TATRA 158 Phoenix 21' / VIMOS / 1:32
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: TATRA 158 Phoenix 21' / VIMOS / 1:32
Díky kluci za podporu
Dnešek byl o zbytku trubek. Tady jsem vyfotil už jen poslední a nejlehčí - výfuk.
Na fotce už po přebarvení. Na autě to pak vypadá asi tak...
Je to hrůza ale zase ne taková. Za mě spokojenost že je to za mnou
Ještě jedna věc. Ty dvě tenčí roury co jdou z chladiče vzduchu (jedna do turba a druhá do sání) jsou číselné prohozené. Alespoň v návodce!!!
Přemýšlím, že se nebudu držet plánu a asi se nejspíš vrhnu na kabinu.
Tak zatím bando
Dnešek byl o zbytku trubek. Tady jsem vyfotil už jen poslední a nejlehčí - výfuk.
Na fotce už po přebarvení. Na autě to pak vypadá asi tak...
Je to hrůza ale zase ne taková. Za mě spokojenost že je to za mnou
Ještě jedna věc. Ty dvě tenčí roury co jdou z chladiče vzduchu (jedna do turba a druhá do sání) jsou číselné prohozené. Alespoň v návodce!!!
Přemýšlím, že se nebudu držet plánu a asi se nejspíš vrhnu na kabinu.
Tak zatím bando
Re: TATRA 158 Phoenix 21' / VIMOS / 1:32
Začíná práce na kabině. Vzhledem k provedení konstrukce vystřihovánky se nabízejí dvě možnosti zavírání.
První možnost je zavírání podlahou. Postup je popsán v návodu. V podstatě jde o to poskládat kabinu, poté podlahu se vším co na ní patří a celou ji vsunout spodem do kabiny. Jediný kde vidím problém je ten plech na nohy který se lepí k tunelu a přední stěně.
Druhá varianta (zatím čistě teoreticky) je zavírání zadní stěnou. Složit kabinu bez zadní stěny, Poskládat podlahu, vlepit do celku kabiny a následně zavřít zadní stěnou.
Upozorňuji, že je to myšleno při lepení natupo!
Zpátky ke stolu. Začínám první kabinu. Pro případ když něco "pohnojím", dám si u druhé kabiny pozor. U první kabiny budu volit zavírání podvozkem. Myslím, že jsem to tak dělal u Phonixe Aleše Lopraise. Začínám kompletací zadní stěny. Oba díly (vnější a vnitřní) slepím tuhým lepidlem a po proschnutí pod zátěží přilepím lem. Nejdřív vnější a po proschnutí vnitřní.
Stejně tak si připravím i prolis ve spodní části zadní stěny. Následně jde na své místo.
Pak přijde řada na poslední díl stěny, ten co je okolo už hotového prolisu. Opět nejdříve lepím vnější díl a pak až vnitřní.
Teprve po proschnutí obou dílů je zastřihnu na finální tvar.
Následuje kompletace hlavního dílů kabiny. Připravím si prolisy na střechu a vyřežu okna. To vše ještě před vlastním tvarováním.
To je ze včerejšího večera vše. Doufám, že je to trochu srozumitelné...
První možnost je zavírání podlahou. Postup je popsán v návodu. V podstatě jde o to poskládat kabinu, poté podlahu se vším co na ní patří a celou ji vsunout spodem do kabiny. Jediný kde vidím problém je ten plech na nohy který se lepí k tunelu a přední stěně.
Druhá varianta (zatím čistě teoreticky) je zavírání zadní stěnou. Složit kabinu bez zadní stěny, Poskládat podlahu, vlepit do celku kabiny a následně zavřít zadní stěnou.
Upozorňuji, že je to myšleno při lepení natupo!
Zpátky ke stolu. Začínám první kabinu. Pro případ když něco "pohnojím", dám si u druhé kabiny pozor. U první kabiny budu volit zavírání podvozkem. Myslím, že jsem to tak dělal u Phonixe Aleše Lopraise. Začínám kompletací zadní stěny. Oba díly (vnější a vnitřní) slepím tuhým lepidlem a po proschnutí pod zátěží přilepím lem. Nejdřív vnější a po proschnutí vnitřní.
Stejně tak si připravím i prolis ve spodní části zadní stěny. Následně jde na své místo.
Pak přijde řada na poslední díl stěny, ten co je okolo už hotového prolisu. Opět nejdříve lepím vnější díl a pak až vnitřní.
