitzovi.
Konstrukčně vycházel z první generace bitevních křižníků (SMS Von der Tann, SMS Moltke a SMS Goeben). Hlavní výzbrojí tvořilo 10 kanónů 280mm v pěti dvouhlavňových věžích, neumístěných v ose lodi. V té době měly již Britové 343mm děla, já si ale touto informací nebudu kazit radost z dárku. Sekundární výzbroj tvořilo dvanáct 150 mm kanónů umístěných v kasematech a dvanáct 88mm kanónů v jednohlavňových postaveních. Dále pak čtyři pevné podhladinové torpédomety ráže 500mm (takže je to taková větší ponorka) – umístěné na přídi, zádi a obou bocích.
Seydlitz se za první světové války účastnil řady námořních operací Hochseeflotte, zejména bitvy u Dogger Banku 24. ledna 1915 a bitvy u Jutska ve dnech 31. května až 1. června 1916. V obou bitvách byl vážně poškozen. Nejprve se 3. listopadu 1914 účastnil ostřelování britského přístavu Yarmouth a 16. prosince 1914 byl jednou z lodí, ostřelujících přístav Hartlepool.
U Dogger Banku byl Seydlitz vlajkovou lodí kontradmirála Franze von Hipper. Do barbety zadní dělové věže „D“ ho zasáhl 343mm granát z bitevního křižníku HMS Lion. Granát pronikl do muničních skladů lodi a způsobil výbuch části připravených korditových náloží. Oheň vnikl do přípravny střeliva pod věží a potom i přes průlez, kterým se snažila posádka věže uniknout, do sousední věže „C“. Jen se štěstím posádka lodi zabránila explozi munice a potopení lodi. Obě zadní věže byly zničeny. Na druhé straně jeho palba poškodila Lion natolik, že musel být z bojiště odtažen. Těžce poškozený Seydlitz byl tedy téměř ztracen, ovšem tato zkušenost vedla Němce k vylepšení ochrany muničních skladů a záchranných postupů, což mohlo mít vliv na jejich menší ztráty, utrpěné později v bitvě u Jutska.
Dne 24.–25. dubna 1916 se Seydlitz účastnil ostřelování přístavů Yarmouth a Lowestoft, během akce však najel na minu a nabral značné množství vody.
V bitvě u Jutska se Seydlitz stal nejhůře poškozenou německou lodí. Zasáhlo ho 21 střel velké ráže a jedno torpédo. Loď měla zničené dvě dělové věže a nabrala více než 5 300 tun vody.[2] Zpět do přístavu se však dostala vlastní silou. Ztráty posádky činily 98 mrtvých a 50 zraněných. Naopak palba Seydlitze (Seydlitz v bitvě vystřelil celkem 376 kusů 280mm granátů) a bitevního křižníku SMS Derfflinger způsobily explozi muničních skladů a následné potopení britského bitevního křižníku HMS Queen Mary.
V menší míře byl Seydlitz nasazen i v Baltském moři, kam se kterákoliv německá loď mohla rychle přesunout pomocí Kielského průplavu. (100% citace naší milované Wikki)
Po uzavření příměří byl Seydlitz, společně s většinou německé Hochseeflotte, internován na britské námořní základně Scapa Flow. Podobně jako většinu ostatních německých lodí ho zde 21. června 1919 potopila vlastní posádka – událost je nazývána incident ve Scapa Flow. Vrak lodi byl vyzvednut v listopadu 1929 a v roce 1930 v Rosythu sešrotován.
Mnoho dalších fotek nabízí jak Wickipedie, tak i stránky GPM - kde jsou odkazy na videa Youtube.
