Tatra 813 8x8 kolos / vystřihovánky.cz / 1:32/ HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
- Michal Traj
- Příspěvky: 336
- Registrován: pát 20.1.2012 21:51
Tatra 813 8x8 kolos / vystřihovánky.cz / 1:32/ HOTOVO
Ahoj, začátkem roku jsem se pustil do téhle Tatry, přibývá to ale pomalu, takže toho zatím moc na focení
nebylo. Začal jsem podvozkem a všechno dělám tak nějak na přeskáčku. Podle toho na co mám zrovna chuť
a náladu.
Foto předlohy:
Zdroj: http://www.tatratruck.cz/fotogalerie/au ... bu_08.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Podvozek:
Nápravy jsem se pokusil udělat kyvné, naštěstí se po dlouhý práci podařilo a nápravy se opravdu souměrně kývají.
Zatím mám jen zadní. Světla na zadním nárazníku jsou jako vždy z barvy na sklo.
Přední nárazník
U předního nárazníku jsem měl trochu obavy ze zasklení, nakonec mi to vyšlo tak, že děrovačka měla přesný průměr
jako světlo a tak nebyl problém si světla vyrobit z folie. Největší problém byl, že barva přední masky byla naprosto
odlišná od nárazníku, takže jsem musel masku přibarvit. Zároveň jsem si vyhrál s logem které jem se pokusil
vyřezat a přebarvit na červeno.
Motor
S motorem jsem se oproti ostatním částem pral celkem dlouho, ale s výsledkem jsem nakonec celkem spokojen.
Kola
Na kolech pracuju neustále nepřetržitě do teď. Snažím se odstat ideální odstín a dobrousit hrany kol tak, aby vypadaly co nejlépe.
Radlice
Včera jsem se pustil do radlice a protože mi došly nýtky, pokouším se vyrobit svoje vlastní, pomocí mikrotužky s kovovým hrotem. Funguje bezvadně
Nýtky
Dalši postup v nedohlednu
nebylo. Začal jsem podvozkem a všechno dělám tak nějak na přeskáčku. Podle toho na co mám zrovna chuť
a náladu.
Foto předlohy:
Zdroj: http://www.tatratruck.cz/fotogalerie/au ... bu_08.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Podvozek:
Nápravy jsem se pokusil udělat kyvné, naštěstí se po dlouhý práci podařilo a nápravy se opravdu souměrně kývají.
Zatím mám jen zadní. Světla na zadním nárazníku jsou jako vždy z barvy na sklo.
Přední nárazník
U předního nárazníku jsem měl trochu obavy ze zasklení, nakonec mi to vyšlo tak, že děrovačka měla přesný průměr
jako světlo a tak nebyl problém si světla vyrobit z folie. Největší problém byl, že barva přední masky byla naprosto
odlišná od nárazníku, takže jsem musel masku přibarvit. Zároveň jsem si vyhrál s logem které jem se pokusil
vyřezat a přebarvit na červeno.
Motor
S motorem jsem se oproti ostatním částem pral celkem dlouho, ale s výsledkem jsem nakonec celkem spokojen.
Kola
Na kolech pracuju neustále nepřetržitě do teď. Snažím se odstat ideální odstín a dobrousit hrany kol tak, aby vypadaly co nejlépe.
Radlice
Včera jsem se pustil do radlice a protože mi došly nýtky, pokouším se vyrobit svoje vlastní, pomocí mikrotužky s kovovým hrotem. Funguje bezvadně
Nýtky
Dalši postup v nedohlednu
Naposledy upravil(a) Michal Traj dne stř 8.5.2013 18:36, celkem upraveno 1 x.
Re: Tatra 813 8x8 kolos/ vystřihovánky.cz/ 1:32
Povedený začátek. Teda až na ty chlupatící se nitě
Re: Tatra 813 8x8 kolos/ vystřihovánky.cz/ 1:32
Slušný ale to plyšové lano zlikviduj (výměna)
Naposledy upravil(a) FrantaP dne pon 18.3.2013 20:43, celkem upraveno 1 x.
- Michal Traj
- Příspěvky: 336
- Registrován: pát 20.1.2012 21:51
Re: Tatra 813 8x8 kolos/ vystřihovánky.cz/ 1:32
Lano
pokusil jsem se ho "odchlupatit", na nitích to ve skutečnosti moc vidět nebylo, ale i tak
jsem pro jistotu lano odmotal z navijáku, a mezi prsty protřel zředěným herkulem, nitě
taky. Vypadá to o něco líp, ale už je mizerný světlo. Fotky budou později.
