ŠKODA LIAZ ŠT180N / Agromodels + úpravy / 1:32/ HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
ŠKODA LIAZ ŠT180N / Agromodels + úpravy / 1:32/ HOTOVO
ŠKODA LIAZ ŠT180 N
Myslím si, že tento stroj není potřeba moc představovat. Již několik modelářů prezentovalo své stavby, ale i tak.
Trocha té historie.
ŠT 180 byl těžký kolový traktor (tahač), vyvinutý a vyráběný v Československu v letech 1968 až 1992. Kód názvu znamená Škoda – traktor (popřípadě tahač) a číslice udává přibližný výkon motoru v koních, v tomto případě tedy 180 k (132 kW). Byly odvozeny i silnější typy LT 190 (rozeznatelný např. podle delšího předního převisu s původním lichoběžníkovým designem kapoty) a roku 1981 byl představen LT 230, který se od předchozích modelů na první pohled liší hranatou přední motorovou kapotou a výrazným předním převisem. Nedostaly se však do sériové výroby a byly vyrobeny jen v řádu jednotek až desítek kusů.
Bylo nutno modernizovat alespoň základní tahač ŠT 180. Pokusy o zavedení hydrostatického řízení (či aspoň hydraulického řízení podle licence Sauer), nových kolových redukcí a ložisek vyzněly naprázdno. Namísto toho byl vyvinut podtyp ŠT 180 N se dvěma pracovišti řidiče pro práci v obou směrech a se zdokonalenou hydraulikou: zdvojená nádrž, chlazení zpětné větve hydraulického vedení a hydrostatické řízení pomocí ventilů ORSTA osazených nejprve pod volantem, později (protože při poruchách ojediněle došlo k jejich roztržení) umístěných pod kabinou. Zdrojem tlaku pro hydrauliku (o výši 16 až 20 MPa) je čerpadlo U32/32, poháněné řemenem od motoru. Přesněji řečeno jde o tandem čerpadel, jedna sekce slouží pro řízení a druhá pro pracovní hydrauliku. Ani tato významná, byť nevýrazná modernizace nezachránila v roce 1984 tahač od nelichotivého výsledku povinného hodnocení státní zkušebnou ve III. stupni jakosti, tj. téměř odsouzení k zastavení výroby.
Stohovací a nakládací zařízení ND5-021 Humpolecké strojírny. Objem lopaty 2,5m3 , nosnost v lopatě 2600kg, maximální nakládací výška 3870mm.
Předloha modelu.
ŠT180N ZOD Zálší - Svatý Jiří. Škodovka byla používána pro manipulaci s hnojem, slámou, siláží, senáží, odklízení sněhu a další činnosti. V současné době slouží k dusání siláže na jamách v agregaci s pěchem z kol z vagonů.
Model
Základ vychází z vystřihovánky Jiřího Boušky Agromodels. Stavebnice je velice hezky zpracována a dost podrobně. Modelář, který by si chtěl tento model slepit, má na výběr z možností tahač nebo nakladač s lopatou, stohařem. Jelikož se snažím co nejvíce přiblížit předloze, tak na modelu dělám drobné úpravy. Konečné provedení bude se zvednutou lopatou ve které bude nabrán hnůj a najetá nad rozmetadlo RMA8 ( již prezentováno )
Stavebnice Agromodels
Samotný model - postup
Myslím si, že tento stroj není potřeba moc představovat. Již několik modelářů prezentovalo své stavby, ale i tak.
Trocha té historie.
ŠT 180 byl těžký kolový traktor (tahač), vyvinutý a vyráběný v Československu v letech 1968 až 1992. Kód názvu znamená Škoda – traktor (popřípadě tahač) a číslice udává přibližný výkon motoru v koních, v tomto případě tedy 180 k (132 kW). Byly odvozeny i silnější typy LT 190 (rozeznatelný např. podle delšího předního převisu s původním lichoběžníkovým designem kapoty) a roku 1981 byl představen LT 230, který se od předchozích modelů na první pohled liší hranatou přední motorovou kapotou a výrazným předním převisem. Nedostaly se však do sériové výroby a byly vyrobeny jen v řádu jednotek až desítek kusů.
