Tatra 813 AD 125 / RipperWorks / 1:32

Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar

Tomáš59
Příspěvky: 44
Registrován: stř 5.2.2020 8:29

Re: Tatra 813 AD 125 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od Tomáš59 »

Opět další postup.

Díly s číslem 24 sestaveny.
Obrázek Obrázek

Díly s číslem 25 také na svém místě. Zatím jsem nepřilepoval ozubený talíř pod nástavbu pro otáčení nástavby kvůli stabilitě na podložce.
(Trochu jsem musel upravovat díly 25e, jelikož jsem nejspíš do bočního rámu vlepil nepřesně zlomenou desku 21k, na které díly 25e sedí, a pak by osa 35z3 neprocházela přesně skrz všechny čtyri otvory, kudy má procházet.)
Obrázek Obrázek (více foto v galerii)

Nyní přejdu na díly s číslem 26 (kabina strojníka). Zasklívání jsem si nacvičil na kabině řidiče, tak snad už strojníkova kabina bude jednodušší ;) :D
Tomáš59
Příspěvky: 44
Registrován: stř 5.2.2020 8:29

Re: Tatra 813 AD 125 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od Tomáš59 »

Pokračuji na budce strojníka.

Zvolil jsem, jako kabinu automobilu, prosklenou variantu. Prosklení jsem řešil tak, že jsem si z tuhé fólie naohýbal ještě jednu jakousi kabinku a tu vlepil oboustrankou do vnitřku budky strojníka. Touto cestou jsem šel z důvodu zpevnění celé samotné budky strojníka. Zde je vyfocený postup:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Nicméně toto řešení mělo své úskalí v tom, že se zmenšil celý vnitřek budky a všechny vnitřní díly interieru jsem musel ořezat, aby se tam vešly.
Zapomněl jsem na to, že tam budu ještě vkládat vnitřní podlahu. Proto pokud budete někdo lepit tuto vystřihovánku, tak doporučuji oříznout ještě spodky vnitřních dílů interieru, aby na ně šla hezky nasadit podlaha 28a a následně pohodlně zalepit a překlopit chlopněmi dílu 26h. (viz.: návodná kresba řezu budkou strojníka)
Obrázek
Potom jsem ještě narazil na vnitřním dílu interieru nad čelním oknem na bílý bod, jako by zde mělo být něco nalepeno (viz.: další obrázek), ale nikde v návodu o ničem není zmínka. Tak pokud někdo budete vědět, co tam patří... ...budu rád za radu.
Obrázek
Tomáš59
Příspěvky: 44
Registrován: stř 5.2.2020 8:29

Re: Tatra 813 AD 125 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od Tomáš59 »

Dopídili jsem se k tomu, že nad čelním oknem má být ovládací páka pracovního světlometu. Ale ne na čelní stěně, jak je ve vystřihovánce vyznačeno, ale na stropu. Nicméně jsem ve vystřihovánce nenašel žádný díl, který by se tam měl nalepit, tak jsem si vyrobil páku svou. Je to stočený 5mm proužek papíru a na konci návin trojúhelníkového proužku jako kulička :) .
Obrázek
Dál jsem vyráběl ovládací páky nástavby. Výroba probíhala také svinutím 5mm proužku kancelářského papíru. Výsledná kulatina má průměr 0,8mm. Na konci také návin trojúhelníkového proužku jako kulička.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Zbývá akorát nabarvit, poskládat a vlepit do budky ;) .
Uživatelský avatar
haageeman
Příspěvky: 726
Registrován: stř 4.2.2015 23:15
Bydliště: Náměšť nad Oslavou

Re: Tatra 813 AD 125 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od haageeman »

Když papírák, tak papírák! Pěkná práce :!:
Tomáš59
Příspěvky: 44
Registrován: stř 5.2.2020 8:29

Re: Tatra 813 AD 125 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od Tomáš59 »

haageeman píše:Když papírák, tak papírák! Pěkná práce :!:
Dík, snažím se maximum dělat z papíru ;) .

