VT-55A / Ripper-Works / 1:32
Moderátor: jenda.e
VT-55A / Ripper-Works / 1:32
Poměrně dlouho jsem se rozhodoval, zda o této stavbě referovat nebo ne. Moje procento dokončenosti totiž není nijak vysoké a v okamžiku, kdy mě model přestane bavit jej odkládám do šuplete, kde si může i docela dlouho poležet. Tak jsem původně nechtěl zaplevelit vlákno dalším mým rozpracovaným modelem. Protože tu ale dosud (kromě bety) chybí report o tomto modelu, tak jsem se rozhodl jej kromě lepení i fotit a komentovat.
V okamžiku, kdy padlo rozhodnutí o naší neúčasti na letošním Model Hobby, spadl ze mne i pocit „povinnosti“ lepit modely techniky druhé světové války. Proto jsem se začal rozhodovat, zda pokračovat v rozestavěném Horchu, oprášit nějakého kostlivce nebo se pustit do něčeho nového. Protože mne na podzim opravdu nadchla novinka od RW v podobě vyprošťovacího tanku VT-55A, rozhodl jsem se pro třetí variantu. K historii předlohy nebudu tentokrát nic psát. Na internetu je materiálu poměrně dost, tak případní zájemci mohou zaúkolovat strýčka Googla nebo jiný vyhledávač.
Úvodní text ke stavbě vezmu hopem. Níže najdete fotoreport postupu činnosti. Od začátku jsem se zatím nesetkal s žádným zásadním zásekem ve vystřihovánce. Několik drobností popisuji níže. Původně jsem uvažoval, že prostor posádky nechám otevřený (celek 18 s drobnostmi volně položený na zbytku modelu a tím i snímatelný). Je totiž škoda, že interiér je tvořen zhruba 300 dílky, které ve výsledku nijak zvlášť dobře vidět nebudou. Svůj záměr jsem ale nakonec přehodnotil a celek 18 napevno nalepil na zbytek modelu. Důvodem byl zejména tenký proužek u víka 51h (proužek se mi nepodařilo moc vyrovnat, po retuši se mi lehce kroutil a bez přilepení by tak nevypadal vůbec dobře. Navíc mi v tomto místě moc nesedlo spasování a musel jsem si pomoci „zapasem koloru“. Jinak zatím jedu podle vystřihovánky, jediný upgrade jsem provedl v podobě kovové folie na pístu (celek 23).
Poznámky:
Pro retuš interiéru doporučuji akrylovou barvu Agama B5M (Nebeská modrá typ S). Alespoň tedy barva tohoto označení, kterou mám ve věcech už řadu let, v podstatě bez zjevného rozdílu odpovídá barvě interiéru.
Pokud jsem něco nepomotal, tak u dílu 13i je špatně naznačená plocha pro přilepení čelní desky 13j. Po uzavření interiéru není dané místo příliš vidět, ale stejně doporučuji zabarvit.
U celku 20 jsou šablony pro madla 20z1 a oka 20z2. Po dokončení celku je rozhodně nezahazujte – budete je ještě potřebovat u následujícího celku. Já si je úspěšně vyhodil, než jsem zjistil, že je ještě využiji…
To je pro tuto chvíli vše. Ještě něco málo statistiky. Za sebou mám něco málo přes dva měsíce práce na modelu. Zpracováno mám 565 dílků, což je podle autorem udávaného celkového počtu zhruba 20% dílů. Aktuální stav na následující fotce.
Jirka Z.
V okamžiku, kdy padlo rozhodnutí o naší neúčasti na letošním Model Hobby, spadl ze mne i pocit „povinnosti“ lepit modely techniky druhé světové války. Proto jsem se začal rozhodovat, zda pokračovat v rozestavěném Horchu, oprášit nějakého kostlivce nebo se pustit do něčeho nového. Protože mne na podzim opravdu nadchla novinka od RW v podobě vyprošťovacího tanku VT-55A, rozhodl jsem se pro třetí variantu. K historii předlohy nebudu tentokrát nic psát. Na internetu je materiálu poměrně dost, tak případní zájemci mohou zaúkolovat strýčka Googla nebo jiný vyhledávač.
Úvodní text ke stavbě vezmu hopem. Níže najdete fotoreport postupu činnosti. Od začátku jsem se zatím nesetkal s žádným zásadním zásekem ve vystřihovánce. Několik drobností popisuji níže. Původně jsem uvažoval, že prostor posádky nechám otevřený (celek 18 s drobnostmi volně položený na zbytku modelu a tím i snímatelný). Je totiž škoda, že interiér je tvořen zhruba 300 dílky, které ve výsledku nijak zvlášť dobře vidět nebudou. Svůj záměr jsem ale nakonec přehodnotil a celek 18 napevno nalepil na zbytek modelu. Důvodem byl zejména tenký proužek u víka 51h (proužek se mi nepodařilo moc vyrovnat, po retuši se mi lehce kroutil a bez přilepení by tak nevypadal vůbec dobře. Navíc mi v tomto místě moc nesedlo spasování a musel jsem si pomoci „zapasem koloru“. Jinak zatím jedu podle vystřihovánky, jediný upgrade jsem provedl v podobě kovové folie na pístu (celek 23).
