Obsah fóra Papírové modelářství CZ Obsah fóra Papírové modelářství CZ
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 


Jupiter / Modelik / 1:25
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Železnice / Railways
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Martinus



Založen: 20.4.2009
Příspěvky: 711
Bydliště: Kolín

PříspěvekZaslal: 7.8.2011 17:23 ne    Předmět: Citovat

Smile

Hnací kola jsou hotová:


Jedno poměrové foto - pokud odpovídá měřítko kol, tak hnací kola byla ve skutečnosti vysoká zhruba 1640 mm:



A u příležitosti kulatého výročí (dokončení kol Very Happy ) trochu shrnutí - zde na fotkách je vše, co jsem zatím slepil:



Trvalo to 60 dní a bylo to 166 hodin práce. Pokud vezmu délku návodu, tak jsem momentálně v 15 procentech stavby (počítám i tendr). Zbývá tedy 85 procent, což se rovná 340 dnům a zároveň 935 hodinám práce Shocked Že bych to dokončil DO ROKA A DO DNE? To nevím, ale jedna věc je jistá - teď bude následovat DOVOLENÁ Wink

EDIT: No vida, jenom jsem se podíval na fotky a už vidím, že to mám blbě Embarassed Kola jsou na fotkách tak, že míří spojema dolů - a oni jsou na obou stranách stejně, nejsou pootočený o 90 stupňů Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes A to jsem se na to extra soustředil, aby měl ve finále spoje dole Embarassed Tak holt budou na nepohledové straně modelu vidět....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Martinus



Založen: 20.4.2009
Příspěvky: 711
Bydliště: Kolín

PříspěvekZaslal: 7.8.2011 20:21 ne    Předmět: Citovat

Záhada objasněna. Aby na to nenaletěl ještě někdo další - jde o problém s pootočením kol řešený na konci tohoto příspěvku. Ten nákres u modelu je v pořádku, když se horní lokomotiva otočí doleva, jsou kola vůči sobě o 90 stupňů. Pěkný chyták...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Martinus



Založen: 20.4.2009
Příspěvky: 711
Bydliště: Kolín

PříspěvekZaslal: 14.8.2011 20:38 ne    Předmět: Citovat

Dovolená končí, stavba bude pokračovat. Díval jsem se do návodu, co mě čeká dál a měl bych prosbu na někoho kdo umí polsky o přeložení červěně podtržené části návodu. Nechápu hlavně tu druhou větu:


Ty "drazky" je sestava dílů 26, které se nasadí na osu 25. Pochopil jsem, že se nemají na tu osu přilepovat a že jejich pozice v této kresbě odpovídá natočení kol na té hlavní kresbě celé lokomotivy.


Díky za pomoc


Naposledy upravil Martinus dne 14.8.2011 22:52 ne, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
numi
Moderátor


Založen: 17.10.2006
Příspěvky: 766
Bydliště: Třinec 3

PříspěvekZaslal: 14.8.2011 21:14 ne    Předmět: Citovat

Je tam napsáno toto. "Pozor uložení dražek odpovídá položení kol ukázaných na návodové kresbě. Všechny drážky montujeme tak aby jejich stranu viditelnou na papíře bylo vidět z pravé strany ostoi! " Netuším co znamená ostoi.
_________________
... normální je vlastnit ORIGINÁL!!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Martinus



Založen: 20.4.2009
Příspěvky: 711
Bydliště: Kolín

PříspěvekZaslal: 14.8.2011 21:16 ne    Předmět: Citovat

Díky moc, to úplně stačí. Ostoi je rám, takže z pravé strany strany rámu. Tak a zítra s chutí do toho, půl je hotovo Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Martinus



Založen: 20.4.2009
Příspěvky: 711
Bydliště: Kolín

PříspěvekZaslal: 17.8.2011 11:06 st    Předmět: Citovat

Zde malá část mechanismu, který je umístěn ve střední části rámu:


Ve finále k celé sestavě povede táhlo z kabiny strojvedoucího, takže bych zcela laickým okem tipoval, že se tím ovládá rychlost jízdy. Ale kdyžtak mě opravte Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Minor



