Obsah fóra Papírové modelářství CZ Obsah fóra Papírové modelářství CZ
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 


Jupiter / Modelik / 1:25
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Železnice / Railways
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Martinus



Založen: 20.4.2009
Příspěvky: 711
Bydliště: Kolín

PříspěvekZaslal: 8.6.2011 0:26 st    Předmět: Jupiter / Modelik / 1:25 Citovat

Když jsem se rozhodoval pro další model, váhal jsem, jestli pokračovat v Bobříkovi a dát nějakou tu ABC loďku, nebo si střihnout ještě dalšího poláka v Železnici. Nakonec zvítězila Železnice, po stavbě Freudensteinu jsem parními mašinkami okouzlen. A hlavně mám na dalšího poláka chuť a to je polovina úspěchu. Jestli mi to nadšení vydrží až do konce (vzhledem k rozsahu modelu) toť otázka Confused
Dalším modelem bude tedy CENTRAL PACIFIK No.60 JUPITER od Modeliku.


Tato lokomotiva sehrála historickou úlohu při stavbě první americké transkontinentální železnice. Stalo se tak 10.května 1869 kdy se při zatloukání Zlatého hřebu setkala v Promontory Point se svým protějškem Union Pacific No. 119.

Model vcelku důkladně představil Paluso, takže jen pár technických údajů:

Měřítko: 1:25
Složitost: 5/5
Formát sešitu: A3
Rozsah stran: 19 (z toho 3 strany jsou žebra)
Autor: Jan Kołodziej (stejně jako Ladislav Badalec v Česku, tohle bude asi můj oblíbený polský autor modelů)
Délka sestaveného modelu: 620 mm Cool

S tím, co napsal Paluso o "vyprašivených" barvách se dá souhlasit, ale u černé barvy by to možná vadit nemuselo. Jestli jsem se dobře díval, tak ten problém je hlavně u rubových podlepovacích ploch pár dílů a ty většinou nejsou až tak viditelné. Třeba ta nejvíc viditelná věc, kotel, ta je v pořádku. U modré barvy už to je horší, hlavně boční plochy tendru (s nápisem Jupiter) jsou slabší, tam je to vidět. No v každém případě taky by ma "dosť zaujímalo akoby sa s tým popasovali miestny machri", ale já to slepím tak, jak je to vytisknutý Wink


A teď ke stavbě. Proč jsem si tento model vybral:
a) líbí se mi hodně barevné a netradiční modely a tyto americké lokomotivy vypadají až cirkusově Smile
b) nejradši stavím modely, které ještě nikdo na československých fórech neprezentoval
c) u stavby Freudensteinu jsem hodně sledoval ty stovky fotek na internetu. Teď si chci zkusit poláka jen podle návodu
d) chci zkusit rozsáhlejší model

No a jak to bude slepeno, to můžu zkopírovat ze začátku stavby Freudensteina
a) přebarvování je sprosté slovo
b) laserem pálené doplňky jsou hned tři sprostá slova najednou Wink
c) nýtovací pistole je připravena
d) bude to čistá krabicovka, stavba podle toho, jak model navrhnul autor

Model je poměrně rozsáhlý, ale zas je velký a tak i ty dílky jsou velké, což těch až odstrašujících 19 stran A3 trochu snižuje. Asi bych měl oproti Freudensteinu trochu zrychlit, nebo to budu lepit ukrutně dlouho. Freudenstein byl na zkoušku, tam jsem se vše učil za běhu, tak teď to snad bude rychlejší. Prozatím je hlavní cíl dokončit lokomotivu, pak se uvidí, jak to bude s tendrem a případně podložkou.
Pár foto na začátek, jedno je poměření základních dílů rámu s hotovým Freudensteinem Wink


Abych se vůbec něco dozvěděl o stavbě železnice napříč Amerikou, z knihovny jsem si půjčil dvě knížky. V jedné z nich se mi líbila kapitola o dokončování posledních kilometrů trati, tak ji zde napíšu. Nevím, jak je to v tomto případě s autorskými právy, rozhodnutí, jestli ponechat či smazat nechávám na moderátorech...

