Curtiss Tomahawk IIB / Halinski / 1:33 HOTOVO
Moderátoři: old_Mr_Grim, numi
Curtiss Tomahawk IIB / Halinski / 1:33 HOTOVO
Takže dobrý den, zpět v letecké technice
Vybíral jsem dlouho a do oka mi padl tento letoun, hlavně asi díky vděčnému designu s otevřenou žraločí tlamou.
Americký letoun Curtiss P-40 (tovární označení Hawk 81) byl přímým nástupcem letounu Curtiss P-36 Hawk v britské verzi Tomahawk IIB s kapalinou chlazeným vidlicovým dvanáctiválcem Allison V-1710-33
Délka: 9,67 m
Rozpětí: 11,35 m
Výška: 3,22 m
Hmotnost: 2636 kg
Vzletová hmotnost: 3424 kg
Max. rychlost: 555 km/h
Čas výstupu do výšky 4572 m: 5 min. 42 sec.
Dostup: 9269 m
Výzbroj: 2x kulomet Colt Browning M2 ráže 12,7 mm a 4x kulomet Colt Browning MG40 ráže 7,62 mm
Posádka: 1 pilot
U této vystřihovánky je možno si vybrat ze dvou variant kamufláže - buď se žraločími zuby (112. peruť RAF, označení AK402/GA-F, pilot Neville Duke, Egytp 11/1941) nebo bez zubů (250. peruť RAF, označení AK498/LD-C, pilot Clive Caldwell, Libye 12/1941)
Tolik něco z představení letounu na předsádce sešitu. Ten je formátu B3 a obsahuje cca půl strany psaného návodu, půl strany TTD + krátké povídání o jednom z pilotů který na Tomahawku létal Clive R. Caldwellovi. Dále je tam pět stran návodových kreseb, jeden a půl stránky dílů kostry na podlepení, necelou půl stranu dráteničiny a čtyři listy s díly samotného modelu. K modelu mám přikoupen i plastový překryt kabiny. Zapátral jsem zde na fóru a našel jsem zde jednu rozpracovanou stavbu od Michala Dostála a jednu stavbu tohoto letadla od WAKu. Tak doufám, že já to dotáhnu do konce
Tolik tedy krátký úvod, ještě přikládám foto originálu ze kterého budu stavět.
Vybíral jsem dlouho a do oka mi padl tento letoun, hlavně asi díky vděčnému designu s otevřenou žraločí tlamou.
Americký letoun Curtiss P-40 (tovární označení Hawk 81) byl přímým nástupcem letounu Curtiss P-36 Hawk v britské verzi Tomahawk IIB s kapalinou chlazeným vidlicovým dvanáctiválcem Allison V-1710-33
Délka: 9,67 m
Rozpětí: 11,35 m
Výška: 3,22 m
Hmotnost: 2636 kg
Vzletová hmotnost: 3424 kg
Max. rychlost: 555 km/h
Čas výstupu do výšky 4572 m: 5 min. 42 sec.
Dostup: 9269 m
Výzbroj: 2x kulomet Colt Browning M2 ráže 12,7 mm a 4x kulomet Colt Browning MG40 ráže 7,62 mm
Posádka: 1 pilot
U této vystřihovánky je možno si vybrat ze dvou variant kamufláže - buď se žraločími zuby (112. peruť RAF, označení AK402/GA-F, pilot Neville Duke, Egytp 11/1941) nebo bez zubů (250. peruť RAF, označení AK498/LD-C, pilot Clive Caldwell, Libye 12/1941)
Tolik něco z představení letounu na předsádce sešitu. Ten je formátu B3 a obsahuje cca půl strany psaného návodu, půl strany TTD + krátké povídání o jednom z pilotů který na Tomahawku létal Clive R. Caldwellovi. Dále je tam pět stran návodových kreseb, jeden a půl stránky dílů kostry na podlepení, necelou půl stranu dráteničiny a čtyři listy s díly samotného modelu. K modelu mám přikoupen i plastový překryt kabiny. Zapátral jsem zde na fóru a našel jsem zde jednu rozpracovanou stavbu od Michala Dostála a jednu stavbu tohoto letadla od WAKu. Tak doufám, že já to dotáhnu do konce
Tolik tedy krátký úvod, ještě přikládám foto originálu ze kterého budu stavět.
Naposledy upravil(a) jenčik dne sob 7.1.2023 18:25, celkem upraveno 1 x.
Re: Tomahawk IIB / Halinski / 1:33
Tak jsem do toho konečně říznul pořádně. Vyřezal jsem díly kostry kabinky a něco jsem trochu poskládal. Z dílů K1 - K5 se složí pomocmý podstavec, který pomáhá držet tvar podlahy kabinky, po dokončení a uzavření kokpitu se to má odříznout. Retušováno akrylovou barvou Humbrol 102 MATT, celkem to sedí.