Založen: 20.1.2011
Příspěvky: 28
Bydliště: Kyjov

PříspěvekZaslal: 17.8.2011 14:18 st    Předmět: Citovat

Táhlem z kabiny se ovládá rychlost a směr jízdy, tenhle mechanizmus je k šoupátkům parního stroje. ( např. vnitřní Allan-Trickův rozvod )
jak to funguje:http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Steam_locomotive_work.gif
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Martinus



Založen: 20.4.2009
Příspěvky: 711
Bydliště: Kolín

PříspěvekZaslal: 18.8.2011 11:52 čt    Předmět: Citovat

Díky za upřesnění, já jsem to nemohl vůbec najít. Hledal jsem na Googlu, jak se ovládala u parních lokomotiv rychlost a pořád mi to vyhazovalo návod na MS Train Simulator Very Happy
Že je tomu opravdu tak, ukazuje následující foto, kde je to sestavené jen nasucho. Na těch táhlech co vedou směrem nahoru, budou "přinýtované" dvě podobná další, ale budou ukazovat směrem dopředu. Na těch už pak budou šoupátka, co povede do parního stroje. Ještě pořád to ale není komplet, je tam toho víc Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Martinus



Založen: 20.4.2009
Příspěvky: 711
Bydliště: Kolín

PříspěvekZaslal: 30.8.2011 11:31 út    Předmět: Citovat

Po skončení tropických veder se můžu pomalu vrátit ke stavbě Wink Připravil jsem si všechny potřebné díly pro sestavení rozvodu, ale jeho zkompletování komplikuje díl označený šipkou:


Bude na něm položený kotel, takže nalepení dílu je potřeba vyzkoušet nasucho. Bez vyzkoušení bych se mohl dočkat toho, že budu mít mezeru mezi čelem kabiny a stojanem kotle, nebo by naopak kabina nedosedala na podlahu. Zkoušku by mělo zajistit těchto pár dílů:



Po sestavení rozvodu bude následovat přední otočný podvozek, takže když už jsem byl v tom podlepování, rovnou jsem si podlepil i díly na něj...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Martinus



Založen: 20.4.2009
Příspěvky: 711
Bydliště: Kolín

PříspěvekZaslal: 3.9.2011 20:16 so    Předmět: Citovat

Poslední dobou mám nějakou krizi, snad to brzo rozchodím Crying or Very sad

Provedl jsem zkoušku, jak sedí kotel a vše kolem, pro zajímavost dávám foto, je tam vidět, jak bude model možná někdy vypadat Wink Bohužel jen z linky, ono je to docela nepřenosný... Vše sedí jak má, tělo kotle je rovnoběžné s rámem, sedí na spodních podpěrách, není mezera mezi stojanem kotle a čelem kabiny. Samozřejmě je to nasucho jen naskládaný na sebe, jak to je doopravdy se uvidí až naostro Wink


Na modelu se sice zatím vysktylo pár chyb, ale nic fatálního. Co se týče přesnosti, tak zatím dávám autorovi palec nahoru Wink
Na fotkách je vidět, že zatím stále nemám slepený dohromady stojan kotle s tělem kotle (chybí tam zlatý proužek). Zkoušel jsem to dvakrát slepit a pořád se mi to zdálo nějak nakřivo, takže to asi vzdám a slepím to až na rámu. Napřed dám stojan, pak k němu napasuju tělo kotle a oblepím to proužkem, abych zakryl nepřesnosti Very Happy Ten proužek se tam sice pak bude lepit blbě, ale snad to nějak půjde...