Technicko-taktická data:
Výtlak: 25 000 t (GPM udává 28550 tun - to je asi s posádkou )
Délka: 200 m (na čáře ponoru)
200,6 m (maximální)
Šířka: 28,5 m (s torpédovými sítěmi 28,8m
Ponor: 9,29 m
Pohon: 2 turbnínová soustrojí (89 739 KM)
4 lodní šrouby (Wiky udává 3)
Rychlost: 28,1 uzlů
Dosah: 4200 nám. mil při 14 uzlech
Posádka: 43 důstojníků, 1 068 námořníků
Pancíř: paluba 50 mm
boky 300 mm
věže 250 mm
velitelská věž 300 mm
Výzbroj: 10× 280 mm (5×2)
12× 150 mm (12×1)
12× 88 mm
4× torpédomet
Model:
Model jsem dostal od kolegů z práce, tuším k narozeninám před několika lety. Bylo to obrovské překvapení a myslím že by bylo dobré konečně model sestavit. později jsem pořídil laserová žebra a leptané díly. Dnes když jsem se díval na GPM stránky tak jsou dostupné další laserové doplňky, nádherné, já už na ně čekat nebudu.
Celkem je to 13 stánek pérovek, 9 stran podlepování (paluby neočítám), 10 stran dílů, k tomu 11 stran laserových dílů a 6 platíček leptů (ty papírové by se mi líbily více, ale železné budou zase pevnější.
Opět na netu jsou dostupné náhledy, někdy i kompletní.
Konstrukčně vycházel z první generace bitevních křižníků (SMS Von der Tann, SMS Moltke a SMS Goeben). Hlavní výzbrojí tvořilo 10 kanónů 280mm v pěti dvouhlavňových věžích, neumístěných v ose lodi. V té době měly již Britové 343mm děla, já si ale touto informací nebudu kazit radost z dárku. Sekundární výzbroj tvořilo dvanáct 150 mm kanónů umístěných v kasematech a dvanáct 88mm kanónů v jednohlavňových postaveních. Dále pak čtyři pevné podhladinové torpédomety ráže 500mm (takže je to taková větší ponorka) – umístěné na přídi, zádi a obou bocích.
Seydlitz se za první světové války účastnil řady námořních operací Hochseeflotte, zejména bitvy u Dogger Banku 24. ledna 1915 a bitvy u Jutska ve dnech 31. května až 1. června 1916. V obou bitvách byl vážně poškozen. Nejprve se 3. listopadu 1914 účastnil ostřelování britského přístavu Yarmouth a 16. prosince 1914 byl jednou z lodí, ostřelujících přístav Hartlepool.
U Dogger Banku byl Seydlitz vlajkovou lodí kontradmirála Franze von Hipper. Do barbety zadní dělové věže „D“ ho zasáhl 343mm granát z bitevního křižníku HMS Lion. Granát pronikl do muničních skladů lodi a způsobil výbuch části připravených korditových náloží. Oheň vnikl do přípravny střeliva pod věží a potom i přes průlez, kterým se snažila posádka věže uniknout, do sousední věže „C“. Jen se štěstím posádka lodi zabránila explozi munice a potopení lodi. Obě zadní věže byly zničeny. Na druhé straně jeho palba poškodila Lion natolik, že musel být z bojiště odtažen. Těžce poškozený Seydlitz byl tedy téměř ztracen, ovšem tato zkušenost vedla Němce k vylepšení ochrany muničních skladů a záchranných postupů, což mohlo mít vliv na jejich menší ztráty, utrpěné později v bitvě u Jutska.
Dne 24.–25. dubna 1916 se Seydlitz účastnil ostřelování přístavů Yarmouth a Lowestoft, během akce však najel na minu a nabral značné množství vody.
V bitvě u Jutska se Seydlitz stal nejhůře poškozenou německou lodí. Zasáhlo ho 21 střel velké ráže a jedno torpédo. Loď měla zničené dvě dělové věže a nabrala více než 5 300 tun vody.[2] Zpět do přístavu se však dostala vlastní silou. Ztráty posádky činily 98 mrtvých a 50 zraněných. Naopak palba Seydlitze (Seydlitz v bitvě vystřelil celkem 376 kusů 280mm granátů) a bitevního křižníku SMS Derfflinger způsobily explozi muničních skladů a následné potopení britského bitevního křižníku HMS Queen Mary.
V menší míře byl Seydlitz nasazen i v Baltském moři, kam se kterákoliv německá loď mohla rychle přesunout pomocí Kielského průplavu. (100% citace naší milované Wikki)
Po uzavření příměří byl Seydlitz, společně s většinou německé Hochseeflotte, internován na britské námořní základně Scapa Flow. Podobně jako většinu ostatních německých lodí ho zde 21. června 1919 potopila vlastní posádka – událost je nazývána incident ve Scapa Flow. Vrak lodi byl vyzvednut v listopadu 1929 a v roce 1930 v Rosythu sešrotován.