====================
BOJ O POSLEDNÍ MÍLE

V době, kdy armáda Union Pacific stavěla prozatímní stanici Ogden, postupovala západní fronta od Keltonu na břehu Velkého solného jezera na východ. Mezi oběma staveništi zbývalo už jen sto třicet kilometrů. Velitelé se dohadovali: Každý den, o který se trati dříve spoji či umožní cestu prvnímu vlaku mezi New Yorkem a San Franciskem znamená
dolary a slávu navíc. Dohodli se, že se obě armády sejdou na poloviční cestě ve stanici nazvané Promontory Point. Finále závodu začalo, poslední výpad v šestiletém souboji. Kdo bude dřív v Promontory Point?

Tempo na obou stranách se zrychlilo. Teď už lidem nešlo o rozkazy a sliby stavbyvedoucích, o zisky železničních společností, šlo o čistě chlapskou záležitost, o zápas dvou týmů, o radost ze hry a ze sázek, o konečné vítězství. Oba soupeři měli za sebou už řadu rekordů, dokonce světových. Ale teď večerní hlášení mluvila o třech čtyřech mílích trati za den, jednou dokonce o sedmi mílích železnicního svršku, položeného od rána do večera. Tým Central Pacific nabídl Union Pacific sázku o deset tisíc dolarů. Zavázal se položit od úsvitu do soumraku téhož dne deset mil koleje.

Union Pacific sázku přijala. Telegraf roznesl zprávu po celé Americe, všichni sledovali s napětím, zda Central Pacific vyhraje těch deset tisíc dolarů, nebo zda je bude muset vyplatit. Každý držel palce těm svým. Na scéně se objevili novinářští reportéři. Všechno bylo připraveno na světový rekord. Central Pacific měla nyní k dispozici přes osm tisíc
zkušených dělníku, osm tisíc tažných zvířat, šest lokomotiv, nespočet nákladních vozů všeho druhu, hory kolejnic, pražců a šterku.

Dne 28. dubna 1869, v sedm hodin ráno, se daly čety čínských kuliů Central Pacific do práce. Před nimi se táhla urovnaná železnicní pláň daleko za obzor. Pracovali přesně a promyšleně jako dokonale zkonstruovaný i promazaný stroj: Za minutu dali na pražce pět páru kolejnic, kladiva bez ustání tloukla v neměnném přesném rytmu na hřeby, připevňující kolejnice k pražcům, krumpáče bily do štěrku pod pražci. Do polední přestávky měli šest mil koleje, vítězství na dosah ruky. Do večera položili zbývající čtyři míle koleje a ješte kousek navíc. Přesně měřeno to dělalo smluvených deset mil a ješte osmnáct set stop koleje za den. To byl světový rekord. A to se ještě dělníci chlubili, že by položili dvanáct mil, jen kdyby byli měli připraveno dost stavebního materiálu.

Večer přeměřili inženýři Union Pacific novou kolej, na zkoušku po ní projeli na lokomotivě, a pak hlásili: Bez vady! Central Pacific vyhrála! Mezi oběma tratěmi chybělo už necelých deset mil. Až konečně 8, května se koleje od Omahy a od Sacramenta setkaly v určeném místě, ve stanici Promontory Point na severním břehu Velkého solného jezera. Také telegrafní linky od Atlantiku k Pacifiku, vedené podél trati, se spojily.

Kdyby měl někdy někdo dělat rozhodčího a určit vítěze velkého souboje, sledovaného celou Amerikou, těžko by to dokázal. Nebylo tu poražených, byli jen vítězi. A tihle vítězové, z nichž mnozí došli do Promontory Point přes polovinu amerického kontinentu, přes nejvyšší horstva a nejpustší pouště Spojených státu severoamerických, dovedli slavné dny slavně oslavit.

