Obsah fóra Papírové modelářství CZ Obsah fóra Papírové modelářství CZ
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 


Diorama - Transport 1941 / Jirka Zelenka / 1:120

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Diorámata a miniboxové krajiny / Diorama
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  

Má se v dioramě objevit i civilní technika?
Ne, vojenská bude stačit a bylo by to přeplácané.
14%
 14%  [ 4 ]
Ano, jeden vůz.
28%
 28%  [ 8 ]
Ano, jeden osobní a jeden nákladní vůz.
57%
 57%  [ 16 ]
Celkem hlasů : 28

Autor Zpráva
ml407



Založen: 9.4.2009
Příspěvky: 109
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 24.6.2011 14:57 pá    Předmět: Diorama - Transport 1941 / Jirka Zelenka / 1:120 Citovat

Po pár měsících odpočinku a upřesňování podkladů se pouštím do další dioramy. Další krajinu s tematikou stavby opevnění zatím odkládám, protože už nějakou chvíli mám v plánu trochu jiné téma. Pohybovat se nadále budeme v podobném období jako u minulých krajin, přesuneme se však do nacistického Německa. Situaci si v tuto chvíli představuji následně.

Zápletka

Kalendář ukazuje konec jara roku 1941. Na spadnutí je Operace Barbarossa, tedy útok na Sovětský svaz. Nacházíme se na blíže neurčeném nádraží kdesi v Německé říši. Právě zde panuje čilý ruch, protože se na vlakový transport nakládá německá vojenská technika. K naložení (nebo již naložené) jsou připraveny jak bojové vozy, tak i nákladní a štábní vozidla. Na odstavné ploše je vyrovnaná řada vozidel. Další najíždí na rampu a na vagony. K převozu jsou určeny plošinové vozy. Na slepé koleji jsou odstaveny vozy s uhlím. Kromě vozidel se na odstavné ploše nachází i uložený materiál.

Předpokládaná technika

Nástřel vzhledu dioramy. Přes víkend zkusím udělat rozvržení pozic pro techniku.

Do krajiny plánuji poměrně velké množství techniky. Zatím ale nemám úplně vymyšleno, které typy vozidel se v krajině ukáží. Drtivá většina vozidel bude vojenských. V tuto chvíli rozkresluji první dva typy vozidel.
* Kdf.82 Kübelwagen ? celkem bude ve 3 kusech. Jeden s plátěnou střechou, další dva budou mít sejmutou střechu ? jeden štábní, druhý se sanitními znaky.
* Kfz.70 Krupp Protze ? v krajině se objeví dvakrát. Jednou zaplachtovaný, podruhé bez plachty.
* Kfz.69 Krupp Protze ? ve variantě dělostřeleckého tahače se objeví jednou.

Celkově bych v krajině rád viděl širokou škálu nákladní techniky. V tuto chvíli mezi další žhavé kandidáty vojenské techniky do krajiny patří nákladní Opel Blitz, Mercedes Benz L3000, Praga RN, motocykl Zündapp KS750 a transport Faun L900 s podvalníkem Sd.Anh.115 vezoucí tanky Panzer I nebo Panzer II. Dále polopásy Sd.Kfz.7, Sd.Kfz.250, Sd.Kfz.251. Nakonec obrněnci Sd.Kfz.221 a Sd.Kfz.222.

Na kolejích bude určitě lokomotiva WR 360 C14. Pro přepravu techniky pak vagony řad Ssys a Vtd. Uhlí bude naloženo ve dvojici vagonů řady Om. Pokud bude čas, tak možná přidám ještě nějakou páru.

V rohu krajiny se objevuje kousek silnice. K tomu přidávám hlasování. Rád bych tam dal nějaké to civilní vozítko, ale nechám si tady poradit.

Podklady

Podkladů pro modely je několik. Již vznikající Krupp Protze a Kdf.82 jsou vlastní konstrukce. Tu budu muset použít i u další techniky, kolik modelů budu nakonec vyvíjet sám ukáže čas. Je jisté, že polopásy Sd.Kfz.250 (originál od ProModel) a Sd.Kfz.251 (originál ABC, částečně již vzniká) a většinu nyní jisté železniční techniky (originál v sešitu od Parodie) budu dělat jako předělávku existujících modelů. Nakládací rampa a sklad budou volnou tvorbou na motivy existujících staveb.

