Obsah fóra Papírové modelářství CZ Obsah fóra Papírové modelářství CZ
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 


Vozy z produkce NW a Tatra / různí autoři / 1:120

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Malá dopravní technika / Small vehicles, cars
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
ml407



Založen: 9.4.2009
Příspěvky: 109
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 2.8.2011 11:54 út    Předmět: Vozy z produkce NW a Tatra / různí autoři / 1:120 Citovat

Pokud to nebude moderátorům vadit, tak jsem se rozhodl trochu pozměnit formu vkládání svých příspěvků. Nebude to tak vždy, ale rád bych se tohoto trendu přidržet. Vlákna se budu snažit vytvářet nikoli podle typů vozů, ale podle továren (ať již automobilek nebo leteckých továren). Dnes tedy začínám s prvním dlouhodobějším vláknem, které bude věnované automobilce Tatra a jejím vozům s nosností do 3,5 tuny.

Tradice výroby silniční techniky v Kopřivnici je dlouholetá. Již v roce 1850 zde Ignác Šustala v rodinné firmě začíná vyrábět kočáry a bryčky. V roce 1882 společnost přišla s dalším odvětvím výroby, kdy vyrobila 15 železničních vagonů. Roku 1890 se společnost přejmenovala na Nesseldorf Wagenbau Fabriks-Gesellschaft, u modelů vozů se začalo objevovat označení NW, které společnosti vydrželo přes 30 let. Netrvalo dlouho a společnost zase rozšířila výrobu. V roce 1897 automobilka přišla s vozem Präsident, prvním osobním automobilem vyrobeným ve střední Evropě. O rok později vznikl i první nákladní automobil. V roce 1923 mění firma jméno na Ringhoffer – Tatra nebo také jen Ringhoffer podle svého majitele. Vozy nesou od té doby označení Tatra až do současnosti. Po druhé světové válce z označení firmy mizí jméno meziválečného vlastníka a zůstává samotné označení Tatra. To by bylo snad vše k lehkému úvodu vlákna věnovanému Kopřivnické automobilce.

1. NW TL-2

Vlákno zahájím stavbou prvního sériově vyráběného nákladního vozu společnosti. Typ TL-2 byl poprvé vyroben v roce 1915 a jeho výroba trvala devět let. Vozy vyrobené v době první světové války sloužily v řadách Rakousko-Uherské armády. Po skončení války valníky přešly k Čs. armádě, kromě toho se valníky a skříňové nástavby dostaly i do civilní služby. Vozy TL-2 byly vybaveny motorem typu T s rozvodem OHV, který byl vytvořen pro osobní vozy. Pro použití u vozů nákladních byla u motoru provedena redukce výkonu, aby se dosáhlo vyšší životnosti. Motor typu T je řadový zážehový čtyřválec o objemu 3562 ccm, s výkonem 25,7 kW (35 koní). Vozy dosahovaly na silnicích rychlost až 35 km/h. Původně byl předpoklad, že vozy budou mít nosnost 3 tuny, později byla snížena na 2 tuny. Vnější rozměry vozu byly 5380x1800x2450 mm. Celkem bylo vyrobeno 355 kusů vozidel NW TL-2.

Model vyrábím jako vlastní konstrukci. Hotová je přední část vozu – kryt motoru a prostor posádky. Před dokončením je i valník. Dokončena je ložná plocha a podpůrná konstrukce plachty.


Jirka Z.
_________________
Dle matematických zákonů platí nepřímá úměrnost - čím větší je měřítko, tím méně místa ve vitríně zbyde. A jak řekl klasik: "může se Vám to nelíbit, můžete s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co s tím můžete dělat..."
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ml407



Založen: 9.4.2009
Příspěvky: 109
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 6.9.2011 16:28 út    Předmět: Citovat

Po prázdninové odmlce jdu pokračovat v reportech ze stavby modelů. Konstrukce vozu TL-2 je na dobré cestě. Valník se mi již podařilo zaplachtovat. Plachta je opět vytvořena z kapesníčků. Aby při barvení nedošlo k velké deformaci, je plachta dvouvrstvá. Po dokončení valníku jsem všechny části sesadil na podvozek. Zbývá dokončit nápravy, kabinu a nabarvit.


Přes léto jsem týden dovolené strávil v Beskydech, kdy jeden den jsem věnoval návštěvě Kopřivnického muzea automobilky Tatra. Načerpal jsem myslím dostatek pokladů pro spoustu modelů. Jako příklad vybírám vozy NW typ T, Tatru 11 nebo Tatru 72. Ty budou na řadě mezi prvními.

Jirka Z. (ml407).
_________________
Dle matematických zákonů platí nepřímá úměrnost - čím větší je měřítko, tím méně místa ve vitríně zbyde. A jak řekl klasik: "může se Vám to nelíbit, můžete s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co s tím můžete dělat..."
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ml407



Založen: 9.4.2009
Příspěvky: 109
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 5.10.2011 13:32 st    Předmět: Citovat

Stejně jako L&K typ E, také tato "Tatrovka" byla dokončována na Model Hobby. Z vlastní stavby je ale minimum fotek – připravované přední blatníky a model po jejich osazení.


Tak vkládám alespoň fotografie výsledku.


Jirka Z. (ml407).
_________________
Dle matematických zákonů platí nepřímá úměrnost - čím větší je měřítko, tím méně místa ve vitríně zbyde. A jak řekl klasik: "může se Vám to nelíbit, můžete s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co s tím můžete dělat..."
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Malá dopravní technika / Small vehicles, cars Časy uváděny v GMT + 2 hodiny
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com