Tatra 813 AM-50 / FIREBOX / 1:32 HOTOVO

Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar

Uživatelský avatar
pan Tau
Příspěvky: 616
Registrován: pát 20.1.2012 21:54
Bydliště: Chvaleč, občas na samotě u lesa

Tatra 813 AM-50 / FIREBOX / 1:32 HOTOVO

Příspěvek od pan Tau »

Po dlouhé době jsem zase jednou zavítal do vojenské techniky. Vybral jsem si tento mostní automobil, nikde na fórech jsem nenašel nikoho, kdo by ho už stavěl, kromě fotek od autora. Opět jsem stavbu začal koly. Bočnice kol byly s nápisy, ale protože jsem použil laserový dezén, tak jsem bočnice přetřel, aby barva byla jednotná. Nápisy jsem musel obětovat. Disky dodělám těsně před osazením na podvozek, abych je přilepil ve správné poloze.

Obrázek

Obrázek
Naposledy upravil(a) pan Tau dne úte 18.10.2022 20:39, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
VašekS
Příspěvky: 985
Registrován: úte 9.10.2012 19:22
Bydliště: Písek

Re: Tatra 813 AM-50 / FREBOX / 1:32

Příspěvek od VašekS »

Hm, tak už nebudu první :( .
Tenhle model mám v plánu po dokončení tépéčka s podvalem.
Dobrá volba. Ať se daří.
Uživatelský avatar
pan Tau
Příspěvky: 616
Registrován: pát 20.1.2012 21:54
Bydliště: Chvaleč, občas na samotě u lesa

Re: Tatra 813 AM-50 / FIREBOX / 1:32

Příspěvek od pan Tau »

Po dlouhé době jsem trochu pokročil. Práce na předním a zadním podvozku trvala nečekaně dlouho. Chuť do práce bral zoufalý návod, chyby v číslování dílů a nakonec návod. Psaný návod je stručný, to by tak nevadilo. Horší to je s návodovou kresbou, tam by to chtělo víc detailů. Má to daleko do kvality návodů třeba od AK model nebo RW. Dále jsou v návodové kresbě chybně číslované díly. Třeba tlumiče, ty mají v návodové kresbě označení dílu a61, přitom v modelu a psaném návodu d61. Nebo třeba držáky pérování mají číslo dílu a70, v návodové kresbě d70 a ani není pořádně vidět, jak se mají přilepit. Další chyby byly na dílech diferenciálu, kde čelech bylo napsáno, že se na ně má přilepit jiné číslo dílu než je skutečnost. Další nedostatek, tentokrát v psané časti návodu je u podlepování dílů. Konkrétně u dílů listových per je, že se mají podlepit čtvrtkou. To jsem udělal, ale v návodu je, že mají mít celkovou tloušťku 7 mm. To samozřejmě nedá, tak jsem metodou pokus omyl je podlepil dvakrát čtvrtkou a ještě jednou kancelářským papírem. Pak to už bylo lepší. To jsou zatím nedostatky, na které jsem si vzpomněl. Na druhou stranu musím říct, že si nemůžu stěžovat na přesnost. Doufám, že dál to už bude lepší a bude chuť rychleji pokračovat.
Pro další případné stavitele a hlavně Vaška doporučuju použít jako návod fotky z galerie autora, kde je dobře zdokumentovaná stavba.
https://firebox.rajce.idnes.cz/AM-50/" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
pan Tau
Příspěvky: 616
Registrován: pát 20.1.2012 21:54
Bydliště: Chvaleč, občas na samotě u lesa

Re: Tatra 813 AM-50 / FIREBOX / 1:32

Příspěvek od pan Tau »

Podvozek je kompletní a s tím i soubor dílů pod označením a. Jenže opět chyba, ve vystřihovánce jsem našel díl a62. Podle návodu a návodové kresby patří pod označení tohoto dílu táhla řízení. Kam přijde tento díl a pod jaký soubor patří, jsem zatím nezjistil. A na převodovce je opět napsáno. že se tam mají nalepit díly pod jinými čísly.

Obrázek
Uživatelský avatar
VašekS
Příspěvky: 985
Registrován: úte 9.10.2012 19:22
Bydliště: Písek

Re: Tatra 813 AM-50 / FIREBOX / 1:32

Příspěvek od VašekS »

Pěkný to máš. Jen tak dál.
I přes uvedené chyby v číslování to k výsledku vede, a to je hlavní.
Děkuju za odkaz na fotky. To album znám ;) . Na oplátku Ti můžu nabídnout přehled dílů, který jsem si k tomuto modelu už před časem vytvořil. Jsou tam vychytaný i chyby v číslování (doufám, že všechny), tak by to snad mohlo pomoci.
Pokud chceš, pošli mi do SZ mailovou adresu a já Ti to pošlu v pdf.
Uživatelský avatar
pan Tau
Příspěvky: 616
Registrován: pát 20.1.2012 21:54
Bydliště: Chvaleč, občas na samotě u lesa

Re: Tatra 813 AM-50 / FIREBOX / 1:32

Příspěvek od pan Tau »

Prošel jsem si vlákno, kde jsi stavěl 813 RM-70 a tam jsem nezaregistroval, že bys našel chyby.
Nabídku přehledu dílů rád využiju, viz SZ.
Uživatelský avatar
rybak
Příspěvky: 1054
Registrován: pát 20.1.2012 21:57