Bylo nutno modernizovat alespoň základní tahač ŠT 180. Pokusy o zavedení hydrostatického řízení (či aspoň hydraulického řízení podle licence Sauer), nových kolových redukcí a ložisek vyzněly naprázdno. Namísto toho byl vyvinut podtyp ŠT 180 N se dvěma pracovišti řidiče pro práci v obou směrech a se zdokonalenou hydraulikou: zdvojená nádrž, chlazení zpětné větve hydraulického vedení a hydrostatické řízení pomocí ventilů ORSTA osazených nejprve pod volantem, později (protože při poruchách ojediněle došlo k jejich roztržení) umístěných pod kabinou. Zdrojem tlaku pro hydrauliku (o výši 16 až 20 MPa) je čerpadlo U32/32, poháněné řemenem od motoru. Přesněji řečeno jde o tandem čerpadel, jedna sekce slouží pro řízení a druhá pro pracovní hydrauliku. Ani tato významná, byť nevýrazná modernizace nezachránila v roce 1984 tahač od nelichotivého výsledku povinného hodnocení státní zkušebnou ve III. stupni jakosti, tj. téměř odsouzení k zastavení výroby.
Stohovací a nakládací zařízení ND5-021 Humpolecké strojírny. Objem lopaty 2,5m3 , nosnost v lopatě 2600kg, maximální nakládací výška 3870mm.
Předloha modelu.
ŠT180N ZOD Zálší - Svatý Jiří. Škodovka byla používána pro manipulaci s hnojem, slámou, siláží, senáží, odklízení sněhu a další činnosti. V současné době slouží k dusání siláže na jamách v agregaci s pěchem z kol z vagonů.
Model
Základ vychází z vystřihovánky Jiřího Boušky Agromodels. Stavebnice je velice hezky zpracována a dost podrobně. Modelář, který by si chtěl tento model slepit, má na výběr z možností tahač nebo nakladač s lopatou, stohařem. Jelikož se snažím co nejvíce přiblížit předloze, tak na modelu dělám drobné úpravy. Konečné provedení bude se zvednutou lopatou ve které bude nabrán hnůj a najetá nad rozmetadlo RMA8 ( již prezentováno )
Stavebnice Agromodels
Samotný model - postup
Naposledy upravil(a) Boďa81 dne pon 3.5.2021 13:56, celkem upraveno 2 x.
Re: ŠKODA LIAZ ŠT180N / Agromodels + úpravy / 1:32
Já jsem s ní jezdil , sakra to bude povedená , uplně cejtím tu vůni
Re: ŠKODA LIAZ ŠT180N / Agromodels + úpravy / 1:32
Přesně tak na jámě při kukuřicích a senážích, krásná vůně a pak následně nakládka hnoje taky vůněNafe_CZ píše:Já jsem s ní jezdil , sakra to bude povedená , uplně cejtím tu vůni
Re: ŠKODA LIAZ ŠT180N / Agromodels + úpravy / 1:32
Jo Jo .. doufám že ji uděláš přesně v téhle barevné kombinaci ... stejná jak ta moje chuděra
Re: ŠKODA LIAZ ŠT180N / Agromodels + úpravy / 1:32
Barevná kombinace bude jak vidíš na 2-6 fotce v úvoduNafe_CZ píše:Jo Jo .. doufám že ji uděláš přesně v téhle barevné kombinaci ... stejná jak ta moje chuděra
Re: ŠKODA LIAZ ŠT180N / Agromodels + úpravy / 1:32
Pokračování práce na modelu. Rozebrání, nalepení na párátka a nástřik plničem, XF-9, lak na vlasy, vrchní odstíny a následné odření, oreznutí a podobně. Stále je na modelu spousta práce, hlavně na kabině a jejím interiéru. Dále zablácení, zahnojení, zaprášení - prostě provozní "čistota" stroje při práci
Re: ŠKODA LIAZ ŠT180N / Agromodels + úpravy / 1:32
Vymazlená . Moc pěkné
Re: ŠKODA LIAZ ŠT180N / Agromodels + úpravy / 1:32
Pomalu se s modelem posouvám k cíli. Doplněna skla na světlech, nářadí do bedýnky, nějaký ten nepořádek za předním sklem, časopisy a noviny, zablácení kol, hnůj atd. ještě je na tom ale hodně práce.
