|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
djpavel
Založen: 18.2.2007 Příspěvky: 134 Bydliště: klatovy
|
Zaslal: 17.6.2011 11:08 pá Předmět: Tatra 813 AD 350.1 / scratch / 1:32 |
|
|
Po dlouhém rozhodování jsem se pustil do pro mě dosud neprobádaných vod.A to vlastní stavba modelu s použitím několika dílů z originálních vystřihovánek od PMHT T813 S1,Vystřihovánky.cz T813 CAS 32 a Ripper Works T813 TP 4x4.
Něco málo z historie:
Vývoj autojeřábu AD-350 začal na přelomu 60. a 70. roků minulého století,kdy ve Vývojovém závodě v Martine ve spolupráci s Výskumným ústavem stavebních a zemních strojů v Brně začali práce na novém typu autojeřábu s vyšší nosnosí určeného pro těžké montážní práce.
Samotný vývoj byl dokončený v roce 1972 a po továrních ověřovacích skouškách v roce 1973 byl jeřáb připravený k výrobě. Ta však neprobíhala sériově v Lučenci, jako ostatní typy autojeřábů (AD 070.1 a AD 080.1), ale byla realizovaná zákazkovou výrobou v závodě Malacky s využitím vnitropodnikové i mimopodnikové kooperace.
Jeřábová nástavba,skládající se ze strojovny, ukotvení výložníku a kabíny obsluhy, byla umístěná na čtyřnápravovém podvozku Tatra T-813 s náhonem 8x8 a maximální přepravní rychlostí 60 km/h. Podvozek byl vybavený nosným rámem ze čtyřmi hydraulickými sklopnými nohami na zajištění stability při práci. Na rám podvozku bylo také umístěné velké ložisko, na kterém sa otáčela samotná nástavba.
Jeřábová nástavba byla vybavená vlastním dieselelektrickým (neboo jak chcete vznětovo-elektrickým) pohonem, zajišťovaným motorem Tatra 924. Výložník příhradové konstrukce sa skládal celkem ze sedmi dílů: základní díl o délce 4 m a špička výložníku délky 3 m. Z těchto dvou základních dílů, je možné složit nejmenší délku výložníku 7 m. Při transportě jsou tyto dva díly přepravované přímo na jeřábu. Na připojeném dvojnápravovám přívěsu jsou potom přepravované dvě vložky o délce 4 m a tři vložky délky 8 m. Z těchto dílů je možné poskládat výložník o délce 11 až 39 metrů. V případě potřeby bylo možné ješte doplnit pomocný výložník o délce 12 m a tak zvýšit dosah na 51 m.
Maximální nosnost 35 000 kg mohla být dosáhnutá při celkové délce výložníku 11 metrů a vyložení do 350 cm, při maximální délce výložníku a vyložení 850 cm byla maximální nosnost 10 000 kg. Konstrukce jeřábu také umožňovala pojezd podvozku ze zavěšeným břemenem do hmotnosti 12 200 kg. Vlastní pohon jeřábu umožňoval také mikrozdvih břemene rychlostí 33 m/1min.
AD 350.1 našel uplatnění při stavbě průmyslových zařízení,panelových sídlišť,vodních děl atd.Celkem bylo v letech 1973-1975 vyrobených 20 kusů.
Foto předlohy:
první verze podvozku:
základ rámu:
horní deska rámu:
zadní čelo:
druhá a konečná verze podvozku:
příprava na stříkání:
podpěrné nohy:
nádrž a kastlík:
Příspěvek upraven. moderátor Zrzek _________________ siky
Naposledy upravil djpavel dne 11.12.2011 12:31 ne, celkově upraveno 4 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
TomC2

Založen: 12.5.2008 Příspěvky: 183 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 17.6.2011 12:00 pá Předmět: |
|
|
No velice zajmavý a pěkný kousek sis vybral Určitě budu sledovat a držet palce. Tak at se ti stavba daří.
Příspěvek upraven. moderátor Zrzek |
|
Návrat nahoru |
|
 |
jbb
Založen: 13.2.2006 Příspěvky: 226 Bydliště: Sušno, ČR
|
Zaslal: 17.6.2011 12:59 pá Předmět: |
|
|
Moc pěkný... Dlouhodobě mám tenhle typ vyhlédnutý... Ovšem je otázka, jak by se pro širokou veřejnost řešil výložník. Pokud Ti zbydou nějaké podklady, rád bych se jich pak zmocnil
Jinak, zajímavost - je tam stejnosměrně/stejnosměrná regulace. Tedy motor pohání dynamo a rychlost navíjení se pak řeší změnou otáček dýzlmotoru. Hydraulika je jen pro ty čtyři nohy s tím, že je možné je mechanicky zamknout (předpokládá se asi delší stání, tak proto). _________________ Situace je nadmíru výtečná... [Ignor Němec, letní primátor] |
|
Návrat nahoru |
|
 |
pipiroha

Založen: 23.1.2010 Příspěvky: 625 Bydliště: Uherský Brod
|
Zaslal: 17.6.2011 14:00 pá Předmět: |
|
|
Krásný kousek-jednou jsem ho viděl na fotce a okamžitě se mi zalíbil... Držím palce-jen tak dál . _________________ Fantazii se meze nekladou...
Hotovo: VV 100, Zetor 7745, Citroen Jumpy 3x
Ve stavbě: The Brilliant Spider, Březina |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Papergeorge