Re: Tomahawk IIB / Halinski / 1:33
Super volba. Letadel není nikdy dost
Re: Tomahawk IIB / Halinski / 1:33
Vyšmikal jsem díly na kostru křídla. Bylo jich fakt dost, a to ještě na fotce čtyři kusy chybí
Následně jsem to všechno sešrouboval do sebe, vše přesně pasuje. Trochu jsem tápal jak to má být na koncích, ale naknec jsem to tam nějak nastrkal a je to. Předpokládám nějaké broušení, uvidíme jak se povede potah.
Následně jsem to všechno sešrouboval do sebe, vše přesně pasuje. Trochu jsem tápal jak to má být na koncích, ale naknec jsem to tam nějak nastrkal a je to. Předpokládám nějaké broušení, uvidíme jak se povede potah.
Re: Tomahawk IIB / Halinski / 1:33
Tady se rodí krásné éro . Budu sledovat .
Re: Curtiss Tomahawk IIB / Halinski / 1:33
Sem se budu taky dost často chodit dívat..... Super volba!
Re: Curtiss Tomahawk IIB / Halinski / 1:33
Zdravim z hangáru!
No uvidíme pánové, snad vás nezklamu
Začal jsem tedy s kokpitem. Přístrojová deska prozatím jen přiožená na sucho, pracuji na ovládátkách na bočních panelech, zatím jen levá strana. Tím jak je to konstrukčně vyřešeno, tak to nejde moc fotit Nicméně měl jsem trochu strach z toho jak takový větší celky (vnitřek kokpitu a základ) půjdou spasovat, ale vypadá to, že to sedne pěkně.
No uvidíme pánové, snad vás nezklamu
Začal jsem tedy s kokpitem. Přístrojová deska prozatím jen přiožená na sucho, pracuji na ovládátkách na bočních panelech, zatím jen levá strana. Tím jak je to konstrukčně vyřešeno, tak to nejde moc fotit Nicméně měl jsem trochu strach z toho jak takový větší celky (vnitřek kokpitu a základ) půjdou spasovat, ale vypadá to, že to sedne pěkně.
Re: Curtiss Tomahawk IIB / Halinski / 1:33
Zdravíčko,
zatímco v kokpitu se vesele modelaří, na druhém stole pomalu vzniká křídlo. Při potahování jsem trochu zpanikařil, aby se mi tam obě půlky proti sobě vešly, tak jsem to preventivně přiříznul. Bylo to zbytečný, pasuje to přesně. Naštěstí pro mě by to měl schovat trup s kabinkou. Klapky nechávám zatažené. Co se týče konců křídel stále váhám, zda se mám pokusit vypotit ty červeno-zelený navigační světýlka. Byl by to pro mě Mordor, ale určitě takový detail pozvedne modýlek, no uvidíme. Jedna fotky pro představu.
zatímco v kokpitu se vesele modelaří, na druhém stole pomalu vzniká křídlo. Při potahování jsem trochu zpanikařil, aby se mi tam obě půlky proti sobě vešly, tak jsem to preventivně přiříznul. Bylo to zbytečný, pasuje to přesně. Naštěstí pro mě by to měl schovat trup s kabinkou. Klapky nechávám zatažené. Co se týče konců křídel stále váhám, zda se mám pokusit vypotit ty červeno-zelený navigační světýlka. Byl by to pro mě Mordor, ale určitě takový detail pozvedne modýlek, no uvidíme. Jedna fotky pro představu.
Re: Curtiss Tomahawk IIB / Halinski / 1:33
Zddravíčko.
Tak to bychom měli, kokpit je hotov a rovnou jsem to lípnul na ten základ. Nejprve jsem k vnitřní obšívce přilevnil všechny detaily, tak jsem k tomu přidal přední část - přístrojovku s pedály a to celý přidal k podlaze a zbytku. Vyfotit mi to teda moc nešlo. Jedinou připomínku mám k úpravě toho pomocnýho podstavce, v přední části doporučuji udělat takový menší zářez, viz. poslední foto. Pak to tam jde v pohodě nasunout.
Tak to bychom měli, kokpit je hotov a rovnou jsem to lípnul na ten základ. Nejprve jsem k vnitřní obšívce přilevnil všechny detaily, tak jsem k tomu přidal přední část - přístrojovku s pedály a to celý přidal k podlaze a zbytku. Vyfotit mi to teda moc nešlo. Jedinou připomínku mám k úpravě toho pomocnýho podstavce, v přední části doporučuji udělat takový menší zářez, viz. poslední foto. Pak to tam jde v pohodě nasunout.