Radlice
Na radlici mám další postup, díly jsem sestavil dohromady. Problém nastal v době, kdy mě
nenapadlo že vrchní část radlice má "ležet" na spodním dílu, já tu horní část nalepil kolmo
na hranu radlice. Všiml jsem si toho až na fotkách předlohy a opatrně předělal. Horní část
radlice jsem vylepšil o nějaké doplňky a nalepil blinkry. Nejvíc se zatím peru s retuší. Problém
mi dělá trefit odstín zelené a červené na hrany. Na tyči, která je na horní části radlice si
múžete všimnout vroubkování, byl to účel vyrobit pomocí pilníku, ale bohužel na jedné straně
jsem to přehnal.
pokusil jsem se ho "odchlupatit", na nitích to ve skutečnosti moc vidět nebylo, ale i tak
jsem pro jistotu lano odmotal z navijáku, a mezi prsty protřel zředěným herkulem, nitě
taky. Vypadá to o něco líp, ale už je mizerný světlo. Fotky budou později.
Radlice
Na radlici mám další postup, díly jsem sestavil dohromady. Problém nastal v době, kdy mě
nenapadlo že vrchní část radlice má "ležet" na spodním dílu, já tu horní část nalepil kolmo
na hranu radlice. Všiml jsem si toho až na fotkách předlohy a opatrně předělal. Horní část
radlice jsem vylepšil o nějaké doplňky a nalepil blinkry. Nejvíc se zatím peru s retuší. Problém
mi dělá trefit odstín zelené a červené na hrany. Na tyči, která je na horní části radlice si
múžete všimnout vroubkování, byl to účel vyrobit pomocí pilníku, ale bohužel na jedné straně
jsem to přehnal.
Re: Tatra 813 8x8 kolos/ vystřihovánky.cz/ 1:32
Přeju hodně zdaru.
Podle fotek máš o hodně světlejší barvu tisku, než mam já.
Podle fotek máš o hodně světlejší barvu tisku, než mam já.
- Michal Traj
- Příspěvky: 336
- Registrován: pát 20.1.2012 21:51
Re: Tatra 813 8x8 kolos/ vystřihovánky.cz/ 1:32
Barva je děsná..Jinak díky
- štefíno
- Příspěvky: 902
- Registrován: sob 21.1.2012 10:33
- Bydliště: Zlín / Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tatra 813 8x8 kolos/ vystřihovánky.cz/ 1:32
Zatím to vypadá slibně, jen tak dál
- Michal Traj
- Příspěvky: 336
- Registrován: pát 20.1.2012 21:51
Re: Tatra 813 8x8 kolos/ vystřihovánky.cz/ 1:32
Kyvné nápravy
Dneska jsem osadil kola na nápravy, abych zjistil, jestli všechno funguje, jak má.
Nápravy se kývou a vypadá to, že něco vydrží. Snad se mi to hned nerozsype.
Tykadla
Nevím jak se to jmenuje a k čemu to je, ale já tomu říkám "tykadla"
V originále mi nevycházel průměr, takže to dopadlo nakonec tak, že jsem natřel drát
a vyrobil je z něj.
Převodovka
Dneska jsem si pohrál s převodovkou. Není na modelu moc vidět, takže jsem
si díly převážně vymýšlel, aby to vypadalo o něco málo líp než v originále
vystřihovánky.
Dneska jsem osadil kola na nápravy, abych zjistil, jestli všechno funguje, jak má.
Nápravy se kývou a vypadá to, že něco vydrží. Snad se mi to hned nerozsype.
Tykadla
Nevím jak se to jmenuje a k čemu to je, ale já tomu říkám "tykadla"
V originále mi nevycházel průměr, takže to dopadlo nakonec tak, že jsem natřel drát
a vyrobil je z něj.
Převodovka
Dneska jsem si pohrál s převodovkou. Není na modelu moc vidět, takže jsem
si díly převážně vymýšlel, aby to vypadalo o něco málo líp než v originále
vystřihovánky.
- Michal Traj
- Příspěvky: 336
- Registrován: pát 20.1.2012 21:51
Re: Tatra 813 8x8 kolos/ vystřihovánky.cz/ 1:32
Hraješ si s tím pěkně, ale je škoda že některé dílky jsou dost humpolácky vyřezané i když na ně třeba nebude ve výsledku vidět. Čím přesně ji vše vyřežeš tím ti to pak lépe sedne a nemusíš to dodatečně upravovat.
- Michal Traj
- Příspěvky: 336
- Registrován: pát 20.1.2012 21:51
Re: Tatra 813 8x8 kolos / vystřihovánky.cz / 1:32
Tak jsem zase o něco málo postoupil na modelu směrem vpřed.
Maska:
Když bude v závěru vlastně celý motor schován pod kabinou, rozhodl jsem se, že bude otevírací alespoň přední maska kabiny.
Opatrně jsem sundal tykadla, vyřízl díl, který se má otevírat a celý zbylý díl podlepil kartonem, který tvoří část "interiéru" masky.
Radlice:
Ve skutečnosti má Tatra na masce mechanismus, který řídí radlici, takže jsem se ho pokusil nějak napodobit. Mechanismus bude
sundavací, stejně tak jako radlice, aby se dalo dostat k motoru. Taky jsem ještě předělával hák, aby se s ním dalo hýbat nahoru
a dolů, kvůli dalšímu mechanismu v otvoru na nárazníku.