Teprve po proschnutí obou dílů je zastřihnu na finální tvar.
Následuje kompletace hlavního dílů kabiny. Připravím si prolisy na střechu a vyřežu okna. To vše ještě před vlastním tvarováním.
To je ze včerejšího večera vše. Doufám, že je to trochu srozumitelné...
Re: TATRA 158 Phoenix 21' / VIMOS / 1:32
Krásně ti to přibývá. A hezky se na to kouká.
Těším se na zavírání kabiny.
Zavírání podlahou, popřípadě zadní stěnou, mi přijdou jako nejelegantnější možnosti zavírání kabin, a tak jsem zvědavý na obě varianty.
Ať se daří. Ahoj.
Těším se na zavírání kabiny.
Zavírání podlahou, popřípadě zadní stěnou, mi přijdou jako nejelegantnější možnosti zavírání kabin, a tak jsem zvědavý na obě varianty.
Ať se daří. Ahoj.
Re: TATRA 158 Phoenix 21' / VIMOS / 1:32
Perfektní !
Re: TATRA 158 Phoenix 21' / VIMOS / 1:32
Jojo díky kluci, perfektně to akorát teď stojí ve skříni... není čas a to mě s... No však víte co Díky za podporu
Re: TATRA 158 Phoenix 21' / VIMOS / 1:32
Nelámej to přes koleno . Ono se to zase rozběhne . Na tuto kabinu jsem obvzláště zvědavý , je to zase něco jiného než Haska .
Re: TATRA 158 Phoenix 21' / VIMOS / 1:32
Práce na kabině - pokračování.
Dolepil jsem boční okna na hlavní díl.
Práce se přesunuli k čelnímu sklu. Jako první jsem k hlavnímu dílů přilepil vrchní díl nad čelním sklem.
Následuje samotné zasklení čelního okna. Tady jsem si nechal dost materiálu okolo dílů kvůli jeho možné deformaci, která by mohla nastat při lepení skla v případě vyřezání celého dílů napřesno. Přeci jen jsou ty sloupky docela tenké a já zase nejsem tak zručný. Tak jsem si to jednoduše ulehčil
Pak byl na řadě díl pod čelní okno složený ze třech kusů. Jsou tam všechny tři jen bez chlopní a ten spodní je s přesahem (cca 1mm) v zadní části. Je to místo pro přilepení čelního skla. Ty dva vrchní budou sloužit jako doraz. Lepit se to bude gelovým sekunďákem.
Pak to vypadá nějak takto
Na víc jsem už včera neměl čas tak je to prozatím vše. Dám sem ještě jednu před lepením skla k hlavnímu dílů. To ale bude na pořadu dne až příště.
Mějte se
Dolepil jsem boční okna na hlavní díl.
Práce se přesunuli k čelnímu sklu. Jako první jsem k hlavnímu dílů přilepil vrchní díl nad čelním sklem.
Následuje samotné zasklení čelního okna. Tady jsem si nechal dost materiálu okolo dílů kvůli jeho možné deformaci, která by mohla nastat při lepení skla v případě vyřezání celého dílů napřesno. Přeci jen jsou ty sloupky docela tenké a já zase nejsem tak zručný. Tak jsem si to jednoduše ulehčil
Pak byl na řadě díl pod čelní okno složený ze třech kusů. Jsou tam všechny tři jen bez chlopní a ten spodní je s přesahem (cca 1mm) v zadní části. Je to místo pro přilepení čelního skla. Ty dva vrchní budou sloužit jako doraz. Lepit se to bude gelovým sekunďákem.
Pak to vypadá nějak takto
Na víc jsem už včera neměl čas tak je to prozatím vše. Dám sem ještě jednu před lepením skla k hlavnímu dílů. To ale bude na pořadu dne až příště.
Mějte se
Re: TATRA 158 Phoenix 21' / VIMOS / 1:32
Výborná práce kolego, a s tím vteřiňákem to je odvaha, měl bych strach, že to výpary zamlžit, ale zřejmě není strach na místě
Ať se ti daří, Jakub.
Ať se ti daří, Jakub.
Re: TATRA 158 Phoenix 21' / VIMOS / 1:32
Tak dnes ještě přilepení čelního skla. Tady není moc o čem psát. Snad jen, že je to lepené sekunďákem. A teď už se vrhneme na postup.
První krok je přilepení skla k jedné polovině střechy...
Pak k druhé půlce...
No a pak opatrně a s trpělivosti k jednomu boku...