Práce

První čáry k dioramě jsem v počítači již provedl. Pokud se zadaří, tak o víkendu udělám i první střihy nůžkami. Po víkendu snad přinesu první fotky modelů.

Pro začátek je to vše. Jirka Z.(ml407)
_________________
Dle matematických zákonů platí nepřímá úměrnost - čím větší je měřítko, tím méně místa ve vitríně zbyde. A jak řekl klasik: "může se Vám to nelíbit, můžete s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co s tím můžete dělat..."


Naposledy upravil ml407 dne 30.6.2011 13:29 čt, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Listy



Založen: 20.4.2009
Příspěvky: 273
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: 27.6.2011 22:49 po    Předmět: Citovat

Tak tahle věc mě už napadla taky až na to, že ve mnou plánované dvaasedmdesátce bych se musel trochu uskromnit! Ale v tebou zvoleném "téčku" by to mělo být v poho ... Co se týče techniky, dej si hlavně pozor na to, aby ti všechny kusy zapadaly do zvoleného období a to jak typově tak kamufláží a markingem. Osobně bych radil, ještě někam umístit postavení protivzdušné obrany - určitě ne osmaosmdesátku, ale takový "quadrapl" ( 20 mm čtyřče) nebo sedmatřicítka obložená pytly s pískem ( může být i na vagóně ) nic neskazí Cool
A ještě jedna ryze soukromá rada: pozor na implementaci drážních předpisů ( typ vodního jeřábu, značení v kolejišti a pod. ). Naši přátelé železniční nadšenci a znalci jsou furt ve střehu! Wink
_________________
Složitě to dokáže udělat každý hlupák! ( A. Morozov - konstruktér tanku T 34 )
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ml407



Založen: 9.4.2009
Příspěvky: 109
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 30.6.2011 13:28 čt    Předmět: Citovat

Minule jsem opomenul přidat zásadní info k rozměru ? celá krajina by se měla vejít na plochu formátu A3. Otázka techniky a roku, který má diorama zobrazovat je vždy trochu složité. Původně jsem měl v plánu krajinu zasadit do roku 1940, ale nakonec jsem vše o rok posunul kvůli polopásu Sd.Kfz.250, který sice prototypově jezdil již v roce 1939, ale kvůli zpoždění se první série expedovala až v polovině roku 1941. Stejně tak je tomu s vozem Mercedes Benz 1500S (hasičský speciál), který patří mezi jednu z možností na civilní vozy a výroba se začala také až 1941. Kamuflážně si myslím, že bude situace poměrně jednoduchá. V této době se na většině techniky směřující k frontě objevuje pancéřová šedá (Panzer Grau), kromě toho jsou některé vozy v pískovém zbarvení (v drtivé většině případů pro severoafrické bojiště). Pokud někdo zná nějakou zajímavou jinou kamufláž, tak mi dejte vědět.

Děkuju za dobrý nápad. Protivzdušnou obranu určitě přidám. Ještě promyslím v jaké podobě, ale v krajině se objeví. A možná i na tu osmaosmdesátku (tedy proslulý Flak) dojde. Tedy ne v obranném postavení, ale spíše v transportu. K vlečení těchto děl se často užívaly Sd.Kfz.7, který mám v plánu. Uvidíme...

Pozvolna začínají vznikat první kousky techniky. Na úvod ke každému typu bude nějaké to základní info.

1. Kfz.70 Krupp Protze

Šestikolový transportní automobil Krupp Protze byl užíván zejména pro vlečení děl a transport jejich osádky. Ve verzi Kfz.70 se ale jedná o vůz určený pro převoz pěchoty a materiálu o maximální hmotnosti 1150kg, za vůz bylo možné připojit přívěs o hmotnosti až 1 tuny. Kromě dvou již zmíněných funkcí existovalo ještě několik využití vozu ? např. štábní, telefonní, radiovůz nebo základ pro obrněný Sd.Kfz.247. Vozy Krupp Protze se užívaly snad na všech bojištích druhé světové války. Využity byly třeba i při okupaci Československa v roce 1939. Výroba probíhala v letech 1933 až 1942 a postaveno bylo zhruba 7000 vozů všech verzí.

