Porovnání výsledku výroby kol

Rady, poznatky a zkušenosti při stavbě a konstrukci papírových modelů

Moderátor: spida

Odpovědět
Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Moderátor
Příspěvky: 1292
Registrován: pon 12.12.2011 10:16
Bydliště: Havlíčkův Brod

Porovnání výsledku výroby kol

Příspěvek od Zdeněk-TEO »

Na dvou fotkách ukazuji porovnání technologie lepení kol metodou bombírování se zakulacenými přechody plášť - bočnice a metodou lepení bočnic do stříšky. Lepení do stříšky jsem použil při beta testu, abych zjistil přesnost návaznosti dílů na sebe.

Obrázek Obrázek
WIKING
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 5.6.2014 11:56
Bydliště: Jihozápadní Čechy

Re: Porovnání výsledku výroby kol

Příspěvek od WIKING »

Zakulacené hrany jsou parádní! Jak se toho dá dosáhnout?
Omlouvám se ,pokud už to bylo někde popsáno,tak jsem to asi nezaregistroval.
míša kulička
Příspěvky: 266
Registrován: pát 20.1.2012 22:45

Re: Porovnání výsledku výroby kol

Příspěvek od míša kulička »

bombírování:
https://www.youtube.com/watch?v=2_xFR0y8RDo&t=300s" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=w5r8EhtItmQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Moderátor
Příspěvky: 1292
Registrován: pon 12.12.2011 10:16
Bydliště: Havlíčkův Brod

Re: Porovnání výsledku výroby kol

Příspěvek od Zdeněk-TEO »

U klasicky lepených koleček tohoto efektu moc docílit nejde. Pokud ale použiju na plášť kola dezén z papíru tl. 0,4 mm a pomocné bočnice z lepenky tl. 1 mm, tak zde je prostor a dostatek materiálu pro vytlačení či vyhlazení kulatého přechodu mezi pláštěm a bombírovanou bočnicí. Toho lze dosáhnout ve chvíli, kdy je hrana vlhká od ještě nezaschlého lepidla a dovlhčovaná mými slinami při daném tvarování....
WIKING
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 5.6.2014 11:56
Bydliště: Jihozápadní Čechy

Re: Porovnání výsledku výroby kol

Příspěvek od WIKING »

Díky za objasnění,ta kola fakt nemají chybu.
Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Moderátor
Příspěvky: 1292
Registrován: pon 12.12.2011 10:16
Bydliště: Havlíčkův Brod

Re: Porovnání výsledku výroby kol

Příspěvek od Zdeněk-TEO »

Doplním toto téma o postup vzniku kola a zaoblení přechodu mezi pláštěm a bočnicí.....

Takto vzniká pneumatika s pomocnou bočnicí ze strojní lepenky. I podlepení pláště kola kanclákem navyšuje tloušťku materiálu, která umožní zaoblení přechodu mezi pláštěm a bombírovanou bočnicí. Bombírované bočnice v dnešní době podlepuji papírem z hlasovacích lístků - krásně se tvarují a při tom se nebortí.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

:arrow: 1 - položím kolečko s přilepeným bombírovaným bokem na podložku, prsty levé ruky s ním pomalu otáčím a v pravé ruce s kouskem pletací jehlice ( je to jeden z mých nástrojů na tvarování a jiné postupy při lepení ) zhruba v tomto sklonu přitlačuji a zároveň dohlazuji bok k plášti.

Obrázek

:arrow: 2 - a druhým hlazením ostrého přechodu plášť - bok při postaveném kolečku a opět zhruba ve sklonu co je na fotografii (sklon měním aby došlo ke kulatému přechodu), dotvořím oblý přechod. A ještě pak mezi prsty a dalším otáčením kolečka mezi nima dohlazuji a zároveň hmatem zjišťuji drobounké nedostatky při dohlazení....

Obrázek

A že je na pomocnou bočnici koleček použita strojní lepenka, nemusím se bát, při dohlazování tohoto přechodu trošinku víc přitlačit.

Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Stavba, konstrukce, tipy a triky“