No a teď můžu dát konečně dohromady ten rozvod.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Martinus



Založen: 20.4.2009
Příspěvky: 711
Bydliště: Kolín

PříspěvekZaslal: 7.9.2011 19:58 st    Předmět: Citovat

Když jsem začal dávat dohromady rozvod, zjistil jsem, že při zkoušce nasucho jsem udělal chybu. Díl 33, na kterém leží zadní část kotle jsem položil rovnou na rám, ale on přijde nalepit ještě na díl 33B. Znamená to zvednutí kotle vzadu o 1mm a pak už je ovšem nakřivo vůči rámu. Těžko říct, jestli autor opomenul sílu papíru, nebo už se začínají načítat moje nepřesnosti. Do seznamu chyb to nepřidávám, tam jsou pouze ověřené chyby... Řešil jsem to proříznutím dílu 33, aby klesl o potřebný milimetr dolů:


Vnitřní rozvod Jupiteru je hotov:


Zde rozvod zblízka, přítomní odbornící můžou zkontrolovat, jestli stav odpovídá skutečnosti Very Happy Levá strana ve směru jízdy by měla být v pořádku, boční pohled na ni je zakreslen v návodovce. Pravou stranu jsem slepil podle toho, jak vycházely táhla a ono to ani moc jinak slepit nejde Wink


V každém případě to moc neřeším, ono to ve finále stejně nebude moc vidět a to tam ještě z boku rámu přijdou nalepit další věci:


Po 195 hodinách práce si můžu odškrtnout dva listy s návodovými kresbami. Pokud teda pominu ty blatníky, které se tam lepí později Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Martinus



Založen: 20.4.2009
Příspěvky: 711
Bydliště: Kolín

PříspěvekZaslal: 12.9.2011 12:42 po    Předmět: Citovat

Mám připravené díly na rám předního podvozku:


Ted bych to nejradši naložil na kamion a odvezl do Číny smontovat Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Martinus



Založen: 20.4.2009
Příspěvky: 711
Bydliště: Kolín

PříspěvekZaslal: 17.9.2011 19:15 so    Předmět: Citovat

Teď jsem neměl moc času na lepení, ale nějaký postup by se našel - základ předního podvozku:
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Filip M.



Založen: 15.5.2009
Příspěvky: 738
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 17.9.2011 20:15 so    Předmět: Citovat

Pěkné, moc jednoduše to nevypadá, tak držím palce Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Martinus



Založen: 20.4.2009
Příspěvky: 711
Bydliště: Kolín

PříspěvekZaslal: 22.9.2011 16:31 čt    Předmět: Citovat

Díky Wink Mně to zas tak složitý nepřipadá. Složitým se to stává v okamžiku, když se nevyznám v návodových kresbách - a to je zatím naprosto v pohodě. Po této stránce nelze modelu nic vytknout.

Stavba pokračuje opatrně vpřed. Dokončil jsem rám předního podvozku, chybějí jen blatníky, ty nalepím až po kolech. Rám mě moc nebavil, nebude totiž moc vidět a lepit takové věci je pro mě spíš utrpení Embarassed
Poslední dobou mám problém s retuší vodovkou (klasika Koh-i-noor), některé natřené plochy se mi lesknou a nevím proč... Je to vidět zde na druhé fotce (vpravo dole), díl je označený červenou tečkou. Ta hrana je kousek matná a kousek lesklá...


Jako kdyby pod tím lesklým byl Herkules, ale ten tam není. Čím to může být? Možná je na vině ten ukrutně tvrdý karton, o kterém jsem už psal, mám problém to z něj vůbec vyřezat a tak zejména zaoblené tvary jsou někdy docela ohlodaný. Pak nastupuje šmirgl, třeba je to tím, že část je obroušená a část ne? V každém případě poslední zbytky tohoto kartonu jsem všechny vyhodil a momentálně mám doma jen kousek milimetrového kartonu, co byl přímo u modelu. Schovávám si ho na kruhové díly, jde krásně řezat. Budu muset opět vyrazit do prodejny Grandpapír, strojní lepenka co jsem tam někdy v roce 2009 kupoval byla dobře zpracovatelná...

Podvozek lokomotivy bude pomalu hotový - zde přední rám nasazený na čep:


Teď následují samozřejmě přední kola.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Železnice / Railways Časy uváděny v GMT + 2 hodiny
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Strana 4 z 6

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com