TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32/ HOTOVO

Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar

Odpovědět
ApeX
Příspěvky: 163
Registrován: ned 4.8.2013 15:26

Re: TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od ApeX »

Díky zdá se mi že se to malinko deformuje tak sem se chtěl jen zeptat
ApeX
Příspěvky: 163
Registrován: ned 4.8.2013 15:26

Re: TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od ApeX »

Jak tak koukám tak ty díry v disku moc nevylezou a Ričmond na tvé fotce jsem našel stejný problém jako mám já takže tenhle vystříhaný disk bude rezerva stejně je to stejné :D
ApeX
Příspěvky: 163
Registrován: ned 4.8.2013 15:26

Re: TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od ApeX »

Tak jsem se odhodlal sestavit 1 další kolo kde ji disk zkrácený o celkově 1mm a docela to pomohlo.Ostatní kola ale zkusím tak jak sou a musím poděkovat za nápad s karabinou opravdu funguje

Obrázek

Jeden plášť je lepší než druhý,poněvadž jsem na něj nalepil chlopeň před bombírováním a to se projevilo.Tento plášť asi bude v dvojmontáži.


Koukal jsme na autodomíchávač a vypadá parádně.Zollo umí suprovně lepit T148.Jen tak mě napadlo jakto že není rozdělený blatník i u starší verze T148.Ten předěl tam je koukněte na skutečné fotky jestli nevěříte.Tak se jenom prát proč tam není
jbb
Příspěvky: 199
Registrován: pát 20.1.2012 21:41

Re: TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od jbb »

ApeX píše:.Jen tak mě napadlo jakto že není rozdělený blatník i u starší verze T148.Ten předěl tam je koukněte na skutečné fotky jestli nevěříte.
Žil jsem v přesvědčení, že nejstarší verze T148 (tedy teoreticky T1, i když u tater je označení T148 a pak T2-148) ty blatníky dělené neměly. Dokonce jsem někde něco v tomhle smyslu četl. Nicméně mohu se mýlit - zkusím to probrat s Hynkem a případně to u eventuálních dalších 148 opravím.
ApeX
Příspěvky: 163
Registrován: ned 4.8.2013 15:26

Re: TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od ApeX »

To bylo asi že blatníky byly spojeny s kabinou-je tam myslím 7 šroubů a s nimi taková černá guma jakoby podložka a ty šrouby spojují kabinu s blatníky.Druhé spojení je na nosníku u nárazníku dvěma šrouby.Takhle mi to popisoval kamarád co má T148

Vím to protože T148 jsem modeloval sice ve verzi od roku 79 ale i verze před tímto rokem se už chystá

Stačilo by to naznačit tenčí ryskou,tenčí než dosavadní např u nového autodomíchávače
Nechci rýpat jen mě to napadlo a tak se ptám na důvod :)
ApeX
Příspěvky: 163
Registrován: ned 4.8.2013 15:26

Re: TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od ApeX »

Po delší době je to malý progres.Mám hotové nabombírované boky kol.Musím ještě jednou poděkovat berniemu za nápad s karabinou,je to vážně super a bombírování byla asi nejlepší práce na modelu.Následuje slepení kol.

Mimo to se trochu peru s rámem.Musím asi nejdříve slepit pomocný rám aby to sedlo jak má.Taky mi to vyšlo že roura je delší na nosnících mi to přesahuje asi o 1mm

Obrázek
ApeX
Příspěvky: 163
Registrován: ned 4.8.2013 15:26

Re: TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od ApeX »

Tak jsem se odhodlal slepit první kolo.Měl jsem obavy z disku ale ty se ukázaly jako unáhlené.Slepil jsem kolo a nakonec až disk.Záměrně jsem řezal spoj přesně po černé lince,možná i trochu víc abych měl nějakou toleranci a vyplatilo se.Kolo má díl disku s prvního pokusu který jsem dal do dvojmontáže abych skryl nekvalitní bombírung :D

Na disku se neprojevily žádné deformace a to mě těší.Takhle se povést všechny disky ,jsem spokojený.Taky asi podle Brzdiče budu vkládat kartonové kolečko poněvadž disk jaksi lícuje s nabombírovanou pneumatikou na výšku,ale to už nevadí :)


Obrázek Obrázek
ApeX
Příspěvky: 163
Registrován: ned 4.8.2013 15:26

Re: TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od ApeX »

Kola jsou krapet větší sousto zvlášť když jich je 11.Není to ale těžká práce,spíš je to o trpělivosti.Kola se lepily pěkně akorát bych měl 1 výhradu-Ta chlopeň bočnice by se měla pokaždé sestřihnout,při vlepení vnitřního pásku por disk to vytvoří schod

Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Lukáš
Příspěvky: 1686
Registrován: sob 21.1.2012 9:23
Bydliště: Brno

Re: TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od Lukáš »

Tak vidíš, nakonec se ti kola pěkně podařila.
ApeX
Příspěvky: 163
Registrován: ned 4.8.2013 15:26

Re: TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od ApeX »