Už se sjížděli do Promontory Point slavnostní hosté a delegace, novináři, inženýři a dělníci obou železničních společností, a s nimi dobrodruzi všech druhů a tříd. Tábor se naplnil k prasknutí, lidé neměli kde spát, neměli co jíst a nakonec ani co pít. Hostí ale stále přibývalo, hemžilo se to tu muži všech národností a barev: Irčany, Mexičany, Číňany
a Indiány, černochy i míšenci. Čety vojáků pochodovaly za zvuku kutálky. Všichni se připravovali na velký den.

V pondělí 10. května 1869 chyběl v Promontory Point Pacifické dráze už jen jediný pár kolejnic, miniaturní zanedbatelný kousíček z 2856 kilometrů trati mezi Omahou a Sacramentem, a ještě menší z 5319 kilometrů železniční tepny z New Yorku do San Franciska. Na tu nepatrnou mezeru mezi čely koleje od západu k východu se upřel zájem celých Spojených států, pozornost celého světa. Telegraf přenášel do velkých míst Unie zprávy z nejslavnějšího dne Pacifické dráhy.

Blížilo se poledne. Dělníci položili poslední dvě kolejnice na pražce - ten nejposlednější byl z ušlechtilého dřeva kalifornského vavřínu a přitloukli kolejnice hřeby k tomu pražci. Poslední z hřebů, celý ze zlata, zarazil stříbrným kladivem kalifornský guvernér Leland Stanford za zvuku hudby a za ohlušujícího pokřiku a jásotu tisíců. Telegraf opsal
slůvkem don~don-don-don každý úder kladiva a končil po kratičké pauze posledním slovem: DONE! HOTOVO!

Za každým úderem kladiva zazněl zvon radnice v San Francisku. V New Yorku duněly rány z děl. Ve Filadelfii zazvonil starý zvon Svobody. V Chicagu se dal na pochod nekonečný průvod. V Bostonu, v Saint Louis, v Omaze, v Sacramentu i jinde začaly velké slavnosti na oslavu Pacifické dráhy. Cesta pro první vlak byla připravena. První pošta odeslaná
vlakem 7. května z New Yorku, mohla být doručena v San Francisku.

Slavnost vrcholila, z obou stran, od západu a od východu se blížily dvě ověnčené lokomotivy: "Jupiter" společnosti Central Pacific a "N. 119" společnosti Union Pacific. Přijely krokem ke zlatému hřebu a zůstaly stát na dosah ruky od sebe. Velké dílo bylo hotovo. V té době už byly na cestě první vlaky.
============================
Zdroj: kniha Souboj s prérií, Josef Hons, rok vydání 1969

Zřejmě nejslavnější fotka ze stavby - setkání v Promontory Point


Pár odkazů:
Jak se zmenšoval svět
Železnice přes Ameriku - z ABC Wink
Sedm divů technické civilizace - Pacifická železnice
Peklo na kolejích
První americká transkontinentální železnice

Promontory Summit
Golden Spike Ceremony
Andrew Joseph Russel
Jupiter

NU, SMĚLE VPŘED!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
JoskaM



Založen: 8.4.2008
Příspěvky: 1733
Bydliště: Úžice u kralup

PříspěvekZaslal: 8.6.2011 6:42 st    Předmět: Citovat

No tak to bude paráda! to budu sledovat!
_________________
Galerie: Arrow
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Vojta Č.
Moderátor


Založen: 20.4.2006
Příspěvky: 1243
Bydliště: matka měst

PříspěvekZaslal: 8.6.2011 8:28 st    Předmět: Citovat

Znáte to - máte ten model před sebou, říkáte si, až dorazím Bosku a kousek Jetbiku, tak do toho říznu, a do toho to někdo udělá za vás. No, budu se zájmem sledovat, co z toho vyleze. A láká mě to pořád hodně, ale s takovouhle konkurencí se budu bát...
Nojo, sleduju. Tahle mašina je fantastická a jestli mít jednu pořádnou mašinu doma, tak tuhle.
_________________
Př_dst_v_v_st j_ d_l_ž_t_jš_ n_ž zn_l_st.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Standa F.
Administrátor


Založen: 10.2.2006
Příspěvky: 1563
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 8.6.2011 9:19 st    Předmět: Citovat

Polské modely už léta nekupuji (mám jich asi půl metru z 90. let a s tím krásně dožiji Twisted Evil), ale TUHLETU lokotku jsem si od Leszka Góry nedávno koupil - inu, znáte ty zakysle romantické Vinnetouy, Šetrhendy a jiné Oldy a Gojky Mitiće.

