Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32
s pístnicemi jsem se docela pral. Myslím, že buď má obal o nějaký ten milimetřík méně nebo naopak pístnice průměr o trochu větší. V návodu se píše, že i s koncovým páskem by měl být průměr pístnice okolo 4,5 mm a když jsem to měril, tak to bylo zhruba tolik. Jenže obal se mi nepodařilo napasovat zcela přesně, myslím, že je prostě trochu kratší. Může to být samozřejmě i rukama.
Díky tomu jsem se ani nepustil do žádných větších akcí a tuningů s hliníkovou páskou. Stejně tak jsem použil originální konstrukci z vystřihovánky a nic nezesiloval. Snad se to při prvním zdvihnutí jeřábu nevymstí. Písty naštěstí běhají v pohodě.
Chvíli jsem si pohrával i s myšlenkou, zakoupit druhý kus vystřihovánky a písty udělat znovu včetně lesklé pístnice (zejména po návštěvě Ričmondova vlákna), ale výroba mi zabrala tolik času, že to asi nedám...
zde výsledek:
Díky tomu jsem se ani nepustil do žádných větších akcí a tuningů s hliníkovou páskou. Stejně tak jsem použil originální konstrukci z vystřihovánky a nic nezesiloval. Snad se to při prvním zdvihnutí jeřábu nevymstí. Písty naštěstí běhají v pohodě.
Chvíli jsem si pohrával i s myšlenkou, zakoupit druhý kus vystřihovánky a písty udělat znovu včetně lesklé pístnice (zejména po návštěvě Ričmondova vlákna), ale výroba mi zabrala tolik času, že to asi nedám...
zde výsledek:
Naposledy upravil(a) geraltos dne čtv 11.6.2015 21:22, celkem upraveno 1 x.
Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32
Je to paráda. Tomu není co vytknout.
Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32
díky za kompliment, sebekriticky ale musím přiznat, že nějaké chybičky tam jsou a určitě je co zlepšovat.
Pokračoval jsem pracovištěm jeřábníka. Při jeho zasklívání bohužel padala i sprostá slova. To poslední bylo dokonce HODNĚ sprosté, ale naštěstí se mi omatlané okno od chemoprénu podařilo vyčistit lihem a uchošťourem.
Ani to mě ale neodradilo od mého rozhodnutí, stát se v příštím životě jeřábnicí (nebo jeřábníkem, ať neupadnu v podezření, že jsem transvestita ) prostě pedálek, páky, ovládací panel - to musí být super zaměstnání...
Pokračoval jsem pracovištěm jeřábníka. Při jeho zasklívání bohužel padala i sprostá slova. To poslední bylo dokonce HODNĚ sprosté, ale naštěstí se mi omatlané okno od chemoprénu podařilo vyčistit lihem a uchošťourem.
Ani to mě ale neodradilo od mého rozhodnutí, stát se v příštím životě jeřábnicí (nebo jeřábníkem, ať neupadnu v podezření, že jsem transvestita ) prostě pedálek, páky, ovládací panel - to musí být super zaměstnání...
Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32
Je tu další postup a s ním poměrně zásadní úkol: usadit jeřábovou otoč.
protože jsem v jiných vláknech zaregistroval problém při dodržení přesného středu (otoč neběhala dokola v plném rozsahu, zasekla se protizávažím o podpěru ramene), tak se ptám zkušených lepičů: jaký doporučujete postup? Mě napadlo jen měřit a měřit a pak zkusit střed kruhu na straně kabiny posunout např. o 1 mm dopředu, stejně tak protikusnou hvězdici, která otáčí celou plošinou. Největší obavu mám, že když se netrefím, tak se mi právě tato hvězdice v určité poloze zasekne o protikus.
Snad mi rozumíte, jak to myslím. Nechci nic uspěchat a Herkules raději otevřu teprve až si budu jistý správným postupem.
tady nějaké fotky:
protože jsem v jiných vláknech zaregistroval problém při dodržení přesného středu (otoč neběhala dokola v plném rozsahu, zasekla se protizávažím o podpěru ramene), tak se ptám zkušených lepičů: jaký doporučujete postup? Mě napadlo jen měřit a měřit a pak zkusit střed kruhu na straně kabiny posunout např. o 1 mm dopředu, stejně tak protikusnou hvězdici, která otáčí celou plošinou. Největší obavu mám, že když se netrefím, tak se mi právě tato hvězdice v určité poloze zasekne o protikus.
Snad mi rozumíte, jak to myslím. Nechci nic uspěchat a Herkules raději otevřu teprve až si budu jistý správným postupem.
tady nějaké fotky:
Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32
To je ale pěkný kousek, úplně se mi zbýhají sliny jen zaříznout
Vše nej a přeji úspěšné dokončení tohoto a mnoha dalších podobných kousků
Jakub.