Mnoho dalších fotek nabízí jak Wickipedie, tak i stránky GPM - kde jsou odkazy na videa Youtube.
Technicko-taktická data:
Výtlak: 25 000 t (GPM udává 28550 tun - to je asi s posádkou )
Délka: 200 m (na čáře ponoru)
200,6 m (maximální)
Šířka: 28,5 m (s torpédovými sítěmi 28,8m
Ponor: 9,29 m
Pohon: 2 turbnínová soustrojí (89 739 KM)
4 lodní šrouby (Wiky udává 3)
Rychlost: 28,1 uzlů
Dosah: 4200 nám. mil při 14 uzlech
Posádka: 43 důstojníků, 1 068 námořníků
Pancíř: paluba 50 mm
boky 300 mm
věže 250 mm
velitelská věž 300 mm
Výzbroj: 10× 280 mm (5×2)
12× 150 mm (12×1)
12× 88 mm
4× torpédomet
Model:
Model jsem dostal od kolegů z práce, tuším k narozeninám před několika lety. Bylo to obrovské překvapení a myslím že by bylo dobré konečně model sestavit. později jsem pořídil laserová žebra a leptané díly. Dnes když jsem se díval na GPM stránky tak jsou dostupné další laserové doplňky, nádherné, já už na ně čekat nebudu.
Celkem je to 13 stánek pérovek, 9 stran podlepování (paluby neočítám), 10 stran dílů, k tomu 11 stran laserových dílů a 6 platíček leptů (ty papírové by se mi líbily více, ale železné budou zase pevnější.
Opět na netu jsou dostupné náhledy, někdy i kompletní.
Re: S.M.S Seydlitz / GPM / 1:200
Hotová kostra ležela asi 2 roky na skříni, takže start byl ochuzen o pochutinu skládání žebírek do sebe. Vzhledem k tomu, že jsem měl laser je většinou měnší s čímž bojuju hlavně třeba u podlepených palub, doporučuji paluby podlepit svým kartonem a následně vyřezat, nestane se vám, že vám pod palubou kus (asi 0,5mm) kartonu scházet, jinde přebývat. Něco lze přičíst rukám.
Aby mi to lépe sedlo a žebra nelezly tak jsem si je polepil proužky kancl papíru.
První a poslední 3 části potahu jsem si slepil jako skořepinu a teprve pak přilepil. Na přední části jsem použil lepidlo ve spreji, ale byla to blbost, chytil se mi 3 pás od přídě a notně pokazil radost z hladkosti - následně jsem ho páral velkým ostrým nožem. Pak už to šlo více méně samo, až pár míst, kde jsem si přimáčkl, ťukl, ušpinil, atd. trup.
Problém těchto gigantů je, že nejdou tak hezky fotit detaily, na palubě pak budou něco jiného. Na to se těším asi nejvíce. Jinak zatím to vypadá na čísto...tedy nepřebarvený model, to si myslím je výstižnější. Jestli bude moře a námořníci, uvidíme.
Aby mi to lépe sedlo a žebra nelezly tak jsem si je polepil proužky kancl papíru.
První a poslední 3 části potahu jsem si slepil jako skořepinu a teprve pak přilepil. Na přední části jsem použil lepidlo ve spreji, ale byla to blbost, chytil se mi 3 pás od přídě a notně pokazil radost z hladkosti - následně jsem ho páral velkým ostrým nožem. Pak už to šlo více méně samo, až pár míst, kde jsem si přimáčkl, ťukl, ušpinil, atd. trup.
Problém těchto gigantů je, že nejdou tak hezky fotit detaily, na palubě pak budou něco jiného. Na to se těším asi nejvíce. Jinak zatím to vypadá na čísto...tedy nepřebarvený model, to si myslím je výstižnější. Jestli bude moře a námořníci, uvidíme.