Základní technicko-taktické údaje:
Rozměry D x Š x V: 5100 x 1930 x 1960mm
Hmotnost: 2450kg (podle některých zdrojů až 2600)
Osádka: 2 muži + vezené mužstvo (4 lidé u Kfz.69, 6 i více lidí na lavicích u Kfz.70)
Motor: Krupp M304 o výkonu 60 koní při 2500 otáčkách za minutu (vozy vyrobené před rokem 1936 55 koní při 2500 otáčkách za minutu)
Spotřeba: 27 litrů / 100km na silnici a 40 litrů / 100km v terénu
Maximální rychlost: 70 km/h

Model vzniká v mé konstrukci. V tuto chvíli mám hotový ložný prostor obou vozidel. Do jednoho z nich přibudou ještě lavice, druhý bude zakrytý plachtou. Aby se postranice nekroutily, jsou podlepeny půlmilimetrovým kartonem.


2. Kdf.82 Kübelwagen

Lehký vojenský automobil Kdf.82 patří mezi první techniku vozící motor v zadní části vozu. Automobil byl stavěn na upraveném podvozku lidového vozítka Volkswagen Brouk. V roce 1938 byla postavena zkušební série na originálním podvozku z vozu Brouk, ale toto řešení se ukázalo jako nepříliš šťastné. Proto došlo k úpravě podvozku (zejména zvětšení světlosti) a první prototyp Kdf.82 spatřil světlo světa v roce 1939. Sériově se vozidlo vyrábělo v letech 1940 až 1945, celkem se vyrobilo více než 50000 vozidel. Zajímavostí rozhodně je, že autorem vozů je rodák z Vratislavic nad Nisou - Ferdinand Porsche.

Základní technicko-taktické údaje:
Rozměry D x Š x V: 3740 x 1620 x 1720mm
Hmotnost: 1175kg
Osádka: řidič + 4 pasažéři
Motor: vzduchem chlazený 4-válcová boxer s výkonem 23,5 koně při 3000 otáčkách za minutu (od března 1943 pak 25 koní při 3000 otáčkách za minutu)
Spotřeba: 9 litrů / 100km na silnici
Maximální rychlost: 80 km/h

Také Kdf.82 vyvíjím sám. Respektive model mám již vyvinutý. Byl to můj první vlastnoručně vyrobený papírový model po návratu k tomuto materiálu. Před pěti lety to ale byl poměrně jednoduchý model, takže teď ho trochu komplikuji.


3. Praga RN

Praga RN (RND) je lehký nákladní dvounápravový vůz s pohonem 4x2. První série vozu byla vyrobena v roce 1933 v počtu 96 kusů. Do produkce se dostalo celkem 12 různě početných sérií vozu. Poslední Pragy RN vyjely z výrobního závodu v roce 1953. ?Ereny? se dočkaly širokého využití ? nosily od valníkových přes skříňové až po speciální hasičské nástavby, na podvozku Pragy RN se vyráběly i autobusy. Kvalit vozu si všimla i československá armáda a v polovině třicátých let jej zařadila do služby. Po okupaci Německem se Praga RN (RND) stala využívanou kořistní technikou. Jen pro pořádek ? rozdíl ve verzích RN a RND je v motoru. RN měla zážehový, RND pak vznětový.

Základní technicko-taktické údaje:
Rozměry D x Š x V: 6280 x 2100 x 2170mm
Hmotnost: 3700kg
Osádka: řidič + 2 pasažéři
Motor: Praga SV o výkonu 72 koní
Spotřeba: 25 litrů / 100km na silnici
Maximální rychlost: 80 km/h

Do třetice všeho dobrého model v mé vlastní konstrukci. Stejně jako u Kruppa i tady mám hotový ložný prostor. Zkompletován je stejně jako Krupp. Stavba tohoto modelu bude ještě zajímavá. Už se moc těším na velmi kulaté tvary kabiny a krytu motoru.