Budu rovněž sledovat, abych se ujistil, že se do toho nemám pouštět Very Happy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
štefíno



Založen: 9.6.2008
Příspěvky: 2145
Bydliště: okolí Zlína

PříspěvekZaslal: 8.6.2011 9:34 st    Předmět: Citovat

No, předloha se mi až tak moc nelíbí, vypadá to jako hračka, nicméně ve tvém podání to bude krásné dílo. Plánuješ nějak ztvárnit lesklé díly nebo to necháš tak jak je to ve šmikajdě?
_________________
Co je malé, to je milé a v po...ličce roztomilé Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Martinus



Založen: 20.4.2009
Příspěvky: 711
Bydliště: Kolín

PříspěvekZaslal: 8.6.2011 12:47 st    Předmět: Citovat

EDIT: v tomto příspěvku bude umístěn průběžně aktualizovaný seznam chyb na modelu. Původní text je dole.

BUG REPORT
- díl 3i je krátký, o dost
- díl 10 nutno podlepit na 1mm
- díl 9a je v černé části delší asi o 5mm (beru jako chybu)
- díl 7b zmiňovaný v návodu neexistuje
- díl 11e je špatný, po nalepení nebudou otvory pro tendr naproti sobě. Je nutné tedy před vyřezáním prodloužit díl 11e ve směru zužování o 1.2 mm a tím směrem posunout i otvor
- chybí 8 dílů č.24 (závaží na kolo), podle návodové kresby patří 4 kusy na jedno kolo, ale našel jsem jich jen 8
- není dostatečný počet šedých matic, které přijdou nalepit na ojnice hnacích kol (schází 4 kusy)
- osičky Wz.X je potřeba uříznout o 1mm delší, než jsou zakreslené u modelu


============================
A první diváci už se scházejí, dokonce z míst nejvyšších Wink

Abych zde neměl jen založené vlákno bez jakýchkoliv fotek postupu - takže dnes začátek, ale jen velmi zlehka



Ještě snad k retuši. Těch barev tam zas naštěstí není tolik, červená je úplně stejná jako u Frendensteinu, na to už mám vyzkoušenou Agamu. Černá je taky stejná, na to stačí černá z kulatých vodovek koh-i-noor. Na modrou a mosaznou jsem přikoupil Agamu, podle vzorníku by to mělo být ono, zatím jsem to nezkoušel, až na to přijde řada. Wink Zatím nemám vyřešenou nazelenalou barvu ve vnitřních částech kabiny. Dál je tady barvení drátů, v návodovce jsou přímo označeny i jejich barvy, jsou černé a zlaté. Na černé se mi osvědčil akrylový sprej a na zlaté jsem dokoupil zlatou Agamu. Tam mám ale obavy, jak bude vypadat drát po natření štětcem, asi tam budou vidět jednotlivé tahy a pak to není ono. Vyzkouším a přinejhorším jsem někde u Doris ve vlákně viděl nějaký zlatý sprej z OBI, s kterým stříká ty sošky na lodě. To by taky bylo řešení.


Vojta Č: No a to byl vlastně taky jeden z důvodů, proč jsem zavrhl loď a pustil se do tohoto modelu - aby mě někdo nepředběhl Very Happy I když ono je to relativní, když já teď budu lepit tři měsíce a pak se do toho pustí Brzdič, tak se za 14 dní bude ptát, jestli už jsem ho dohnal Laughing

Štefíno: Kdepak barvení lesklých dílů, vše zůstane jak je. Jak vypadá tento model přebarvený je vidět ze zkušební (asi) stavby, ale fotku modelu postaveného na čisto jsem nesehnal (nebo jsem blbě hledal).