Re: S.M.S Seydlitz / GPM / 1:200
Tak konečně nám tady zase přibyla nějaká ta zajímavá válečná loď model vypadá hezky, alespoň ten tisk na těch palubách se mi teda moc líbí, tak lep lep, ať už to má nějaké tvary
Re: S.M.S Seydlitz / GPM / 1:200
Konečně taky udělá pořádný ČISTÝ model .
p.s. doufám , že jsem tam těch smajlíků dal dost
p.s. doufám , že jsem tam těch smajlíků dal dost
Re: S.M.S Seydlitz / GPM / 1:200
Kluci díky, právě jsem přidělal poličku, kde bude loď dokovat, kde nakonec skončí se uvidí. Právě kvuli palubě se mi opravdu nechce přebarvovat...i když včera už jsem se dvou dílků kasemat vztekal.
Re: S.M.S Seydlitz / GPM / 1:200
Tak tak dobře jako kluci to asi nedám. Holt furt s tím někde mlátím...
Fotit takovou krám to je taky za odměnu. Od teď jen malé výseky.
S trupem nejsem úplně spokojený. Ty malý přechody mizící v nitkových dílech, to je prostě hrůza, nešahat, nedýchat...
Tak jsem začal s nástavbami, tady to už snad bude lepší..
Fotit takovou krám to je taky za odměnu. Od teď jen malé výseky.
S trupem nejsem úplně spokojený. Ty malý přechody mizící v nitkových dílech, to je prostě hrůza, nešahat, nedýchat...
Tak jsem začal s nástavbami, tady to už snad bude lepší..
Re: S.M.S Seydlitz / GPM / 1:200
Zdravím.
Roste ti to pěkně, mám jeden dotaz, ty 150ky asi pohyblivé nebudou co?
Roste ti to pěkně, mám jeden dotaz, ty 150ky asi pohyblivé nebudou co?
Re: S.M.S Seydlitz / GPM / 1:200
ne s tím ani nepočítám....mám z nich i obavy, možná jsem je měl udělat dříve....i když v návodu to není..
Re: S.M.S Seydlitz / GPM / 1:200
Je to krásná loď, tak se těším a budu sledovat
Re: S.M.S Seydlitz / GPM / 1:200
Kostřičky jsou prakticky všechny na připravené, zbývá posedních pár koleček do věží a na můstek. Kasematy jsou na místě, jde s nimi hýbat.
A jedna zadní nástavba...s leptaným zábradlím je super práce, ohne se drží tvar, jen tu barvu doladit. A práce se vteřinákem, to je prostě hrůza...schody a žebříky jsem odsunul, zlaté měřítko 1:100 silně cítím že i oči stárnou...švidrám, posouvám světlo do prava, doleva stejně to už není ono.
A jedna zadní nástavba...s leptaným zábradlím je super práce, ohne se drží tvar, jen tu barvu doladit. A práce se vteřinákem, to je prostě hrůza...schody a žebříky jsem odsunul, zlaté měřítko 1:100 silně cítím že i oči stárnou...švidrám, posouvám světlo do prava, doleva stejně to už není ono.
Re: S.M.S Seydlitz / GPM / 1:200
Tak po pár týdnech pokrok, hotov věže a zadní komín, něco se bude ještě doretušovávat, ale to až před finálním lepením na palubu....
Neví zda je to chyba, ale na jednu věž není žebřík mezi laufy. ebyl ani ve vystřihovánce, ani v leptech, takže vynecháno na poslední věži.
Ty žebra jsou hrozná, doporučuji případným lepičům udělat výřezy a na žebrech nechat chlopně, pomohou pak žebra držet na správným místě...na velitelském můstku to tak asi udělám.
a pár celkových pohledů (z dovolené )
Neví zda je to chyba, ale na jednu věž není žebřík mezi laufy. ebyl ani ve vystřihovánce, ani v leptech, takže vynecháno na poslední věži.
Ty žebra jsou hrozná, doporučuji případným lepičům udělat výřezy a na žebrech nechat chlopně, pomohou pak žebra držet na správným místě...na velitelském můstku to tak asi udělám.
a pár celkových pohledů (z dovolené )
Re: S.M.S Seydlitz / GPM / 1:200
Tak s politováním musím uznat, že toto měřítko už asi není pro mě. Jeden den jsem nadšený, tak abych druhý den skřípal zubama...
