Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Vojta S

Založen: 31.12.2008 Příspěvky: 297 Bydliště: Jablonné Nad Orlicí
|
Zaslal: 3.7.2011 21:44 ne Předmět: Mi-17 / GPM / 1:33 |
|
|
Zdravím
Asi před měsícem sem se pustil do dalšího modelu,tentokrát sem se odpoutal od země a střihnul sem do vrtulníku.
Mil Mi-17
Víceúčelový dvoumotorový turbohřídelový vrtulník klasického uspořádání s pětilistým nosným a třílistým vyrovnávacím rotorem,je zdokonalenou verzí typu Mi-8,od kterého se odlišuje některými charakteristickými znaky - třílistý vyrovnávací rotor je na levé straně ocasního nosníku,vstupní otvory motorů mají deflektory pro separaci pevných částic ve vzduchu (písek, prach atd.).Pohon zabezpečují motory TV3-117MT o výkonu 2 x 1 417 kW.Motory jsou vybaveny automatickým systémem zvýšení výkonu v případě výpadku jednoho z motorů.Max výkon jednoho motoru tak může vzrůst na 1640 kw. Vrtulník je vybaven vynikajícím navigačním a informačním systémem a moderními spojovacími prostředky, které umožňují bezpečnou přepravu osob i za velmi nepříznivých povětrnostních podmínek jak ve dne tak i v noci. Konstrukce draku, přepravní možnosti a vybavení Mi-17 je v hlavních rysech shodné s typem Mi-8. Základní verze Mi-17 je využívána pro vojenské, policejní i civilní účely.
Pilotní kabina je třímístná. Nákladová kabina o délce 5,34 m,šířce 2,32 m a výšce 1,8 m je po levé přední části trupu opatřena posuvnými dveřmi, v zádi dvoukřídlými nákladovými dveřmi. Má tříkolový nezatahovatelný podvozek s dvojitou montáží pneumatik na příďové noze. Na bocích trupu jsou závěsníky pro 2 přídavné palivové nádrže.
První prototyp pokusného stroje V-8 ještě s jedním motorem AI-24V a čtyřlistým rotorem vzlétl 9. června 1961, prototyp konečné dvoumotorové verze pak 17. září 1962.Vrtulník dostal roku 1964 větší rotorovou hlavu a jeho sériová výroba byla zahájena koncem roku 1965. Stroj je neustále modernizován,vyrábí se dodnes a sloužil nebo slouží zhruba v 50 státech celého světa (včetně České republiky) pro vojenské i civilní účely.
Technické údaje:
Výrobce: Moskevský vrtulníkový závod M. L. Mila,Ulanudský letecký závod
Maximální rychlost: 250 km/h
Cestovní rychlost: 225 km/h
Dolet (s 25 cestujícími): 500 km
Taktický dolet: 350 km
Maximální přeletová vzdálenost: 930 km
Praktický dostup: 4 500 m
Stoupavost u země: 4,5 m/s
Únosnost: 4 000 kg
Hmotnost prázdného vrtulníku: 7 100 kg
Maximální vzletová hmotnost: 13 000 kg
Délka s otáčejícími se rotory: 25,35 m
Délka trupu: 18,22 m
Výška: 4,75 m
Průměr nosného rotoru: 21,29 m
Průměr vyrovnávacího rotoru: 3,91 m
Vystřihovánka má 11 stran dílů,3 strany návodových krezeb,2strany fotek modelu a po 1 stránce psaného návodu a textu o vrtulníku.
Model představuje vrtulník Mi-17 č.605 patřící do 37pluku transportních vrtulníků v Leczycy PL.
Ještě bych řekl že interier vrtulníku je poněkud odfláknutý takže sem se pustil do jeho ůprav (celý vnitřek nákladového prostoru jsem udělal znovu) a s tím souvisí i to že dělám otevřené boční dveře.
Začal sem žebry a vnitřní obšívkou na kterou sem nalepil boční polstrování.
Následovalo dodělání stropu...
...a stěny mezi nákl. prostorem a pilotní kabinou.
Přidána žebra.
Dnes sem nalepil vnější obšívku,zatím vše sedělo.
 _________________ Na stole Mi-17
Naposledy upravil Vojta S dne 5.7.2011 18:05 út, celkově upraveno 4 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
atlon

