Tatra 815 6x6 S1 / PMHT / 1:32 / HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Tatra 815 6x6 S1 / PMHT / 1:32
Paráda a vypadá to pěkně. tak hurá na další věci....
Re: Tatra 815 6x6 S1 / PMHT / 1:32
Díky vánočně-novoroční dovolené jsem se po dlouhé době dostal k patlání, tak můžu své vlákno se stavbou vytáhnout z propadliště dějin.
Spáchal jsem zadní nápravy - podruhé... První pokus se mi poněkud zkroutil. Aby se to nestalo podruhé, rozhodl jsem se vyztužit centrální rouru po celé její délce plastovou kulatinou průměru 2 mm - viz foto:
Dovolím si jedno upozornění pro budoucí stavitele: Díl P3 (4 ks), tedy zadní "poloosa" ze špejle, je na nákresu ve vystřihovánce delší o několik mm, než má být ve skutečnosti. Mě to zkusmo vyšlo na 32 mm. Aby byla osa P3 správně vycentrovaná v dílu 7, je nutné zvětšit její průměr např. namotáním papírového proužku, a to o šířce 14 mm a délce 77 mm (kancelářský papír 80gr/m2). Názorněji viz foto:
Kvůli lepší kontrole geometrie celku jsem na sucho nasadil brzdové bubny a dvojmontáže kol:
Pokračování příště, doufám že dříve, než zase za 2 měsíce...
Přeji Vám vše dobré v novém roce 2014 a Bůh Vám žehnej!
Spáchal jsem zadní nápravy - podruhé... První pokus se mi poněkud zkroutil. Aby se to nestalo podruhé, rozhodl jsem se vyztužit centrální rouru po celé její délce plastovou kulatinou průměru 2 mm - viz foto:
Dovolím si jedno upozornění pro budoucí stavitele: Díl P3 (4 ks), tedy zadní "poloosa" ze špejle, je na nákresu ve vystřihovánce delší o několik mm, než má být ve skutečnosti. Mě to zkusmo vyšlo na 32 mm. Aby byla osa P3 správně vycentrovaná v dílu 7, je nutné zvětšit její průměr např. namotáním papírového proužku, a to o šířce 14 mm a délce 77 mm (kancelářský papír 80gr/m2). Názorněji viz foto:
Kvůli lepší kontrole geometrie celku jsem na sucho nasadil brzdové bubny a dvojmontáže kol:
Pokračování příště, doufám že dříve, než zase za 2 měsíce...
Přeji Vám vše dobré v novém roce 2014 a Bůh Vám žehnej!
Re: Tatra 815 6x6 S1 / PMHT / 1:32
Pustil jsem se do kabiny - zatím jen maska a přední sklo:
Je to moje první zasklená kabina, takže se to neobešlo bez nervů a sprostých slov. Příště už bude lépe, jak se znám. Každá premiéra "bolí"...
Sklo (fólii) jsem k papíru lepil tímto vynálezem: viewtopic.php?f=25&t=1751 Nadělal jsem si na skle šmouhy tímto lepidlem (zde bylo nejvíc těch nervů a sprostých slov). Naštěstí šly šmouhy odstranit pomocí utěrky z mikrovlákna a čističe na LCD monitory. Šly tím dolů i moje otisky prstů, a to mně nakonec uklidnilo.
Tak, a zítra po 2 týdnech dovolené zpět do kolbenky. To bude šok! Tempo mého patlání se tím asi zase trochu zpomalí.
Je to moje první zasklená kabina, takže se to neobešlo bez nervů a sprostých slov. Příště už bude lépe, jak se znám. Každá premiéra "bolí"...
Sklo (fólii) jsem k papíru lepil tímto vynálezem: viewtopic.php?f=25&t=1751 Nadělal jsem si na skle šmouhy tímto lepidlem (zde bylo nejvíc těch nervů a sprostých slov). Naštěstí šly šmouhy odstranit pomocí utěrky z mikrovlákna a čističe na LCD monitory. Šly tím dolů i moje otisky prstů, a to mně nakonec uklidnilo.
Tak, a zítra po 2 týdnech dovolené zpět do kolbenky. To bude šok! Tempo mého patlání se tím asi zase trochu zpomalí.
Re: Tatra 815 6x6 S1 / PMHT / 1:32
Nechcem byt zlý, ale tu čiernu časť si mal prilepiť z druhej strany k maske a tak isto vyrezať...
Re: Tatra 815 6x6 S1 / PMHT / 1:32
Aha... Díky. To mi uniklo. Tak to jsem to dobře poondil...
No nic, tak obrys té střední části si zezadu obtáhnu lehce tužkou a vybarvím to černou temperou bez přidání vody (aby se to nezkroutilo). Tu černou střední část pak vyříznu a kraje nalepím tam, kde mají být.
No nic, tak obrys té střední části si zezadu obtáhnu lehce tužkou a vybarvím to černou temperou bez přidání vody (aby se to nezkroutilo). Tu černou střední část pak vyříznu a kraje nalepím tam, kde mají být.
Re: Tatra 815 6x6 S1 / PMHT / 1:32
Môže byť, ale ja by som tú masku ešte pretrel lepidlom, nech to je pevnejšie
Ono to v konečnom dôsledku vôbec nieje vidieť
Ono to v konečnom dôsledku vôbec nieje vidieť
Re: Tatra 815 6x6 S1 / PMHT / 1:32
Tento víkend jsem měl fůru času na patlání, takže jsem toho dost u-dělal, ale taky po-dělal.