Mechanismus:
Foto předlohy pro představivost:
Zdroj: http://www.klub-vm.eu/fotoalbum/technik ... -.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Maska:
Když bude v závěru vlastně celý motor schován pod kabinou, rozhodl jsem se, že bude otevírací alespoň přední maska kabiny.
Opatrně jsem sundal tykadla, vyřízl díl, který se má otevírat a celý zbylý díl podlepil kartonem, který tvoří část "interiéru" masky.
Radlice:
Ve skutečnosti má Tatra na masce mechanismus, který řídí radlici, takže jsem se ho pokusil nějak napodobit. Mechanismus bude
sundavací, stejně tak jako radlice, aby se dalo dostat k motoru. Taky jsem ještě předělával hák, aby se s ním dalo hýbat nahoru
a dolů, kvůli dalšímu mechanismu v otvoru na nárazníku.
Mechanismus:
Foto předlohy pro představivost:
Zdroj: http://www.klub-vm.eu/fotoalbum/technik ... -.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Michal Traj
- Příspěvky: 336
- Registrován: pát 20.1.2012 21:51
Re: Tatra 813 8x8 kolos / vystřihovánky.cz / 1:32
díkykrizniq píše:Tohle je pecka.
Taky tenhle model mam, docela by bodla rada jak jsi delal kyvky (jake dily a cca jak jsi upravoval)
Inspirujes dost
Pokud myslíš ty táhla na řízení radlice, ty model neobsahuje. Vyrobil jsem si je od oka podle fotky a jsou z drátu a tuhy do mikrotužky.
- Michal Traj
- Příspěvky: 336
- Registrován: pát 20.1.2012 21:51
Re: Tatra 813 8x8 kolos / vystřihovánky.cz / 1:32
No nápravy jsou hodně předělaný, protože musí být skoro všechny díly kyvné, zvlášť u předních kol.
Jak je vidět na fotce "střed" nápravy je vyplněn molitanem a místo kolečka je do něj z každé strany
vyříznuta stejně široká díra/otvor ale je delší, aby se náprava mohla kývat. Listová pera jsou taky
řešena kyvně a jsou uchyceny jen uprostřed, protože se musí volně točit na nápravě v podobě
uchošťourů. U přední nápravy je kyvné toto:
Je to hodně náročný na hlavu, musel jsem to hodně promýšlet a víc času jsem trávil právě u přemýšlení
nad provedením než nad samotnou konstrukcí a stavbou. Je třeba hodně dílky během stavby doupravovat
a improvizovat. i když to dělám nerad. Důležitý taky je udělat všechny díly na nápravách stejně, aby to
nevycházelo nakřivo nebo v jiné výšce a to hlavně tady:
U zadní nápravy je to daleko jednodušší, protože není třeba řešit zatáčení kol. Ale dalo mi to zabrat stejně,
protože jsem se do ní pustil jako první. Ještě jsem zapúomněl. Střed nápravy je třeba řádně vyztužit, nejlépe
nějakým tlusčím kartonem, protože tam hrozí deformace natáčením osy a taky protržení, působením tlaku
molitanu uvnitř.
Takže asi tak
Jak je vidět na fotce "střed" nápravy je vyplněn molitanem a místo kolečka je do něj z každé strany
vyříznuta stejně široká díra/otvor ale je delší, aby se náprava mohla kývat. Listová pera jsou taky
řešena kyvně a jsou uchyceny jen uprostřed, protože se musí volně točit na nápravě v podobě
uchošťourů. U přední nápravy je kyvné toto:
Je to hodně náročný na hlavu, musel jsem to hodně promýšlet a víc času jsem trávil právě u přemýšlení
nad provedením než nad samotnou konstrukcí a stavbou. Je třeba hodně dílky během stavby doupravovat
a improvizovat. i když to dělám nerad. Důležitý taky je udělat všechny díly na nápravách stejně, aby to
nevycházelo nakřivo nebo v jiné výšce a to hlavně tady:
U zadní nápravy je to daleko jednodušší, protože není třeba řešit zatáčení kol. Ale dalo mi to zabrat stejně,
protože jsem se do ní pustil jako první. Ještě jsem zapúomněl. Střed nápravy je třeba řádně vyztužit, nejlépe
nějakým tlusčím kartonem, protože tam hrozí deformace natáčením osy a taky protržení, působením tlaku
molitanu uvnitř.
Takže asi tak
- Michal Traj
- Příspěvky: 336
- Registrován: pát 20.1.2012 21:51
Re: Tatra 813 8x8 kolos / vystřihovánky.cz / 1:32
Jsou tam dva kroužky, ale nesmí být nadoraz, protože pak by se nedalo kývat s koly, nevýhodou je, že to trošku klopýtá.
Re: Tatra 813 8x8 kolos / vystřihovánky.cz / 1:32
To klopýtání srovnáš tím že otvory a trochu kolem nich napustíš řídkým nebo extra ŕídkým vteřiňákem, aby ti to špejle nebo drátek občasným kýváním nevyvaklaly a šly tam při instalaci trochu ztuha. Taky to tak napr. u pohyblivého podvozku dělám a drží to na 100% a modely se pak pod vlastní váhou nepropadávají.