Blender a papírové modely

Rady, poznatky a zkušenosti při stavbě a konstrukci papírových modelů

Moderátor: spida

Odpovědět
hank
Příspěvky: 265
Registrován: stř 25.1.2012 21:08

Blender a papírové modely

Příspěvek od hank »

Na stránky Čestmíra Houšky jsem narazil při hledání něčeho jiného, ale jako člověka totálně natvrdlého, pokud jde o 3D grafiku, mě zaujalo, že na svých stránkách tady

http://czestmyr.wz.cz/2_Programming/4_P ... er_en.html" onclick="window.open(this.href);return false;

nabízí ke stažení skript, který má usnadňovat převod 3D-objektů nakreslených v Blenderu do podoby použitelné pro tvorbu papírových modelů.

Moje znalosti skončily u 2D grafiky a pokusy s 3D začaly a (zatím?) skončily nesmělým koketováním se Sketchupem. Pro cokoli náročnějšího jsem (zatím?) neměl motivaci. Proto bych uvítal odpovědi zkušenějších na dvě otázky:

1. Je Blender vhodný pro první pokusy s 3D grafikou?
2. Je ten skript - ve srovnání třeba s Pepakurou - dobrý?

zdraví
hank
AD_blender
Příspěvky: 17
Registrován: sob 21.1.2012 9:54

Re: Blender a papírové modely

Příspěvek od AD_blender »

Většina scriptů je dobrá na jednodušší modely. Pro náročnější práci by je bylo potřeba dotvořit. Už jsem to měl s několika programátory domluvené, ale bohužel zatím nic nemám :( Pokud máš pepakuru, tak u ní ve spojitosti s blenderem zatím zůstaň, i když má několik much, které zatím přetrvávají.

Co se týká Blenderu a 3D grafiky, tak záleží na tom, k čemu to hodláš použít. Pokud jenom na papíráky, tak bude asi jednodušší SketchUp. Blender je zbytečně robustní, ale na druhou stranu, mám ho raději, jenom se musím přeučit na jeho nové přelomové prostředí 2.6. Kdyby jsi chtěl věnovat 3D grafice víc času, umí plno věcí, modelování, texturování, animace, střih ... a plno dalšího. Je spíš pro grafickou než technickou činnost, takže přednost má svoboda tvorby, před zadáváním parametrů, ale jde to.
Odpovědět

Zpět na „Stavba, konstrukce, tipy a triky“