LIAZ 111.154 Dakar 2003 / Vimos / 1:32

Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar

Odpovědět
Dandrige
Příspěvky: 14
Registrován: úte 1.10.2019 7:11
Bydliště: Hradec Králové

LIAZ 111.154 Dakar 2003 / Vimos / 1:32

Příspěvek od Dandrige »

Po letní přestávce zase usedám ke stolu a pouštím se do dalšího modelu. Tentokrát padla volba na znovu navrátivší se LIAZ na Dakar 2003. Mnohokrát popsána historie Liazky z roku 1992, kterou z kopřiv vytáhl Martin Macík st., dal dohromady a vyrazil s ní na Dakar 2003 s oddanými liazáky Ladislavem Fajtlem a Jiřím Žákem. Přes mnohé obtíže (zejména s vrtulí chladiče) však svůj první Dakar Martin Macík st. a jeho posádka dokončili na výborném 12. místě v kategorii kamiónů. Macík tak položil základ úspěchům jeho týmu i v letech budoucích.

Model lepím z originálního výtisku. Během stavby vyžiji comfort pack ke stejnému Liazu z roku 1992. Mnoho dílů je totožných a použiji i některé díly z téhož modelu (vrtule chladiče, modelovější listová pera atd...). Model též doplním o stínovanou plachtu, interiér a plastický nárazník od Spidi (tímto bych vás chtěl požádat, zdali někdo nemáte tento dokument v počítači a byl byste ochoten mi ho poslat , Spida ho na svých nových stránkách už nemá). Snad se tedy mé dílo zdaří.

Obrázek

Stavbu jsem dle návodu začal motorem, který neskýtal žádné záludnosti snad jen, že neseděla některá čísla dílů. Motor jsem doplnil o modelovější hlavy válců a vrtuli chladiče z modelu téže Liazky ale z ročníku 1992 taktéž o Vimosu.

Obrázek Obrázek Obrázek

To je pro dnešek zatím vše. Pokračovaní příště.
Dandrige
Příspěvky: 14
Registrován: úte 1.10.2019 7:11
Bydliště: Hradec Králové

Re: LIAZ 111.154 Dakar 2003 / Vimos / 1:32

Příspěvek od Dandrige »

Tak zase nějaký progres ve stavbě.

Po sestavení motoru jsem dle návodu pokračoval rámem. Rám sice není zkroucený, ale radost z něho opravdu nemám a snad mi v průběhu stavby nebude už znepříjemňovat život, ale dobrý opravdu není. Následovalo sestavení listových per a náprav. Pera jsem si udělal vlastní, modelovější a snad model trochu oživí. Nápravy jsem nalepil na pera, doplnil o stabilizátory a tlumiče. Následovalo však zjištění, že přední náprava má diferenciál na druhé straně... Následovalo tedy odřezávání a předělávání. Pak jsem navrtal rám a vlepil do něj špejle pro upevnění blatníků a přidal přední, které v modelu být nemají, ale na reálné Liazce byly.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Pokračoval jsem vlepením motoru, který jsem ještě upravil, z kopie modelu Liazu z roku 1992. Použil jsem turbo a správnou převodovku a sestup. Poslední operací bylo vytvoření kardanů. Ty jsem vytvořil z papírových dříků tyček do uší - dobře se s nimi pracuje a dají se lepit herkulesem.

Obrázek Obrázek Obrázek

To je pro dnešek vše, pokračování příště
Odpovědět

Zpět na „Sport a Dakar“