Pro dnešek vše. Jirka Z. (ml407).
_________________
Dle matematických zákonů platí nepřímá úměrnost - čím větší je měřítko, tím méně místa ve vitríně zbyde. A jak řekl klasik: "může se Vám to nelíbit, můžete s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co s tím můžete dělat..."
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mike 000969



Založen: 13.3.2011
Příspěvky: 190
Bydliště: Praha- Východ

PříspěvekZaslal: 17.9.2011 10:45 so    Předmět: Citovat

Ahoj tak jak to vypadá máš nějaký další postup? Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ml407



Založen: 9.4.2009
Příspěvky: 109
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 19.9.2011 10:39 po    Předmět: Citovat

Stavba dioramy je momentálně pozastavena, a to až do začátku října Confused Embarassed . Některé dny se objevím na našem stánku na Model Hobby a pro tuto příležitost se stažím dokončit vývoj jiného modelu, jehož beta stavbu bych rád prezentoval v podstatě za týden na veletrhu. Sice to nepatří do tohoto tématu a vlákna, ale prozradím, že jde o kostel sv. Jakuba z Mladé Boleslavi v měřítku 1:150. Slibuji, že po veletrhu se opět s chutí pustím do techniky pro tuto krajinu. Wink

Jirka Z.
_________________
Dle matematických zákonů platí nepřímá úměrnost - čím větší je měřítko, tím méně místa ve vitríně zbyde. A jak řekl klasik: "může se Vám to nelíbit, můžete s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co s tím můžete dělat..."
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ml407



Založen: 9.4.2009
Příspěvky: 109
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 25.10.2011 14:25 út    Předmět: Citovat

Po odmlce jsem se o víkendu zase pustil do tvorby techniky určené pro dioramu.

1. Kfz.70 Krupp Protze
V neděli jsem seděl a prohlížel si již hotové valníky pro dvojici vozů Krupp Protze. Něco mi na nich na pohled nepasovalo (když ležely vedle dílů pro jiný vůz) a nebyl jsem schopen říct co. Vše se vyjasnilo až ve chvíli, kdy jsem k nim přiložil pravítko a zjistil, že jsem mimo měřítko. Vím, že 3mm nejsou nic extra, ale při mém měřítku to dělá poměrně výraznou chybu. Takže jsem se do nich pustil znovu. A protože jsem byl nabitý energií, zpracoval jsem je detailněji, než byly před tím. To znamená zejména vyřezávané pásování na valníku. Drobné kroky byly provedeny i směrem ke konstrukci krytu motoru a kabiny vozu.



Jirka Z. (ml407).
_________________
Dle matematických zákonů platí nepřímá úměrnost - čím větší je měřítko, tím méně místa ve vitríně zbyde. A jak řekl klasik: "může se Vám to nelíbit, můžete s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co s tím můžete dělat..."
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ml407



Založen: 9.4.2009
Příspěvky: 109
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 12.12.2011 13:03 po    Předmět: Citovat

I když to tak možná nevypadá, na krajině se stále pracuje. Respektive tedy spíše než na krajině na technice, která v ní bude umístěna. Bohužel v současnosti nemám dost času na modely. A díky chystané změně zaměstnání, která mne od začátku ledna čeká ani klidu. Doufám, že po Novém roce se vše uklidní. Dlouho jsem uvažoval, jestli sem mám vkládat nové příspěvky ze stavby, nebo si vše schovat na leden (protože jsem toho ale poslední dobou moc neudělal, tak to bylo snadné rozhodnutí...). Přesto ale ještě do „skoro“ starého vlákna se stavbou vložím pár drobností.