Re: Curtiss Tomahawk IIB / Halinski / 1:33
Dobré odpoledne, přináším další pokračování stavby, tentokrát potažení kabinky. Nejprve jsem zasklil a vytvaroval díl 11c. Zasklení jsem rozdělil na dvě samostatné části a zasklil tak každou stranu extra. Pak jsem díl ve spodní části spojil a celek nasunul na základ kabinky.
Pak už jen stačilo dopasovat díl 11 a následně i díl 11a. Pomocný podstavec jsem ještě neuříznul, pořád to na tom pěkně stojí a zatím to ničemu nepřekáží.
No a teď bych se chtěl zeptat místních odborníků na co jsou ty dvě dírky v levém bočním zasklení? Co tam pod tím je za uzávěry? A proč to samý teda není taky na pravý straně, tam je na modelu taky naznačený cosi. A opravdu to na skutečném letadla bylo takhle - jen díra v zaskelní? Nedělalo to nějaký hluk nebo zkrátka nějakou neplechu za letu?
Děkuji za odpověď
Pak už jen stačilo dopasovat díl 11 a následně i díl 11a. Pomocný podstavec jsem ještě neuříznul, pořád to na tom pěkně stojí a zatím to ničemu nepřekáží.
No a teď bych se chtěl zeptat místních odborníků na co jsou ty dvě dírky v levém bočním zasklení? Co tam pod tím je za uzávěry? A proč to samý teda není taky na pravý straně, tam je na modelu taky naznačený cosi. A opravdu to na skutečném letadla bylo takhle - jen díra v zaskelní? Nedělalo to nějaký hluk nebo zkrátka nějakou neplechu za letu?
Děkuji za odpověď
Re: Curtiss Tomahawk IIB / Halinski / 1:33
Pěkný, pěkný jsem zvědaví jak se popasuješ se zbytkem trupu.
Re: Curtiss Tomahawk IIB / Halinski / 1:33
Máš to parádní a bedlivě sleduju.
Všechny tří Hawky (Toma, War a Kitty) měly hlavní trupovou nádrž na palivo právě za sedačkou pilota a to je v tomhle místě. Ta přední díra je pro víko plnícího hrdla pravě do týhle nádrže.
Ta druhá je zřejmě na plnění kyslíkové bomby. Ta byla za hlavní nádrží.
Takže ano, byly tam i u reálnejch letadel. Proč jdou zrovna takhle blbě přes skla kabiny jsem ale nedohledal. Je to ale na jedné straně, protože to na obou nepotřebuješ.
A co se týče randálu? Určitě to nějakej rachot dělalo, ale u těchhle mašin tam byl od motoru a vibrací takovej bugr, že tohle se tam muselo ztratit.
Všechny tří Hawky (Toma, War a Kitty) měly hlavní trupovou nádrž na palivo právě za sedačkou pilota a to je v tomhle místě. Ta přední díra je pro víko plnícího hrdla pravě do týhle nádrže.
Ta druhá je zřejmě na plnění kyslíkové bomby. Ta byla za hlavní nádrží.
Takže ano, byly tam i u reálnejch letadel. Proč jdou zrovna takhle blbě přes skla kabiny jsem ale nedohledal. Je to ale na jedné straně, protože to na obou nepotřebuješ.
A co se týče randálu? Určitě to nějakej rachot dělalo, ale u těchhle mašin tam byl od motoru a vibrací takovej bugr, že tohle se tam muselo ztratit.
Re: Curtiss Tomahawk IIB / Halinski / 1:33
Zdravím ve spolek,
půl rok se s půlrokem sešel a jsem zpět trochu jsem se nabudil v sobotu v Dubenci a tak jsem sfouknul prach z krabičky a vytáhnul Tomahawka
Dokončil jsem komplet křídlo i s podvozkovýma šachtama. Ty šachty byl asi jediný trochu zádrhel, než jsem rozluštil co kam a jak patří. Ale nakonec se zadařilo. Navigační světýlka jsem udělal trošku plastický, klapky jsou prozatím pohyblivý. Zde pár fotek.
půl rok se s půlrokem sešel a jsem zpět trochu jsem se nabudil v sobotu v Dubenci a tak jsem sfouknul prach z krabičky a vytáhnul Tomahawka
Dokončil jsem komplet křídlo i s podvozkovýma šachtama. Ty šachty byl asi jediný trochu zádrhel, než jsem rozluštil co kam a jak patří. Ale nakonec se zadařilo. Navigační světýlka jsem udělal trošku plastický, klapky jsou prozatím pohyblivý. Zde pár fotek.