Přední nástavba vyšla více méně podle představ, až na ty boční...budky? Na sucho Ok, i jsem si poupravil délku aby se následně celá budka odklonila od paluby, takže v zatížení přes noc se to dalo trochu do cajku... u komína mi vůbec neseděly díly, jak spodní šablona, tak ani délka vnitřního a vnějšího pláště horní části komína, řekl bych že i potrubí kolem komína by mělo mít jinou barvu, a co se týče rámu na horní hraně komína....škoda že taky nebyl laser....místo by na archu bylo...
Velké sestavy jsou samozřejmě jen poskládané na sucho.
Na čem jsem tedy zaplakal jsou záchrané čluny a parníčky, ostatní kluci, fakt nevím jak to děláte. podlepím sbrousím, lepím po kouskách, stejně to nepasuje, každá desetinka se projeví strašnou asimetrií, a pak mě dostalo, že retušoaná hrana se po přilepení odlepila, jak kdyby byla z plastu. Znechutlo mě to tak, že na zbylé čluny jsem ztratil silu úplně a asi si dám pauzu...
Z leptů jsou jak kormidelní kola, která jsou v modelu tak blízko stěně, že by se za něj nedostalo ani štěně. Lodní šrouby jsou skvělé. záchranný kruh placatý jak by byly jen namalovaný....
Nic méně komplet vypadá takto...
Přední nástavba vyšla více méně podle představ, až na ty boční...budky? Na sucho Ok, i jsem si poupravil délku aby se následně celá budka odklonila od paluby, takže v zatížení přes noc se to dalo trochu do cajku... u komína mi vůbec neseděly díly, jak spodní šablona, tak ani délka vnitřního a vnějšího pláště horní části komína, řekl bych že i potrubí kolem komína by mělo mít jinou barvu, a co se týče rámu na horní hraně komína....škoda že taky nebyl laser....místo by na archu bylo...
Velké sestavy jsou samozřejmě jen poskládané na sucho.
Na čem jsem tedy zaplakal jsou záchrané čluny a parníčky, ostatní kluci, fakt nevím jak to děláte. podlepím sbrousím, lepím po kouskách, stejně to nepasuje, každá desetinka se projeví strašnou asimetrií, a pak mě dostalo, že retušoaná hrana se po přilepení odlepila, jak kdyby byla z plastu. Znechutlo mě to tak, že na zbylé čluny jsem ztratil silu úplně a asi si dám pauzu...
Z leptů jsou jak kormidelní kola, která jsou v modelu tak blízko stěně, že by se za něj nedostalo ani štěně. Lodní šrouby jsou skvělé. záchranný kruh placatý jak by byly jen namalovaný....
Nic méně komplet vypadá takto...
- MARTANEK41
- Příspěvky: 369
- Registrován: úte 24.1.2012 15:19
Re: S.M.S Seydlitz / GPM / 1:200
Nevybral jsi si právě snadný kousek, ale držím palce ke zdárnému konci Hlavně hodně trpělivosti a ocelovou řiť ....
Re: S.M.S Seydlitz / GPM / 1:200
Tak změna práce a jiný denní režim mě usadil zpět, s tím, že si slepím malé části abych to zase odložil a ejhle, nová síla... zadek není železný ale hliníkový a měděný...a trohu nerezu, tím se teď v práci zabývám
Není to podle Bakuldy, nebo Marťánka či štěfína, ale někdo čtvrtý být musí (jo ještě duo Vášové, takže šestý.
Pacholata, děla do nástaveb...
Pak cosi, co je tak malé, že ani nevím co to je a lodní zvon..
nevím jak jsem to dal, když mám zakázaný alkohol...
Není to podle Bakuldy, nebo Marťánka či štěfína, ale někdo čtvrtý být musí (jo ještě duo Vášové, takže šestý.
Pacholata, děla do nástaveb...
Pak cosi, co je tak malé, že ani nevím co to je a lodní zvon..
nevím jak jsem to dal, když mám zakázaný alkohol...