Časová vytíženost postupu moc nepřeje...
Zase trochu postupu. Ovl. páky strojníka jsem musel dělat ještě jednou, na první pokus se mi nepovedla jejich délka.
Obrázek Obrázek Obrázek
Tomáš59
Příspěvky: 44
Registrován: stř 5.2.2020 8:29

Re: Tatra 813 AD 125 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od Tomáš59 »

Po budce strojníka jsem přešel na kompletaci jeřábového ramene. Jelikož jsem si přál, aby se oba výložníky vysouvaly souměrně vzájemně na sobě, bylo trochu potřeba oba výložníky poupravit.

Vyrobil jsem si pomocnou kladku, která je připevněna na pomocnou konstrukci, jež prochází vnitřkem nejmenšího výložníku, a ta připevněna k patě středního výložníku.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Na patě středního výložníku je umístěna další kladka ve tvaru válečku.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Přes tyto 2 kladky prochází provázek, který je na jednom konci připevněn na konci venkovní skříně ramene jeřábu a na druhém konci na patě venkovní skříně. Obě kladky, jak velkou, tak váleček, jsem "vyztužil" vteřinovým lepidlem, aby se do nich nezařezával poměrně dost napnutý provázek, který hýbe výložníky.
Obrázek Obrázek
Obrázek
Přikládám krátké video, jak ty výložníky fungují :) :
https://tomas590.rajce.idnes.cz/Tatra_8 ... 1523827318

Dále pak jeřábová hlava. Základ hlavy byl celkem jednoduchý.
Na volno nasazená na výložníku.
Obrázek Obrázek

Cvičné nasazení ramene na nástavbě.
Obrázek

Zde je možné vidět uchycení zmiňovaného provázku na dně venkovní skříně, provlečeného skrze obě kladky:
Obrázek Obrázek
a na spodní straně na konci venkovní skříně:
Obrázek

Dále kompletace různých doplňků na skříň ramene, kompletace kladek do hlavy výložníku.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Pro spojení bočních stěn hlavy výložníku autor od RW nabádá použít tenký drátek natřený na žluto. Jelikož pro retuš používám temperové barvy, nedokážu si představit, že by tato držela na nějakém kovu. Použil jsem tedy dřevěné párátko, které jsem sbrousil z průměru 2 mm na průměr 0,5 mm a to natřel na žluto. To samé i na konci skříně a výložníku. Přiznávám, že práce to byla ne moc zábavná... :roll: , ale výsledek mě příjemně potěšil :shock: ;)
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Další dost schopnou piplačkou je kozlík na hlavě výložníku pro zavěšení krakorce. Tady jsem do vzhledu modelu přispěl asi největším počtem nepřesností... :roll: Teď už vím, že na tyto titěrnosti bych nepoužíval metodu ohýbání papíru, ale rozřezání jednotlivých dílů na prvočinitele :D a následným slepení k sobě ;) 8-) .
Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Momentálně mám před sebou na stole kladnice. Jelikož jsem si nejprve spoustu dílů, označených různými hvězdičkami, bezmyšlenkovitě podlepil, tak jsem záhy zjistil, že díl 38a (bočnice kladek v kladnici) SE PODLEPOVAT NEMÁ :shock: , i když to autor ve vystřihovánce chybně označil symbolem ** :roll: . Následně jsem musel kartón odseparovat skalpelem a zbytky na rubu seškrabat ocelovým pravítkem. Měl jsem z toho docela strach, ale šlo to poměrně snadno ;) .
Obrázek Obrázek
Naposledy upravil(a) Tomáš59 dne pát 18.2.2022 16:37, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Vojta S
Příspěvky: 630
Registrován: sob 21.1.2012 22:43
Bydliště: Jablonné nad Orlicí

Re: Tatra 813 AD 125 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od Vojta S »

Super práce,to vysouvání výložníku to je bomba.
Nafe_CZ
Příspěvky: 817
Registrován: čtv 27.2.2014 15:18

Re: Tatra 813 AD 125 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od Nafe_CZ »