Naposledy upravil Martinus dne 27.10.2011 12:30 čt, celkově upraveno 6 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Martinus



Založen: 20.4.2009
Příspěvky: 711
Bydliště: Kolín

PříspěvekZaslal: 9.6.2011 8:00 čt    Předmět: Citovat

Začínám se potýkat s prvními problémy, potřeboval bych radu od někoho zkušenějšího. Jde o podlepování žeber, v jednom směru se mi pořád zvětšují o půl milimetru Rolling Eyes Poprvé jsem si myslel, že je to kvůli tomu, že jsem podlepoval moc velký arch papíru. Zkusil jsem to podruhé jen na dvou kouskách a to natažení je úplně stejné. Ve směru ve kterém se to natáhne roztírám Kores, to může být jeden důvod. Pak to položím krajem na karton a pomalu to přitlačuju a uhlazuju rukou, to může být druhý důvod. Jak to podlepit jinak nevím... Vliv má taky ten slabý papír, na kterém ty žebra jsou vytisknuté, díly modelu podlepuju stejným způsobem a ty zůstávají stejné. Napadá mě buď ty žebra tisknout na silnější papír, nebo je prostě v jednom směru zmenšit v PC, ale obojí je takový krkolomný...
Díky za radu

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Vojta Č.
Moderátor


Založen: 20.4.2006
Příspěvky: 1243
Bydliště: matka měst

PříspěvekZaslal: 9.6.2011 8:36 čt    Předmět: Citovat

Lepidlo mažeš na tenčí papír nebo na ten karton? Já teda velký plochy stříkám sprejem, ale lepidlo nanáším na ten karton, právě proto, abych si neprovlhčoval a neroztahoval ten podlepovanej díl. Pak se to stejně skřípne, takže deformace kartonu se tím chytí.

Nebo zkus ten Kores, když na něm trváš, nanášet křížem, ale to nevím, jak moc pomůže...

Nebo zkus špachtlovat Herkules nějakym kusem plastu (prošlá kreditka nebo tak něco, tím se taky dá udělat hezká tenká souvislá vrstva lepidla bez znásilňování papíru Smile
_________________
Př_dst_v_v_st j_ d_l_ž_t_jš_ n_ž zn_l_st.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Radek Bitter



Založen: 19.2.2008
Příspěvky: 286
Bydliště: na jihu

PříspěvekZaslal: 9.6.2011 8:55 čt    Předmět: Citovat

Je otázka, jestli se díly prodlužují jen ve směru přikládání dílu a následném roztírání?
Jestli ano, tak je to jasné čím to je.
Onehdá jsem řešil podobný problém, je třeba vyzkoušet, jestli se díly prodlužují i při roztírání kolmo k původnímu.

Někdo, asi odborník, mi jednou říkal, že to může být struktůrou papíru.
Při výrobě se papír nějak táhne a v tom směru je náchylný na prodlužování.
Bylo mi vždy divné, proč se papír při podlepování kroutí na jednu stranu.

Může to taky dělat lepidlo, né vždy se podaří dodržet jeho složení.

Když si vezmu bimetal, taky se kroutí, sice to má jiné fyzikální důvody,
ale proč by to nemohl dělat papír v závislosti na složení lepidla.

Vojta Č. mě předběhl Laughing jak napsal, jestli mažeš slabší, nebo silnější papír.

Od jisté doby, na velké díly, používám lepidlo ve spreji, zatím bez problémů.
Je třeba si to vyzkoušet, kolik a jak.
Nastříkám, přiložím a je hotovo.
_________________
Čum sem, čum tam. Já taky čumím.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Martinus



Založen: 20.4.2009
Příspěvky: 711
Bydliště: Kolín

PříspěvekZaslal: 9.6.2011 12:28 čt    Předmět: Citovat

Díky za radu, o tom lepidle ve spreji jsem ještě neslyšel, to zní zajímavě. Je nějaké vyzkoušené, ověřené? Prozatím jako nouzovku zkusím Koresem mazat ten karton, uvidím, co to udělá. Jo a ještě že máme tak dokonalou kopírovací techniku, jinak už jsem měl zaděláno na problémy Very Happy


