Kraz 258 & TZ-22 / GPM / 1:25
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Kraz 258 & TZ-22 / GPM / 1:25
To je na palici, když takhle pěknou práci naruší takový detail a ještě to není tvojí vinou. Držím pěsti ať se ti to podaří vyřešit a neskončí to u ledu. Byla by škoda zahodit takový kus skvělé práce.
Re: Kraz 258 & TZ-22 / GPM / 1:25
Ve srovnání s fotkama originálů (jakože na to nejsu odborník a nemáš to nafocené z přímých úhlů, tak nevim jistě) bych to viděl tak, že problémy jsou v zásadě ty, že blatníky jsou moc vysoko oproti bočním krytům motoru a mřížka před chladičem nemá správné proporce.
Pokud bych to chtěl z tohoto stavu přiblížit realitě tak bych uřezal blatníky od kapotáže a posunul je níž (tipoval bych 1-2 milimetry). Teď hrana světel oproti žebrování vypadá vysoko a spodní hrany blatníků oproti nárazníku a stupačkám taky vysoko. Na kapotáži to ale bude chtít asi něčím zakrýt, nejspíš nějakým páskem rezervy, případně na oblouk blatníku dolepit nějaké nasílení. Plechy pod blatníkama (tam jak jsou ty šipky) by to chtělo polohově zachovat, protože kabina a kapotáž je na podvozku asi dobře.
Mřížka je širší než vyšší, což je asi správně, ale na předloze mi to připadá víc do čtverce, než to máš ty. Takže tam by byla náprava "snadná", uříznout spodní příčku a svislé vyměnit za delší až k nárazníku.
Bude to asi celkem opruz, takže záleží jak moc ti to teď takto vadí. A taky záleží kolik je teď mezi kolem a blatníkem, aby nenastal kontakt. Tvar blatníku asi taky úplně nesedí, ale s tím bych už asi nic nedělal, to bys musel ten oblouk zase rozřezat a to asi nestojí za to.
Pokud bych to chtěl z tohoto stavu přiblížit realitě tak bych uřezal blatníky od kapotáže a posunul je níž (tipoval bych 1-2 milimetry). Teď hrana světel oproti žebrování vypadá vysoko a spodní hrany blatníků oproti nárazníku a stupačkám taky vysoko. Na kapotáži to ale bude chtít asi něčím zakrýt, nejspíš nějakým páskem rezervy, případně na oblouk blatníku dolepit nějaké nasílení. Plechy pod blatníkama (tam jak jsou ty šipky) by to chtělo polohově zachovat, protože kabina a kapotáž je na podvozku asi dobře.
Mřížka je širší než vyšší, což je asi správně, ale na předloze mi to připadá víc do čtverce, než to máš ty. Takže tam by byla náprava "snadná", uříznout spodní příčku a svislé vyměnit za delší až k nárazníku.
Bude to asi celkem opruz, takže záleží jak moc ti to teď takto vadí. A taky záleží kolik je teď mezi kolem a blatníkem, aby nenastal kontakt. Tvar blatníku asi taky úplně nesedí, ale s tím bych už asi nic nedělal, to bys musel ten oblouk zase rozřezat a to asi nestojí za to.
Re: Kraz 258 & TZ-22 / GPM / 1:25
Ahoj,
především dík za reakce a rady. MatesHK tohle nejsou problémy, kvůli kterým bych posílal model k ledu, to už bych měl plnou ledničku .
Než napsal yvan svoje rady a postřehy, pustil jsem se do oprav podle VaškaS ,,od každého trochu".
Nejdřív jsem odpreparoval kapličky světel a do 3/4 blatníky , blatníky jsem lehce přetvaroval a v přední části vlepil asi o 1/2 mm víc dovnitř kapoty, aby vnějšky klesli a blatníky byli víc vodorovné. Pak jsem upravil výšku dílů 118d, odpreparoval filtr a spod něj díl 59e (kroužek potrubí vysoký cca 1,5-2mm). Nasadil jsem kola abych vyzkoušel zda nekolidují z blatníkem, ale tam je rezerva habakúk a výsledek je víc než uspokojující (zatím nasucho) .
Takže ani lednice, ani kamna nebudou
především dík za reakce a rady. MatesHK tohle nejsou problémy, kvůli kterým bych posílal model k ledu, to už bych měl plnou ledničku .
Než napsal yvan svoje rady a postřehy, pustil jsem se do oprav podle VaškaS ,,od každého trochu".
Nejdřív jsem odpreparoval kapličky světel a do 3/4 blatníky , blatníky jsem lehce přetvaroval a v přední části vlepil asi o 1/2 mm víc dovnitř kapoty, aby vnějšky klesli a blatníky byli víc vodorovné. Pak jsem upravil výšku dílů 118d, odpreparoval filtr a spod něj díl 59e (kroužek potrubí vysoký cca 1,5-2mm). Nasadil jsem kola abych vyzkoušel zda nekolidují z blatníkem, ale tam je rezerva habakúk a výsledek je víc než uspokojující (zatím nasucho) .
Takže ani lednice, ani kamna nebudou
Re: Kraz 258 & TZ-22 / GPM / 1:25
Je pravda , že já nejsem líný zatopit v kamnech ( když je potřeba )i teď v létě . Ale taky je pravda , že tento model bych tam nepřikládal . Zvládl jsi to luxusně . Je dobře že jsi ty kapličky světel přilepil jen tak decentně , že šli ještě urvat . Na mě nezáleží , ale já bych to už tak nechal .
Re: Kraz 258 & TZ-22 / GPM / 1:25
Především díky za info o náhradní ploše, na případné opravy.
Dále se skláním nad umem dovést takový problém k dokonalému výsledku.
Dále se skláním nad umem dovést takový problém k dokonalému výsledku.