Po dlouhé době se opět musím přihlásit s nějakým tím posunem na T148.Z důvodu malé chuťi k práci model hodně dlouho stál až asi před 2 týdny jsem začal konečně něco dělat.První na řadě bylo dolepení rezervy u které jsem musel trochu imporvizovat a díl s již vystřiženými vzduchy jsem vlepil dovnitř a další díl n nevyřezanými na vnější stranu.Tím bych měl kola z krku a následovalo přilepení torzních tyčí,to samo o sobě bylo bez problémů.Následovala kompletace podvozku a nárazník.U toho bych se chtěl pozastavit a napsat nějaké připomínky.První je k tvyru a to že nárazník v přední části není rovný ale s mírným obloukem,víc o čem mluvím,při mém 3D modelu jsem ho měl taky rovný a až mě na něj jedna osoba upozornila musel jsem ho mírně prohnout.Trochu nechápu jak je možné vyřezat ty tenké konce,teda mě se oba utrhly a tak sem je sříznul aby k tomu dále nedocházelo.Při podlepování a následné kompletaci jsem zjistil že mi i přes podlepování 3x1mm kartonem chybí asi tak 0,5 dalšího mm

Hotová rezerva
Obrázek Obrázek

Kompletace podvozku byla taková vetší kapitola a tady jsem začal hledat chyby které prostě bijí do očí.Tou první je kryt předních šroubů-ten na téhle T148 vůbec nemá být ,montoval se až od 80. let a jak víme tak první T148 se vyrábělo do modernizace do roku 1978.Takže tento kryt je naprostá kravina,na dobových fotkách u téhle verze nikdy není

Obrázek Obrázek

U předních tlumičů mě zarazil díl kterým se spojuje s přední polonápravou,nechápu jak někdo může smotat tak malinkou trubičku.Já sem to vyřešil že jsem neudělal kulatý díl ale obdélníkový oboustranný díl a normálně přilepil.Tak se mi zdá že přední závěs je moc schovaný.U předního a zadního závěsu na rouře bych měl nápad na vylepšení.Neřešil bych to dosavadním způsobem dvou dílů ale podobně jako u kříže spojovacího hřídele,tj spojeným kusem,poněvadž tento díl velice rád upadává a tak by to bylo pevnější

U motoru mě zaskočilo jak je malinký a to vím co tam bude práce poněvadž motor znám moc dobře ,zkoumal jsem ho při tvorbě 3D modelu hodně podrobně
Obrázek Obrázek

U motoru nebo spíš u spojkové skříně bych se přiklonil k přebarvení kříže spojovacího hřídele na černou baru jako u převodovky,vypadalo by to líp když bude hřídel i převodovka černá a tento kus šedý
ApeX
Příspěvky: 163
Registrován: ned 4.8.2013 15:26

Re: TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od ApeX »

Tak pokračuju na motoru a nacházím další chyby které mě zaskakují

Čistič oleje je moc dlouhý a brání tomu dát ta další řemenici k alternátoru.Taky u kompresoru jsou dvě strany špatně otočeny.Strana s vývodem z kompresoru má být ve předu a ne na boku

Obrázek Obrázek Obrázek

Čistič oleje by měl být asi tak o polovinu kratší ,jinak je nemožné tam dát řemenici a i ve skutečnost i je tento čistič kratší


Taky nechápu proč není na dílu tunelu ventilátoru vyznačeno místo pro přilepení lopatek?
Uživatelský avatar
V.E.N.A.
Příspěvky: 304
Registrován: sob 21.1.2012 14:33
Bydliště: Vysoké nad Jizerou (Krkonoše)

Re: TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od V.E.N.A. »

Pěkně se s tím pereš! Jen tam dál :-)
ApeX
Příspěvky: 163
Registrován: ned 4.8.2013 15:26

Re: TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od ApeX »

Tak sem se dostal k lepení ventilátoru,tady musím poděkovat Andymu že mi poradil jak na to

Po přilepení 24 lopatek jsem začal lepit základ tunelu,tady jsem opět zklamaný,díl na který se lepí díl 11j má daleko větší vůli než by měl mít.I po přilepení vnitřního dílu tímto základem tunelu projde bez problémů.Opačné je to u lopatek.Při vložení do tunelu jsou v přesahu a polovina se jich vyláme,protože se tam nevlezou

Obrázek
ApeX
Příspěvky: 163
Registrován: ned 4.8.2013 15:26

Re: TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od ApeX »

Po neúspěchu s lopatkami jsem všechny odlámal a první jsme odstřih kousek obvodového pásku ventilátoru aby díly na který se lopatky s dílem středu lepí neprocházel zbytkem.Pak následovalo vlepení lopatek na kolmo,i když to tak nemá být podle předlohy.No s výsledkem nejsem spokojený jako obvykle.

Pak následoval přechod,ten sem zmastil míň než sem čekal,na jedné straně prosvítalo bílé místo-to sem zaretušoval tmavší barvou a poté opatrně odškrábal do podobného odstínu.Finálním dílem byl lem ventilátoru-makačka hlavně na vyřezání kruhového otvoru.S posledními dvěma díly jsem kvalitou zpracování spokojený,jinak moc ne

Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Mimapnd
Příspěvky: 263
Registrován: ned 24.6.2012 9:59
Kontaktovat uživatele:

Re: TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od Mimapnd »

Ja mat tolko problemov s jednym modelom, tak si asi zlepim iny... mozno to, ale nebude modelom...
Odpovědět

Zpět na „Nákladní vozy a tahače“