Asi budou chvíle, kdy budu závidět Palusovi jeho laserovánky. Tohle byla jedna z nich:


Ale na druhou stranu manželka bude mít určitě radost, že její krabice na dort bude možná jednou vypadat jako lokomotiva Cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Vojta Č.
Moderátor


Založen: 20.4.2006
Příspěvky: 1243
Bydliště: matka měst

PříspěvekZaslal: 9.6.2011 12:37 čt    Předmět: Citovat

Martinus napsal:
... že její krabice na dort bude možná jednou vypadat jako lokomotiva Cool


Každopádně lepší než obráceně Very Happy

Lepidlo ve spreji maj v každym slušnym papírnictví, bacha jenom na jednu věc, a to abys nekoupil znovuodlepovací (to se používá na fotky). Cena kolem 150 kaček.
Mimochodem když jsem to vloni kupoval, tak mi tvrdili, že na to žádný lasery nejsou...? Jinak co do vyřezávání bude hůř, až dojde na to ozdobný kování pod přední lucernou Wink
_________________
Př_dst_v_v_st j_ d_l_ž_t_jš_ n_ž zn_l_st.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kiwiisek



Založen: 18.3.2007
Příspěvky: 727
Bydliště: Hradec Králové

PříspěvekZaslal: 9.6.2011 12:59 čt    Předmět: Citovat

jmenuje se BISON a je na koláže Exclamation Exclamation to NEBRAT Exclamation Exclamation
kup UHU a máš vystaráno.. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Miloš D.



Založen: 10.2.2006
Příspěvky: 362
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: 9.6.2011 14:09 čt    Předmět: Citovat

To Martinus: je to přesně jak píše Vojta Č., Koresem potírej karton, a při uhlazování nalepeného papíru opatrně - spíš to "uválet" než vyhladit, aby se ti tenší papír zase neprotáhl. A jak píše Kiwisek - UHU ve spreji je parádní věc, dá se sehnat třeba v Globusu, kdysi jsem ho koupil i v Tescu.

To Vojta Č. : lasery na Jupitera jsou na stránkách Modeliku asi někdy od února letošního roku, v době vydání ještě nebyly.
_________________
Aktuálně: Lokomotiva 422.002
Hotovo:Zvonice - Lipník, Parní lokomotiva 423.001
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
numi
Moderátor


Založen: 17.10.2006
Příspěvky: 766
Bydliště: Třinec 3

PříspěvekZaslal: 9.6.2011 23:25 čt    Předmět: Citovat

Já sám používám lepidlo ve spreji 3M je možné ještě po několika minutách s dílem hýbat než chytne pořádně. Je to drahý lepidlo ale jsem max spokojen. Drží jako čert. Kores se mi odlepoval. Ten je dobrý možná na malé díly ale nee na velké plochy.
_________________
... normální je vlastnit ORIGINÁL!!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Howkey



Založen: 8.8.2009
Příspěvky: 76

PříspěvekZaslal: 9.6.2011 23:37 čt    Předmět: Citovat

S tímhle jsem se potýkal hodně při lepení formátu A3 (ne modely). Dá se to vyřešit například válečkem.

Naneseš lepidlo (já to lepím často tak, že naleptám obě strany protože pak s tím jde hýbat ještě) a spojíš jemně
Mrkneš jestli se to nekroutí nebo neni vlna
Překryješ čistým papírem (já mam spoustu jednostraně popsaných papírů ze školy a druhá strana je čistá -čistou stranou dolu)
Následně přejíždíš malým malířským válečkem s pěnou nebo jsou i takové polystyrenové.

Tímhle stylem se mi to daří dělat bez natahování, ovšem je to taky o zkušenosti a hodně o veliksoti dílů, protože nevidíš na lepení a netušíš jestli sis nepřehnul vlnku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Papírové modelářství CZ -> Železnice / Railways Časy uváděny v GMT + 2 hodiny
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Strana 1 z 6

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com