Pro představu přibližné spasování se soupravou zatoru s rozmetadlem, asi nějak takto bude vypadat budoucí diorámko. Kdyz jsem slepil model cisterny na kejdu, tak me par kamaradu psalo, ze uz ta je hodne verohodna a jeden se ptal, co bude dal. Tak jsem rekl, ze dalsi musi smrdet uz z fotky. Jak se to povedlo, posudte sami
Pro představu přibližné spasování se soupravou zatoru s rozmetadlem, asi nějak takto bude vypadat budoucí diorámko. Kdyz jsem slepil model cisterny na kejdu, tak me par kamaradu psalo, ze uz ta je hodne verohodna a jeden se ptal, co bude dal. Tak jsem rekl, ze dalsi musi smrdet uz z fotky. Jak se to povedlo, posudte sami
Re: ŠKODA LIAZ ŠT180N / Agromodels + úpravy / 1:32
No to je neskutečný, wow! Vrátil jsme se v čase o 35 let nazpátek
Jen malý poznatek k traktoru - všechny pneumatiky u obou strojů + vleku jsou od bláta, ale traktor má (pouze) na zadních běhounech (pravý zadní) černý "šípy" a zbytek pláště je od hlíny - já myslím, že takhle to vypadá když vyjede z pole na asfaltku a z těch "šípů" se hlína ojede. Myšleno styčná plocha pneumatiky/silnice. Buď by takhle měly být ojetý všechny pneušky na soupravě (traktor, vlek), nebo všechny pneušky stejně "zahliněný" Pokud nakládají hnůj na poli, tak by to bylo špinavý všechno stejně. Nicméně i přesto teda smekám až na zem, fakt parádání práce. Jako živý. Myslím, že to už i začíná malinko smrdět
Jen malý poznatek k traktoru - všechny pneumatiky u obou strojů + vleku jsou od bláta, ale traktor má (pouze) na zadních běhounech (pravý zadní) černý "šípy" a zbytek pláště je od hlíny - já myslím, že takhle to vypadá když vyjede z pole na asfaltku a z těch "šípů" se hlína ojede. Myšleno styčná plocha pneumatiky/silnice. Buď by takhle měly být ojetý všechny pneušky na soupravě (traktor, vlek), nebo všechny pneušky stejně "zahliněný" Pokud nakládají hnůj na poli, tak by to bylo špinavý všechno stejně. Nicméně i přesto teda smekám až na zem, fakt parádání práce. Jako živý. Myslím, že to už i začíná malinko smrdět
Re: ŠKODA LIAZ ŠT180N / Agromodels + úpravy / 1:32
Jo díky za postřeh, ještě je doladím až podle podložky, plánuju, že v místě kolejí traktoru bude vyježděné strniště a u škodovky jen lehčí vlhko. Ale celek bude dolazen až s podložkou. Ještě je na škodovce pár detailů na doděláníjenčik píše:No to je neskutečný, wow! Vrátil jsme se v čase o 35 let nazpátek
Jen malý poznatek k traktoru - všechny pneumatiky u obou strojů + vleku jsou od bláta, ale traktor má (pouze) na zadních běhounech (pravý zadní) černý "šípy" a zbytek pláště je od hlíny - já myslím, že takhle to vypadá když vyjede z pole na asfaltku a z těch "šípů" se hlína ojede. Myšleno styčná plocha pneumatiky/silnice. Buď by takhle měly být ojetý všechny pneušky na soupravě (traktor, vlek), nebo všechny pneušky stejně "zahliněný" Pokud nakládají hnůj na poli, tak by to bylo špinavý všechno stejně. Nicméně i přesto teda smekám až na zem, fakt parádání práce. Jako živý. Myslím, že to už i začíná malinko smrdět