Re: Tatra 813 AM-50 / FIREBOX / 1:32

Příspěvek od rybak »

Ahoj, držím palce a sleduji. Taky bych rád tento model vytvořil.
Uživatelský avatar
pan Tau
Příspěvky: 616
Registrován: pát 20.1.2012 21:54
Bydliště: Chvaleč, občas na samotě u lesa

Re: Tatra 813 AM-50 / FIREBOX / 1:32

Příspěvek od pan Tau »

Díky Vašku, soubor je stažený a pomůže při další stavbě. Překvapilo mě, kolik je tam vynechaných dílů z číselné řady. Máš to pěkně zpracované.
Uživatelský avatar
pan Tau
Příspěvky: 616
Registrován: pát 20.1.2012 21:54
Bydliště: Chvaleč, občas na samotě u lesa

Re: Tatra 813 AM-50 / FIREBOX / 1:32

Příspěvek od pan Tau »

Našel jsem další záhadu v číslování. Podle Vaškova seznamu a i dílů v modelu chybí díl i5. Pořídil jsem se laserové díly a tam ten díl je. Kam asi patří?
Uživatelský avatar
VašekS
Příspěvky: 985
Registrován: úte 9.10.2012 19:22
Bydliště: Písek

Re: Tatra 813 AM-50 / FIREBOX / 1:32

Příspěvek od VašekS »

Jestli to někde nevyplyne během stavby motoru, tak asi nemá cenu po tom pátrat ;) .
Uživatelský avatar
pan Tau
Příspěvky: 616
Registrován: pát 20.1.2012 21:54
Bydliště: Chvaleč, občas na samotě u lesa

Re: Tatra 813 AM-50 / FIREBOX / 1:32

Příspěvek od pan Tau »

Pokračoval jsem podle návodu motorem. Narazil jsem na problém, že z návodu není patrné, jestli motor přilepit na horní nebo dolní část rámu. Podle kresby na vnitřních dílech rámu by měl byt uchycen dole, jeho rozměry zase naznačují, že by měl být uchycen nahoře.
Abych motor správně uchytil do rámu, tak jsem raději začal děla kabinu a podle toho motor usadit. Zatím mám hotový skelet kabiny.

Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
pan Tau
Příspěvky: 616
Registrován: pát 20.1.2012 21:54
Bydliště: Chvaleč, občas na samotě u lesa

Re: Tatra 813 AM-50 / FIREBOX / 1:32

Příspěvek od pan Tau »

Interiér je hotový a bude se zavírat. Na třetí fotce je vidět nepřesnost čelního panelu na straně řidiče a podlahy. Čelní panel má být svisle a na podlaze zůstalo kousek bílé plochy. Naštěstí to nebude vidět. Díval jsem se na fotky Vaškova raketometu a má to podobně.
Tento odstín zelené se velice špatně retušuje. Na retušování papírových dílů jsem našel přibližný odstín zelené. Horší to je na nepapírových dílech. Vidět to je na ohrádce, která je o něco tmavší. Vyzkoušel jsem několik odstínů a nic pořádného jsem nesehnal. Nejblíže se tomu přiblížila zelenošedá od agamy, která na víčku měla velice podobný odstín, ale ve skutečnosti je tmavší. Na jiné modely vojenské techniky ideální.

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
VašekS
Příspěvky: 985
Registrován: úte 9.10.2012 19:22
Bydliště: Písek

Re: Tatra 813 AM-50 / FIREBOX / 1:32

Příspěvek od VašekS »

Retuš se holt musí téměř vždy domíchat. Málokdy najdeš barvu, která sedí.
Jinak pěkná práce. Na fotkách trochu křičí retuš na zadních sedácích, ale snad je to jen na fotkách ;) .

Už mam tento kousek taky na stole :) .
Uživatelský avatar
pan Tau
Příspěvky: 616
Registrován: pát 20.1.2012 21:54
Bydliště: Chvaleč, občas na samotě u lesa

Re: Tatra 813 AM-50 / FIREBOX / 1:32

Příspěvek od pan Tau »

Máš pravdu, na fotkách je retuš světlá. Chtělo to asi přetřít dvakrát. Skutečnost už nezjistím, kabina je uzavřena a není to vidět. Mám patery vodovky, tak tam se skoro vždycky najde příslušný odstín. Tempery občas taky míchám, ale nemá zkušenost s mícháním odstínu modelářských barev. Mám jen štětec, nic jiného z modelářských pomůcek nemám. Na barvení nepapírových dílů možná použiju metodu olověných drátků s cigaretovým papírem.
Uživatelský avatar
pan Tau
Příspěvky: 616
Registrován: pát 20.1.2012 21:54
Bydliště: Chvaleč, občas na samotě u lesa

Re: Tatra 813 AM-50 / FIREBOX / 1:32

Příspěvek od pan Tau »

Kabina je hotová. Mám hotovou i drobotinu, ale tu dám tam dám až nakonec. Povedlo se mně na rub kabiny přilepit kryt chladiče, na manipulaci s ním je tam hodně málo místa. Kabina pěkně sedne na rám.
Chtěl bych upozornit další stavitele, teď hlavně Vaška. Díl c10 vpředu nelepit s rubovým dílem c11, mezi ně přijde přilepit chlopeň nárazníku a teprve potom je spojit. To jsem zjistil až před osazením nárazníku.

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Vojenská technika“