Minibox PRAGA V3S CAS 16 / WDS Minibox / 1:100
Napsal: pát 28.5.2021 19:03
Milan Weiner po delší době připravil další klasický Minibox 1:100. Tentokrát se jedná o celkem "bonbonek", a to o hasičskou Pragu V3S CAS 16. Konkrétně jde o vůz sboru dobrovolných hasičů z Brandýsa nad Labem, pro které vystřihovánka vznikla. Shodou okolností mě Milan Weiner oslovil, jestli bych se ujal zkušebního sestavení vystřihovánky. Inu, ujal jsem se... Jen dodám, že jsem stavěl pracovní verzi, která pak byla před vydáním graficky doplněna o konkrétní poznávací znaky brandýské V3Sky – bílé pole s číslem na dveřích a bílý pruh na nárazníku.
Začal jsem přípravou jednotlivých dílů, které jsem postupně sestavil do prostorových součástí.
Pro Pragovku typická kabina je zkusmo nasucho usazena na podvozku s již přilepenými předními koly a blatníky. Chybí již jen doladit "čumák".
U kabiny je nutností pečlivě vytvarovat všechna zaoblení. Je to základní předpoklad nejen pro její úspěšné slepení, ale hlavně pro konečný vizuální vjem kabiny.
Pokud upozorňuji na tvarování u kabiny, tak u nástavby to platí dvojnásob. Důležité je správně natvarovat zaoblení jak u samotné cisterny, tak i u střechy zadní budky. A především je nutné se věnovat základně nástavby, a to na její zádi – místo v modrých elipsách. Tento oblý přechod je nutné natvarovat ve velmi "ostrém" obloučku o malém průměru, aby vše sedlo, tak jak má.
A tady máme V3Sku již v plné kráse. Na nástavbě nejsou žebříky, které jsou pojednány jako volitelné díly, tak ty jsem použil až u kolečkové verze modelu, kterou si přiblížíme příště...
Začal jsem přípravou jednotlivých dílů, které jsem postupně sestavil do prostorových součástí.
Pro Pragovku typická kabina je zkusmo nasucho usazena na podvozku s již přilepenými předními koly a blatníky. Chybí již jen doladit "čumák".
U kabiny je nutností pečlivě vytvarovat všechna zaoblení. Je to základní předpoklad nejen pro její úspěšné slepení, ale hlavně pro konečný vizuální vjem kabiny.
Pokud upozorňuji na tvarování u kabiny, tak u nástavby to platí dvojnásob. Důležité je správně natvarovat zaoblení jak u samotné cisterny, tak i u střechy zadní budky. A především je nutné se věnovat základně nástavby, a to na její zádi – místo v modrých elipsách. Tento oblý přechod je nutné natvarovat ve velmi "ostrém" obloučku o malém průměru, aby vše sedlo, tak jak má.
A tady máme V3Sku již v plné kráse. Na nástavbě nejsou žebříky, které jsou pojednány jako volitelné díly, tak ty jsem použil až u kolečkové verze modelu, kterou si přiblížíme příště...