Rada ohledně metod a software pro modelování
Moderátor: spida
Re: Rada ohledně metod a software pro modelování
blender mozna neni uzivatelsky privetivy, ale kdyz se v tom clovek zorientoval, pracovalo se s tim vyborne. ale je pravda,ze kdyz jsem ho ted po letech zkousel, nechytal jsem se vubec, protoze se zase cele rozhrani zmenilo :/
Re: Rada ohledně metod a software pro modelování
Za ta léta je pro mne denním chlebem Rhino a neměnil bych. Ano, není úplně laciné na pořízení (a rozhodně není zadarmo) a ano, občas je to jak létat bombardérem na zmrzlinu. Ale když je kde přistát
Re: Rada ohledně metod a software pro modelování
Zdravím. Tak jsem opět trénoval. Prostředí lze kompletně překopat, včetně barvy, dle přání uživatele.
Ale pro mne je lepší používat standart. Abych se v tom vyznal.
A je to jako létat Falconem 9 na zmrzlinu. Nepoužívám ani 5% funkcí programu.
To vpravo je opět střih. Nový poznatek: Pokud se vejdu do 19 malých čtverečků na výšku a do 22 čtverečků na šířku,
tak při exportu 10000 x 10000 bodů třeba v *.png, se ten obdélník vejde po otočení do A4 600Dpi v Gimpu.
Výstup je i v SVG, ale mám rád barevné tečky.
Jo a tohle je rekonstrukce Krakovec. Půdorys sedí, pak je to pocitovka.
Takhle by snad mohla vypadat návodovka.
Mám to označené barvou, abych věděl, co je co.
Tohle je sice A4 600Dpi, ale díly nejsou v měřítku!
Měřítko by se dalo odvodit od kořene věže u napojení zdi.
N-S 61 "Chata" To CC -BY-SA je licence.
Můžete to kopírovat, prodávat, upravovat, ale uvádějte autora - tj. mne a dodržujte licenci.
Při těchto barvách pěkně vyniknou linie řezů.
Pokud si doděláte textury, tak si to můžete zvětšit, nebo zmenšit. Je tam měřítko.
A pokud mi pošlete Vaši úpravu, zlobit se určitě nebudu.
Zkusím dotáhnout to číslování a střílny, je to zatím polotovar.
Originály jsou zde: https://poil532.rajce.idnes.cz/papir a jsou to A4 600dpi.
Pokud si to stáhnete, tak ne náhled! Použijte lupu, v níž je plus.
Mohu poslat i soubor pro tisk na 3Dprintru (STL,DAE,3DS,FBX,PLY,OBJ,X3D a samosřejmě BLEND).
A nezapomeňte navštívit předlohu.
Oprava! Pudorys je nutne pro lepeni zrcadlove otocit. Chybka no?!
Ale pro mne je lepší používat standart. Abych se v tom vyznal.
A je to jako létat Falconem 9 na zmrzlinu. Nepoužívám ani 5% funkcí programu.
To vpravo je opět střih. Nový poznatek: Pokud se vejdu do 19 malých čtverečků na výšku a do 22 čtverečků na šířku,
tak při exportu 10000 x 10000 bodů třeba v *.png, se ten obdélník vejde po otočení do A4 600Dpi v Gimpu.
Výstup je i v SVG, ale mám rád barevné tečky.
Jo a tohle je rekonstrukce Krakovec. Půdorys sedí, pak je to pocitovka.
Takhle by snad mohla vypadat návodovka.
Mám to označené barvou, abych věděl, co je co.
Tohle je sice A4 600Dpi, ale díly nejsou v měřítku!
Měřítko by se dalo odvodit od kořene věže u napojení zdi.
N-S 61 "Chata" To CC -BY-SA je licence.
Můžete to kopírovat, prodávat, upravovat, ale uvádějte autora - tj. mne a dodržujte licenci.
Při těchto barvách pěkně vyniknou linie řezů.
Pokud si doděláte textury, tak si to můžete zvětšit, nebo zmenšit. Je tam měřítko.
A pokud mi pošlete Vaši úpravu, zlobit se určitě nebudu.
Zkusím dotáhnout to číslování a střílny, je to zatím polotovar.
Originály jsou zde: https://poil532.rajce.idnes.cz/papir a jsou to A4 600dpi.
Pokud si to stáhnete, tak ne náhled! Použijte lupu, v níž je plus.
Mohu poslat i soubor pro tisk na 3Dprintru (STL,DAE,3DS,FBX,PLY,OBJ,X3D a samosřejmě BLEND).
A nezapomeňte navštívit předlohu.
Oprava! Pudorys je nutne pro lepeni zrcadlove otocit. Chybka no?!
Naposledy upravil(a) poil532 dne pon 9.1.2023 14:06, celkem upraveno 1 x.
Re: Rada ohledně metod a software pro modelování
Blender je populární 3D modelovací program, ve kterém lze vytvářet profesionální modely (např. do her), animované filmy nebo např. fyzikální simulace.
nejen modelování, texturování, rigování, animování, kompozitor, jednoduchý videoeditor,stále se zlepšující nástroj pro motion tracking, progresivní renderer Cycles,...
Pro pohodlné ovládání programu je doporučován grafický tablet. V práci jsem používal XP-Pen Deco 03 drawing pad, to Lko bylo super když jsem měl 2 monitory vedle sebe. že můžete využívat změny tlaku hrotu pera a nemusíte některé atributy štětců neustále ručně přenastavovat.
nejen modelování, texturování, rigování, animování, kompozitor, jednoduchý videoeditor,stále se zlepšující nástroj pro motion tracking, progresivní renderer Cycles,...
Pro pohodlné ovládání programu je doporučován grafický tablet. V práci jsem používal XP-Pen Deco 03 drawing pad, to Lko bylo super když jsem měl 2 monitory vedle sebe. že můžete využívat změny tlaku hrotu pera a nemusíte některé atributy štětců neustále ručně přenastavovat.