Tatra 815 VD 10 300 4x4,1 - 1988 /Spida/1:32/ beta
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Tatra 815 VD 10 300 4x4,1 - 1988 /Spida/1:32/ beta
Ahoj kamarádi patlalové.
Tak jsem tady u další betastavby.
Ještě jsem nestavěl model s takovou úctou. Jde totiž o Tatru, s kterou Karel Loprais poprvé vyhrál Dakar.
Pro zkušeného modeláře nebude stavba problém, jak je u Romanových modelů zvykem. Tak se tohle vlákno bude plnit hlavně fotkama ze stavby.
Na pár drobností, co mě napadnou upozorním, ale pokud budou dotazy, rád odpovím.
Tak začnem. Rám.
Nápravy
U přední nápravy jsem si pohrál s vystužením řízení, je to pracny, ale doporučuji.
Dodělat hlavní rouru a upevnit na rám.
Rozhýbat přední nápravy, doplnit tlumiče, převodovku a vzduchové měchy. Jo a u těch měchů přeji pevné nervy.
Pokračování příště.
Tak jsem tady u další betastavby.
Ještě jsem nestavěl model s takovou úctou. Jde totiž o Tatru, s kterou Karel Loprais poprvé vyhrál Dakar.
Pro zkušeného modeláře nebude stavba problém, jak je u Romanových modelů zvykem. Tak se tohle vlákno bude plnit hlavně fotkama ze stavby.
Na pár drobností, co mě napadnou upozorním, ale pokud budou dotazy, rád odpovím.
Tak začnem. Rám.
Nápravy
U přední nápravy jsem si pohrál s vystužením řízení, je to pracny, ale doporučuji.
Dodělat hlavní rouru a upevnit na rám.
Rozhýbat přední nápravy, doplnit tlumiče, převodovku a vzduchové měchy. Jo a u těch měchů přeji pevné nervy.
Pokračování příště.
Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4,1 - 1988 /Spida/1:32/ beta
Ahoj Uwe
betu sleduji máš to parádní.Jen se chci opat jakou mají výšku a průměr jednotlivé kroužky zadních měchů??Díky Pavel
betu sleduji máš to parádní.Jen se chci opat jakou mají výšku a průměr jednotlivé kroužky zadních měchů??Díky Pavel
Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4,1 - 1988 /Spida/1:32/ beta
Máš to v návodné kresbě která ji 1:1
Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4,1 - 1988 /Spida/1:32/ beta
Díky až ji budu jednou stavět dal bych tam okroužky
Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4,1 - 1988 /Spida/1:32/ beta
Ahoj
jsem opět tu.
Okroužky jsou dobrej nápad. Už se tu objevily u prototypu, má s timto modelem stejné měchy.
Pokračuji motorem.
Turba a výfukové potrubí
Motor vypadá složitě, ale staví se velice dobře.
Usadil jsem motor do rámu, asi bude třeba malinko upravit délku kardanu.
Udělal jsem nádrže, nárazník a ostatní drobotinu na rám.
Pro dnešek stačí, příště budu pokračovat kabinou.
jsem opět tu.
Okroužky jsou dobrej nápad. Už se tu objevily u prototypu, má s timto modelem stejné měchy.
Pokračuji motorem.
Turba a výfukové potrubí
Motor vypadá složitě, ale staví se velice dobře.
Usadil jsem motor do rámu, asi bude třeba malinko upravit délku kardanu.
Udělal jsem nádrže, nárazník a ostatní drobotinu na rám.
Pro dnešek stačí, příště budu pokračovat kabinou.
Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4,1 - 1988 /Spida/1:32/ beta
Kabinu začínám od podlahy
Přední maska, boky s vylepšenýma klikama. Zkusmo vložím rám.
Čelní sklo jsem nalepil, až byl uvnitř rám i s palubovkou. A jdu na interiér.
Poslední kontrola, abych něco nezapomněl a zavírám. Držáky kabiny opět důkladně vyztužím.
Kola dělám tak, že si nařežu pásky správné šířky a nalepím je přímo pod dezén. Takže pásky ve vystřihovánce vůbec nepoužívám. Aspoň nemusím řešit správnou délku dezénů.
Zároveň s kolama jsem dělal ochranný rám.
Laserem vypalovaný rám nástavby je přímo boží, opravdu jsem si to užil. Vše sedí naprosto dokonale a byl jsem za chvíli hotov.
Dvířka nástavby musí být samozřejmě otvírací. Snažil jsem se udělat panty tak, aby nebyly vidět, mají ale jednu nevýhodu, dvířka nejdou otevřít úplně.
I zadní plech pod dvířkama jsem udělal sklápěcí.
Rám z vnitřku natřu na červeno a začnu naplňovat.
Ještě jak dělám zpětná zrcátka, aby měla plastický tvar.
Tak ahoj příště.
Přední maska, boky s vylepšenýma klikama. Zkusmo vložím rám.
Čelní sklo jsem nalepil, až byl uvnitř rám i s palubovkou. A jdu na interiér.
Poslední kontrola, abych něco nezapomněl a zavírám. Držáky kabiny opět důkladně vyztužím.
Kola dělám tak, že si nařežu pásky správné šířky a nalepím je přímo pod dezén. Takže pásky ve vystřihovánce vůbec nepoužívám. Aspoň nemusím řešit správnou délku dezénů.
Zároveň s kolama jsem dělal ochranný rám.
