Škoda 15Tr PMDP Plzeň / AmatER / 1:87

Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar

Zrzek
Moderátor
Příspěvky: 614
Registrován: pon 12.12.2011 20:19

Re: Škoda 15Tr PMDP Plzeň / AmatER / 1:87

Příspěvek od Zrzek »

Přední část karoserie je "opanceřována". Toť pro dneska vše. Jdu padnout do postele.

Obrázek
Zrzek
Moderátor
Příspěvky: 614
Registrován: pon 12.12.2011 20:19

Re: Škoda 15Tr PMDP Plzeň / AmatER / 1:87

Příspěvek od Zrzek »

Dneska jsem to během dne flákal, tak popojedu navečer. Přední část karoserie je také "začelená". A podle návodu následuje výroba a montáž nosičů náprav.

Obrázek
Uživatelský avatar
AmatER
Příspěvky: 623
Registrován: sob 21.1.2012 16:02
Bydliště: Marienbad
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15Tr PMDP Plzeň / AmatER / 1:87

Příspěvek od AmatER »

Dnešní souhrn začnu přední nápravou. Je to taková ta zbytečná práce, která vlastně nebude vůbec vidět ;)
Obrázek Obrázek Obrázek

Opatřit to žebrama a stejným způsobem dodělat obě hnací nápravy (patnáctka je "dvoumotorák", hnací jsou jak střední, tak zadní náprava, což tomuto typu poskytuje naprosto bezkonkurenční jízdní vlastnosti např. na sněhu), to je brnkačka, pak to stačí jen vyztužit a je to.
Obrázek Obrázek

Dál se pustím do klacků, vlastně bidel, tedy tyčových sběračů, což jsou dva páry nejmenších dílků v modelu (vlastně tři, ale zarážky přijdou ke slovu až při montáži).
Obrázek Obrázek Obrázek

Na řadě jsou střešní lávky, skříň brzdových odporníků, základna sběračů a větrací poklopy.
Obrázek

A konečně něco barevného. Prolis masky se světly bude přilepen až po montáži předku ke zbytku kastle.
Obrázek Obrázek

U vlepování výztuží kastle zadního článku je potřeba počítat s mezerou pro zasunutí výztuže vnitřního čela.
Obrázek Obrázek

A z téhle hromady pak vznikne trolejbus...
Obrázek

...anebo ještě ne, ještě jeden celek. Novinkou této verze modelu je díl, který zajistí správnou barevnost středového portálu měchu kloubu, stačí vyříznout ani ne milimetrový proužek a oblepit.
Obrázek

Teď přijde to hlavní, co dělá kloubák kloubákem: měch kloubu. Prvním krokem po preparaci dílů měchu z listu je jejich poskládání do "harmoniky" a srovnání.
Obrázek

Po poskládání a vyrovnání se začne řezat. Doporučuju vyměnit čepelku skalpelu za čerstvou, ostrou a špičatou. Zářez nesmí být moc hluboký, jinak se díl měchu rozpadne, ani moc mělký, jinak budou při tvarování problémy. U těchhle oblin boků a střechy stačí šířkově kolem půl milimetru.
Obrázek

U hran přechodu boků do střechy musí být úhel výřezu skoro pravý, jinak měch neohnete podle kastle.
Obrázek Obrázek

A pak to stačí nalepit na portál, obdobně zmastit druhou půlku a máte to za sebou.
Obrázek Obrázek

A teď je teprva ta hromada komponentů definitivní.
Obrázek

Aby si tady zrzatá pán nepřipadal zas jako méněcennej pomalopatla, tak si konečnou montáž nechám na ráno :mrgreen: ;) :lol:
JanO
Příspěvky: 521
Registrován: sob 21.1.2012 19:44

Re: Škoda 15Tr PMDP Plzeň / AmatER / 1:87

Příspěvek od JanO »

Ten měch je výstavní :shock: . Mám dotaz ke skříni odporníků - v horní části je ryska ohybu, na takový úzký proužek. Ale mě se to nikdy nepodaří natvarovat - mám to nalepit z rubu nebo jen decentně ohnout? Většinou to teda nechám tak :? .
Zrzek
Moderátor
Příspěvky: 614
Registrován: pon 12.12.2011 20:19

Re: Škoda 15Tr PMDP Plzeň / AmatER / 1:87

Příspěvek od Zrzek »

Fíha, jeden zavře voči, vydadá se a tolik obrázků se tu najednou objeví. :shock: :shock: :shock: Jímá mě až hrůza, co mě ještě čeká za záludnosti. :o :o :o

Nu což, tady je další porce fotek, aby to nevypadalo, že nic nedělám. AmatER zcela evidentně nemá nic jiného na práci, než patlat modely.... :lol: :lol: :lol:

Je komplet "začelováno" a žebra/podvozky jsou na svém místě.