Vše nej a přeji úspěšné dokončení tohoto a mnoha dalších podobných kousků
Jakub.
Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32
Jó, není nad to, když ženuška fandí tvýmu koníčku.
Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32
ahoj všem,
uběhlo zase pár měsíců a je tu drobný (ale zcela zásadní) postup. Otoč jsem osadil následujícím způsobem:
- v kruhu, který je vyznačen ve spodní části kabiny, jsem si vyznačil střed
- v opačném kruhu (protikusu), jsem si udělal již před slepením středovou dírku
- vzhledem k problémům u jiných modelů, které vznikly dodržením přesného středu, jsem se rozhodl posunout střed o 1 mm směrem dopředu (otoč je tedy o 1 mm posunuta dozadu). na střed jsem nalepil špičku špejle, která přesně zapadá do protikusné díry.
- po zaschnutí špičky špejle jsem na základě tohoto provizorního nového středu zkoušel otáčet celou plošinou tak, aby otáčení fungovalo v celém rozsahu 360°. (1 mm je opravdu minimum, vůbec by nebylo na škodu posunout i o 1,5 mm)
- malé ozubené kolo, které otáčí celou otočí, je potřeba taktéž správně odměřit, aby nikde nezadrhlo o velké ozubené kolo otoče
- dále jsem lepil celou otoč na ložisko pomocí vytvořeného středu a větších kapek lepidla po celé ploše ložiska
Výsledek je dobrý, závaží se sice mírně otírá o podpěru ramena, ale je to jen lehce. Důležité je, že otáčení je plynulé, ale není zase příliš volné.
Dále jsem zpracoval naviják, použil jsem jakousi starou režnou niť, co měla doma manželka v papírové krabičce, je na ní napsáno MC 1,85 Kčs, takže věřím, že staré časy budou zárukou kvality Na navijáku je jí namotáno více než 5m.
uběhlo zase pár měsíců a je tu drobný (ale zcela zásadní) postup. Otoč jsem osadil následujícím způsobem:
- v kruhu, který je vyznačen ve spodní části kabiny, jsem si vyznačil střed
- v opačném kruhu (protikusu), jsem si udělal již před slepením středovou dírku
- vzhledem k problémům u jiných modelů, které vznikly dodržením přesného středu, jsem se rozhodl posunout střed o 1 mm směrem dopředu (otoč je tedy o 1 mm posunuta dozadu). na střed jsem nalepil špičku špejle, která přesně zapadá do protikusné díry.
- po zaschnutí špičky špejle jsem na základě tohoto provizorního nového středu zkoušel otáčet celou plošinou tak, aby otáčení fungovalo v celém rozsahu 360°. (1 mm je opravdu minimum, vůbec by nebylo na škodu posunout i o 1,5 mm)
- malé ozubené kolo, které otáčí celou otočí, je potřeba taktéž správně odměřit, aby nikde nezadrhlo o velké ozubené kolo otoče
- dále jsem lepil celou otoč na ložisko pomocí vytvořeného středu a větších kapek lepidla po celé ploše ložiska
Výsledek je dobrý, závaží se sice mírně otírá o podpěru ramena, ale je to jen lehce. Důležité je, že otáčení je plynulé, ale není zase příliš volné.
Dále jsem zpracoval naviják, použil jsem jakousi starou režnou niť, co měla doma manželka v papírové krabičce, je na ní napsáno MC 1,85 Kčs, takže věřím, že staré časy budou zárukou kvality Na navijáku je jí namotáno více než 5m.
Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32
zdravím přátelé,
s dalším postupem se objevil problém. teda spíš PROBLÉM....
jak vidno z fotek, písty jsou asi příliš dlouhé. nejsem si vědom žádné chyby, přesto rameno nedosedá o docela velký kus na podpěru.
manželka mi poradila, zmuchlat to a začít znovu, po krátké úvaze jsem toto řešení zamítl
uvítám tipy na opravu, pokud je to vůbec možné, kdo mi poradí nejlíp, tomu koupím pivo...
s dalším postupem se objevil problém. teda spíš PROBLÉM....
jak vidno z fotek, písty jsou asi příliš dlouhé. nejsem si vědom žádné chyby, přesto rameno nedosedá o docela velký kus na podpěru.
manželka mi poradila, zmuchlat to a začít znovu, po krátké úvaze jsem toto řešení zamítl
uvítám tipy na opravu, pokud je to vůbec možné, kdo mi poradí nejlíp, tomu koupím pivo...
Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32
Ajaj, to vypadá zapeklitě. Nemám sice svůj výtisk po ruce k podrobnému prozkoumání, takže si nejsem jist proveditelností, ale první mě napadlo odpreparovat úchyty pístů ze spodu ramene, posunout mírně dopředu a vzniklé škody nějak opravit (retuš, náhradní plocha). Každopádně držím palce