Laserem vypalovaný rám nástavby je přímo boží, opravdu jsem si to užil. Vše sedí naprosto dokonale a byl jsem za chvíli hotov.
Dvířka nástavby musí být samozřejmě otvírací. Snažil jsem se udělat panty tak, aby nebyly vidět, mají ale jednu nevýhodu, dvířka nejdou otevřít úplně.
I zadní plech pod dvířkama jsem udělal sklápěcí.
Rám z vnitřku natřu na červeno a začnu naplňovat.
Ještě jak dělám zpětná zrcátka, aby měla plastický tvar.
Tak ahoj příště.
Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4,1 - 1988 /Spida/1:32/ beta
Ahoj Uwe,
tomu rikam report, naprosto paradni a cista prace
At se ti dilo dari Jakub.
P.S. omlouvam se za hacky a carky, pisu z mob.tel.
tomu rikam report, naprosto paradni a cista prace
At se ti dilo dari Jakub.
P.S. omlouvam se za hacky a carky, pisu z mob.tel.
Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4,1 - 1988 /Spida/1:32/ beta
Teda není škoda tu nástavbu oblepovat plachtou...?
Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4,1 - 1988 /Spida/1:32/ beta
Jsem opět zde.
Pokračuju v naplňování - sání, blatníky, výfuk atd.
Vzal jsem černou a bílou nit a vylepšil plachtu. Je to sice pracny, ale výsledek stojí za to.
Zkusmo jsem nasadil plachtu na rám. Je tam úplně natěsno, nedoporučuji plachtu podlepovat, aby se na rám vlezla. Plachta je zevnitř červená, tak jsem to vyřešil takto:
Polepil jsem rám červeným papírem, a jak vidíte, je ukončen kousek od hrany rámu.
Mezi tím jsem usadil kabinu. Sklápěcí mechanismus.
Kabina je na místě, dokončíme zadní nástavbu.
Ještě jednu připomínku, neudělejte stejnou chybu, jako já a nezapomeňte, na příčku dělící vnitřek nástavby a motorovou část
Jinak ji budete složitě usazovat dveřma, jako já.
Nalepil jsem nástavbu na rám, vyzkoušel otvírání všech dvířek.
A máme hotovo.
Příště ještě fotky hotového modelu. Zatím ahoj
Pokračuju v naplňování - sání, blatníky, výfuk atd.
Vzal jsem černou a bílou nit a vylepšil plachtu. Je to sice pracny, ale výsledek stojí za to.
Zkusmo jsem nasadil plachtu na rám. Je tam úplně natěsno, nedoporučuji plachtu podlepovat, aby se na rám vlezla. Plachta je zevnitř červená, tak jsem to vyřešil takto:
Polepil jsem rám červeným papírem, a jak vidíte, je ukončen kousek od hrany rámu.
Mezi tím jsem usadil kabinu. Sklápěcí mechanismus.
Kabina je na místě, dokončíme zadní nástavbu.
Ještě jednu připomínku, neudělejte stejnou chybu, jako já a nezapomeňte, na příčku dělící vnitřek nástavby a motorovou část
Jinak ji budete složitě usazovat dveřma, jako já.
Nalepil jsem nástavbu na rám, vyzkoušel otvírání všech dvířek.
A máme hotovo.
Příště ještě fotky hotového modelu. Zatím ahoj
Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4,1 - 1988 /Spida/1:32/ beta
No to je brutus, sakra vysoká škola lepení. Smekám.
Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4,1 - 1988 /Spida/1:32/ beta
Povedlo se ti to. Ten nápad s nití je fakt dobrý vypadá to suprově.
Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4,1 - 1988 /Spida/1:32/ beta
To je fakt mazec. Moc pěkný.
Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4,1 - 1988 /Spida/1:32/ beta
Moc pěkný autíčko nápad s nitěmi dost dobrej, já jsem se na Totalce vyráběl s měděnejma očkama, tohle mě nenapadlo a je to tak efetkní
Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4,1 - 1988 /Spida/1:32/ beta
Krásný model, jen co je pravda
Jen se zeptám?
Chystám se na ni taky(ikdyž 87 ale to nevadí) a mám trošku respekt z toho laserového tisku.
Nemám s tím totiž žádnou zkušenost. Děkuji za každou radu a pomoc
EDIT: zapomněl jsem osel napsat o co mě hlavně jde....
Jakým způsobem rýhovat aby se mi neloupala barva? Slyšel jsem něco o rýhování z druhé strany ale sám nevím...
Jen se zeptám?
Chystám se na ni taky(ikdyž 87 ale to nevadí) a mám trošku respekt z toho laserového tisku.
Nemám s tím totiž žádnou zkušenost. Děkuji za každou radu a pomoc
EDIT: zapomněl jsem osel napsat o co mě hlavně jde....
Jakým způsobem rýhovat aby se mi neloupala barva? Slyšel jsem něco o rýhování z druhé strany ale sám nevím...
Re: Tatra 815 VD 10 300 4x4,1 - 1988 /Spida/1:32/ beta
Jsem zde na fóru nový, vrátil jsem se k lepení po dvaceti letech a tak se rozkoukávám. Lepím právě teď Tatru 6x6 1986 od Spidy, s rýhováním problémy nejsou, spíš tak trochu nařezávám, horší je stáčení některých dílů, tak je pak barva pryč na některých místech, ale jde to dobře retušovat, jak je to hodně tmavá barva, docela se mi to daří.