VT-55A / Ripper Works / 1:32 - HOTOVO
Moderátor: jenda.e
Re: VT-55A / Ripper Works / 1:32
Ahoj, tak jsem utvořil prvních pár dílků ze šmikajdy. Zatímco na jednom stole se pižlám s vánočními motivy tak na druhém stole jsem říznul do nějakých červených zařízení. Konkrétně do ostruhy a do radlice. Pasuje to do sebe, takže stavba probíhá bez problémů a to je dobře Takže tady obrázky ostruhy (na té druhé je prý spodní polovina Santy Klause - kalhoty s botama, jak prohlásila moje žena )
a zde radlice, není to zatím moc k ukazování, ale něco přece. Ve spodní části jsem zesílil břit a doplnil na něm nýty
takže prozatím naviděnou.
a zde radlice, není to zatím moc k ukazování, ale něco přece. Ve spodní části jsem zesílil břit a doplnil na něm nýty
takže prozatím naviděnou.
Re: VT-55A / Ripper Works / 1:32
Hlásí se zelený stůl s miniaturním postupem. Dolepil jsem vnitřní disky kol do obručí. Retuš na hranách obručí ještě budu muset doopravit, trochu se mi to stírá, jak to pořád musím brát do rukou... Ale to fakt až budou kola komplet hotová.
No a teď mě čekaji náboje kol a toto...
...na to se teda moc netěším
Ještě jsem chtěl pár slov k samotný šmikajdě. Když jsem sešit poprvé otevřel, tak jsem se trochu zděsil jak moc nahusto tam jsou naskládaný díly. Říkal jsem si jaká to bude pakárna hledat jednotlivé dílky. Ale teď, jak jsem dělal ostruhu a pracuji na radlici, jsem zjistil, že všechny barevné dílky od jednotlivých celků, jsou vlastně naskládány pěkně pokupě a žádný bloudění sešitem se tak nekoná. Nakonec je to vlastně docela fajn
No a teď mě čekaji náboje kol a toto...
...na to se teda moc netěším
Ještě jsem chtěl pár slov k samotný šmikajdě. Když jsem sešit poprvé otevřel, tak jsem se trochu zděsil jak moc nahusto tam jsou naskládaný díly. Říkal jsem si jaká to bude pakárna hledat jednotlivé dílky. Ale teď, jak jsem dělal ostruhu a pracuji na radlici, jsem zjistil, že všechny barevné dílky od jednotlivých celků, jsou vlastně naskládány pěkně pokupě a žádný bloudění sešitem se tak nekoná. Nakonec je to vlastně docela fajn
Re: VT-55A / Ripper Works / 1:32
Tak jsem se do toho pustil a chtěl bych se zeptat (třeba jestli sem nahlíží autor) jak široké má ve výsledku být to jedno pojezdové soukolí. Případně jak široká tam má být mezera pro vodící zub. V tomto by dost pomohl řez kolem v návodovce, ale bohužel tam není.
Re: VT-55A / Ripper Works / 1:32
Tak po delší době jsem zpět s nějakým obrázkem. Né že by mě ta kola trvala takhle dlouho, ale jak toho bylo hodně a mě se do toho nechtělo, tak to šlo na svět děsně pomalu... Na druhou stranu to množství kol má jednu výhodu - je z čeho vybírat ty "povedenější " na pohledovou venkovní stranu
Šířku dvoukolí jsem si určil podle šířky pásů a za pomocí jednoduchého přípravku jsem do disků dolepil náboje. Pak jsem na každé jedno kolo doplnil 5 ks "prolisů" - to byl asi ten největší zdržovací faktor. A pak už jsem jen vnitřními díly nábojů jednotlivé kola spojil do dvojic.
Šířku dvoukolí jsem si určil podle šířky pásů a za pomocí jednoduchého přípravku jsem do disků dolepil náboje. Pak jsem na každé jedno kolo doplnil 5 ks "prolisů" - to byl asi ten největší zdržovací faktor. A pak už jsem jen vnitřními díly nábojů jednotlivé kola spojil do dvojic.
Re: VT-55A / Ripper Works / 1:32
Kolečka jsou hezký a já bych tam dal ty nýtky, u takových prcků už to stejně není poznat.
Re: VT-55A / Ripper Works / 1:32
Mezera mezi dvojicí "běhounů" je 2,00 mm, alespoň takto je to konstruované ve 3D. Ale asi už tato info bude svědčit spíše dalším modelářům, ty už máš kola hotová.jenčik píše:Tak jsem se do toho pustil a chtěl bych se zeptat (třeba jestli sem nahlíží autor) jak široké má ve výsledku být to jedno pojezdové soukolí. Případně jak široká tam má být mezera pro vodící zub. V tomto by dost pomohl řez kolem v návodovce, ale bohužel tam není.
Jinak k otázce "jak jsou uspořádané díly" - ano, v základu finalizuji jednu stránku za druhou, tedy většinou jsou díly společně. To neplatí v situaci, kdy "někde zbyde místo" - to jsou vyšší skupiny na nějaké dříve vytvořené stránce, či kdy dodatečně při betastavbě přijdeme na nějaký problém - v těchto situacicí se díly mohou objevit zcela kdekoliv. Ale takových je jen pár.
Re: VT-55A / Ripper Works / 1:32
jbb: dík za reakci, ta mezera mi myslím taky tak nějak vyšla ono to vlastně jinak ani být nemůže, aby to zohledňovalo šířku pásu.
A k tomu uspořádání dílů - jen jsem chtěl říct, že jsem se při prvním pohledu zděsil jak moc tp je nahusto. Ale po podrobnějším prozkoumání už jsem viděl, že to má řád a logiku, a je v tom i přehled.
A k tomu uspořádání dílů - jen jsem chtěl říct, že jsem se při prvním pohledu zděsil jak moc tp je nahusto. Ale po podrobnějším prozkoumání už jsem viděl, že to má řád a logiku, a je v tom i přehled.
Re: VT-55A / Ripper Works / 1:32
Jak píše kolega haageeman ..... při té velikosti to nepůjde skoro poznat jestli je to nýt a nebo šroub. 0,5 nebo maximálně 0,8 by tam snad stačil.
Re: VT-55A / Ripper Works / 1:32
Tak jsem doťukal tu radlici. Hejblátek to má dost, proto jsem se rozhodnul to zkompletovat a potom to celý lípnout na tank, až bude. Doufám, že to půjde... Co čert nechtěl, nainstaloval jsem tam píst švem dopředu. Bohužel. Řezat to nebudu, to bych nadělal víc škody než prospěchu, asi to budu muset nějak ošidit zapasem koloru.
Re: VT-55A / Ripper Works / 1:32
Mě pomohlo vypichování. Potrvá to chvíli déle, ale rozhodně by to mohlo usnadnit vyřezávání ozubení.
Re: VT-55A / Ripper Works / 1:32
A jak jsi postupoval? Vypíchat ozubení, napustit vteřiňákem pro zpevnění a pak vypíchat ten vnitřní kruh?
Re: VT-55A / Ripper Works / 1:32
Já dost často kolečko vyříznu na hrubo včetně zubů a pak vyříznu vnitřky zubů a na konec zuby kousek po kousku ořežu. Pro větší čistotu je lehce přejedu šmirglem. Napouštět to vteřiňákem je zbytečné, pokud to nepřebarvuješ a důkladně nevybrušuješ celé.