To je parádní! To musím s dovolením okopírovat :-)
Tomáš59
Příspěvky: 44
Registrován: stř 5.2.2020 8:29

Re: Tatra 813 AD 125 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od Tomáš59 »

Jasná věc, kopírování dovoleno ;) .
Přemýšlel jsem nad 3 výložníky a asi by taky šly vyrobit vzájemně vysouvací, ale mám trochu obavu o dostatek prostoru na umístění kladek. Musel by to člověk vyzkoušet 8-) .
Uživatelský avatar
rybak
Příspěvky: 1055
Registrován: pát 20.1.2012 21:57

Re: Tatra 813 AD 125 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od rybak »

Tak tohle je vážně super nápad. Perfektní práce.
Tomáš59
Příspěvky: 44
Registrován: stř 5.2.2020 8:29

Re: Tatra 813 AD 125 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od Tomáš59 »

Nafe_CZ píše:To je parádní! To musím s dovolením okopírovat :-)
Dráťáci mají v plánu stavět jeřáb :D ?
Uživatelský avatar
VašekS
Příspěvky: 989
Registrován: úte 9.10.2012 19:22
Bydliště: Písek

Re: Tatra 813 AD 125 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od VašekS »

Skvělá práce a to rameno, to je pecka.
Sice jsem zatim nepobral, jak to funguje :oops: , ale to se poddá, až mi zase zapne rozum ;) .
Uživatelský avatar
Brzdič
Příspěvky: 2386
Registrován: pon 12.12.2011 14:11
Bydliště: Brno

Re: Tatra 813 AD 125 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od Brzdič »

Pěkně si s tím hraješ. ;)
Tomáš59
Příspěvky: 44
Registrován: stř 5.2.2020 8:29

Re: Tatra 813 AD 125 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od Tomáš59 »

Děkuji za pochvalu...

Přišel na řadu krakorec, ze kterého jsem měl osypky od samého začátku, co jsem do ADčka střihl :D . Ale na štěstí už to je hodně dávno :roll: , tak jsem měl poměrně dost času popřemýšlet, jak to vyrobím 8-) . Zvolil jsem variantu nabalení na špejli. Samozřejmě špejle má nějaký průměr (3 mm), který se mi vůbec nehodil na obalení, potřeboval jsem 2,5 mm. Musel jsem tedy sbrušovat. Ale v tom už jsem nasbíral zkušenosti se sbrušováním párátek, tak to nebylo nic složitého ;) .
Obrázek
Dva 2,5 mm kartony nalepené na šmirgl a postupně obrousit do kulata. Pak vzniknou 2 ideální použitelné špejle :) .
Obrázek Obrázek

Na řadu přišlo obalování. Měl jsem obavu, aby se mi papír namočením lepidlem neroztáhl a neprohl (no prostě nezkroutil).
Se samotným vytvarováním papíru a následným obalením na jednu 17 cm dlouhou špejli jsem si hrál 45 minut, ale na to, že jsem takovou věc dělal poprvé, si myslím, že se to povedlo 8-) .
Obrázek Obrázek

Pak už jen slepit 2 tyčky k sobě a nalepit koncové díly.
Obrázek Obrázek

Pístnice jsem vyráběl dle návodu ve šmikajdě, s tím rozdílem, že jsem (opět sbroušené párátko) obalil zrcadlovou (chromovou) lepící páskou.
Obrázek

A výsledek:
Obrázek Obrázek Obrázek

Teď už zbývají jen kladnice a všelijaká ta drobotina, jako jsou reflektory, stěrače, různá madla a podobně... A pak kompletace :) .
Uživatelský avatar
pan Tau
Příspěvky: 619
Registrován: pát 20.1.2012 21:54
Bydliště: Chvaleč, občas na samotě u lesa

Re: Tatra 813 AD 125 / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od pan Tau »

Místo špejle bych použil plastové profily příslušného průměru a máš to bez pracného broušení.
Odpovědět

Zpět na „Stavební stroje“