Založen: 12.4.2009 Příspěvky: 48
|
Zaslal: 3.7.2011 21:50 ne Předmět: |
|
|
no vidim, ze moj Mil si este polezi hoooodnu chvilku v sufliku
klobuk dolu, pozorne sledujem  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
petr76
Založen: 27.4.2011 Příspěvky: 13 Bydliště: Střední Čechy
|
Zaslal: 3.7.2011 22:53 ne Předmět: |
|
|
Model mám také, a velmi rád budu sledovat. Úpravy jsou zatím vynikající. Je pravda že interiér je hodně zjednodušený a také přemýšlím, až ho budu někdy stavět, o úpravách!
A pokud bys potřeboval nějaké detailní fotky rotoru, interiéru, kabiny atd., tak mám sice starší ale zajímavé fotky z LOK (Letecké opravny Kbely) kde dělal a snad i dělá můj známý! Stačí SZ. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Brzdic Moderátor

Založen: 20.9.2006 Příspěvky: 2379 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 4.7.2011 18:07 po Předmět: |
|
|
Taky sedím v první řadě a sleduji, zatím to vypadá náramně.  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Filip M.

Založen: 15.5.2009 Příspěvky: 738 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 4.7.2011 18:55 po Předmět: |
|
|
Jak vidím, každý Tvůj model je vždycky o kousek složitější Tak vydrž, jde Ti to pěkně! |
|
Návrat nahoru |
|
 |
aro0

Založen: 2.10.2010 Příspěvky: 67 Bydliště: momentalne Glasgow
|
Zaslal: 4.7.2011 20:19 po Předmět: |
|
|
zaujimava volba a vyborne praca, drzim palce |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Stuler

Založen: 17.8.2009 Příspěvky: 120 Bydliště: Trebišov, Slovensko
|
Zaslal: 4.7.2011 20:50 po Předmět: |
|
|
Rezervujem si tiez miesto v prvom rade a drzim palce, kedze tento vrtulnik mi je velmi blizky  _________________ Na stole: Prost AP04
Dokončené: Zrúcanina hradu |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Vojta S

Založen: 31.12.2008 Příspěvky: 297 Bydliště: Jablonné Nad Orlicí
|
Zaslal: 5.7.2011 18:03 út Předmět: |
|
|
Děkuji za podporu pánové .
Včera jsem dodělal zadní část draku,nevím kde se stala chyba ale scházelo mi cca 2mm obšívky .
 _________________ Na stole Mi-17 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
JoskaM

Založen: 8.4.2008 Příspěvky: 1733 Bydliště: Úžice u kralup
|
Zaslal: 6.7.2011 0:03 st Předmět: |
|
|
Taky jen němě sleduji. _________________ Galerie: |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Vojta S

Založen: 31.12.2008 Příspěvky: 297 Bydliště: Jablonné Nad Orlicí
|
Zaslal: 7.7.2011 22:24 čt Předmět: |
|
|
Upravená kostra stropu pilotní kabiny.
 _________________ Na stole Mi-17 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Vojta S

Založen: 31.12.2008 Příspěvky: 297 Bydliště: Jablonné Nad Orlicí
|
Zaslal: 11.7.2011 15:05 po Předmět: |
|
|
 _________________ Na stole Mi-17 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Vojta S

Založen: 31.12.2008 Příspěvky: 297 Bydliště: Jablonné Nad Orlicí
|
Zaslal: 20.7.2011 21:43 st Předmět: |
|
|
Jde mi to teť nějak pomalu,málo času.
 _________________ Na stole Mi-17 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Vojta S

Založen: 31.12.2008 Příspěvky: 297 Bydliště: Jablonné Nad Orlicí
|
Zaslal: 30.7.2011 17:07 so Předmět: |
|
|
Zdravím
Sem tu s dalším postupem,v minulých propršených dnech sem pokračoval interiérem pilotní kabiny,který mám skoro hotov.
Opět bylo nutno spoustu věcí předělat.
 _________________ Na stole Mi-17 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Michal Dostál

Založen: 25.2.2009 Příspěvky: 417 Bydliště: Jablonec nad Nisou
|
Zaslal: 30.7.2011 17:39 so Předmět: |
|
|
Parádní práce vypadá to skvěle. _________________ --------------------------------------------BLOG---------------------------------------------
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
pipiroha

Založen: 23.1.2010 Příspěvky: 625 Bydliště: Uherský Brod
|
Zaslal: 30.7.2011 18:07 so Předmět: |
|
|
Budu sledovat-vrtulník je mím oblíbencem (spolu s Hindem) . Tento vrtulník jsem měl dokonce i šanci prolézt (včetně dílen kde se opravuje a modernizuje) bohužel ale nemám fotky-protože to byla modernizovaná verze pro irák -a tam se fotit nesmí...  _________________ Fantazii se meze nekladou...
Hotovo: VV 100, Zetor 7745, Citroen Jumpy 3x
Ve stavbě: The Brilliant Spider, Březina |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|