...a podobně k druhému.
A to je celý kouzlo
Pro dnešek je to už opravdu vše
První krok je přilepení skla k jedné polovině střechy...
Pak k druhé půlce...
No a pak opatrně a s trpělivosti k jednomu boku...
...a podobně k druhému.
A to je celý kouzlo
Pro dnešek je to už opravdu vše
Re: TATRA 158 Phoenix 21' / VIMOS / 1:32
Dneska přední maska.
Skládá se ze dvou hlavních dílů. Na ten spodní jsem si dodělal podchlopně z kancláku pro přilepení vrchního dílu - nic složitého. Proč? Vysvětlím níže.
Pak lepím mřížku.
U mřížky jsem si všiml jednoho detailu. Na Šoltysově autě je mřížka zabarvená - viz foto. Takže fixy do ruky a opatrně zabarvit podle originálu.
Díl 320 lepím až po mřížce. Měl by sloužit jako podchlopeň pro spojení obou hlavních částí, ale to by se pak lepila mřížka až po tomto díle. Nevím, zda je to tak dobře (na modelu, který je vyfocen v sešitě to tak je), ale ve skutečnosti - a je to vidět i na fotkách skutečných aut na obalu - je mřížka po celé délce výřezu. Proto ten můj postup nejprve ty podchlopně u hlavních dílů, pak mřížka a až jako poslední lepím díl 320. A to ještě po úpravě - viz foto. Použil jsem jen ty výřezy s šedým potiskem. Tento postup jsem už dělal i u Alešova auta.
jako poslední lepím logo TATRA. Výsledek vypadá takto...
Další na řadě jsou boční díly. Tady jsem si opět dodělal podchlopně u těch klínovitých dílu. Tady opět není nic moc o čem psát. Dva díly slepíte k sobě a do výřezu dolepíte kliku. Nakonec přilepit rubový díl a je hotovo. A to celé 2x.
Následovat bude kompletace všeho doposud hotového a budu se věnovat interiéru. Zatím nechávám zadní stěnu otevřenou. Uvidíme jak se to bude chovat. Ale o tom až příště
Skládá se ze dvou hlavních dílů. Na ten spodní jsem si dodělal podchlopně z kancláku pro přilepení vrchního dílu - nic složitého. Proč? Vysvětlím níže.
Pak lepím mřížku.
U mřížky jsem si všiml jednoho detailu. Na Šoltysově autě je mřížka zabarvená - viz foto. Takže fixy do ruky a opatrně zabarvit podle originálu.
Díl 320 lepím až po mřížce. Měl by sloužit jako podchlopeň pro spojení obou hlavních částí, ale to by se pak lepila mřížka až po tomto díle. Nevím, zda je to tak dobře (na modelu, který je vyfocen v sešitě to tak je), ale ve skutečnosti - a je to vidět i na fotkách skutečných aut na obalu - je mřížka po celé délce výřezu. Proto ten můj postup nejprve ty podchlopně u hlavních dílů, pak mřížka a až jako poslední lepím díl 320. A to ještě po úpravě - viz foto. Použil jsem jen ty výřezy s šedým potiskem. Tento postup jsem už dělal i u Alešova auta.
jako poslední lepím logo TATRA. Výsledek vypadá takto...
Další na řadě jsou boční díly. Tady jsem si opět dodělal podchlopně u těch klínovitých dílu. Tady opět není nic moc o čem psát. Dva díly slepíte k sobě a do výřezu dolepíte kliku. Nakonec přilepit rubový díl a je hotovo. A to celé 2x.
Následovat bude kompletace všeho doposud hotového a budu se věnovat interiéru. Zatím nechávám zadní stěnu otevřenou. Uvidíme jak se to bude chovat. Ale o tom až příště
Re: TATRA 158 Phoenix 21' / VIMOS / 1:32
Velmi pozorně sleduji a uvažuji , že si i tento model pořídím . Neříkám , že ho budu lepit hned zítra a ani pozítří , ale líbí se mi čím dál víc .
Re: TATRA 158 Phoenix 21' / VIMOS / 1:32
Sleduji,zatím paráda
Re: TATRA 158 Phoenix 21' / VIMOS / 1:32
Moc krásná kabina. Ta je alfou a omegou modelu, spolu s koly. Teď už doufat že si na to nesedneš, protože jinak to bude parádní model.
Re: TATRA 158 Phoenix 21' / VIMOS / 1:32
Pěkná práce, jen tak dále.