Obrázek Obrázek


A jde se na "zdobení střechy a karoserie.

Obrázek



Tady bych se přimluvil za vytvoření bočnic a technické chlopně (případně dílků co se podlepí a vlepí do mezer) vnitřních částí dílů 4a, 4d - jako je to na vnitřní straně dílu 4c. Jde mi o zakrytí nevzhledné mezery/prázdného místa mezi díly 4a, 4d a střechou.

Obrázek Obrázek

Pozn. pro autora - častečně je toto u zadního pochozu na modelu SANOS 200 Tr. ;) ;) ;)
Zrzek
Moderátor
Příspěvky: 614
Registrován: pon 12.12.2011 20:19

Re: Škoda 15Tr PMDP Plzeň / AmatER / 1:87

Příspěvek od Zrzek »

Musím říct, že ty internety a fejsbůky jsou fofrníci. :shock: :shock: :shock: Jen jsem si onde postesknul a už mě autor vyvedl z mého omylu vzniklého neznalostí tohoto povozu. Holt nejsem ten správnej "šotouš" ;) ;) ;)

Žádný dílky navíc prej nebudou, páč ve skutečnosti prej je tam taky ďoura... :o :o :o Nezbývá mi teda nic jinýho, než tomu věřit a patlat dál postupně podle návodu. ;) ;) ;)


P.S. Tak mě napadá, že by teda ty plochy pro přilepování pochozů a elektroniky mohly být v patřičné barvě a ne bílé. Co vy na to - herr designer? :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
AmatER
Příspěvky: 623
Registrován: sob 21.1.2012 16:02
Bydliště: Marienbad
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15Tr PMDP Plzeň / AmatER / 1:87

Příspěvek od AmatER »

JanO píše:Mám dotaz ke skříni odporníků - v horní části je ryska ohybu, na takový úzký proužek. Ale mě se to nikdy nepodaří natvarovat - mám to nalepit z rubu nebo jen decentně ohnout?
Decentně ohnout. V reálu je tvar odporníku o dost složitější, ale v 1:87 ten dvojí ohyb není zpracovatelný (i v 1:43 je to na hraně).

K lávkám: ono to není součástí střechy, ale je to přes hromadu držáků na střeše našroubované. Z fabriky tam občas byly i nějaké boční kryty zevnitř, ale většinou při prvním lakování prostě upadly a zmizely. Výjimkou jsou poslední dvě 15TrMM v Budějcích (tuším ev. č. 57 a 58, předpředposlední a předposlední trolejbusy z Ostrova), které pod levou lávkou v přední části mají nějakou kabelovou trasu, asi pro klimatizaci kabiny řidiče. Prostě si to příště začerni :lol:
Uživatelský avatar
AmatER
Příspěvky: 623
Registrován: sob 21.1.2012 16:02
Bydliště: Marienbad
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15Tr PMDP Plzeň / AmatER / 1:87

Příspěvek od AmatER »

A opět z5 k práci. Kompletace byla zahájena kastlí zadního článku. Zalepit žebro s nápravou, doplnit zadní a vnitřní čelo, to vyztužit a nakonec na střechu nalepit lávky (a zatížit, aby se nezkroutily).
Obrázek Obrázek

Obdobně přední článek.
Obrázek Obrázek

A pak je na řadě oba články spojit. Alternativní postup je nejdřív oba články spojit měchem...
Obrázek Obrázek

...a pak teprva vlepit samotný kloub.
Obrázek Obrázek

Pak už zbývá dozdobit střechu.
Obrázek

A osadit klacky.
Obrázek Obrázek

Uzavřít spodek a nalepit zástěrky.
Obrázek Obrázek

Postavit to na kola.
Obrázek

Nalepit držáky zrcátek a přetřít na nich manipulací odrbaná místa.
Obrázek

A než barva vytvrdne, dávám ti šanci popojet. Jak jsem navrhoval, kola se ti nepočítají, takže máš nemalou šanci dohnat a předehnat ;)
Obrázek
JanO
Příspěvky: 521
Registrován: sob 21.1.2012 19:44

Re: Škoda 15Tr PMDP Plzeň / AmatER / 1:87

Příspěvek od JanO »

Já napřed spojuju články a pak mezi ně nacpu měch. Zatěžování je drsné, to jsem ještě nezkoušel :D .
Uživatelský avatar
AmatER
Příspěvky: 623
Registrován: sob 21.1.2012 16:02
Bydliště: Marienbad
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15Tr PMDP Plzeň / AmatER / 1:87

Příspěvek od AmatER »

Jelikož odborný dozor J. V. Kočken prohlásil, že čekat na zpozdilce je blbost (a J. V. Kočken má vždycky pravdu; pokud ji náhodou nemá, tak platí předchozí ustanovení), dolepil jsem špígle a můžu prohlásit, že je HOTOVO.

Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
kaktusak
Příspěvky: 2563
Registrován: sob 21.1.2012 10:39
Bydliště: Kyjov

Re: Škoda 15Tr PMDP Plzeň / AmatER / 1:87

Příspěvek od kaktusak »

Pánové máte to parádní . Člověk hned dostane chut si nějaký autobus a nebo v tomto případě trolejbus slepit .
Uživatelský avatar
Venca 21
Příspěvky: 500
Registrován: sob 18.2.2012 22:56
Bydliště: Písek

Re: Škoda 15Tr PMDP Plzeň / AmatER / 1:87

Příspěvek od Venca 21 »

AmatER píše:Výjimkou jsou poslední dvě 15TrMM v Budějcích (tuším ev. č. 57 a 58, předpředposlední a předposlední trolejbusy z Ostrova), ...
56 a 57. ;) A vždy jsem měl za to, že jde o předposlední a úplně poslední kus z Ostrova, nakonec to tak je uvedeno i na SA. A nebo jeto jinak? Který by tedy měl být ten poslední?
Zrzek
Moderátor
Příspěvky: 614
Registrován: pon 12.12.2011 20:19

Re: Škoda 15Tr PMDP Plzeň / AmatER / 1:87

Příspěvek od Zrzek »

Jako to je dóóóóst hustý, aby někomu kecal do modelářský práce nějakej Kočkodan či jak se ten tvor jmenuje... :lol: :lol: :lol:


Včera odpoledne jsem provedl, přesně podle návodu, skloubení a zaměchování. Pak jsem se utrhnul od patlu u rodinného krbu a jel se věnovat veřejně prospěšné práci pro obec, kde nyní žiju.

Obrázek Obrázek


Další na řadě jsou podle návodu prý ty klacky, co tomu mají čouhat ze střechy zadní sekce vozidla. Hnedka potom se uzavřou krabičky zespodu. Pak přijde má oblíbená část patlání těchto modelů - kolečka. No a nakonec zase dráteničina - zpětná zrcátka. Pohled na zbytky dílů viz foto níže.

Obrázek



Jak že to bylo? Jaryne, ty klacky přece.... ;) ;) ;)

Obrázek
Uživatelský avatar
AmatER
Příspěvky: 623
Registrován: sob 21.1.2012 16:02
Bydliště: Marienbad
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15Tr PMDP Plzeň / AmatER / 1:87

Příspěvek od AmatER »

Venca 21 píše: A vždy jsem měl za to, že jde o předposlední a úplně poslední kus z Ostrova, nakonec to tak je uvedeno i na SA. A nebo jeto jinak? Který by tedy měl být ten poslední?
Plzeňská trejsina 496. Ty dvě patnáctky jsou před ní, byť si je budějčáci nechali z fabriky kvůli průtahům se schvalováním poslat až po ní, správně by místo "poslední vyrobené trolejbusy" mělo být "poslední expedované kompletní trolejbusy" - pak ještě následuje několik skříní pro plzeňské modernizace (které taky mají vlastní výrobní čísla, vyšší než ty dvě patnáctky).
Zrzek píše:Jako to je dóóóóst hustý, aby někomu kecal do modelářský práce nějakej Kočkodan či jak se ten tvor jmenuje...
Pořiďte si do baráčku kocoura a uvidíš, jaký to je mít doma malýho chlupatýho diktátora. A raději mlč a patlej, nebo ti Jeho Veličenstvo Kočken, vlastním jménem Oskar von Klemensdorf-Trolleybushalle, vyhlásí válku ;)
Uživatelský avatar
Venca 21
Příspěvky: 500
Registrován: sob 18.2.2012 22:56
Bydliště: Písek

Re: Škoda 15Tr PMDP Plzeň / AmatER / 1:87

Příspěvek od Venca 21 »

AmatER: Díky, to jsem vůbec netušil, jsem zase o něco chytřejší. :)
Odpovědět

Zpět na „Autobusy“