Původně jsem myslel, že tu dnes budu prezentovat komplet hotovou kabinu. To se jaksi nezadařilo. Namísto toho došlo na drastický chirurgický zákrok - rozpárání masky kabiny. Důvodem je, že se mi do kabiny nepovedlo dostat interiér. Způsobil jsem si to sám. Chtěl jsem si zjednodušit lepení čelního skla k masce, tak jsem si ten navazující díl podlepil kartonem a lepil natupo, což šlo krásně a navíc, ten podlepený díl krásně dovytvaroval přední sklo. Je to trochu vidět na fotce v mém předchozím příspěvku. Jenže... ten karton má samozřejmě nějakou tloušťku, a o tu tloušťku mi teď nesedí interiér v kabině.
Masku jsem tedy úspěšně rozřezal na původní díly, včetně odříznutí toho kartonového podlepu. Na tomto místě bych chtěl poděkovat nejmenovanému japonskému výrobci skalpelů a čepelek. Nebýt jejich výborných nástrojů, tak by to asi celé letělo do koše. Teď mně tedy čeká znovu slepit kabinu. Už to nebude jako po prvním lepení, to je mi jasné, ale nemám psychicky na to, aby to lepil celé znovu z další šmikajdy, to fakt nee.
Co můžu odprezentovat je interiér. Zde jsem narazil na jednu rozměrovou chybičku, a sice zadní stěna je v místě nad krytem motoru o něco kratší, asi tak o 1 mm. Jednoduše jsem ji rozříznul na 3 kusy - viz fotka:
Se spojem těch 3 částí si hlavu nelámu. Ono to totiž nebude vůbec vidět, celé to zakryje lékárnička.
No a zde už kompletní interiér (tedy, až na schránku za sedadlem řidiče - toho jsem si všimnul až teď, že mi tam chybí - samozřejmě dolepím):
Původně jsem myslel, že tu dnes budu prezentovat komplet hotovou kabinu. To se jaksi nezadařilo. Namísto toho došlo na drastický chirurgický zákrok - rozpárání masky kabiny. Důvodem je, že se mi do kabiny nepovedlo dostat interiér. Způsobil jsem si to sám. Chtěl jsem si zjednodušit lepení čelního skla k masce, tak jsem si ten navazující díl podlepil kartonem a lepil natupo, což šlo krásně a navíc, ten podlepený díl krásně dovytvaroval přední sklo. Je to trochu vidět na fotce v mém předchozím příspěvku. Jenže... ten karton má samozřejmě nějakou tloušťku, a o tu tloušťku mi teď nesedí interiér v kabině.
Masku jsem tedy úspěšně rozřezal na původní díly, včetně odříznutí toho kartonového podlepu. Na tomto místě bych chtěl poděkovat nejmenovanému japonskému výrobci skalpelů a čepelek. Nebýt jejich výborných nástrojů, tak by to asi celé letělo do koše. Teď mně tedy čeká znovu slepit kabinu. Už to nebude jako po prvním lepení, to je mi jasné, ale nemám psychicky na to, aby to lepil celé znovu z další šmikajdy, to fakt nee.
Co můžu odprezentovat je interiér. Zde jsem narazil na jednu rozměrovou chybičku, a sice zadní stěna je v místě nad krytem motoru o něco kratší, asi tak o 1 mm. Jednoduše jsem ji rozříznul na 3 kusy - viz fotka:
Se spojem těch 3 částí si hlavu nelámu. Ono to totiž nebude vůbec vidět, celé to zakryje lékárnička.
No a zde už kompletní interiér (tedy, až na schránku za sedadlem řidiče - toho jsem si všimnul až teď, že mi tam chybí - samozřejmě dolepím):
Re: Tatra 815 6x6 S1 / PMHT / 1:32
Zajímavé... já jsem problém se zadní stranou neměl. Ale je možné, že se ten 1mm nahnal při tvarování toho krytu motoru.
Re: Tatra 815 6x6 S1 / PMHT / 1:32
Nějakou nepřesnost ve spojení zadní stěna interiéru a krytu motoru měl možná i vašekh - viz jeho foto:
Jsou tam vidět dvě takové vlnky. Něco podobného to dělalo i mně, když jsem to zkoušel napasovat.
Řekl bych, že kryt motoru mám naohýbaný správně. Když jsem lepil jeho horní část na tu spodní, tak to pasovalo doslova dokonale. Nic jsem nemusel znásilňovat ani uřezávat, prostě to sedělo jak hýždě na hrnec.
Jsou tam vidět dvě takové vlnky. Něco podobného to dělalo i mně, když jsem to zkoušel napasovat.
Řekl bych, že kryt motoru mám naohýbaný správně. Když jsem lepil jeho horní část na tu spodní, tak to pasovalo doslova dokonale. Nic jsem nemusel znásilňovat ani uřezávat, prostě to sedělo jak hýždě na hrnec.
Re: Tatra 815 6x6 S1 / PMHT / 1:32
19.1. jsem psal, že nemám psychicky na to, abych si kabinu slepil znovu z další šmikajdy. Mýlil jsem se. Nemám psychicky na to, abych takovou pokřivenou zapatlanou hrůzu vydával za svůj model. Takže nová vystřihovánka už je na cestě a kabinu udělám znovu. Interiér použiji, ten tak tragicky nedopadl.
Mezitím jsem se pustil do korby:
Zelené zdar!
Mezitím jsem se pustil do korby:
Zelené zdar!
Re: Tatra 815 6x6 S1 / PMHT / 1:32
Waclaf máš pravdu malinká nepřesnost tam na zadním vnitřním díle kabiny je. Zjistil jsem, že to dělají chlopně a tak u dalších kabin jsem je odstřihnul a lepil jsem to natupo k podlaze. Zadní díl je i menší. Však teď se pomalu blížím k šesté zelené kabině tak to pořádně nafotím. No a pokud by jsi potřeboval zase nějaké náhradní díly, tak dej vědět