Založen: 9.12.2006 Příspěvky: 221 Bydliště: Trojmezi
|
Zaslal: 18.6.2011 21:12 so Předmět: |
|
|
Velmi chvalihodne... taky jsem se o to pred casem pokousel a jak pise Dottore, ten vyloznik je hustota sama pro sebe. Hlavne v kompletnim slozeni. To ma cca 1,2m na vysku.
Takze pokud jeste neni pozde, chce to poradnou zatez do podvozku nebo aspon do nastavby. Docela tomu pomohla namotavana kolecka. Jinak uz pri nasazeni jednoho dilu velmi trpel uchyt dolniho pilire na patnim dilu vylozniku a porad se mi to trhalo. Na fotce to je prilepene provizorne. Dalsi fotky uz nemam, zmizely pri stehovani mezi Liverpoolem a CR.
 _________________ Za vsechno muze tenhle on:
A Rallye ABC EP-SI-LON...
-normalni je tvorit nejen originaly-
(Protoze papir a internet snese vsechno... se zminuje Kronika Bristolnicka) |
|
Návrat nahoru |
|
 |
djpavel
Založen: 18.2.2007 Příspěvky: 134 Bydliště: klatovy
|
Zaslal: 19.6.2011 11:05 ne Předmět: |
|
|
To Papergeorge:Výložník budu dělat z uhlíkových tyček.A v plánu je taky krakorec  _________________ siky |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VZadak

Založen: 21.9.2006 Příspěvky: 516 Bydliště: Jihozápadní Vysočina
|
Zaslal: 19.6.2011 11:39 ne Předmět: |
|
|
Ahoj, trošku se bojím o uchycení otoče, aby byla rovnoběžná nástavba a podvozek. Vše pořádně zpevnit vteřiňákem, a osvědčilo se mi větší ozubené kolo otoče. Jinak moc pěkný model to bude, jen tyhle příhrady nejsou moc praktické pro modeláře ze široké veřejnosti. Pro 10 lidí se model vydávat nedá.
Ať se daří. _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Papergeorge

Založen: 9.12.2006 Příspěvky: 221 Bydliště: Trojmezi
|
Zaslal: 19.6.2011 11:44 ne Předmět: |
|
|
No to pak jo. Nekde jsme to tu pred lety resili s ohledem na "papirovost" modelu. S necim podobnym se v trochu mesi mire potykal i VZadak na te sve coude. Tam slo hlavne o to, ze papir nema bud tu spravnou tuhost (a pevnost), nebo je to strasne pracne (pricek vylozniku je tusim neco kolem 850... ), coz te ovsem ceka tak jako tak, akorat to budes mit snazsi, nebot se budou "jenom" rezat. _________________ Za vsechno muze tenhle on:
A Rallye ABC EP-SI-LON...
-normalni je tvorit nejen originaly-
(Protoze papir a internet snese vsechno... se zminuje Kronika Bristolnicka) |
|
Návrat nahoru |
|
 |
djpavel
Založen: 18.2.2007 Příspěvky: 134 Bydliště: klatovy
|
Zaslal: 19.6.2011 11:47 ne Předmět: |
|
|
Taky si myslim že by to na vydání nebylo.Uchycení otoče mam vyřešený.Zapuštěná osa do rámu většího průměru aby to bylo stabilní.Nic z toho vydět nebude tak to můžu předimenzovat. _________________ siky
Naposledy upravil djpavel dne 21.7.2011 18:13 čt, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
djpavel
Založen: 18.2.2007 Příspěvky: 134 Bydliště: klatovy
|
Zaslal: 24.6.2011 17:00 pá Předmět: |
|
|
Tak zase po čase nějaký postup.
Horní deska umístěna na podvozku společně s opěrnýma nohama.
_________________ siky |
|
Návrat nahoru |
|
 |
pipiroha

Založen: 23.1.2010 Příspěvky: 625 Bydliště: Uherský Brod
|
Zaslal: 24.6.2011 19:27 pá Předmět: |
|
|
Go, go, go...  _________________ Fantazii se meze nekladou...
Hotovo: VV 100, Zetor 7745, Citroen Jumpy 3x
Ve stavbě: The Brilliant Spider, Březina |
|
Návrat nahoru |
|
 |
djpavel
Založen: 18.2.2007 Příspěvky: 134 Bydliště: klatovy
|
Zaslal: 29.6.2011 18:43 st Předmět: |
|
|
Doplněné kastlíky a držák rezervy
Započatá práce na kolech
 _________________ siky
Naposledy upravil djpavel dne 21.7.2011 18:13 čt, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Filip M.

Založen: 15.5.2009 Příspěvky: 738 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 29.6.2011 18:46 st Předmět: |
|
|
Ty jo, já ani nevím, kam klikat dřív Vy tady předvádíte opravdu zajímavé kousky, na které se moc těším  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Rallyman

Založen: 1.2.2010 Příspěvky: 83 Bydliště: Šumava
|
Zaslal: 29.6.2011 22:28 st Předmět: |
|
|
Co na to říct. Jen koukám...... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Meganek
Založen: 15.11.2010 Příspěvky: 55 Bydliště: Paračov,Strakonice
|
Zaslal: 30.6.2011 21:32 čt Předmět: |
|
|
Hustý Jen tak dál... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|