V první řadě drobné info o postupu na technice:
Arrow Kdf.82. Všechny tři plánované stroje postupně vznikají a věřím, že je v lednu představím již jako hotové kousky.
Arrow Kfz.70 Krupp Protze. Oba stroje poměrně dobře rozpracovány. Dokončení plánováno (snad) na Vánoční svátky. Chybí blatníky u předních kol, kola, čelní sklo.
Arrow Opel Blitz. Nově zařazená technika do dioramy. Na výstavě v Plzni jsem sehnal model od GPM, který teď přestavuji. Před dokončením sanitní nástavba, zbytek zbývá překreslit.
Arrow Sd.Kfz.250 a Sd.Kfz.251. Pozvolna překreslovány originály zmíněné v prvním příspěvku vlákna. Snad se brzy pustím i do jejich stavby.
Arrow Sd.Anh.115. Podvalník pro přepravu těžké techniky. Sesbírán snad dostatek podkladů a mám v plánu se brzy pustit do jeho konstrukce, což by nemělo být zas tak náročné.
Arrow Zrušen původní záměr na tanky Panzer I a II. Místo toho se na transportu objeví Pz.Kpfw. 38(t), tedy kořistní původně československý tank LT vz.38. Půjde o přestavbu a lehkou úpravu modelu vydaného v ABC v měřítku 1:50.
Arrow V hlasování jste si vybrali dvojici civilních vozidel. Snad se přes Vánoce dostanu k rozpracování krajiny, abych věděl, jak velký kus silnice se mi v krajině objeví a podle toho určím nějakou tu techniku na ní. Výsledek výběru předpokládám oznámit během ledna.

Poslední věcí, o které se dnes zmíním je plánovaný drážní sklad a informace k němu. Jak bylo psáno výše, půjde o mou tvorbu inspirovanou skutečnými stavbami, avšak nikoli stavbu konkrétního existujícího skladiště.
Arrow Skladiště bude hrázděné, pro jistotu – dřevěná nosná kostra s cihelnou vyzdívkou. Zatím ještě nerozhodnuto, zda bude vyzdívka režná (viditelné cihly) nebo omítnutá.
Arrow Nějakou dobu jsem hledal vzor, od kterého bych se odpíchnul. Nakonec ve výběru vzoru zůstala trojice skladišť nabízených firmou Auhagen jako doplněk do kolejišť. Ve výsledku možná půjde o nějakou lehkou kombinaci všech tří... Z prvního přichází v úvahu spíše ta vyšší levá část. V tuto chvíli má nejblíž vítězství třetí skladiště, ovšem s drobnou úpravou. Otevíravá vrata bych rád nahradil posuvnými (něco na styl z druhého obrázku). Ještě pro pořádek – fotky jsou oficiální snímky produktů od společnosti Auhagen.

Arrow Zatím ještě nemám definitivně rozhodnutu polohu skladiště. Pokud budu vycházet z originálního svého záměru, tak se v krajině objeví pouze „uříznutá“ část skladiště. V tuto chvíli na 75% budu skladiště stavět jako otevřené ze seříznuté strany. Takže si ještě užiju i s interiérem. Tedy... Až tak moc složitý by být neměl. Stěny jsou již dány. Zbývá krov a podlaha. Typů krovu přichází v úvahu několik, ještě to musím promyslet. Podlaha bude buď betonová nebo dřevěná. Skladiště bude vyplněno spoustou beden a jiného materiálu...
Arrow Podezívka pod skladištěm i přiléhající nakládací rampou bude kamenná.
Arrow Pojezdová plocha určená pro stání techniky a na nakládací rampě bude dlážděná. Zatím uvažuji o světlých kamenných kostkách.
Arrow Silnice bude asfaltová.

To je asi v kostce všechno k mé vizi podoby krajiny. V lednu snad přinesu již více detailů i s fotkami.

Jirka Z. (ml407).
_________________
Dle matematických zákonů platí nepřímá úměrnost - čím větší je měřítko, tím méně místa ve vitríně zbyde. A jak řekl klasik: "může se Vám to nelíbit, můžete s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co s tím můžete dělat..."
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ml407



Založen: 9.4.2009
Příspěvky: 109
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 16.1.2012 14:56 po    Předmět: Citovat

Před Vánoci u mě nastala odmlka v připojení k internetu. Ta bohužel probíhá stále. Momentálně se sice dokážu občas připojit, ale bez možnosti nahrávat fotografie. Takže prosím o strpení s dalším reportem ze stavby této krajiny. Díky za pochopení. Jirka Z. (ml407).
_________________
Dle matematických zákonů platí nepřímá úměrnost - čím větší je měřítko, tím méně místa ve vitríně zbyde. A jak řekl klasik: "může se Vám to nelíbit, můžete s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co s tím můžete dělat..."
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Diorámata a miniboxové krajiny / Diorama Časy uváděny v GMT + 2 hodiny
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com