Poznámky:
Pro retuš interiéru doporučuji akrylovou barvu Agama B5M (Nebeská modrá typ S). Alespoň tedy barva tohoto označení, kterou mám ve věcech už řadu let, v podstatě bez zjevného rozdílu odpovídá barvě interiéru.
Pokud jsem něco nepomotal, tak u dílu 13i je špatně naznačená plocha pro přilepení čelní desky 13j. Po uzavření interiéru není dané místo příliš vidět, ale stejně doporučuji zabarvit.
U celku 20 jsou šablony pro madla 20z1 a oka 20z2. Po dokončení celku je rozhodně nezahazujte – budete je ještě potřebovat u následujícího celku. Já si je úspěšně vyhodil, než jsem zjistil, že je ještě využiji…
To je pro tuto chvíli vše. Ještě něco málo statistiky. Za sebou mám něco málo přes dva měsíce práce na modelu. Zpracováno mám 565 dílků, což je podle autorem udávaného celkového počtu zhruba 20% dílů. Aktuální stav na následující fotce.
Jirka Z.
Re: VT-55A / Ripper-Works / 1:32
Moc pěkné to máš. Doufám, že tento krásný model tě bude bavit ještě přiměřeně dlouho, aby v šuplíku nedokončený neskončil.
Re: VT-55A / Ripper-Works / 1:32
Moc pěkná práce. Také ho mám v šuplíku, takže budu se zájmem nakukovat. Doufám, že model dotáhne do zdarneho konce. Pásy budou článkové, nebo laser?
Re: VT-55A / Ripper-Works / 1:32
Héézky pěkně! Dobré rozhodnutí! Budu chodit na čumendu, taky se na něj těším, jen nevím, zda do té doby neoslepnu.
- martin1807
- Příspěvky: 427
- Registrován: sob 21.1.2012 23:08
- Bydliště: Medzilaborce- SK
Re: VT-55A / Ripper-Works / 1:32
pekná práca. Len tak ďalej.
Re: VT-55A / Ripper-Works / 1:32
Na díl 13i jsem upozorňoval, vypadá to, že původní kaz byl opraven, ale asi ne ideálně.
Re: VT-55A / Ripper-Works / 1:32
No taky jsem tak nějak zkončil, jenom jsem udělal ještě přední radlici a šel jsem zpátky na Karlštejn.
Re: VT-55A / Ripper-Works / 1:32
Pokud se nebude dít nic zásadního, tak reporty budu přidávat vždy zhruba po týdnu.
Co se týká pásů, tak v plánu mám využít laserovaných doplňků. Jestli z produkce Betexy nebo MPG modelů se ještě uvidí.
Dokončen mám model po celek 30 (chybí zatím ještě nějaké drobnosti, které nejsou přímo součástí vystřihovánky - mřížky na chladiče a potrubí v přední části stroje). Docela adrenalin bylo připevnění radlice tak, aby byla do budoucna pohyblivá. Nakonec se mi osvědčil postup provizorně všechny spoje na styku korby a ramen radlice (celkem 5 míst) propojit špendlíky a postupně vyměňovat za finální čepy. Co se týká šmikajdy, tak všechno sedlo přesně jak mělo.
Do statistik za uplynulý týden přibylo 108 zpracovaných dílků.
Jirka.
Co se týká pásů, tak v plánu mám využít laserovaných doplňků. Jestli z produkce Betexy nebo MPG modelů se ještě uvidí.
Dokončen mám model po celek 30 (chybí zatím ještě nějaké drobnosti, které nejsou přímo součástí vystřihovánky - mřížky na chladiče a potrubí v přední části stroje). Docela adrenalin bylo připevnění radlice tak, aby byla do budoucna pohyblivá. Nakonec se mi osvědčil postup provizorně všechny spoje na styku korby a ramen radlice (celkem 5 míst) propojit špendlíky a postupně vyměňovat za finální čepy. Co se týká šmikajdy, tak všechno sedlo přesně jak mělo.
Do statistik za uplynulý týden přibylo 108 zpracovaných dílků.
Jirka.
Re: VT-55A / Ripper-Works / 1:32
Práce na modelu se trochu zadrhla. Za poslední měsíc mě do všeho bohužel vstoupila nepříliš plánovaná operace, dohánění zameškané práce v zaměstnání a teď i trochu problém získat zpět chuť do lepení. Takže za uplynulé 4 týdny jsem více méně slepil pouze ostruhu, a to v podstatě ještě z 90% před operací. Snad se brzy opět rozjedu.
Re: VT-55A / Ripper-Works / 1:32
Parádní 55-tka
Re: VT-55A / Ripper-Works / 1:32
Tak se mi po dlouhé době podařilo snad na delší dobu vyštrachat tohoto kostlivce - za posledních zhruba 13 měsíců jsem na něj v reálu nesáhl a ani neměl potřebu jej oživovat. Snad mi to zase chvíli vydrží...
Od minula jsem osadil ostruhu, dokončil nějakou droboť na zadní části stroje a blatníky.
Do statistik jsem zapsal 99 nových dílků, celkově jsem na necelých 840.
Od minula jsem osadil ostruhu, dokončil nějakou droboť na zadní části stroje a blatníky.
Do statistik jsem zapsal 99 nových dílků, celkově jsem na necelých 840.